TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 30.8.2023.
Našli smo se u svijetu kojim poprilično vladaju društvene mreže i često, svjesno ili podsvjesno, formiraju naše mišljenje o raznim proizvodima.
Influenceri/ce, kako im i samo ime kaže, šire utjecaj na mase preko svojih profila i većina njihovoj recenziji vjeruje više nego samom brendu. Međutim, kako živimo u eri konzumerizma i želje za brzom zaradom, mnogi će reći sve najbolje o proizvodu za koji su plaćeni, bez obzira na to što u svoja četiri zida nikada ne bi poklonili ni trenutak pažnje onome što nama „prodaju“.

To nas dovodi do trenda pod imenom deinfluencing. Idilična ideja o tome kako nam na svojim profilima poznati influenceri/ce zapravo govore samo istinu i daju svoje iskreno mišljenje o proizvodima. Trend je zaživio na Tik Toku, ali često možemo vidjeti da je prešao u običnu borbu za pet minuta slave pa na kraju dana nismo više sigurni koliko trebamo vjerovati i ovome pokretu.
Ipak, nekada pod hashtagom #deinfluencing možete pronaći zaista korisne informacije poput onih u kojima će vam iskreno reći koji proizvodi su loše kvalitete i kako ne vrijedi ulagati u njih.
@cloudsjoo Replying to @raaaccchhelll it’s time to de-influence! #deinfluencing #productsiregretbuying #thingsiregretbuying #deinfluencingproducts #deinfluencergang ♬ original sound - Music table
Donosimo par primjera koji su se nama učinili iskreni i podsjetili nas na to da ne trebamo trčati kupiti baš sve što vidimo na društvenim mrežama. Prilikom kupovine stavite kvalitetu ispred kvantitete i potražite više različitih recenzija prije konačne odluke.
@mei_yap Deinfluencing is pretty much just anti-consumerism for Millennials & Gen Z ??♀️ Is anyone else bugged by some of these things? ?
♬ original sound - Mei?ProfessionalPerfectionist
@christina.mychas Things i stopped buying when I decided to change my life - I used to be a shopaholic impulse buyer to my core. When I stopped buying these things, changed my money habits, and increased my income - I changed my financial future and my life. Who knew? #deinfluencing #shopaholic #impulsebuyer #buyersremorsemuch ♬ original sound - Christina
* * *
Foto: Pexels
TEKST: Bonjour.ba
Neke priče o uspjehu ne počinju velikim planom, nego znatiželjom, potrebom da se stvori nešto svoje i hrabrošću da se krene i kada putevi nisu sasvim jasni.
Upravo takva atmosfera ispunila je Europsku kuću kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, gdje je akademija by dm drogerie markt i Bonjour.ba okupila 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine: one koje tek ulaze na tržište rada, one koje grade brend, studentice koje traže pravac i žene koje svoje ideje pretvaraju u prve korake.


Dan je započeo energijom i tihim žamorom upoznavanja još prije zvaničnog početka. 'It’s time to glow!', poruka jutarnje registracije, bila je više od pozdrava; postala je najava dana u kojem je svaka učesnica mogla doći onakva kakva jeste i krenuti prema verziji sebe kojoj pravi prostor.




Dobrodošlica koja je otvorila dan
Pozdravni govor Ajle Hadžić i Ane Ćavar donio je prvu dozu inspiracije i stvorio atmosferu u kojoj se osjećalo povjerenje. Njihova autentičnost i otvorenost dale su ton cijelom danu: topao, poticajan i dovoljno siguran da žene pitaju, sumnjaju, dijele i uče.
Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba i Ajla Hadžić, marketing menadžerica dm drogerie markt BiH
Prva sesija, Q&A s Eminom Mušinović, članicom Poslovodstva dm BiH, otvorila je važne teme o pronalasku mjesta na tržištu, jačanju ličnog brenda i hrabrosti da se napravi zaokret kada je on zaista potreban. Ovaj razgovor je brzo prešao iz teorije u situacije koje su žene već proživjele ili bi ih tek mogle doživjeti.
Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm BiH



Kratki coffee break pretvorio se u spontani prostor za upoznavanje, mini-mentorske razgovore i dogovorene prve saradnje. 


Upravo tada jasno se osjetila energija boja koje su pratile akademiju: motivirajuća žuta, patelna roze koja unosi kreativnost i toplinu i tamno zelena koja daje osjećaj stabilnosti i fokusa. Zajedno, one su nosile poruku dana, a to su optimizam, podrška i prostor za rast.

Razgovori koji mijenjaju perspektivu
Slijedila je sesija 'Women Who Grow', u kojoj su Ajla Hadžić i Ana Ćavar, svaka iz svoje uloge, otvoreno govorile o lekcijama koje nose nakon godina rada: o greškama koje su ih oblikovale, ambiciji koja traži balans i hrabrosti koja se gradi tek nakon prvog pokušaja, pa čak i pada.


To je bio trenutak u kojem su se studentice, poduzetnice, menadžerice i kreativke prepoznale u istoj rečenici; različite priče, a isti osjećaj, da je rast put i da se gradi korak po korak.



Nakon pauze za ručak, fokus se prebacio na ono što mnogima predstavlja najveći izazov: određivanje cijene.
Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH, govorila je o realnim brojkama, procesima i financijskoj strukturi brenda, ali i o tome kako se samopouzdanje reflektuje kroz cijene koje postavljamo. Bila je to jedna od sesija koju su učesnice slušale s najviše koncentracije.

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH
Iskustva koja ostaju i nakon što se vrata sale zatvore
Dan je zaključen okruglim stolom 'A što ako uspije?', na kojem su učestvovale Martina Djordjevski, Dragana Rauš i Maja Topčagić. Kao bivše polaznice akademije, govorile su o svojim prvim koracima i svim onim trenucima koji ne stanu u Instagram objavu: sumnjama, neuspjesima, prekretnicama i malim pobjedama.

Njihove priče donijele su onu vrstu inspiracije koju može podijeliti samo neko ko je već prošao put kojim mnoge tek kreću. Bio je to trenutak u kojem se u sali osjetila kombinacija olakšanja i motivacije, potvrda da put postoji i da je dostižan za svaku ženu koja se želi odvažiti.


Snaga zajednice koja raste
Na kraju dana postalo je jasno da se akademija neće pamtiti samo po programu, govornicama i temama, nego po iskustvu. Po pažnji prema detaljima, po identitetu događaja koji je bio više osjećaj nego estetika i po timu koji je kreirao okruženje u kojem su žene osjetile da imaju prostor da pitaju, slušaju, uče i vjeruju sebi.





Možda je najtačnije reći da je ovo bio dan koji je pokazao koliko daleko može otići jedna ideja kada ima zajednicu oko sebe i kada žene dobiju prostor i podršku da postanu ono što jesu, ali i ono što tek mogu postati.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!