TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 19.7.2023.
Demofest je za mnoge ljubitelje dobrog zvuka jedan od najbitnijih događaja u BiH.
Na tvrđavi Kastel, već dobro poznatoj lokaciji, od sutra počinje još jedno izdanje ovog festivala. Kao i do sada program počinje s takmičarskim dijelom, a zatim slijedi i glavni, revijalni program.
Informacije o revijalnim bendovima, koje ćete imati priliku poslušati, imate na oficijelnoj stranici ovog festivala, a samo ćemo navesti neke od njih. Ovaj put na Main stage-u ćemo slušati izvođače kao što su Morcheeba, Parov Stelar, Laibach, Roni Size, Femi Kuti i mnogi drugi.
Pored oficijelnih informacija o festivalu željeli smo saznati i one insajderske te smo razgovarali s Milicom Lojić koja je zadužena za PR festivala. Otkrila nam je više o samoj tituli koju nosi, 3 stvari koje ne smijemo propustiti na festivalu, ali i 3 destinacije za posjetiti u Banjaluci.

Milica Lojić, PR Demofest
Koje su to najvažnije sposobnosti i znanja koja trebaju u PR industriji?
Prije svega to je baratanje informacijama. Ukoliko radite za neki festival, kao što to u ovom slučaju radim ja, potrebno je da znate apsolutno svaki detalj koji se tiče organizacije, programa, dnevnog i noćnog, izvođača, konkursa. Također, jako je bitno da u komunikaciju s novinarima pristupite što otvorenije i tako reći opuštenije jer vi radite za festival koji priča o muzici, umjetnosti, zabavi i pozitivnoj atmosferi. Vi ste njegovo zaštitno lice, osoba ispred cjelokupne organizacije i kako se predstavite u javnosti, tako će javnost gledati na festival.
Naravno, doza ozbiljnosti i profesionalnosti je uvijek prisutna. S druge strane, dio profesije jednog PR-a je i pisanje tekstova. PR uvijek stoji na raspolaganju svojoj organizaciji, pa samim ti, neko određeno radno vrijeme nije uključeno u ovo zanimanje, spremite se na mnogo rada, ali ukoliko radite taj posao iz ljubavi, kao što to radim ja, neće vam biti teško. Mnogo je tu još stavki koje se vezuju za ovaj posao, ali suština je jedna: šta god da radite, bitno je da se o tome priča, širi dalje te da na najbolji mogući način zainteresuje ciljanu publiku.

Koja greška u karijeri vam je donijela možda i jednu od važnijih lekcija o ovom poslu?
Ne mogu reći da sam imala 'veliku' grešku, koja bi me naučila važnoj životnoj lekciji. Ono što sam znam jeste da je organizacija pola posla. Vođenje evidencije i planiranje će vam pomoći da izbjegnete bilo kakvu neugodnu situaciju, kašnjenja i slično.
Koliko dugo ste dio DEMOFEST tima? Koliko se festival promijenio od vaših početaka do danas?
Dio sam tima tek godinu dana, ali sam dugo godina bila vjerni 'fan' Demofesta, u svakom mogućem smislu. S obzirom da sam ispratila nekoliko izdanja festivala, mogu slobodno reći da je Demofest prevazišao samog sebe. Projekat se rodio kao želja grupe entuzijasta, zaljubljenika u muziku, da se mladim, neafirmisanim bendovima pruži prilika za predstavljanje i promociju autorskog rada. Sa druge strane, cilj Demofesta je unapređenje muzičkih i kulturnih normi.
Oni koju su prisustvovali barem jednom izdanju festivala, znaju kakva atmosfera vlada tih dana u Banjaluci i na tvrđavi Kastel. Demofest je bio i ostao simbol grada, upravo zbog svoje energije i mnogobrojne publike, sjajne muzike i talentovanih demo bendova kojima je Demofest bio i ostao odlična odskočna daska za dalje. Poslije svih ovih godina, Demofest je postao brend, onaj koji okuplja prije svega mlade nade, a onda i ljubitelje dobrog zvuka i fantastičnog provoda.

