TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 20.8.2019.
Druga sezona popularne serije 'Senke nad Balkonom' jučer je pretpremijerno prikazana u Cinema City, a ekipa serije prošetala se crvenim tepihom ispred Narodnog pozorišta te s novinarima i voditeljima razgovarali o temama i likovima koji će biti tema novih epizoda.
Ekipa serije 'Senke nad Balkanom'
Glumica Leona Paraminski jedno je od novih lica koje ćemo gledati u novim epizodama serije, a za sinoćnji crveni tepih birala je haljinu dizajnera iz Hrvatske, Borisa Pavlina. Ženstvena i romantična haljina jednostavnog kroja pozornost privlači raskošnom čipkom koja nas vodi u minula doba. Uz nježnu haljinu u pastelno ružičastoj, Leona je birala metalik zlatne cipele i makeup koji naglasak stavlja na oči, dok je kosu začešljala prema unatrag.
Leona Paraminski
Nataša Ninković je odjenula minimalističku bijelu kreaciju elegantnog kroja. Torbica preko ramena i dugi lančić zaokružili su ovo jednostavno, no profinjeno red carpet izdanje poznate glumice.
Nataša Ninković
Nijansa koja će sigurno obilježiti sezonu pred nama upravo je crvena boja i ona je i bila odabir Marije Bergam. Duga haljina popraćena naglašenim strukom i visokim prorezom lijepo naglašava siluetu glumice, koja je uz haljinu stilizirala jednostavne crne sandale.
Marija Bergam
Jučer je održana i premijera filma 'Otvorena vrata' koji je ujedno u konkurenciji za 'Srce Sarajeva'. Riječ je o filmu albanskog redatelja Florenca Papasa koji se crvenim tepihom prošetao u društvu kolega glumaca iz filma.
Ekipa filma 'Otvorena vrata'
Jonida Vokshi
Svjetski poznata redateljica Funa Maduka također je bila među gostima crvenog tepiha 4.večeri Sarajevo Film Festivala. Funa je birala lepršavu dugu Kaftan Studio haljinu kojoj slojevitost daje ležernu, no, istovremeno profinjenu notu. Igra materijalima kreira zanimljiv color block outfit, dok naglašeni i široki rukavi uz naglašen struk kreiraju zanimljivu siluetu. Duge viseće naušnice i makeup koji naglasak stavlja na plavo sjenilo odlično su naglasili mladenački look redateljice.
Funa Maduka
Manekenka Džejla Glavović je za jučerašnji crveni tepih birala dugu čipkastu haljinu brenda LIU∙JO, a haljinu asimetričnog kroja i naglašenog struka upotpunila je PINKO torbicom i zlatnim sandalama.
Džejla Glavović
Džejla je na crveni tepih došla u društvu modela, Enise Njemčević, koja je birala kombinezon bh. dizajnerice Belme Tvico. Kombinezon je dio proljeće/ljeto 2019. kolekcije, a elegantnom kroju kombinezona element iznenađenja dan je uz zanimljiv oblik gornjeg dijela kreacije te lepršavi plašt duž rukava kojeg krasi i ombre efekt. Enisa je nježno pastelni modni odabir upotpunila sa ženstvenim makeupom.
Enisa Njemčević
Dizajnerice brenda Mateyaneira, Mateja Dujić i Neira Sinanbašić su u društvu bh. fotografa Edvina Kalić također uživale u odličnom programu i premijerama koje su bile na programu 4. noć Festivala. Mateja i Neira su bile ambasadorice vlastitog dizajna i modne blizanke te su za crveni tepih birale sako naglašenih ramena iz vlastite kolekcije te duge suknje zanimljive teksture što je rezultiralo elegantnim izdanjima koji odlično spajaju minimalizam, posljednje trendove i efektne krojeve u zanimljivu stilsku priču.
Neira Sinanbašić i Mateja Dujić
Edvin je birao klasično crno odijelo brenda Mateyaneira kojem je dao dozu osobnosti i vlastitog stila odabirom prsluka čiji dizajn izgleda poput maslinasto zelene čipke i kojeg je odjenuo preko ležerno otkopčane košulje. Mladenački i cool svečani look zaokružio je crnim cipelama.
