TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 19.6.2023.
CineLink Industry Days, industrijski odjel Sarajevo Film Festivala, će od 20. do 24.06. organizovati CineLink radionicu u Slanom (Hrvatska), gdje će u fokusu biti osam filmskih projekata u razvoju.
CineLink tim će se u Slanom fokusirati na unapređenje produkcijskih vrijednosti povezujući projekte s filmskim profesionalcima te će kroz opsežne sesije autorima ponuditi pomoć u razvoju scenarija.
Osam projekata sa radionice u Slanom dio su ovogodišnje selekcije CineLink Co-Production Marketa. CineLink Co-Pro Market 2023 će za vrijeme održavanja 29. Sarajevo Film Festivala predstaviti ukupno 11 dugometražnih igranih filmskih projekata u razvoju pred više od 150 producenata, distributera i sales agenata iz preko 40 zemalja.
Dok se u blizini održava Ponta Lopud festival, učešće u radionici u Slanom će pružiti učesnicima priliku za interakciju i umrežavanje sa filmskim profesionalcima i renomiranim gostima. Također će prisustvovati i masterclassu koji će na Ponta Lopud festivalu održati Ruben Östlund, dvostruki dobitnik Zlatne palme na Filmskom festivalu u Cannesu i prošlogodišnji dobitnik Počasnog Srca Sarajeva Sarajevo Film Festivala.
Ovogodišnju selekciju CineLink Co-Production Marketa čine etablirani filmski autori, ali i oni koji debituju sa dugometražnim filmovima. CineLink dočekuje nagrađene alumniste Sarajevo Film Festivala među kojima su Zeynep Dilan Süren, Dušan Kasalica i Gabriel Tzafkas. U selekciji su i autori koji su prethodne filmove premijerno prikazali na renomiranim filmskim festivalima, poput Erenika Beqirija s filmom The Van koji je nominovan na Filmskom festivalu u Cannesu za najbolji kratki film, a osvojio je i nagradu za najbolji kratki film na Les Arcs European Film Festivalu, zatim Olivéra Rudolfa s filmom Fonica M-120, nominovanog za nagradu Cinefondation na Filmskom festivalu u Cannesu 2021, Mariusa Olteanua s igranim filmom Monstri, premijerno prikazanim na Berlinaleu 2019 i Kateryne Gornostai s filmom Stop-Zemlia, premijerno prikazanim na Berlinaleu 2021. CineLink želi dobrodošlicu novim i najperspektivnijim autorima iz regije među kojima su Josip Lukić, Đorđe Vojvodić, Ana Kitanova i Brigita Kanyaro.
Sarajevo Film Festival i CineLink Industry Days, stekli su reputaciju marljivim podsticanjem i otkrivanjem talenata kroz različite programe. Među uspješnim filmskim ostvarenjima koja nastaju uz CineLink Industry Days, izdvaja se film Sigurno mjesto Juraja Lerotića, koji je na prošlogodišnjem Sarajevo Film Festivalu osvojio dva Srca Sarajeva: za najbolji film i najboljeg glumca.
CineLink Industry Days za Co-Production Market nudi i značajan broj nagrada kroz saradnju s regionalnim filmskim fondovima kao što su Slovenski filmski centar, Filmski centar Srbije i Filmski centar Crne Gore, ali i međunarodnim partnerima: Eurimages i Arte. Raznoliki raspon priznanja predstavljenih na CineLink Industry Days čini ga stabilnom početnom platformom za ostvarenje međunarodnog i regionalnog uspjeha.
29. Sarajevo Film Festival bit će održan od 11. do 18.08. 2023. godine.
***
Naslovna fotografija: Sarajevo Film Festival PR
TEKST: Ada Ćeremida
Dok se dani skraćuju i sve više vremena provodimo u zatvorenom, Sarajevo se pretvara u grad koji svjetli iznutra.
Teatar, ples i savremena umjetnost preuzimaju gradske prostore, podsjećajući nas da jesen ne znači kraj, već početak sezone introspekcije, pokreta i kreativne energije.
Ovaj vikend donosi više od običnog bijega od hladnoće, to je prilika da osjetimo puls grada kroz predstave koje diraju, debate koje propituju i performanse koji brišu granice između umjetnika i publike. Ako ste tražili trenutak da se ponovo povežete sa scenom, emocijom i sobom ovaj vikend je onaj pravi.
Još samo dva dana Festivala MESS, ali dovoljno da se podsjetimo zašto teatar u Sarajevu ostaje njegovo najvažnije kulturno uporište.
Dok se jesen lagano spušta nad grad, reflektori i dalje sijaju punim sjajem, a scene Narodnog pozorišta, SARTR-a i Pozorišta mladih pretvaraju se u mjesta introspekcije, emocije i katarze.
Ovaj vikend donosi retrospektivu stvaralaca koji su obilježili pozorišnu historiju, ali i predstave koje hrabro propituju savremeni svijet. Sarajevo je, makar na još nekoliko dana, pozornica bez kraja, a MESS njen najsnažniji glas.
U petak, Akademija scenskih umjetnosti postaje mjesto susreta umjetnosti i sjećanja. Zijah A. Sokolović, dobitnik Zlatnog lovorovog vijenca za doprinos umjetnosti teatra, obilježit će svoj višedecenijski put promocijom trećeg izdanja knjige „Glumac... je glumac... je glumac“.