Tko još čini vaš tim? Kako izgleda vaš radni dan 24h prije početka Festivala? Koji vam tada koraci pripomažu da u ubrzanom tempu nađete vrijeme za pauzu?
S obzirom da je organizator agencija Aquarius te da smo u njoj podijeljeni po sektorima, sebi ću dati za pravo da cjelokupnu agenciju nazovem jednim velikim timom. Kreativa, mediji, produkcija, PR i događaji, finansije, IT, Kuvo i Moj Astrolog TV... Svi zajedno trenutno radimo na projektu zvanom Demofest. Dajemo posljednji atom snage kako bismo sve zacrtano pretvorili u djelo.
Dostupni smo jedni za druge 24/7 i baš zbog te činjenice nalazimo vrijeme za pauzu jer jedni drugima 'uskačemo' u pomoć. 24h prije festivala je kao i svaki dan u sedmici održavanja festivala, užurban i produktivan, a sve u cilju realizacije najuspješnijeg Demofesta do sad.
Kako biste opisali Demofest osobi koja po prvi put dolazi na Festival?
Odlična muzika, sjajna atmosfera i najbolje pivo.
Znamo da je izazovno, no, možete li izdvojiti top 3 stvari koje ne smijemo propustiti na Festivalu?
To su svakako Astro i Kuvo kutak, kao i Silent i Karaoke stage. Mjesta na kojima ćete se zabaviti, igrati igrice, plesati i pjevati. Zasigurno lokacije na kojima ćete se odlično provesti jer nudi bezbroj zanimljivih aktivnosti.

Top 3 destinacije koje moramo posjetiti tijekom boravka u Banjaluci?
Banj brdo, lokacija okružena prirodom i zelenilom.
Plaža Vrućica, kako biste pronašli osvježenje u ovim vrućim danima.
Tvrđava Kastel, na kojoj ćemo se družiti svi od 20. do 22. jula jer nas tada očekuje najveća muzička manifestacija u Banjaluci, Demofest.
* * *
Foto: PR
TEKST: Bonjour.ba
U svijetu uređenja enterijera postoji jedna dilema koja se stalno vraća: kako pronaći rasvjetu koja neće biti samo lijep detalj, nego dio rješenja koje mijenja funkciju, atmosferu i doživljaj prostora? Većina ljudi se izgubi između stilova, brendova i tehničkih zahtjeva i upravo tu nastaje stvarni izazov.



M Rasvjeta taj izazov pretvara u proces koji je mnogo jednostavniji i, što je još važnije, personaliziran. Od prvog dana, od kada su sestre Amina Malagić Šukalo i Edina Malagić pokrenule priču koja spaja dizajn, stručnost i žensku energiju, ideja je bila jasna: kupovina rasvjete ne smije biti brz izbor, nego iskustvo koje vodi do rješenja prilagođenog svakom enterijeru i svakoj osobi.

Amina Malagić Šukalo

Edina Malagić
Kroz godine su u BiH donijeli neke od najpoznatijih svjetskih brendova rasvjete, uključujući Slamp, Luceplan, Flos, Nemo Lighting, Nordlux, Zambelis, Viokef i mnoge druge čime su domaću scenu približili globalnim standardima.
Zato njihov salon nije zamišljen kao klasična prodavnica, nego kao prostor u kojem se projekti prolaze 1 na 1, uz podršku arhitektice Samre Memić Demirović i tima elektroinžinjera koji stoje iza stručnog projektovanja, fotometrijskih analiza i sistema „ključ u ruke”.

Samra Memić Demirović
Event “Let’s glow together” bio je upravo ta filozofija prikazana uživo.
Amina i Edina su se obratile gostima uz kratku zahvalnicu, podsjećajući da svaki projekat, od privatnih domova do velikih hotela i javnih prostora, počinje istim korakom, a to je dobrim razumijevanjem svjetla.


Kawa je ove večeri imala atmosferu koja je rasla iz minute u minutu: toplo osvjetljenje, pažljivo odabrani kutovi, tihi žamor i energija ljudi koji vole prostor jednako koliko i posao kojim se bave.
Nordlux prezentacija otvorila je priče o savremenim enterijerima, dok je glow corner postao spontano okupljalište. Tu su se smjenjivali osmijesi, fotografije i komentari o tome kako svjetlo u pravom trenutku mijenja cijelu percepciju prostora.






