TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 16.2.2021.
#FEELGOODmajica je na naše druženje u Sarajevu tijekom kojeg smo upoznali artikle i brendove 25 poduzetnica iz cijele BiH, dovela i ljupku Tajanu koja je željela dizajnirati artikle koji oslikavaju bogatu povijest Bosne i Hercegovine.
Bulbul.design brend je nastao sa željom da znanje i vidljivost o kulturnom, povijesnom i prirodnom bogatstvu BiH budu dostupni što većem broju ljudi. U njihovoj ponudi pronaći ćete ilustrirane cekere, majice, ruksake i brojne druge dodatke koji se izrađuju od kože i platna, a savršeno oslikavaju kako je to kada kreativnost susretne povijest. Njegova osnivačica, Tajana Ćumurija otkrila nam je više o inspiraciji, počecima, izazovima s kojima se susrela, kao i lekcijama o razvijanju brenda koje je naučila u prethodnih par godina.

Dijana Ćavar, urednica BONJOUR.ba & Tajana Ćumurija, osnivačica Bulbul.Design brenda
***
Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov s kojim ste se susreli na početku?
Bulbul.Design je nastao 2016. godine, sasvim spontano, tako što sam napravila neke ilustracije na cekerima za sebe, a onda na nagovor sestre i prijateljice sam ih objavila javno. Svidjeli su se i drugima i tako je sve krenulo. Na početku je sve predstavljalo izazov jer se ranije nisam bavila print designom, ali zahvaljujući radionici o sitotisku koju su organizirali prijatelji iz BrainFart sam mnogo toga naučila i upoznala ljude sa kojima i danas surađujem.
Kako biste opisali Bulbul.Design u 3 riječi?
Autentičan, intuitivan, multikulturalan.

Koji su sve proizvodi dostupni u Bulbul.Design radionici?
Proizvodi koje možete naći na našem profilu su ručno šiveni cekeri, majice, ruksaci, kao i slike na platnu, posteri, šoljice, stikeri.
Kako izgleda jedan vaš radni dan?
Radim kao freelance grafički i web dizajner, tako da nisam vezana za neku ustanovu/ kancelariju. Radim uglavnom od kuće. U početku je bilo izazovno organizirati se pored primarnog posla. Obično se budim oko 8h ujutro, prvih pola sata posvećujem uživanju u mirisu kafe i tišini. Večer prije napišem 'to do' listu i bacam se na posao. Na laptopu su već pokrenuti Adobe programi, kao i minimalno 20 tabova na Chrome-u.:) Zbog dinamike samog posla nekada radni dan traje 6, a nekada 12 sati. U svemu tome rad na Bulbul.Designu dođe kao odmor i nešto što me pokreće, usrećuje i motivira na dalji rad, kako na samom projektu, tako i na sebi.

Što je ono što Bulbul.Design čini posebnim na domaćem tržištu?
Smatram da je Bulbul.Design poseban jer okuplja jako šarolik spektar ljudi. Ovaj brend želi predstaviti naše kulturno i prirodno bogatstvo i na jedan drugačiji način ispričati priču simboličkim jezikom naših predaka. Bulbul.Design je i istraživački rad jer sam projekt je jedno putovanje po nekropolama, gradinama, gomilama, šumama, livadama, rijekama i jezerima ove predivne države, a svaki susret s tim mjestima oplemenjuje kako mene tako i Bulbul.Design. Ono što me posebno raduje je da se javljaju ljudi ne samo iz Bosne i Hercegovine, nego i iz drugih susjednih država što je meni ogromna motivacija da nastavim dalje. Želim prikazati ovo ogromno prirodno, kulturno i historijsko bogatstvo koje imamo na čitavom Balkanu, jer to je ono što nas sve povezuje i ujedinjuje.

Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?
Neuspjehe gledam kao lekcije iz kojih se trudim što više naučiti, tako da su i oni na jedan način motivacija.
Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili dosad?
Mnogo toga sam naučila o poduzetništvu u posljednjoj godini dana zahvaljujući Bold Start programu i Fondacija787. Ne mogu izdvojiti jednu stvar jer sam zaista dobila ogromnu količinu znanja i podrške kao i motivaciju da dalje učim.
Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?
Mislim da se svijest o važnosti BiH proizvoda polako, ali sigurno podiže. Posebno je na to utjecala ova situacija sa COVID-19, kako možda na prvu negativno, tako i pozitivno da osvijestimo koliko imamo kvalitetnih brendova, proizvoda, ljudi. Svi pojedinačno možemo više kupovati i promovirati naše brendove i tako im pomoći u njihovom razvoju.
Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?
Gledanje u sunce - Irvin D. Jalom i 40 pravila ljubavi - Elif Shafak.
Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?
Svaki slobodan trenutak iskoristim da odem u prirodu, najčešće na planinu Prenj ili na određenu lokaciju u sklopu čuvenih putešestvija, odnosno potrage za stećcima i gradinama u društvu svojih prijatelja. Osim toga, uvijek pomažu joga, gitara i dobra knjiga. :)
Ovaj naš intervju rezultat je projekta koji realiziramo s dm drogerie markt i Fondacija 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?
Tek smo krenuli sa photo workshop-om koji je vodila divna Ana Lukenda, a ne sumnjam da će rezultati biti fantastični.

Što biste preporučili BONJOUR.čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?
Toliko je kvalitetnih, kreativnih ljudi koje koči sram, nesigurnost ili manjak znanja iz određenih oblasti da podjele svoje kreativne priče javno. Mogu vam samo reći krenite! Korak po korak jer sve je proces. A ako vam imalo srce zaigra kada pomislite na svoju ideju, to je to! Ljubav, rad i predanost su najvažniji začini za ostvarenje snova.
***
Sve o Bulbul.Design proizvodima možete pronaći na web stranici, Facebook stranici i Instagram profilu.
***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba
TEKST: Ada Ćeremida
Treće izdanje našeg Sarajevo Street Style serijala okreće se svakodnevnim kombinacijama s Titove ulice.
Nakon poslovnih kombinacija koje su nas iznenadile i zimskih boja koje su razbile sivilo grada, došao je red na stil koji Sarajevo nosi najčešće bez plana, ali s karakterom.
Ovog puta fokus je na svakodnevnim kombinacijama koje viđamo na Titovoj ulici outfitima u kojima se ide na kafu, obavlja dan, hoda gradom i ne razmišlja previše o pravilima.
Ovi lookovi nisu zamišljeni da budu statement, ali upravo zato djeluju autentično. Kombinacije su slojevite, praktične i lične, s jasnim osjećajem za udobnost i stil koji dolazi prirodno.
Upravo u toj svakodnevnoj jednostavnosti postaje jasno kako se kombinacije slažu oko jednog nosivog oslonca. Zato jedan komad stalno preuzima glavnu ulogu, ali o njemu ćemo se zadržati u sljedećem izdanju Sarajevo Street Style.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!
Neutralna baza s tihim akcentima
Za razliku od izdanja posvećenog bojama, ovdje dominiraju neutralne osnove: crna, siva, bež, smeđa i tamnoplava. No, to ne znači da su kombinacije monotone. Teksture, materijali i diskretni kolor akcenti daju outfitu dubinu.
Ovaj pristup pokazuje kako se casual stil gradi dugoročno, kroz komade koji se lako međusobno kombinuju i prilagođavaju svakom danu.


Slojevi koji čine razliku
Prva stvar koja se primjećuje na Titovoj ulici jesu pametno složeni slojevi. Jakne, kaputi, puffer modeli i shearling komadi nose se bez stroge forme, često uz jeans i jednostavne gornje dijelove. Ovdje slojevi nisu tu samo zbog hladnoće, već da daju ritam outfitu.
Upravo ta ležernost čini kombinacije nosivim i realnim, ništa ne djeluje previše stilizirano, ali sve ima smisla.



Detalji koji otkrivaju lični stil
Iako su kombinacije opuštene, upravo detalji ih čine zanimljivima. Kape, torbe, šalovi, naočale ili neobični krojevi jakni diskretno govore o ličnom stilu onih koji ih nose. Ništa nije prenaglašeno, ali svaki outfit ima mali twist.
To je casual stil kakav najbolje funkcioniše zimi. Spontan, prilagodljiv i potpuno svoj. Sličan duh vidjeli smo i u oktobarskom street style izdanju, samo u lakšim slojevima i toplijem svjetlu.




Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!