Više od pet decenija rada, stotinu nagrada i hiljade izvedbi pretočeni su u priču o istrajnosti, integritetu i vjeri u pozorište kao prostor nade i otpora. Sokolovićev trenutak priznanja je povratak korijenima teatra, tamo gdje sve počinje: između glumca i publike.
Kasnije te večeri, u 21:30, SARTR će ugostiti predstavu „Knjiga mojih života“ u produkciji Anton Podbevšek Teatra i Plesnog teatra Ljubljana. Inspirisana autobiografskim esejima Aleksandra Hemona, režija Ivane Đilas spaja piščeve i vlastite priče o emigraciji, gubitku i ponovnom pronalasku identiteta.
U prostoru SARTR-a, poznatom po emotivnoj blizini s publikom, predstava postaje ispovijest o pripadanju, jeziku i tišini koja ponekad govori više od riječi.
U 19:30 u Narodnom pozorištu Sarajevo, predstava „Ogledalo“ rumunskog reditelja Bülenta Özdila otvara vrata Tarkovskovog svijeta kroz teatar, performans i vizuelnu umjetnost.
Priča o Alekseju, čovjeku koji se u ogledalu svojih uspomena suočava s djetinjstvom, ljubavima i prošlošću, pretvara se u poetsku studiju identiteta. Kroz snove, sjećanja i fragmente stvarnosti, publika ulazi u prostor gdje se prošlost i sadašnjost razlijevaju, a granica između života i umjetnosti nestaje u svjetlu reflektora.
U subotu u 18:00 u Pozorištu mladih, Omladinsko pozorište Bileća donosi predstavu „Ožiljci“ potresan prikaz nasilja među mladima kroz pokret, muziku i metaforu.
Bez oslanjanja na tekst, predstava stvara atmosferu u kojoj tijelo, ritam i tišina postaju glavni jezici komunikacije. Svaka scena, nastala iz istraživanja i iskustava mladih glumaca, djeluje kao ogledalo društva koje još uvijek uči kako da čuje svoje najtiše glasove.
Samo sat kasnije, u 19:00, ista pozornica Pozorišta mladih postaje prostor dijaloga. Debatni klub „Follow Me Altera Lingua“ okuplja tinejdžere u raspravi na temu: „We don’t care what art does for society because the only thing that matters is that people like it.“
U vremenu kada publika često traži brzu emociju, ova javna debata otvara pitanje da li je svrha umjetnosti u poruci ili u doživljaju? Mladi govore, a mi slušamo i to jedan od važnijih činova teatra danas.
U 19:30 Narodno pozorište Sarajevo postaje središte novog svijeta koji gradi belgijski koreograf Wim Vandekeybus sa trupom Ultima Vez.
Predstava „Void“ istražuje prazninu kao prostor mogućnosti, gdje “nenormalni” likovi postaju centar pozornice. Kroz kombinaciju savremene koreografije, jazza i improvizacije, Void briše granice između buke i tišine, stvarajući osjećaj zajedništva u različitosti.
Galerija Manifesto otvara vrata samostalnoj izložbi do 31. oktobra, Mirze Čizmića i Adnana Šopovića pod intrigantnim nazivom “Bogu čežnju, on je neće”. Dok Šopovićeva reduciranost palete boja priziva melanholiju, Čizmićeve dinamične i oštre kompozicije seciraju svakodnevicu uz notu cinizma.
Dva različita rukopisa u istom prostoru postavljaju pitanje: za čim uopće čeznemo i gdje nas ta čežnja vodi?
„PULS“ u SARTR-u
U subotu, 11. oktobra, na sceni SARTR-a se izvodi dokumentarna predstava „PULS“, nastala kroz projekt „Tijelo zvuka: Inkluzivne izvedbene prakse za gluhe i nagluhe osobe“.
Kroz muziku, ples i lične ispovijesti sedam izvođača i izvođačica, predstava istražuje komunikaciju u svim njenim oblicima – od govora i zvuka do znakovnog jezika i unutrašnjih svjetova. „PULS“ otvara prostor gdje se publika, gluha i čujuća, susreće u zajedničkom ritmu.
U Staklenoj sali Historijskog muzeja BiH, 10. i 11. oktobra izvodi se predstava „Kad sam bio hodža“ Damira Ovčine, koja prostor muzeja pretvara u scenu introspekcije i ispovijesti.
U istom prostoru, do 23. oktobra možete pogledati i video-instalaciju „Afazija“ vizualne umjetnice Jelene Jureše. Film-esej koji kroz arhive, fotografije i performans istražuje tišinu kolektivnog sjećanja. To je umjetnost koja ne nudi odgovore, već postavlja pitanja: šta ostaje kada riječi više nisu dovoljne?
Ove subote i nedjelje, 11. i 12. oktobra, Skenderija postaje centar pokreta uz međunarodno takmičenje DDC Open 2025, koje okuplja više od 600 plesača iz BiH i regiona. Od hip hopa do savremenog baleta, jazza i latino ritmova, festival spaja energiju mladih i iskustvo profesionalaca.
Među članovima žirija bit će i Željko Božič, slovenački koreograf i jedan od najuspješnijih hip hop plesača u regiji, kojeg će sarajevska publika istog vikenda upoznati i u drugom svjetlu, kao izvođača u predstavi „Knjiga mojih života“ u okviru Festivala MESS.
Dansar zatvara svoju sezonu u ritmu zajedništva, između pokreta, muzike i osmijeha, podsjećajući da je ples, baš kao i teatar, univerzalni izraz koji svi razumijemo.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!