TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 25.3.2021.

Iako je dizajniran prije sto godina, Chanel N°5 ostao je sinonim za eleganciju i luksuz.

Predstavljen je 1921. godine i prvi je miris koji je stvorila vizionarska modna dizajnerica Gabrielle Chanel, koja je ujedno i prva dizajnerica koja je lansirala miris pod svojim imenom.

Namjera joj je bila osloboditi ženstvenost od njušnih ograničenja na isti način na koji je koristila svoje kreacije za oslobađanje umova i uspostavljanje novog stila. Tijekom ove ere mirisi na tržištu uglavnom su ograničavali žene na miris jednog cvijeta, poput đurđevka, ljubičice ili jasmina. Prekidajući tradiciju svog doba, apstraktni mirisni trag N°5 odraz je osobnosti Gabrielle Chanel. Njezin zrcalni odraz, u obliku mirisa.

Polazna točka bio je vrlo bogat cvjetni miris, koji je u to vrijeme bio potpuno nov", otkriva Olivier Polge. Znajući da Gabrielle Chanel želi da njezin miris bude „neponovljiv“, parfumer Ernest Beaux u formulu je uvrstio najluksuznije sastojke koje je imao na raspolaganju. Intenzivni cvjetni buket sadrži posebnu mješavinu svibanjske ruže i jasmina iz Grassea. Njegov sastav, krajnje raskošan je u kontrastu s minimalističkim dizajnom boce. A to su samo neke od zanimljivosti koje se vežu uz ovu jedinstvenu mirisnu kompoziciju.



GABRIELLE CHANEL KAO PRVA ŽENA KOJA JE POSTALA ZAŠTITNO LICE VLASTITOG MIRISA

1937. godine Gabrielle Chanel postala je prva žena koja je postala zaštitno lice vlastitog mirisa N°5. Naslonivši se na kamin u apartmanu u Ritz hotelu u Parizu, pozirala je ispred kamere Françoisa Kollara za reklamu koja se pojavila u magazinu Harper’s Bazaar.


OČUVANJE KULTNE FORMULE CHANEL N°5 – OD JEDNOG PARFUMERA DO SLJEDEĆEG

Ernest Beaux dizajnirao je avangardni sastav, kombinirajući najfinije prirodne sastojke sa sintetičkim molekulama zvanim aldehidi, koji su u to vrijeme još uvijek bili novi, u neviđenim omjerima kako bi uzvisili note mirisa. Broj 5 izmiče usporedbi s drugim mirisima i nije u skladu s nikakvim pravilima. Zahvaljujući svom radikalnom karakteru, postao je prijelomna točka koja je započela moderno doba parfema i promijenila njegovu povijest.


Trojica parfumera koji su naslijedili originalnog dizajnera ovog parfema, Ernesta Beauxa naslijedili su i zajedničku dužnost – zaštititi legendarni miris kuće. Tajna formula N°5 prenesena je na Henrija Roberta, Jacquesa Polgea i sada Oliviera Polgea. „Očuvanje N°5 zahtijeva moju stalnu pažnju“, ističe Olivier Polge, interni tvorac parfema od 2015. godine. Njegova je odgovornost nadgledati izvor sirovina koje postaju dio kultnog mirisa i osigurati njegovu kvalitetu. Od žetve do metode ekstrakcije, Olivier Polge provodi svaki korak ovog mukotrpnog procesa koji nastaje sastavni dio njegovog svakodnevnog rada, u partnerstvu s CHANEL-ovim laboratorijem. To osigurava da proizvodnja N°5 ostane izvanredna iz godine u godinu.

SNAŽNE ŽENE I PROSLAVA ŽENSTVENOSTI NA REKLAMNIM KAMPANJAMA ZA PARFEM

1952. godine Marilyn Monroe otkrila je da u krevet nije nosila ništa osim „nekoliko kapi Chanelovog parfema N°5 .
Ovo priznanje, o kojem je kasnije pričala i u intervjuu za Marie Claire 1960. godine, postalo je legenda.
Chanel N°5 se od tada etablirao kao apsolutna ikona.


Šezdesetih godina Jacques Helleu, umjetnički direktor za CHANEL parfeme, pokrenuo je eru ambasadorica brendova. Odabrao je neke od najljepših žena na svijetu i pozvao najveća imena fotografije i filma da zabilježe njihovu ljepotu za reklamne kampanje koje će ući u povijest.

Lauren Hutton

Kroz desetljeća, N °5 predstavljale su neke od najvećih glumica svog vremena, uključujući Ali MacGraw, Lauren Hutton, Catherine Deneuve, Carole Bouquet i Nicole Kidman. Pozirale su poznatim fotografima kao što su Richard Avedon, Patrick Demarchelier i Dominique Issermann…

Nicole Kidman

Marion Cotillard

***
Tekst: BONJOUR.ba/Promotivni članak
Foto: Chanel


Bonjour

3 manje poznata parfema koja će i on voljeti

TEKST: Nevena Divčić

3 manje poznata parfema koja će i on voljeti 3 manje poznata parfema koja će i on voljeti


Ljubitelji parfema znaju da su note u tim bočicama mnogo više od mirisa, način su da izrazimo karakter, raspoloženje ili tajanstvenosti.

Osim globalno prepoznatljivih mirisa, postoji i niz parfema koji unatoč manje širokoj popularnosti, ostavljaju snažan dojam svojim jedinstvenim karakterom. Ovi mirisi često donose modernu, ali pomno osmišljenu kompoziciju nota koja privlači pažnju i potiče osjećaje sofisticiranosti i tajanstvenosti. 


Bonjour_ba_03_parfemi_

Miris na osobi često djeluje kao nevidljivi most između dvoje ljudi, stvarajući neodoljivu privlačnost i potičući osjećaje bliskosti. Kada smo u blizini nekoga ko odiše pažljivo odabranim parfemom, taj miris može probuditi uspomene, stvoriti osjećaj topline ili čak povećati naše samopouzdanje.

Donosimo vam nekoliko parfema koji su, prema preferencijama mnogih muškaraca, idealan izbor za one koji žele ostaviti snažan i pozitivan dojam.
 


3 parfema na koja trebate obratiti pažnju   

Narciso Rodriguez For Her  
Predstavlja suptilnu eleganciju i senzualnost, izraženu kroz skladnu kombinaciju mekanih muskih i cvjetnih nota.

Tom Ford Black Orchid  
Ovaj parfem spaja bogate, orijentalne i floralne note u miris koji je istovremeno misteriozan i senzualan, idealan za večernje izlaske ili posebne prilike.

Jo Malone Peony & Blush Suede  
Nudi elegantan kontrast između nježnih cvjetnih nota i svježih voćnih akorda. Ovaj parfem odiše modernom ženstvenošću koja nije previše dominantna, što ga čini savršenim izborom za dnevne prilike i neformalna druženja.


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!