TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 23.2.2021.
Svi oni koji prate Danni's Little Kitchen na društvenim mrežama, znaju da se iza ovog gourmet kutka krije simpatična zaljubljenica u zdrave namirnice i recepture, koja uživa u malim sitnicama, poput ispijanja jutarnje doze matcha čaja ili aranžiranja raw kolača uz svježe cvijeće.
Danira vas već prilikom upoznavanja osvoji pristupačnošću, ljubaznošću i pozitivnim duhom, a mi smo u sklopu fotografiranja koje je rezultiralo kao nastavak #FEELGOODmajica projekta i realizacije #poduzetneZajedno priče imali priliku isprobati njene kulinarske čarolije.
Bila je to najslađa pauza iza koje smo željeli postati redovit gost njene kuhinje. Danira nam je otkrila kako je počela njena priča i kako joj je bilo u BiH pokrenuti radionice koje tada, još uvijek nitko nije održavao niti pohađao.
***
Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov s kojim ste se susreli na početku?
Danni´s Little Kitchen je 14. februara slavio svoj 4. rođendan, od dana nastanka i pojavljivanja online. :)
U tom periodu ja sam dosta vremena odsustvovala iz BiH pa sam bila spriječena da održavam radionice, ali sam njegovala vezu sa klijentima i pratiocima, dijelila recepte i savjete o zdravoj ishrani te na taj način održavala brend živim iz dalekih zemalja.
Najveći izazov bio je objasniti domaćem tržištu važnost kuhanja za djecu te da iza kuhanja koje ja radim postoji veća svrha i misija kao što su razvijanje motorike kod djece te širenje svijesti o zdravoj prehrani. Početkom 2017. godine bila sam pionir u ovakvim aktivnostima u našoj zemlji i imala sam tu čast, ali i ogromnu odgovornost da otvorim djeci i roditeljima Sarajeva vrata u novi svijet holističkih, edukativnih radionica kuhanja za djecu.
Kako biste opisali svoj brend u 3 riječi?
Razigran, inspirativan, inovativan.
Koji su proizvodi/usluge dostupne u sklopu vašeg brenda?
Primarne usluge su radionice kuhanja za djecu, Little Chef rođendanske proslave, online radionice kuhanja za djecu i roditelje. Odnedavno su dostupne i online radionice kuhanja isključivo za odrasle na kojima kuhamo zdrava jela i dijelimo iskustva i savjete o biljnoj prehrani.
Što se proizvoda tiče, trenutno su dostupne sirove torte i slastice te zdrave torte za djecu. Uskoro planiram da širim ponudu i na interesantna, zdrava, slana jela.

Kako izgleda jedan vaš radni dan?
Moj svaki radni dan je različit i rijetko kada se odvije onako kako sam ga zamislila dan prije. :)

Ja sam navikla ovako da radim i volim to što nemam rutinu. U većini slučajeva dan se sastoji od planiranja radionica, testiranja recepata, slikanja hrane, planiranja menija za radionice i rođendanske proslave. Zatim se odvoji oko sat-dva vremena na pripremu grafike za radionice, objavljivanje evenata na društvenim mrežama te komunikaciju sa klijentima i kupcima.
Kada je dan ispunjen radionicama i rođendanskim proslavama, onda sve druge aktivnosti padaju u drugi plan jer je sav fokus na djeci.

Što je ono što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?
Inovativnost, holistički pristup, Montessori način edukacije, promocija zdravih namirnica i zdravog načina života.
Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?
„Failure is feedback“ je odličan moto kojim se ja vodim. Život sam po sebi je jedan ogroman projekat, ispunjen raznim „trial & error“ momentima i što ranije shvatimo da su svi neuspjesi i greške koje pravimo samo nova šansa da naredni put budemo bolji i pametniji, sve je lakše.
Djeca su moja najveća motivacija, zbog njih je nastala Danni – dadilja, zatim Danni – Montessori učiteljica i trenutna Danni – poduzetnica, učiteljica kuhanja i osoba koja želi da im omogući kvalitetne radionice, zdravu hranu te nauči njihove roditelje kako da, zajedno sa njima, kuhaju balansirana, nutritivna jela.
Čak i sa radionicama za odrasle koji još uvijek nemaju djecu, ja razmišljam o tome da će ih jednoga dana možda i imati i moći će od samog početka svoje uloge roditelja da iskoriste stečeno znanje. :)

Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili dosad?
Da ništa nije onako kako izgleda nama koji posmatramo poduzetnike sa strane. Ja sam se dugo plašila da pokrenem nešto jer sam mislila da svi znaju mnogo više i mnogo bolje od mene. Mnogi znaju, to stoji, ali također mnogi uče kroz sami proces stvaranja. Kao što sam i ja i kao što su mnogi veliki, ostvareni poduzetnici i kao što će mnogi koji krenu ovim putem.
Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?
Smatram da još uvijek nisu i da većina ljudi još uvijek smatra da su uvozni proizvodi bolji i kvalitetniji. Ljudi u našoj zemlji posjeduju nevjerojatan dar za stvaranje, kreiranje i potrebno je da ih podržimo svim silama. To možemo da postignemo međusobnom podrškom, dijeljenjem dobrih priča, konstruktivnom kritikom, savjetima. Kolaboracijom postižemo mnogo više nego natjecanjem sa konkurencijom i preduzetnicima u našoj zemlji.
Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?
Ima mnogo knjiga koje su ostavile dubok utisak na mene, na razne aspekte moga života. Sada bih voljela da pomenem knjigu koju sam nedavno pročitala i koja se tiče poduzetništva, uspona i padova, novih početaka, dizanja iz pepela i nove nade. „Shoe Dog“ su memoari osnivača Nike brenda koji otvoreno, bez filtera, priča o svemu što mu se zadesilo na putu od prodavanja patika iz prtljažnika svog automobila do momenta kada je Nike postao gigant za kojeg svi sada znamo.
Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?
Putujem, provodim vrijeme u prirodi, šetam.
Cilj za ovu godinu je i da savladam meditaciju, iskreno se nadam da će mi uspjeti. :)
Ovaj naš intervju rezultat je projekta koji radimo s dm drogerie markt i Fondacija 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?
Apsolutno da! Ogromna je čast biti dijelom ovoga projekta i podržan od strane nevjerojatnih žena koje rade magične stvari za poduzetnice BiH.
Edukacija i mentorstvo koje smo dobile su od ogromne važnosti i prijeko potrebna karika koja će nam omogućiti da poboljšamo svoje poduzetničke sposobnosti. Dodatna vrijednost je svakako i konekcija sa ostalim učesnicama te mogućnost planiranja moguće suradnje.

Dijana Ćavar, urednica BONJOUR.ba & Danira Šabić
Što biste preporučili BONJOUR.čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?
Samo krenite. :)
Ja sam puno godina izgubila planirajući, a ne djelujući. Perfekcionista sam i želim da sve bude savršeno prije nego nešto započnem, a činjenica je da je u biznisu nemoguće na početku biti savršen niti znati šta nas čeka. Ja ni u najluđim snovima nisam mogla da zamislim kuda će me odvesti radionica kuhanja od 14. februara 2017.-te godina na koju je došao samo jedan dječak, sin od moje prijateljice.:)
Danni's Little Kitchen pratite i na njenoj službenoj Facebook stranici, kao i Instagram profilu.
***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba
TEKST: Bonjour.ba
U poslovnom svijetu često se od žena liderica očekuje mnogo: da budu odlučne, ali ne preoštre, empatične, ali ne preemotivne, uspješne na poslu, ali i prisutne kod kuće. U toj tišini između očekivanja i stvarnosti, upravo njihove priče postaju najvrijedniji izvor znanja i inspiracije.
Bonjour.ba, zajedno s ASA Bankom, kroz serijal razgovora sa ženama koje vode važne sektore unutar banke, želi približiti stvarno lice bankarstva… ono koje ne oblikuju samo brojke, već i ljudi.

Alma Tahunić, direktorica Sektora za podršku i razvoj proizvoda za fizička lica i poduzetnike ASA Banke
U središtu priče nalaze se liderice koje svojim znanjem, iskustvom i posvećenošću kreiraju konkretna rješenja za klijente i timove. Kroz njihove uvide, otvaramo teme koje su dugo ostajale po strani: kako izgleda razvoj proizvoda u savremenom bankarstvu, šta znači biti liderica te kako balansirati strateške ciljeve i stvarne potrebe ljudi.

5 lekcija koje smo naučili iz razgovora s Almom Tahunić
U trećem razgovoru, predstavljamo Almu Tahunić, direktoricu Sektora za podršku i razvoj proizvoda za fizička lica i poduzetnike. Kroz konkretna pitanja i njene odgovore, donosimo 5 lekcija koje vrijede i za one koje vode timove i za one koje tek traže svoj put.
Neće uvijek biti lako. I to je u redu.
Da Vas danas pita mlađa kolegica iz poslovnice "kako do Vaše pozicije" šta biste joj rekli bez filtera?
Almin odgovor počinje iskrenošću: “Zasigurno bih joj rekla da će biti puno teških trenutaka i da neće uvijek biti lako. Treba da bude spremna na puno rada, ali i na to da ne dobije uvijek i odmah zasluženo priznanje koje joj pripada.”

