TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 19.7.2023.
Demofest je za mnoge ljubitelje dobrog zvuka jedan od najbitnijih događaja u BiH.
Na tvrđavi Kastel, već dobro poznatoj lokaciji, od sutra počinje još jedno izdanje ovog festivala. Kao i do sada program počinje s takmičarskim dijelom, a zatim slijedi i glavni, revijalni program.
Informacije o revijalnim bendovima, koje ćete imati priliku poslušati, imate na oficijelnoj stranici ovog festivala, a samo ćemo navesti neke od njih. Ovaj put na Main stage-u ćemo slušati izvođače kao što su Morcheeba, Parov Stelar, Laibach, Roni Size, Femi Kuti i mnogi drugi.
Pored oficijelnih informacija o festivalu željeli smo saznati i one insajderske te smo razgovarali s Milicom Lojić koja je zadužena za PR festivala. Otkrila nam je više o samoj tituli koju nosi, 3 stvari koje ne smijemo propustiti na festivalu, ali i 3 destinacije za posjetiti u Banjaluci.

Milica Lojić, PR Demofest
Koje su to najvažnije sposobnosti i znanja koja trebaju u PR industriji?
Prije svega to je baratanje informacijama. Ukoliko radite za neki festival, kao što to u ovom slučaju radim ja, potrebno je da znate apsolutno svaki detalj koji se tiče organizacije, programa, dnevnog i noćnog, izvođača, konkursa. Također, jako je bitno da u komunikaciju s novinarima pristupite što otvorenije i tako reći opuštenije jer vi radite za festival koji priča o muzici, umjetnosti, zabavi i pozitivnoj atmosferi. Vi ste njegovo zaštitno lice, osoba ispred cjelokupne organizacije i kako se predstavite u javnosti, tako će javnost gledati na festival.
Naravno, doza ozbiljnosti i profesionalnosti je uvijek prisutna. S druge strane, dio profesije jednog PR-a je i pisanje tekstova. PR uvijek stoji na raspolaganju svojoj organizaciji, pa samim ti, neko određeno radno vrijeme nije uključeno u ovo zanimanje, spremite se na mnogo rada, ali ukoliko radite taj posao iz ljubavi, kao što to radim ja, neće vam biti teško. Mnogo je tu još stavki koje se vezuju za ovaj posao, ali suština je jedna: šta god da radite, bitno je da se o tome priča, širi dalje te da na najbolji mogući način zainteresuje ciljanu publiku.

Koja greška u karijeri vam je donijela možda i jednu od važnijih lekcija o ovom poslu?
Ne mogu reći da sam imala 'veliku' grešku, koja bi me naučila važnoj životnoj lekciji. Ono što sam znam jeste da je organizacija pola posla. Vođenje evidencije i planiranje će vam pomoći da izbjegnete bilo kakvu neugodnu situaciju, kašnjenja i slično.
Koliko dugo ste dio DEMOFEST tima? Koliko se festival promijenio od vaših početaka do danas?
Dio sam tima tek godinu dana, ali sam dugo godina bila vjerni 'fan' Demofesta, u svakom mogućem smislu. S obzirom da sam ispratila nekoliko izdanja festivala, mogu slobodno reći da je Demofest prevazišao samog sebe. Projekat se rodio kao želja grupe entuzijasta, zaljubljenika u muziku, da se mladim, neafirmisanim bendovima pruži prilika za predstavljanje i promociju autorskog rada. Sa druge strane, cilj Demofesta je unapređenje muzičkih i kulturnih normi.
Oni koju su prisustvovali barem jednom izdanju festivala, znaju kakva atmosfera vlada tih dana u Banjaluci i na tvrđavi Kastel. Demofest je bio i ostao simbol grada, upravo zbog svoje energije i mnogobrojne publike, sjajne muzike i talentovanih demo bendova kojima je Demofest bio i ostao odlična odskočna daska za dalje. Poslije svih ovih godina, Demofest je postao brend, onaj koji okuplja prije svega mlade nade, a onda i ljubitelje dobrog zvuka i fantastičnog provoda.

Tko još čini vaš tim? Kako izgleda vaš radni dan 24h prije početka Festivala? Koji vam tada koraci pripomažu da u ubrzanom tempu nađete vrijeme za pauzu?
S obzirom da je organizator agencija Aquarius te da smo u njoj podijeljeni po sektorima, sebi ću dati za pravo da cjelokupnu agenciju nazovem jednim velikim timom. Kreativa, mediji, produkcija, PR i događaji, finansije, IT, Kuvo i Moj Astrolog TV... Svi zajedno trenutno radimo na projektu zvanom Demofest. Dajemo posljednji atom snage kako bismo sve zacrtano pretvorili u djelo.
Dostupni smo jedni za druge 24/7 i baš zbog te činjenice nalazimo vrijeme za pauzu jer jedni drugima 'uskačemo' u pomoć. 24h prije festivala je kao i svaki dan u sedmici održavanja festivala, užurban i produktivan, a sve u cilju realizacije najuspješnijeg Demofesta do sad.
Kako biste opisali Demofest osobi koja po prvi put dolazi na Festival?
Odlična muzika, sjajna atmosfera i najbolje pivo.
Znamo da je izazovno, no, možete li izdvojiti top 3 stvari koje ne smijemo propustiti na Festivalu?
To su svakako Astro i Kuvo kutak, kao i Silent i Karaoke stage. Mjesta na kojima ćete se zabaviti, igrati igrice, plesati i pjevati. Zasigurno lokacije na kojima ćete se odlično provesti jer nudi bezbroj zanimljivih aktivnosti.

