TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 26.8.2024.
Dok ljetna sezona i dalje vlada, a uz nju vibrantni i vedri tonovi, modni svijet ipak prelazi u tamnije nijanse, najavljujući potencijalni povratak dark estetike za jesen.
Iako je crna boja sinonim za eleganciju i bezvremenost, nedavni modni događaji i kolekcije sugerišu da crna preuzima mnogo dublju, mračniju ulogu, uvodeći nas u sezonu punu dramatičnih, a opet sofisticiranih modnih izbora. Ne možemo skriti osjećaj uzbuđenosti pred ovu, novu sezonu.
Saint Laurent
Saint Laurent je oduvijek bio sinonim za bezvremensku sofisticiranost, a pod kreativnim vodstvom Anthonyja Vaccarella, brend nastavlja istraživati tamnije nijanse i profinjene siluete. Dizajni kombinuju senzualnost sa suzdržanom elegancijom, čime Vaccarello uspijeva crnu boju postaviti u središte pažnje bez da ona izgleda dosadno.
Thom Browne
Thom Browne je poznat po svojoj dekonstrukciji klasičnih krojeva, a njegova najnovija kolekcija ide korak dalje u istraživanju granica između mode i umjetnosti. S crnom kao dominantnom bojom, Browne koristi slojeve, teksture i neobične siluete kako bi stvorio kolekciju koja je istovremeno nadrealna i nosiva.
Elie Saab
Poznat po svojim glamuroznim haljinama koje prkose vremenu, Elie Saab se, iznenađujuće, pridružio pomalo goth stilu, uvodeći crnu u svoje haute couture kolekcije. Dok su njegovi prethodni radovi bili usmjereni na pastelne tonove i raskošne detalje, Saab sada koristi crnu kao alat za stvaranje mistične i dramatične atmosfere.
Kako celebritiji kroje trendove
Nije samo visoka moda ta koja gura goth estetiku naprijed, brojne poznate osobe također prigrljuju ovu tamniju stranu mode. Zvijezde poput Zoë Kravitz i Charlize Theron pokazuju kako crna može biti izraz ne samo stila, već i stava, a nedavno predstavljanje filma 'Crow' donijelo je sasvim nova red carpet izdanja. Tako su nas oduševile FKA Twigs, Julia Fox i Tylor Momsen.
Dok se spremamo za hladnije mjesece, modni svijet već signalizira da bi jesen mogla biti obojena crnom, ali na način koji nadilazi jednostavnost i praktičnost. Blaga goth estetika, kako u visokoj modi, tako i u svakodnevnom stilu, vraća se s novim sjajem, spajajući tamu i ljepotu na načine koji izazivaju i inspirišu.
* * *
Naslovna fotografija: @instylemagazine
TEKST: Ilda Lihić-Isović
Kada dizajner poput Matthieua Blazyja odluči debitovati u New Yorku i to u napuštenoj podzemnoj stanici Bowery, jasno je da publiku ne čeka samo revija, nego scena koja traži da joj priđete kao filmu. Upravo to se dogodilo sinoć, kada je CHANEL otvorio svoje Métiers d’art 2026 poglavlje na platformi koja inače čuva tišinu gradskog saobraćaja, ali je ovaj put poslužila kao kulisa za modnu priču o energiji, gradu i ženama koje koračaju vlastitim ritmom.


Revija je počela dolaskom voza. Ne metaforički već stvarni subway je polako ušao u stanicu, vrata su se otvorila, a modeli su se pojavili u kombinacijama koje spajaju rafinirani Chanelov kod i tempo New Yorka. Blazy je povukao liniju između stvarnosti i fantazije: od laganih tweed kompleta preko T-shirt silueta do pletenih haljina koje se nose kao da su dio svakodnevne priče, ali ispričane na Chanel način.

Krojevi su zadržali sofisticiranost kuće, dok su pokreti modela unijeli onu prepoznatljivu njujoršku nonšalantnost: brz korak, kratki pogled, osjećaj da ste negdje između sastanka i večernjeg izlaska.
Blazyjeva inspiracija bila je jasna: žena koja postoji istovremeno u realnosti i u vlastitoj naraciji. Kao i u kratkom filmu kojim je CHANEL najavio reviju, gdje Margaret Qualley i A$AP Rocky predstavljaju moderan, razigran portret ljubavi u gradu koji nikad ne spava, i sama kolekcija prati isti ton rekli bismo: dinamika, kontrasti i neopisiva lakoća kretanja.

Kao hommage Gabrielle Chanel, koja je 1931. u New Yorku prepoznala snagu toga da se njene siluete pojavljuju na ženama koje nisu iz modnih salona, Blazy je donio priču o stilu koji pripada svima.
Siluete su fluidne, perlice i perje prate svaki korak, dok se klasični CHANEL simboli pojavljuju u razigranim, novim formama.
Da, jedna od torbi imala je noge i glavu žirafe, ali to je upravo Blazyjev potpis: humor koji ne umanjuje eleganciju.


Svaki look otkrio je ono zbog čega industrija već mjesecima piše o njegovom “pragmatičnom glamuru”: to je Chanel koji se kreće, Chanel koji diše, Chanel koji živi u dinamici gradu.
Ravnoteža između fantazije i svakodnevnog života bila je ključna: modeli hodaju kao putnici, ali odjeveni kao da su izašli iz kadra koji će tek postati kultan. Gosti, među njima Margaret Qualley i A$AP Rocky, gledali su sa platforme koja je potpuno promijenila svoj identitet za ovu jednu večer: od lokacije za filmske setove postala je mjesto gdje se ispisuje nova Chanel priča.

Métiers d’art kolekcije su uvijek oda zanatlijama, ručnim radionicama i vještinama koje definiraju CHANEL. Ovaj put, craft je stao u okvire grada koji ne trpi stagnaciju. Blazy je spojio dva svijeta: klasika koja se očekuje od Chanela i dinamika stalnog pokreta koju zahtijeva New York.
Rezultat? Pogledajte u nastavku.








Revija je privukla pažnju niza globalno prepoznatljivih imena iz filmskog, muzičkog i modnog svijeta, čiji je dolazak dodatno naglasio značaj ovog poglavlja za kuću CHANEL. U nastavku donosimo pregled gostiju koji su svojim prisustvom obilježili večer.

































Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!