TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 26.8.2024.
Dok ljetna sezona i dalje vlada, a uz nju vibrantni i vedri tonovi, modni svijet ipak prelazi u tamnije nijanse, najavljujući potencijalni povratak dark estetike za jesen.
Iako je crna boja sinonim za eleganciju i bezvremenost, nedavni modni događaji i kolekcije sugerišu da crna preuzima mnogo dublju, mračniju ulogu, uvodeći nas u sezonu punu dramatičnih, a opet sofisticiranih modnih izbora. Ne možemo skriti osjećaj uzbuđenosti pred ovu, novu sezonu.
Saint Laurent
Saint Laurent je oduvijek bio sinonim za bezvremensku sofisticiranost, a pod kreativnim vodstvom Anthonyja Vaccarella, brend nastavlja istraživati tamnije nijanse i profinjene siluete. Dizajni kombinuju senzualnost sa suzdržanom elegancijom, čime Vaccarello uspijeva crnu boju postaviti u središte pažnje bez da ona izgleda dosadno.
Thom Browne
Thom Browne je poznat po svojoj dekonstrukciji klasičnih krojeva, a njegova najnovija kolekcija ide korak dalje u istraživanju granica između mode i umjetnosti. S crnom kao dominantnom bojom, Browne koristi slojeve, teksture i neobične siluete kako bi stvorio kolekciju koja je istovremeno nadrealna i nosiva.
Elie Saab
Poznat po svojim glamuroznim haljinama koje prkose vremenu, Elie Saab se, iznenađujuće, pridružio pomalo goth stilu, uvodeći crnu u svoje haute couture kolekcije. Dok su njegovi prethodni radovi bili usmjereni na pastelne tonove i raskošne detalje, Saab sada koristi crnu kao alat za stvaranje mistične i dramatične atmosfere.
Kako celebritiji kroje trendove
Nije samo visoka moda ta koja gura goth estetiku naprijed, brojne poznate osobe također prigrljuju ovu tamniju stranu mode. Zvijezde poput Zoë Kravitz i Charlize Theron pokazuju kako crna može biti izraz ne samo stila, već i stava, a nedavno predstavljanje filma 'Crow' donijelo je sasvim nova red carpet izdanja. Tako su nas oduševile FKA Twigs, Julia Fox i Tylor Momsen.
Dok se spremamo za hladnije mjesece, modni svijet već signalizira da bi jesen mogla biti obojena crnom, ali na način koji nadilazi jednostavnost i praktičnost. Blaga goth estetika, kako u visokoj modi, tako i u svakodnevnom stilu, vraća se s novim sjajem, spajajući tamu i ljepotu na načine koji izazivaju i inspirišu.
* * *
Naslovna fotografija: @instylemagazine
TEKST: Bonjour.ba/PR
Dvadeset i pet godina kasnije, Hippy Garden ne izgleda kao brend koji se osvrće unazad, već kao onaj koji zna tačno gdje stoji i kome se obraća.
Hippy Garden je svoju godišnjicu obilježio večeri koja nije pokušavala impresionirati brojkama, već atmosferom. Umjesto klasične revije, dobili smo iskustvo koje je više nalikovalo filmskoj sceni nego modnom događaju: pažljivo režirano, emotivno i jasno fokusirano na ženu koja je u središtu brenda već četvrt stoljeća.
Hippy Garden etablirani je luksuzni modni brend koji dosljedno gradi vlastiti estetski univerzum, izvan okvira prolaznih trendova. Nova kolekcija nastavlja autentični kreativni potpis dizajnerice te utjelovljuje suvremeni duh brenda: profinjen, samouvjeren i sofisticiran.
Svaki komad promišljen je kao nosiva umjetnička forma, oblikovana s iznimnom pažnjom prema detalju, materijalima i silueti, namijenjena ženi koja modu razumije kao izraz identiteta, moći i osobne slobode.

Prostor je bio oblikovan gotovo ritualno. Uzvanici su sjedili oko dva velika, simetrično postavljena kruga stolova, okruženi svijećama čije je zlatno svjetlo davalo prostoru intimnost, ali i određenu napetost. Niski dim koji se zadržavao u dvorani zamaglio je granicu između publike i piste, stvarajući osjećaj da se moda ne gleda sa strane, već doživljava iznutra.
Večer je vodila Tončica Čeljuska, smireno i nenametljivo, ostavljajući prostoru da govori sam za sebe. Glazbena kulisa Vortex Electric/Acoustic Strings dodatno je naglasila emotivnu dimenziju večeri — gudački aranžmani nisu pratili reviju, već su je nosili.

Retrospektiva je bila selektivna i promišljena. Umjesto preglednog hoda kroz arhivu, dizajnerica Đurđica Vorkapić odabrala je po jedan ili dva modela iz pedeset kolekcija, gradeći vizualnu priču o kontinuitetu, a ne o nostalgiji. Otvaranje revije pripalo je Petri Friganović Bianco, dugogodišnjoj muzi brenda, u bijeloj haljini iz kolekcije Spirit of Lika tihoj, ali snažnoj gesti koja je odmah postavila ton večeri.
Kako su se modeli nizali, postajalo je jasno da je emotivna povezanost publike s brendom jednako važna kao i sama odjeća. Svaki izlazak bio je podsjetnik na faze, raspoloženja i žene koje su kroz godine gradile Hippy Garden estetiku.


Drugi dio večeri donio je promjenu energije. Nova kolekcija predstavljena je uz suvremeniji, gotovo new age ritam, kao jasan prijelaz iz retrospektive u sadašnji trenutak. Paleta je smirena, ali precizna: sivi i crni kaputi, tamnozelene akcentne forme i zlatni detalji koji ne dominiraju, već suptilno podcrtavaju siluetu.
Krojevi ostaju arhitektonski čisti. Kaputi s ušivenim remenima, midi i maksi dužine, naglašena ramena kod odijela i kontrolirani volumen stvaraju osjećaj snage bez potrebe za dramatizacijom. Kombinacije jakni i kratkih hlačica unose lakoću i pokret, dok muški elementi u kroju daju kolekciji urbanu ozbiljnost.
Hippy Garden ovdje ne pokušava pratiti trendove, niti ih sustizati. Umjesto toga, kolekcija djeluje kao nastavak jedne iste misli, o ženi koja modu koristi kao alat izraza, a ne kao kostim. U tom kontinuitetu i leži snaga brenda: dosljednost bez ponavljanja, elegancija bez distance i emocija bez patetike.

„Živjeti i stvarati viziju u kojoj istinski uživaš to je neprocjenjivo blago. Moje modno stvaralaštvo uvijek nastoji biti korak ispred očekivanja, a Hippy Garden revije već godinama nisu samo modne prezentacije, već cjeloviti umjetnički doživljaj“, izjavila je dizajnerica Đurđica Vorkapić, potvrđujući kako nova kolekcija nastavlja njezino stvaralaštvo i utjelovljuje suvremeni duh brenda. 
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!