TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 15.2.2023.
Učiniti mali prostor oazom za sebe može biti izazovno, posebno kada su vaše mogućnosti uređenja ograničene pravilima o najmu.
Naime, ako živite u iznajmljenom stanu još uvijek možete napraviti ovaj prostor vašim savršenim kutkom sa nekoliko zanimljivih ideja i što je dodatni plus, od pristupačne kupovine do Instagram trikova otkrivamo odlične načine da ukrasite svoju iznajmljenu kuću bez prevelikog trošenja novca.
Provjerite sa osobom koja iznajmljuje stan o uslovima
Kada ste podstanar, možete pretpostaviti da je sve što možete učiniti dodati namještaj i sitnice kako biste mjesto učinili ugodnijim, međutim neke osobe koje iznajmljuju stan mogu dozvoliti veće promjene poput farbanja zida, ali naglašavamo da se UVIJEK prvo posavjetujte s njima oko većih izmjena.
Samostojeće police
Koristite ove police da date svoj pečat stanu u vidu kolekcije ukrasnih predmeta, suvenira i uspomena. Drvene ili metalne police ići će uz gotovo sve što znači da možete lako promijeniti izgled bez mnoštvo rupa u zidovima stana.
Investirajte u mekane jastuke i pokrivače
Jastuci i pokrivači ne koštaju mnogo, ali su jednostavan način da ažurirate jednoličnu sofu ili dodate boju u spavaću sobu.
Ako ste u nedoumici, nabavite biljke
Biljke momentalno dodaju ličnost prostoru, pretvarajući iznajmljeni stan u sretan dom. Stavite ih na police, radni sto, dodajte veće po uglovima da prezentujete eko ljubav svom domu.
Naš savjet je fikus koji može dati visinu uglovima ili ga možete postaviti iza sofe.
Uložite u lampe
Rasvjeta je možda i jedna od najvažnijih stvari i uvijek najbolje mjesto za početak uređenja. Ulaganje u male, ali zanimljive lampe pružit će vašem prostoru osobnost.
Fokus na prozorima
Promjena zavjesa u sobi je brza dekor izmjena koja može imati veliki utjecaj. Kada iznajmite nekretninu, stvari kao što su prozori se često zanemaruju. Želite da zavjese budu prilično jednostavne ako imate ograničen budžet, a i nema smisla trošiti mnogo na ovaj aspekt u scenariju iznajmljivanja.
Promjena posteljine
U minimalističkoj spavaćoj sobi možete dodati svoj pečat sa divnim prekrivačem. Od cvjetnih do funky printova, možete doslovno transformirati atmosferu sobe svaki put kada promijenite posteljinu na krevetu.
Manji tepih ili prostirke
Tepih ili prostirka može promijeniti izgled cijele sobe. Odaberite tepih koji uključuje vaše omiljene uzorke i boje kako biste pokazali dio vaše osobnosti. Važno je napomenuti da su veličina vašeg prostora i raspored namještaja dva glavna razmatranja pri odabiru veličine tepiha.
Naljepnice za zid
Ovo je jedno od naših omiljenih novih otkrića. Istaknite zid sa naljepnicama. Lako je zalijepiti i jednostavno odlijepiti kada se odlučite iseliti.
***
Naslovna fotografija: @rebeccaandgenevieve
TEKST: Ada Ćeremida
Postoji nešto gotovo meditativno u ritmu ruku koje oblikuju drvo.
U Bosni i Hercegovini riječ zanat nije samo vještina ona je kultura, način postojanja, veza između prošlog i sadašnjeg. Prije deset godina, jedan brend je odlučio upravo to naslijeđe pretvoriti u savremeni jezik dizajna. Danas, Zanat je sinonim za spoj tradicije i inovacije, prepoznat širom svijeta, ali duboko ukorijenjen u bosansku stvarnost.
Povodom desete godišnjice, Zanat je u Bosni i Hercegovini okupio sve svoje saradnike i prijatelje u događaju simboličnog naziva The Zanat Ten, trodnevnom susretu koji je spojio prošlost, sadašnjost i ono što tek dolazi.

Tri dana posvećena dizajnu, kulturi i budućnosti
Događaj “The Zanat Ten” je slavio jubilej kroz kulturno putovanje kroz slojeve bosanskohercegovačkog identiteta i zajedničko promišljanje budućnosti dizajna. Od ateljea Safeta Zeca u Počitelju, do sarajevskih muzeja i galerija, gosti su otkrivali kulturu koja je inspirisala brend od samog početka.
Među zvanicama su bila i neka od najpoznatijih imena svjetskog dizajna: Ilse Crawford, Yves Béhar, Naoto Fukasawa, Monica Förster, Sebastian Herkner, Michele De Lucchi, Harri Koskinen, Jasna Mujkić, Patrick Norguet, Jean-Marie Massaud, te Ludovica i Roberto Palomba.

