TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 25.3.2021.
Iako je dizajniran prije sto godina, Chanel N°5 ostao je sinonim za eleganciju i luksuz.
Predstavljen je 1921. godine i prvi je miris koji je stvorila vizionarska modna dizajnerica Gabrielle Chanel, koja je ujedno i prva dizajnerica koja je lansirala miris pod svojim imenom.
Namjera joj je bila osloboditi ženstvenost od njušnih ograničenja na isti način na koji je koristila svoje kreacije za oslobađanje umova i uspostavljanje novog stila. Tijekom ove ere mirisi na tržištu uglavnom su ograničavali žene na miris jednog cvijeta, poput đurđevka, ljubičice ili jasmina. Prekidajući tradiciju svog doba, apstraktni mirisni trag N°5 odraz je osobnosti Gabrielle Chanel. Njezin zrcalni odraz, u obliku mirisa.

„Polazna točka bio je vrlo bogat cvjetni miris, koji je u to vrijeme bio potpuno nov", otkriva Olivier Polge. Znajući da Gabrielle Chanel želi da njezin miris bude „neponovljiv“, parfumer Ernest Beaux u formulu je uvrstio najluksuznije sastojke koje je imao na raspolaganju. Intenzivni cvjetni buket sadrži posebnu mješavinu svibanjske ruže i jasmina iz Grassea. Njegov sastav, krajnje raskošan je u kontrastu s minimalističkim dizajnom boce. A to su samo neke od zanimljivosti koje se vežu uz ovu jedinstvenu mirisnu kompoziciju.

GABRIELLE CHANEL KAO PRVA ŽENA KOJA JE POSTALA ZAŠTITNO LICE VLASTITOG MIRISA
1937. godine Gabrielle Chanel postala je prva žena koja je postala zaštitno lice vlastitog mirisa N°5. Naslonivši se na kamin u apartmanu u Ritz hotelu u Parizu, pozirala je ispred kamere Françoisa Kollara za reklamu koja se pojavila u magazinu Harper’s Bazaar.

OČUVANJE KULTNE FORMULE CHANEL N°5 – OD JEDNOG PARFUMERA DO SLJEDEĆEG
Ernest Beaux dizajnirao je avangardni sastav, kombinirajući najfinije prirodne sastojke sa sintetičkim molekulama zvanim aldehidi, koji su u to vrijeme još uvijek bili novi, u neviđenim omjerima kako bi uzvisili note mirisa. Broj 5 izmiče usporedbi s drugim mirisima i nije u skladu s nikakvim pravilima. Zahvaljujući svom radikalnom karakteru, postao je prijelomna točka koja je započela moderno doba parfema i promijenila njegovu povijest.

Trojica parfumera koji su naslijedili originalnog dizajnera ovog parfema, Ernesta Beauxa naslijedili su i zajedničku dužnost – zaštititi legendarni miris kuće. Tajna formula N°5 prenesena je na Henrija Roberta, Jacquesa Polgea i sada Oliviera Polgea. „Očuvanje N°5 zahtijeva moju stalnu pažnju“, ističe Olivier Polge, interni tvorac parfema od 2015. godine. Njegova je odgovornost nadgledati izvor sirovina koje postaju dio kultnog mirisa i osigurati njegovu kvalitetu. Od žetve do metode ekstrakcije, Olivier Polge provodi svaki korak ovog mukotrpnog procesa koji nastaje sastavni dio njegovog svakodnevnog rada, u partnerstvu s CHANEL-ovim laboratorijem. To osigurava da proizvodnja N°5 ostane izvanredna iz godine u godinu.
SNAŽNE ŽENE I PROSLAVA ŽENSTVENOSTI NA REKLAMNIM KAMPANJAMA ZA PARFEM
1952. godine Marilyn Monroe otkrila je da u krevet nije nosila ništa osim „nekoliko kapi Chanelovog parfema N°5 ."
Ovo priznanje, o kojem je kasnije pričala i u intervjuu za Marie Claire 1960. godine, postalo je legenda.
Chanel N°5 se od tada etablirao kao apsolutna ikona.

Šezdesetih godina Jacques Helleu, umjetnički direktor za CHANEL parfeme, pokrenuo je eru ambasadorica brendova. Odabrao je neke od najljepših žena na svijetu i pozvao najveća imena fotografije i filma da zabilježe njihovu ljepotu za reklamne kampanje koje će ući u povijest.

Lauren Hutton
Kroz desetljeća, N °5 predstavljale su neke od najvećih glumica svog vremena, uključujući Ali MacGraw, Lauren Hutton, Catherine Deneuve, Carole Bouquet i Nicole Kidman. Pozirale su poznatim fotografima kao što su Richard Avedon, Patrick Demarchelier i Dominique Issermann…

Nicole Kidman

Marion Cotillard
***
Tekst: BONJOUR.ba/Promotivni članak
Foto: Chanel
TEKST: Bonjour.ba
Postoji jedna stvar o muškom zdravlju koju svi znamo, ali rijetko izgovaramo naglas: muškarci često čekaju predugo na pregled. Čekaju da bol prođe sama od sebe, da umor “nije ništa”, da se neugodan simptom ne ponovi, da stres popusti… i tako mjesecima, pa i godinama.
Upravo u tom čekanju najčešće propuste prve signale koje tijelo šalje kao upozorenje.
U Movembru, mjesecu koji snažno podcrtava važnost preventivnih pregleda, prepoznali smo da se dvije misije prirodno susreću: misija kompanije dm drogerie markt da iz godine u godinu govori o zdravlju i misija stručnjaka poput prof. dr. sc. Senada Bajramovića da podigne svijest o ranoj dijagnostici pa smo ih odlučili spojiti u jedan Bonjour.expert razgovor.