Top 3 destinacije koje moramo posjetiti tijekom boravka u Banjaluci?
Banj brdo, lokacija okružena prirodom i zelenilom.
Plaža Vrućica, kako biste pronašli osvježenje u ovim vrućim danima.
Tvrđava Kastel, na kojoj ćemo se družiti svi od 20. do 22. jula jer nas tada očekuje najveća muzička manifestacija u Banjaluci, Demofest.
* * *
Foto: PR
TEKST: Bonjour.ba - PR
Sarajevo Marketing Summit, 12. po redu, koji je jučer održan u Sarajevu, ispunio je očekivanja i predavača i gostiju koji su imali priliku čuti različite priče, uspješne kampanje te ostvariti nove kontakte i dogovore.
„Ovogodišnja tema Summita bila je 'FAST TRENDS, FASTER MOVES', što je zapravo slika našeg trenutnog života, brzine i svega što se dešava. Trendovi nastaju, rastu i nestaju velikim brzinama. Ono što je danas viralno, sutra je već zaboravljeno. Brendovi, da bi opstali, moraju biti ispred tih trendova. Naši govornici su upravo o tome govorili: o novim trendovima, granicama marketinga, onome što on danas jeste i što će biti u budućnosti“, istakla je, generalna direktorica Altermedije, marketinške agencije koja je organizovala Summit .

Zenel Batagelj iz Valicona govorio je o budućnosti marketinških stručnjaka te istakao kako prakse iz zemalja regiona mogu značajno pomoći stručnjacima u Bosni i Hercegovini, jer im daju smjernice o tome šta ih čeka i u kojem smjeru da idu.
„Koliko god se činilo da je danas teško pratiti globalne trendove zbog ekspanzije društvenih mreža i umjetne inteligencije, zapravo nikada nije bilo jednostavnije. AI i društvene mreže pretvorile su svijet u jedno globalno selo u kojem svi postajemo slični. To se najbolje vidi kod najmlađih – generacije Z. Z-jevci u New Yorku, Sloveniji, Sarajevu ili Beogradu danas izgledaju gotovo isto: slušaju istu muziku, koriste isti vokabular i prate iste brendove. Ništa tu više nije novo. Upravo zato, najveći izazov postaje ostati autentičan. A tu, moram reći, Bosna i Hercegovina zaista pobjeđuje – vi ste jedna od najautentičnijih nacija na svijetu“ , kazao je Batagelj.

Slovenačka stručnjakinja za strateški razvoj brendova, Melanja Korošec, potpredsjednica KJK Sports grupacije i partner u DreamSail consultingu, govorila je o važnosti autentičnosti, jasno definisane strategije i hrabrosti brendova iz regije da se izbore za svoje mjesto na globalnom tržištu.
„Upravljanje brendom je ključno, posebno u regiji gdje su mnoge kompanije manje od globalnih konkurenata. Naša snaga leži u inovacijama, jasno definisanoj strategiji i autentičnosti. Trendovi se brzo mijenjaju, ali ne možemo skakati na svaku promjenu — najvažnije je znati ko smo, za koga radimo i u šta vjerujemo. Najteži, ali i najvažniji dio je znati reći ‘ne’. Kada ostanemo autentični, potrošači nam vjeruju – i tu se dobija bitka“ , istakla je.

Konferencija je bila prilika za ekskluzivno predstavljanje dvije nove aplikacije: CHAT D&B aplikacije kompanije Dun & Bradstreet i društvene mreže PRIVEE WORLD, čiji je osnivač i CEO Dino Čolaković. Učesnici su među prvima u svijetu mogli instalirati aplikacije i upoznati se sa njihovim funkcijama.

Tokom cjelodnevnog programa učesnici su slušali o tome kako trendovi i inovacije mijenjaju marketing danas, o ubrzanim promjenama u FMCG industriji i o tome kako one oblikuju sutrašnjicu. Imali su priliku istražiti ključne trendove i inovacije koji danas definišu marketing. Govorilo se i o tome kako marketing može spojiti tradiciju i inovacije, razumjeti nove generacije potrošača i iskoristiti umjetnu inteligenciju za stvaranje brendova budućnosti.
Već devetu godinu zaredom dodijeljena su priznanja istaknutim pojedincima iz svijeta marketinga, onima koji su svojim radom, idejama i rezultatima obilježili proteklu godinu. Tako su priznanja na ovogodišnjem Summitu dobili:
- Sanela Vujović, National Marketing Manager kompanije Red Bull
- Samira Poričanin Petrešin, PR Manager utrke Race for the Cure
- Naima Abadžić, Brand Building Manager Atlantic Grupe – Cedevita

Priznanja su dodijeljena i u tri posebne kategorije:
- Kampanja vrijedna pažnje – kompaniji Bambi za kampanju “Ljubav u svakom kadru”

- Brend inovacija godine – Lemonish, novi brend u kategoriji bezalkoholnih pića

- Najbolja rebrending kampanja – Podravka za brend Vegeta.

Veliki doprinos organizaciji Summita dalo je Ministarstvo kulture i sporta Kantona Sarajevo, kao i značajan doprinos zlatnih i srebrenih partnera: Lactalis, Argeta, MI99, ASA Banka, Grand kafa i Milkos, te Štark, di-go, Dr. Oetker, Jaffa Crvenka, dm, Proteini.si i Fitnesoprema.ba.









Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!