Edvin Kalić
Neira Sinanbašić, Mateja Dujić i Edvin Kalić
U regionalnoj premijeri filma 'Take me somewhere nice' uživala su brojna poznata glumačka imena iz regije. Među njima bila je i glumica iz Hrvatske, Marija Pikić, koja je za dolazak na crveni tepih odabrala dizajn domaćeg brenda, crnu haljinu Kaftan Studija. Ženstvenoj haljini koja otkriva ramena wow efekt dan je upravo volumeniziranim topom raskošne teksture koji je crnu toaletu sa mini šlepom pretvorio u glamurozan komad. Podignuta frizura, crveni ruž i decentne naušnice zaokružili su njen look.
Marija Pikić
Naravno, ni ova večer na crvenom tepihu nije prošla bez voditeljskog para – Maje Čengić Miralem i Harisa Bilalovića.
Maja je nosila Amira Pertesi haljinu u boji senfa na jedno rame, koja je uz drapiranje na području struka i grudi dobila dodatnu svečanu notu. Uz kreaciju je birala jednostavne zlatne sandale, koje su dodatno naglasile boju haljine te kosu stiliziranu u kovrdže i sveprisutan ljetni trend – ukosnicu u kosi. Haris je izgledao elegantno u tamnom odijelu uz koje je birao plavu košulju i kravatu upotpunjenu sitnim točkicama.
Maja Čengić Miralem
Maja Čengić Miralem i Haris Bilalović
Modne odabire ostalih gostiju crvenog tepiha 4. večeri Sarajevo Film Festivala pogledajte kroz fotografije u nastavku.
TEKST: Ada Ćeremida
Dok se dani skraćuju i sve više vremena provodimo u zatvorenom, Sarajevo se pretvara u grad koji svjetli iznutra.
Teatar, ples i savremena umjetnost preuzimaju gradske prostore, podsjećajući nas da jesen ne znači kraj, već početak sezone introspekcije, pokreta i kreativne energije.
Ovaj vikend donosi više od običnog bijega od hladnoće, to je prilika da osjetimo puls grada kroz predstave koje diraju, debate koje propituju i performanse koji brišu granice između umjetnika i publike. Ako ste tražili trenutak da se ponovo povežete sa scenom, emocijom i sobom ovaj vikend je onaj pravi.
Još samo dva dana Festivala MESS, ali dovoljno da se podsjetimo zašto teatar u Sarajevu ostaje njegovo najvažnije kulturno uporište.
Dok se jesen lagano spušta nad grad, reflektori i dalje sijaju punim sjajem, a scene Narodnog pozorišta, SARTR-a i Pozorišta mladih pretvaraju se u mjesta introspekcije, emocije i katarze.
Ovaj vikend donosi retrospektivu stvaralaca koji su obilježili pozorišnu historiju, ali i predstave koje hrabro propituju savremeni svijet. Sarajevo je, makar na još nekoliko dana, pozornica bez kraja, a MESS njen najsnažniji glas.
U petak, Akademija scenskih umjetnosti postaje mjesto susreta umjetnosti i sjećanja. Zijah A. Sokolović, dobitnik Zlatnog lovorovog vijenca za doprinos umjetnosti teatra, obilježit će svoj višedecenijski put promocijom trećeg izdanja knjige „Glumac... je glumac... je glumac“.
Više od pet decenija rada, stotinu nagrada i hiljade izvedbi pretočeni su u priču o istrajnosti, integritetu i vjeri u pozorište kao prostor nade i otpora. Sokolovićev trenutak priznanja je povratak korijenima teatra, tamo gdje sve počinje: između glumca i publike.
Kasnije te večeri, u 21:30, SARTR će ugostiti predstavu „Knjiga mojih života“ u produkciji Anton Podbevšek Teatra i Plesnog teatra Ljubljana. Inspirisana autobiografskim esejima Aleksandra Hemona, režija Ivane Đilas spaja piščeve i vlastite priče o emigraciji, gubitku i ponovnom pronalasku identiteta.
U prostoru SARTR-a, poznatom po emotivnoj blizini s publikom, predstava postaje ispovijest o pripadanju, jeziku i tišini koja ponekad govori više od riječi.
U 19:30 u Narodnom pozorištu Sarajevo, predstava „Ogledalo“ rumunskog reditelja Bülenta Özdila otvara vrata Tarkovskovog svijeta kroz teatar, performans i vizuelnu umjetnost.