Emina Smaka, glavna urednica Bonjour.ba portala i prof. dr. sc. Senad Bajramović
Kako bismo ponudili nešto mnogo važnije od teorije, jasne, stručne i praktične smjernice koje mogu promijeniti tok zdravlja svakog muškarca, prof. dr. sc. Senad Bajramović podijelio je ključne signale koji se ne smiju ignorisati, preporuke o pravom trenutku za pregled prostate i principe preventive koji svakom muškarcu mogu postati trajna navika.

Senad Bajramović, prof. dr. sc.
Mnogo muškaraca vjeruje da poznaje svoje tijelo, ali praksa kaže suprotno. Urologija svakodnevno pokazuje da najveći izazovi nastaju ne zbog bolesti, nego zbog toga što se prvi signali propuste ili pogrešno tumače.
Evo kako to vidi prof. dr. sc. Senad Bajramović: “Najveći problem je što muškarci o svom tijelu i svojim simptomima nauče onda kada se bolest već razvije. Smatram da je edukacija i razumijevanje funkcionisanja vlastitog tijela osnov prevencije bolesti.”
Dok neke promjene zvuče bezazleno, upravo one najtiše znaju biti najvažnije. To mogu biti promjene u mokrenju, bolovi, novi simptomi koje mnogi smatraju normalnim za godine ili bilo šta što se ponavlja.
Zamolili smo ga da izdvoji jedan znak koji muškarac nikad, ni pod kojim okolnostima, ne bi trebao ignorisati: "Prvobitno, svi smatraju da se radi o aktu mokrenja. Međutim, naše tijelo nam šalje neke suptilnije znakove. To može biti umor, pad libida, gubitak mišićne snage, slabljenje koncentracije, zatim slabljenje jutarnjih erekcija ili nemogućnost održavanja erekcija. Sve su to znakovi za koje trebamo da se zapitamo da li se radi o poremećajima u muškom zdravlju.”

Urologija se već dugo oslanja na principe preventive, a jedna mala, ali ključna navika može napraviti ogromnu razliku u godinama koje dolaze, posebno kada govorimo o zdravlju prostate.
On objašnjava: “Smatram da je to regulacija metaboličkog sindroma koja uključuje metabolizam šećera, metabolizam hormona i metabolizam masti.”

I dalje postoji ogroman jaz između onog što muškarci osjećaju i onog što izgovore na pregledu. Umjesto da pitaju direktno, istražuju i na internetu, pretpostavljaju ili čekaju da prođe. "Ne mogu zabraniti pacijentima da istražuju internet i da se informišu. Smatram da je potrebno da se informišu, a da na kraju potraže savjet od ljekara, odnosno stručnog lica.” - naglasio je.

Jedna od najčešćih zabluda je da su suplementi rezervisani samo za sportiste. Prof. dr. sc. Senad Bajramović pojašnjava da je istina mnogo šira:
"Suplementi nisu samo za sportiste. Određene amino kiseline, vitamini, mikronutrijenti učestvuju u metabolizmu hormona, masti, šećera i nitričnog oksida i pomažu muškarcima koji žive ubrzano, rade stresne poslove, zatim nemaju dovoljan ritam sna ili nemaju adekvatnu ishranu.
Od ovih suplementa posebno bih istaknuo esencijalne aminokiseline L-arginin i L-citrulin, koji pomažu metabolizmu nitričnog oksida.
Zatim mikronutrijente: Mivolis magnezij, Mivolis cink i selen (Mivolis vitamin C + D3 + selen sa produženim djelovanjem), koji učestvuju u metabolizmu prvenstveno hormona, te kombinaciju esencijalnih masnih kiselina Mivolis Omega-3 i omega-6.

Također bih izdvojio i sokove, posebno od jabuke (dmBio sok od jabuke i manga), cvekle (dmBio sok od cvekle), aronije (dmBio sok od aronije) i narandže (dmBio sok od narandže).”


Ovo je tema od koje većina muškaraca bježi i upravo zato je najvažnija.
Pojašnjava da muškarci bez porodičnog rizika prvi pregled trebaju uraditi oko 50. godine, dok oni koji imaju rizik (karcinom prostate u porodici) trebaju doći ranije, između 40. i 45. godine. Posebno ističe i situacije kada je u porodici bilo karcinoma dojke jer određene mutacije mogu biti povezane s agresivnijim oblicima karcinoma prostate.
Naglašava dodatno da… “karcinom prostate nije individualna odgovornost, nego je dio partnerskog odnosa.”

Prevencija nije sezonska. To je ritam koji traje cijele godine i ne oduzima mnogo vremena.
Kako kaže prof. dr. sc. Senad Bajramović, Movember je samo podsjetnik, dok briga o muškom zdravlju treba trajati tokom cijele godine.
Prepoznavanje signala, iskren razgovor na pregledu, pregled prostate u pravo vrijeme i mala rutina podrške grade osnovu muškog zdravlja. Kako bi se o tim temama govorilo češće, glasnije i jednostavnije, važnu ulogu ima dm koji priču o muškom zdravlju dosljedno podržava godinama.
Movembar je odličan početak, ali stvarna snaga leži u prevenciji koja traje cijelu godinu. Prvo, najvažniji korak je onaj koji se ne odgađa.





Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!