TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 18.1.2018.
Kada u prirodi primijetite da je vrba iva, popularno zvana i cica maca počela cvjetati, onda znate da je proljeće stiglo.
Nakon hladne zime, obzirom da podsjećaju na pamuk, mnoge dame ih rado ugošćuju u vazama u svom interijeru.
Mekane, čupave izdanke minimalistice obožavaju, a jednako lijepo izgledaju u vazi, vrču ili čak ukrasnim šoljicama.
Ovaj proljetni klasik šarmantno će izgledati i uz druge proljetnice, poput tulipana i narcisa, a njihova je prednost što ne trebaju vodu da bi ostale svježe. Jednom odrezane, stabljike vrbe će trajati neograničeno kada se s njima postupa pažljivo. Držite ih podalje od vode kako biste zadržali krznen izgled, a ako želite da se pupoljci i dalje otvaraju, stavite ih u vodu.
***
Naslovna fotografija: @monika.bartolovic
TEKST: Ada Ćeremida
Danas, u sklopu Sarajevo Fest festivala, kojeg organizuje East-West Center Sarajevo, u Umjetničkoj galeriji Bosne i Hercegovine u 20:00 sati bit će otvorena izložba pod nazivom “Thirty-Six Views on Notre Dame”.
Izložba, koju kurira Fondacija VII, donosi fotografije Tomasa van Houtryvea koje prate parišku katedralu Notre Dame u njenom izvornom stanju, nakon razornog požara i tokom obnove.
Tomas van Houtryve je belgijsko-američki fotograf i vizuelni umjetnik, poznat po tome što u svojim radovima spaja dokumentaristički pristup, filozofiju i vizualnu poetiku.
Bio je član agencije VII i često surađuje s časopisom National Geographic, koji je objavio neke od njegovih najimpresivnijih fotografija, uključujući pokrivanje obnove Notre Dame nakon požara 2019. godine, uključujući naslovnicu februarskog broja 2022. godine.
‘’Thirty-Six Views on Notre Dame'' dokumentuje 14 godina posvećenog rada, prvo kao dio svakodnevnog života Pariza, zatim kao svjedok katastrofalnog požara u aprilu 2019., koji je teško oštetio katedralu i konačno kao galerija fotografija koje bilježe proces njene obnove.
Van Houtryve koristi različite tehnike od klasične reportažne fotografije do zračnih snimkaka dronom da pokaže Notre Dame u njenim različitim fazama: neoštećena, zadimljena, oštećena, obnovljena.
Tehnike koje koristi uključuju i historijske fotografske metode kao što je mokri kolodionski proces, što daje poseban karakter pojedinim fotografijama i vizuelnu težinu i autentičnost.
Izložba ne samo da nas vraća u trenutak kada se činio kraj, već nas podsjeća na vrijednost memorije, arhitekture i zajedničkog identiteta, pokazujući kako umjetnost može svjedočiti i iscjeljivati.
U nekim snimcima van Houtryve je morao dobiti posebne dozvole za korištenje drona, pristup restauracijskim zonama i rad u uslovima koji su rijetko dostupni javnosti.
Obnova Notre Dame trebala je biti završena prije Olimpijskih igara u Parizu 2024., ali su neki aspekti restoracije trajali duže, što je fotografu omogućilo da zabilježi i fazu koja je u toku.
Izložba ne samo da nas vraća u trenutak kada se činio kraj, već nas podsjeća na vrijednost memorije, arhitekture i zajedničkog identiteta, pokazujući kako umjetnost može svjedočiti i iscjeljivati.
Foto: @tomasvh
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!