Alma Tahunić na fotografiji nosi odjeću Gema
Ona dalje ističe da će biti trenutaka u kojima će biti nesigurna i sumnjati u sebe, ali baš u takvim situacijama treba da skupi posebnu hrabrost i snagu da nastavi dalje.
A kad govori o karijeri, ne zaboravlja ono što često ostane neizrečeno: "Nije samo znanje i rad ono što vas vodi do uspjeha, nego i vaš stav i odnos prema ljudima, ali isto tako, što je vrlo važno, i prema sebi samima."

Dobar proizvod ne nastaje u Excel tabeli već u slušanju klijenata
Šta je najvažnije kod razvoja novog bankarskog proizvoda ili ponude za klijente?
Kao neko ko svakodnevno balansira između inovacije i realnih potreba tržišta, Alma nas podsjeća na suštinu: „Najvažnije je da razumijete stvarne potrebe klijenata. Mi u ASA Banci ne pravimo proizvode tek toliko da bismo imali nešto novo, nego da bismo ponudili konkretna rješenja našim klijentima."

Inovacija, kaže, ne mora biti neka tehnološka revolucija. Nekad je to promjena koja daje osjećaj sigurnosti, kako ona ističe “pojednostavljenje koje će našim klijentima uštediti vrijeme, resurse i stvoriti veći osjećaj sigurnosti. Naš cilj je da klijenti ASA Banke prepoznaju proizvod kao proizvod koji je osmišljen za njih vrlo jednostavno, jasno i korisno.”
Stručnjakinja zna posao. Liderica zna ljude.
Šta razlikuje dobru stručnjakinju od liderice koja za sobom povuče tim?
"Dobra stručnjakinja zna svoj posao. Ona ima znanje, vještine i kompetencije i ljudi je, po pravilu, cijene i vjeruju joj kada je u pitanju njena struka.” objašnjava Alma.
Ključna razlika, ističe, događa se u trenutku kada prelazimo iz ‘ja to znam najbolje’ u ‘mi znamo i možemo’: “Liderica ipak ide korak dalje, ona zna da podijeli svoje znanje, inspiriše i motiviše svoj tim, posebno u trenucima kada stvari ne idu nekim željenim tokom ili kako je to zamišljeno.”
I upravo tu leži najveća lekcija: liderica ne gradi autoritet kontrolom, nego zajedništvom.
Od liderice se tiho očekuje sve.
Šta se od žene liderice tiho očekuje, ali joj se nikad ne kaže direktno?
“Danas se od žena liderica nesumnjivo očekuje jako mnogo,” započinje Alma. "Ja bih rekla da postoje neka standardna očekivanja kao što su odgovornost, profesionalizam, vještine, upravljanje timovima i upravljanje u nekim nesvakidašnjim situacijama. I to su ona očekivanja koja se vrlo transparentno komuniciraju, da li kroz ugovore, opise radnih zadataka, organizacionu kulturu i slično.

No, dodaje, postoje i ona mnogo suptilnija, tiha očekivanja i upravo ona mogu biti najopasnija: “Ta očekivanja očekuju od žene liderice da bude odlučna, ali ne preoštra, da bude empatična, ali ne preemotivna i da uspješno balansira svoj privatni i poslovni život bez ikakvih problema ili barem da ne prikazuje izazove sa kojima se susreće u tom dijelu. Iako joj to danas niko glasno i jasno ne kaže, od žene liderce se očekuje da bude besprijekorna na više frontova istovremeno.”
Ne postoje prečice. Samo verzije nas koje ne odustaju.
Ako biste danas počinjali karijeru ispočetka, šta biste radili isto, bez dileme?
“Bez dileme bih zadržala svoj odnos prema poslu i ljudima,” kaže Alma. “Vjerujem da bih bila jednako hrabra, požrtvovana i radna. Možda bih u nekim trenucima bila manje emotivna, više racionalna, ali to govorim sada iz ove današnje perspektive.”
Dodaje da bi, i da može sve ispočetka, zadržala istu vjeru da trud ima smisla. Njen put, kaže, nikada nije bio linija ni prečica, češće duži, strmiji i zahtjevniji, ali uvijek njen. Upravo ti trenuci, oni kada je bilo najlakše odustati, a ona nije, oblikovali su je kao lidericu kakva je danas.

I upravo u toj rečenici završavamo razgovor jer bolje zaključne misli od te nema.
Ove priče ne mijenjaju samo percepciju bankarstva. One pokazuju da je liderstvo danas dostupno ženama koje se ne boje biti svoje.
Upravo takve žene mijenjaju sistem iznutra i o njima vrijedi pisati. U nastavku serijala, donosimo priče drugih žena, liderica ASA Banke. Pratite nas jer liderstvo, kada je stvarno, zaslužuje da se vidi.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!