TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 25.5.2019.
Catrinel Marlon je glumica i model talijansko-rumunjskog porijekla koji ovih dana boravi na filmskom festivalu u Cannesu gdje promovira novi triler 'The Whistler' u kojem ima jednu od glavnih uloga, a i jedna je od ambasadorica branda Chopard koji je partner Festivala.
Uz crveni tepih, koji iz dana u dan krade pozornost svjetskih medija listom poznatih imena koji su gosti istoga, važnu ulogu ima i amfAR gala zabava koja svake godine okupi brojna utjecajna imena iz svijeta mode, glazbe i naravno, filma. Ovaj gala event održava se upravo u Cannesu tijekom trajanja festivala kako bi podigao svijest, ali i prikupio dodatna sredstva u borbi protiv AIDS-a.

Poznata glumica je za amfAR zabavu birala kreaciju Belme Tvico i tako bh.dizajnerici osigurala odličnu promociju kroz društvene mreže na kojima je podjelila sve detalje haljine koju je birala, ali i na samoj zabavi. Riječ je o dugoj crnoj satenskoj haljini koja otkriva ramena i ima naglašen struk. Gornji dio haljine ima i blagi V izrez sprijeda, ali i otraga što cijelu kreaciju čini dodatno ženstvenom. Dinamičnost i volumen haljini dana je volanom koji prati kroj haljine u gornjem dijelu. Viseće naušnice, elegantna ogrlica, crveni ruž te retro kovrdže su zaokružili ovaj look.

Ovo nije prvi put da je dizajn Belme Tvico našao put do najpoznatijeg filmskog festivala.
I prošle godine, glumica Julie Judd je birala njenu kreaciju za crveni tepih Festivala.
Ovom suradnjom, Belma je još jedanput potvrdila da njen dizajn uistinu prelazi granice regije te da imamo još jedno kvalitetno domaće dizajnersko ime s kojem će se inozemni modni mediji također uskoro još bolje upoznati.
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!