TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 16.2.2021.
#FEELGOODmajica je na naše druženje u Sarajevu tijekom kojeg smo upoznali artikle i brendove 25 poduzetnica iz cijele BiH, dovela i ljupku Tajanu koja je željela dizajnirati artikle koji oslikavaju bogatu povijest Bosne i Hercegovine.
Bulbul.design brend je nastao sa željom da znanje i vidljivost o kulturnom, povijesnom i prirodnom bogatstvu BiH budu dostupni što većem broju ljudi. U njihovoj ponudi pronaći ćete ilustrirane cekere, majice, ruksake i brojne druge dodatke koji se izrađuju od kože i platna, a savršeno oslikavaju kako je to kada kreativnost susretne povijest. Njegova osnivačica, Tajana Ćumurija otkrila nam je više o inspiraciji, počecima, izazovima s kojima se susrela, kao i lekcijama o razvijanju brenda koje je naučila u prethodnih par godina.

Dijana Ćavar, urednica BONJOUR.ba & Tajana Ćumurija, osnivačica Bulbul.Design brenda
***
Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov s kojim ste se susreli na početku?
Bulbul.Design je nastao 2016. godine, sasvim spontano, tako što sam napravila neke ilustracije na cekerima za sebe, a onda na nagovor sestre i prijateljice sam ih objavila javno. Svidjeli su se i drugima i tako je sve krenulo. Na početku je sve predstavljalo izazov jer se ranije nisam bavila print designom, ali zahvaljujući radionici o sitotisku koju su organizirali prijatelji iz BrainFart sam mnogo toga naučila i upoznala ljude sa kojima i danas surađujem.
Kako biste opisali Bulbul.Design u 3 riječi?
Autentičan, intuitivan, multikulturalan.

Koji su sve proizvodi dostupni u Bulbul.Design radionici?
Proizvodi koje možete naći na našem profilu su ručno šiveni cekeri, majice, ruksaci, kao i slike na platnu, posteri, šoljice, stikeri.
Kako izgleda jedan vaš radni dan?
Radim kao freelance grafički i web dizajner, tako da nisam vezana za neku ustanovu/ kancelariju. Radim uglavnom od kuće. U početku je bilo izazovno organizirati se pored primarnog posla. Obično se budim oko 8h ujutro, prvih pola sata posvećujem uživanju u mirisu kafe i tišini. Večer prije napišem 'to do' listu i bacam se na posao. Na laptopu su već pokrenuti Adobe programi, kao i minimalno 20 tabova na Chrome-u.:) Zbog dinamike samog posla nekada radni dan traje 6, a nekada 12 sati. U svemu tome rad na Bulbul.Designu dođe kao odmor i nešto što me pokreće, usrećuje i motivira na dalji rad, kako na samom projektu, tako i na sebi.

Što je ono što Bulbul.Design čini posebnim na domaćem tržištu?
Smatram da je Bulbul.Design poseban jer okuplja jako šarolik spektar ljudi. Ovaj brend želi predstaviti naše kulturno i prirodno bogatstvo i na jedan drugačiji način ispričati priču simboličkim jezikom naših predaka. Bulbul.Design je i istraživački rad jer sam projekt je jedno putovanje po nekropolama, gradinama, gomilama, šumama, livadama, rijekama i jezerima ove predivne države, a svaki susret s tim mjestima oplemenjuje kako mene tako i Bulbul.Design. Ono što me posebno raduje je da se javljaju ljudi ne samo iz Bosne i Hercegovine, nego i iz drugih susjednih država što je meni ogromna motivacija da nastavim dalje. Želim prikazati ovo ogromno prirodno, kulturno i historijsko bogatstvo koje imamo na čitavom Balkanu, jer to je ono što nas sve povezuje i ujedinjuje.

Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?
Neuspjehe gledam kao lekcije iz kojih se trudim što više naučiti, tako da su i oni na jedan način motivacija.
Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili dosad?
Mnogo toga sam naučila o poduzetništvu u posljednjoj godini dana zahvaljujući Bold Start programu i Fondacija787. Ne mogu izdvojiti jednu stvar jer sam zaista dobila ogromnu količinu znanja i podrške kao i motivaciju da dalje učim.
Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?
Mislim da se svijest o važnosti BiH proizvoda polako, ali sigurno podiže. Posebno je na to utjecala ova situacija sa COVID-19, kako možda na prvu negativno, tako i pozitivno da osvijestimo koliko imamo kvalitetnih brendova, proizvoda, ljudi. Svi pojedinačno možemo više kupovati i promovirati naše brendove i tako im pomoći u njihovom razvoju.
Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?
Gledanje u sunce - Irvin D. Jalom i 40 pravila ljubavi - Elif Shafak.
Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?
Svaki slobodan trenutak iskoristim da odem u prirodu, najčešće na planinu Prenj ili na određenu lokaciju u sklopu čuvenih putešestvija, odnosno potrage za stećcima i gradinama u društvu svojih prijatelja. Osim toga, uvijek pomažu joga, gitara i dobra knjiga. :)
Ovaj naš intervju rezultat je projekta koji realiziramo s dm drogerie markt i Fondacija 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?
Tek smo krenuli sa photo workshop-om koji je vodila divna Ana Lukenda, a ne sumnjam da će rezultati biti fantastični.

Što biste preporučili BONJOUR.čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?
Toliko je kvalitetnih, kreativnih ljudi koje koči sram, nesigurnost ili manjak znanja iz određenih oblasti da podjele svoje kreativne priče javno. Mogu vam samo reći krenite! Korak po korak jer sve je proces. A ako vam imalo srce zaigra kada pomislite na svoju ideju, to je to! Ljubav, rad i predanost su najvažniji začini za ostvarenje snova.
***
Sve o Bulbul.Design proizvodima možete pronaći na web stranici, Facebook stranici i Instagram profilu.
***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba
TEKST: Ada Ćeremida
Ponekad je dovoljno samo jedan pogled na ulicu da dobijemo cijeli modni moodboard za sezonu.
Početkom godine, kroz naš prepoznatljivi Sarajevo Street Style serijal, započeli smo format kojim izdvajamo pojedinačne prolaznike čiji stil zaslužuje bliži pogled.
Svaka sezona donosi novu inspiraciju, a nakon ljetnih i ranih jesenjih izdanja, fokus sada preuzimaju kaputi, oni klasični, ali sa savremenim twistom.
Ove sedmice izdvojili smo dvije prolaznice koje su nas zaustavile svojom jednostavnom, ali promišljenom estetikom. Njihovi outfiti pokazuju da su neutralne boje, dobar kroj i nekoliko pažljivo odabranih detalja sasvim dovoljni da poslovni look djeluje luksuzno bez truda.
Sada razlažemo njihove kombinacije i ono što ih čini inspiracijom za hladnije dane pred nama.
Navy kaput i tamnosmeđi tonovi: Kako izgleda moderna klasika
Dugačak kaput u tamnoplavoj nijansi djeluje kao savršena definicija jesenskog luksuza. Krojen u opuštenom, ali strukturiranom siluetu, podsjeća na modele koje viđamo u kolekcijama brendova poput Max Mare ili Totêmea.
Uz njega, tamnosmeđa torba s teksturom i jednostavne salonke čine kontrast koji je suptilan, ali upečatljiv.
Ispod kaputa, naziru se svijetle hlače koje unose lakoću u ton, a dezenirana košulja dodaje dinamiku i diskretan retro prizvuk.
Sve skupa djeluje poput lekcije iz quiet luxury estetike. Ništa ne vrišti, a sve odaje eleganciju.

Bež tonovi i trench efekt: kako nositi klasiku bez dosade
Druga prolaznica pokazala nam je da bež kaput nikada ne izlazi iz mode, ali i da nije nužno rezervisan za formalne prilike.
Njen model s vezanjem u struku ima kroj inspirisan trench mantilom, ali bez rigidnosti, dovoljno ležeran da se nosi na traperice i čizme, a opet elegantan za posao.
Upravo ta ravnoteža čini look nosivim i svježim. Bež torba s tamnim detaljima prati ton kaputa, dok tamnoplava košulja ispod unosi kontrast i dubinu.
Rezultat je kombinacija koja izgleda kao da je osmišljena u pet minuta, ali zapravo stoji na precizno odabranim proporcijama i materijalima.
Obje kombinacije pokazuju da se istinski stil krije u mjeri. U vremenu kada su trendovi brzi, njihova odjeća priča o nečemu trajnijem: o tome kako pravilno izbalansirane nijanse, proporcije i teksture mogu djelovati kao potpis.
Ovo su outfiti koji podsjećaju da poslovna elegancija ne mora biti stroga, da kaput nije samo nužnost, već sredstvo izraza i da su najbolje ideje često one koje izgledaju jednostavno.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!