Signature kokteli, kreirani posebno za ovu noć, nosili su sličan potpis: lagani, estetski dotjerani, savršeni za atmosferu koja ne žuri. DJ je pratio ritam događaja nenametljivo, ostavljajući prostor da razgovori vode glavnu riječ.



Arhitekti, dizajneri i partneri s kojima M Rasvjeta godinama gradi projekte, od privatnih vila do hotela, restorana i javnih prostora, ispunili su prostor pričama iz prakse. U kratkim Q&A trenucima, vodeći arhitektonski studiji za Bonjour.ba odgovorili su na pitanja koja će mnoge inspirirati.

Jean Louis iz Nordlux tima istakao je koliko je važno graditi saradnje koje nadilaze klasično partnerstvo. Kao brend koji dolazi iz Danske, naglašava da: “Naša snaga je u pronalasku lokalnih heroja partnera koji su veoma jaki na lokalnom tržištu. Smatramo da je ovo savršen početak za nas da razvijemo naše ime, brend i proizvode. Među nama postoji prijateljstvo i poštovanje.”

Blanka Dujić iz studija ARTERIOR ispričala nam je kako u njenim projektima postoji jedan jednostavan princip: pravi kutak postane omiljeni tek kada ga obasja svjetlo koje ima karakter. Pitali smo je koje svjetlo to najbrže postigne, a njen odgovor je bio: "LED traka na pravom mjestu.”

Blanka Dujić
U razgovoru s Belindom Pušić iz Belinda Design saznali smo koji bi komad M Rasvjete ponijela kući odmah te večeri i odgovor je bio jednako iskren koliko i estetski očekivan: “Glossy, to je stolna lampa u pink varijanti.”

Belinda Pušić
Govoreći o rasvjeti koja pravi najveću razliku, Nermina Zagora nas je podsjetila na jednu važnu stvar da enterijere, baš kao i ljude, pamtimo po osjećaju koji u nama izazovu. Upravo tu, kaže, rasvjeta ima ključnu ulogu: “Još bolje je ukoliko rasvjetna tijela imaju tu mogućnost da se njihova temperatura, odnosno boja, podešava kroz dizajn rasvjete i mi možemo transformirati jedan tipični prostor i dati mu više karaktera i više atmosfera.”

Nermina Zagora
Kada je riječ o trendovima, upravo je tim M Rasvjete bio onaj čije smo mišljenje posebno željeli čuti. Pitali smo ih šta u 2026. odlazi u veliko “NE”, a šta će obilježiti novo “DA” u rasvjeti.
Samra Memić Demirović: "U 2026. godini što se tiče trendova napuštamo hladnu boju svjetla i nametljive oblike rasvjetnih tijela. Veliko "da" su prirodni materijali, najviše kamen, travertin i alabaster. Na velika vrata se u 2026. godini vraća i srebrna finitura rasvjetnih tijela."

Samra Memić Demirović
Razgovor smo zaključili pitanjem koje najbolje otkriva njihovu filozofiju: šta je to najvažnije što žele da svi znaju o dobroj rasvjeti? Odgovor je bio onaj koji dolazi iz iskustva, terena i stotina realizovanih projekata, onaj koji mijenja način na koji posmatramo prostor: “Rasvjeta uopće nije detalj u prostoru, ona je ključni element koji oblikuje funkcionalnost i atmosferu svakog prostora.”

Večer “Let’s glow together” završila je upravo onako kako je i počela… razgovorima, idejama i svjetlom koje je u Kawi stvaralo male trenutke koji ostaju zapamćeni. U opuštenoj atmosferi, uz koktele i muziku, postalo je jasno zašto M Rasvjeta godinama gradi povjerenje arhitekata, dizajnera i klijenata širom BiH.
























Ovaj event nije bio klasično predstavljanje brenda, nego pokazna vježba njihove filozofije: da svaka prostorija ima potencijal, da se rješenja ne kopiraju nego stvaraju i da dobra rasvjeta nije dodatak već vrlo često srce ambijenta.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!