Deset godina kasnije: Razgovor s Orhanom Nikšićem
Nakon događaja The Zanat Ten, koji je okupio dizajnere i saradnike iz cijelog svijeta, razgovarali smo s Orhanom Nikšićem o trenucima koji su obilježili proteklu deceniju, o naslijeđu koje Zanat čuva i o izazovu da tradiciju zadrži autentičnom, a istovremeno savremenom.
Foto: Irfan Redžović
Od Počitelja do Sarajeva, događaj je gostima pokazao slojeve bosanskog naslijeđa.
Zašto vam je bilo važno da ovu godišnjicu ugradite u prostor i kulturu iz koje je sve krenulo?
To je dobro pitanje. Zanat se gradi na temeljima bosansko-hercegovačkog kulturno-istorijskog naslijeđa. Konjičko drvorezbarstvo je prvi element nematerijale baštine iz Federacije BiH koji je uvršten na UNESCO listu nematerijalne baštine čovječanstva, a taj element nije nastao u izolaciji od ostatka bosansko-hercegovačke kulture, odnosno kulturnog naslijeđa.
Mislimo da će naši partneri bolje razumjeti Zanat ako bolje upoznaju našu kulturu. Pored toga, od prvog trenutka kad smo krenuli u projekat zvani Zanat, naša ideja bila je da Zanat pored toga što koristi tehniku tradicionalnog konjičkog drvorezbarstva kao metod izrade svojih proizvoda, postane i sinonim za instituciju, brend ili poslovni model čija je misija između ostalog da promoviše različite elemente kulture našeg prostora. Obilježavanje godišnjice je samo jedan od načina na koji to radimo. 

Ove godine smo u Londonu bili koorganizator eventa sa arhitekticom Aidom Bratović, gdje smo britanskoj publici htjeli predstaviti bosansko-hercegovačko arhitektonsko kulturno naslijeđe kroz prezentaciju profesorice Nermine Zagore i rad Aide Bratović, tradicionalnu muziku Bosne i Hercegovine kroz nastup Damira Imamovića...
Zanat za nas nije samo firma, nego i platforma koja promoviše određene vrijednosti. 
Vidjeti sve dizajnere zajedno u Bosni i Hercegovini po prvi put mora da je bio poseban trenutak.
Da li je bio neki momenat u tom susretu, možda razgovor ili reakcija, što vam je ostalo posebno u sjećanju?
U Bosni i Hercegovini, a siguran sam i u našoj široj regiji nikad se nije okupio ovoliki broj vodećih imena u svijetu dizajna. Veliko je to ne samo za Zanat nego i za Bosnu i Hercegovinu i na to smo ponosni. Bilo je zaista puno divnih momenata, emotivnih i dirljivih trenutaka. Više njih ću sigurno dugo pamititi.
Dvije stvari koje su me posebno dojmile mi sad padaju na pamet. Nakon obilaska ateljea Safeta Zeca u Poćitelju, novinarka New York Times-a koja piše o arhitekturi, dizajnu i naravno enterijeru, mi je rekla da je njegov dom i atelje u Počitelju najljepši enterijer u kojem je ikad bila. Kako je rekla, „ovdje je sve savršeno“.
Druga stvar, Michele de Lucchi, koji je ikona talijanskog dizajna, arhitekture i umjetnosti me pozvao da popijemo kafu prije njegovog samog odlaska. Htio je da mi kaže koliko je za njega značajajan event koji smo organizovali. Veli, a ja parafraziram, ovakve stvari se trenutno ne dešavaju ni u Italiji, a ni šire u Evropi.
Mi smo se ovdje sastali da govorimo o bitnim stvarima kao što je budučnost dizajna kao profesije i naučne dicipline, da govorimo o široj društvenoj ulozi dizajna. Za mene lično je logično da dizajneri govore o široj društvenoj ulozi dizajna, jer dizajn ima moč da utiče na društvene procese. 
Kako uspijevate sačuvati autentičnost tradicionalnog zanata, a istovremeno ostati dio globalnog dizajnerskog dijaloga koji stalno traži nešto novo?
Prije svega treba postaviti pitanje šta je to što neko smatra autentičnim? Kad smo radili na procesu uvrštenja konjičkog drvorezbarstva na UNESCO listu nematerijalne baštine čovječanstva, zanimljivo mi je bilo otkriti da UNESCO nikako ne voli riječ autentičnost.
Kad čovjek bolje razmisli, zapita se sljedeće: šta je zaista autentično. Tradicija konjičkog drvorezbastva razvijala se pod različitim uticajima. Konjičko drvorezbarstvo je jedna mikro slika pluralizma u našem društvu, ako i slika istorije kroz koju je Zanat prošao. 

Mi u Zanatu imamo otvoren pristup u načinu na koji doživljavamo tradiciju. Čuvati tradiciju za nas ne znači slijepo kopirati određene paterne ili oblike koji su nastali u određenom trenutku kao dio te tradicije.
Za nas je vrijednost konjičkog drvorezbarstva sadržana u njegovom nematerijalnom dijelu, u vještini izrade i emotivnoj vezi stvaraoca, kupaca i svih onih koji dolaze u dodir s konjičim drvorezbarstvom upravo prema tom načinu rada, posvečenosti kvalitetu.
Kada na ovaj način shvatamo tradiciju, onda dizajn postaje metod za stalno inoviranje, učenje i svježinu zanata. 
Zanat kao priča o kontinuitetu
Kroz deset godina rada, Zanat je pokazao da dizajn može biti i čuvar kulture i pokretač promjene. Njihov uspjeh leži u sposobnosti da svijet podsjete da ručni rad nije nostalgičan čin, već savremeni izraz identiteta.
Svaki komad koji izađe iz njihove radionice nosi tu priču o vremenu, o pažnji i o vjerovanju da naslijeđe može imati budućnost.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!