Priča o Alekseju, čovjeku koji se u ogledalu svojih uspomena suočava s djetinjstvom, ljubavima i prošlošću, pretvara se u poetsku studiju identiteta. Kroz snove, sjećanja i fragmente stvarnosti, publika ulazi u prostor gdje se prošlost i sadašnjost razlijevaju, a granica između života i umjetnosti nestaje u svjetlu reflektora.
U subotu u 18:00 u Pozorištu mladih, Omladinsko pozorište Bileća donosi predstavu „Ožiljci“ potresan prikaz nasilja među mladima kroz pokret, muziku i metaforu.
Bez oslanjanja na tekst, predstava stvara atmosferu u kojoj tijelo, ritam i tišina postaju glavni jezici komunikacije. Svaka scena, nastala iz istraživanja i iskustava mladih glumaca, djeluje kao ogledalo društva koje još uvijek uči kako da čuje svoje najtiše glasove.
Samo sat kasnije, u 19:00, ista pozornica Pozorišta mladih postaje prostor dijaloga. Debatni klub „Follow Me Altera Lingua“ okuplja tinejdžere u raspravi na temu: „We don’t care what art does for society because the only thing that matters is that people like it.“
U vremenu kada publika često traži brzu emociju, ova javna debata otvara pitanje da li je svrha umjetnosti u poruci ili u doživljaju? Mladi govore, a mi slušamo i to jedan od važnijih činova teatra danas.
U 19:30 Narodno pozorište Sarajevo postaje središte novog svijeta koji gradi belgijski koreograf Wim Vandekeybus sa trupom Ultima Vez.
Predstava „Void“ istražuje prazninu kao prostor mogućnosti, gdje “nenormalni” likovi postaju centar pozornice. Kroz kombinaciju savremene koreografije, jazza i improvizacije, Void briše granice između buke i tišine, stvarajući osjećaj zajedništva u različitosti.
Galerija Manifesto otvara vrata samostalnoj izložbi do 31. oktobra, Mirze Čizmića i Adnana Šopovića pod intrigantnim nazivom “Bogu čežnju, on je neće”. Dok Šopovićeva reduciranost palete boja priziva melanholiju, Čizmićeve dinamične i oštre kompozicije seciraju svakodnevicu uz notu cinizma.
Dva različita rukopisa u istom prostoru postavljaju pitanje: za čim uopće čeznemo i gdje nas ta čežnja vodi?
„PULS“ u SARTR-u
U subotu, 11. oktobra, na sceni SARTR-a se izvodi dokumentarna predstava „PULS“, nastala kroz projekt „Tijelo zvuka: Inkluzivne izvedbene prakse za gluhe i nagluhe osobe“.
Kroz muziku, ples i lične ispovijesti sedam izvođača i izvođačica, predstava istražuje komunikaciju u svim njenim oblicima – od govora i zvuka do znakovnog jezika i unutrašnjih svjetova. „PULS“ otvara prostor gdje se publika, gluha i čujuća, susreće u zajedničkom ritmu.
U Staklenoj sali Historijskog muzeja BiH, 10. i 11. oktobra izvodi se predstava „Kad sam bio hodža“ Damira Ovčine, koja prostor muzeja pretvara u scenu introspekcije i ispovijesti.
U istom prostoru, do 23. oktobra možete pogledati i video-instalaciju „Afazija“ vizualne umjetnice Jelene Jureše. Film-esej koji kroz arhive, fotografije i performans istražuje tišinu kolektivnog sjećanja. To je umjetnost koja ne nudi odgovore, već postavlja pitanja: šta ostaje kada riječi više nisu dovoljne?
Ove subote i nedjelje, 11. i 12. oktobra, Skenderija postaje centar pokreta uz međunarodno takmičenje DDC Open 2025, koje okuplja više od 600 plesača iz BiH i regiona. Od hip hopa do savremenog baleta, jazza i latino ritmova, festival spaja energiju mladih i iskustvo profesionalaca.
Među članovima žirija bit će i Željko Božič, slovenački koreograf i jedan od najuspješnijih hip hop plesača u regiji, kojeg će sarajevska publika istog vikenda upoznati i u drugom svjetlu, kao izvođača u predstavi „Knjiga mojih života“ u okviru Festivala MESS.
Dansar zatvara svoju sezonu u ritmu zajedništva, između pokreta, muzike i osmijeha, podsjećajući da je ples, baš kao i teatar, univerzalni izraz koji svi razumijemo.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!