TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 15.11.2011.
U Sarajevu počeo projekt Modiko HD Sinoć je u punoj dvorani art kina Kriterion u Sarajevu održano predavanje o modnom filmom u sklopu događaja Modiko HD. Modiko HD je modni projekt u kojem će osim sinoć održanih predavanja biti i trodnevne radionice modnog filma s dizajnerima iz udruženja MODIKO i lokalnim redateljima. Bosanskohercegovački dizajneri koji će sa rež
Kathryn se u početku osvrnula na početke stvaranja kratkih modnih filmova, koji se vežu za početak 50-ih i koji se ogledao kroz rijetke promotivne kampanje. U 70-im naglasak je već polako stavljan na odjeću i pojedine kreacije. Ubrzo je uslijedio skok u 90-e. Nick Knigh, britanski fotograf, je zauzeo posebno mjesto u njenom govoru, budući da je Nick jedan od priznatijih fotografa koji je surađivao s Vogueom, i-D i poznatim dizajnerima, među kojima je najzanimljiviji Gareth Pugh.
Našli su se i tu video zapisi s revija Alexandera McQueena, među kojima je i revija s Kate Moss, koju je nakon kokainskog skandala, McQueen ipak „angažirao“ i prikazao kroz hologram kao veličanstvenu božicu obavijenu bijelom haljinom. Za vrijeme prikazivanja filma s Katinim hologramom skoro da smo mogli osjetiti kako svi prisutni u sebi potvrdno klimaju glavom i govore: „Da, zbog ovog osjećaja se bavim modom.“. A da i modni film itekako zabavan dokazuju video zapisi poput Lanvinove posljednje kampanje u kojem manekenke, ali i sam Alber plešu na poznati hit I know you want me.
Nakon Kathryn, uslijedilo je predstavljanje David Saundresa. David se počeo baviti dizajnom sasvim spontano. Naime, on je školovani slikar i jednom ga je cimerica pozvala na fancy event, kako je on to rekao. Budući da nije imao što odjenuti otišao je vani i na cesti je vidio štand s bijelim majicama. Kupio je jednu i na njoj oslikao tavu. Majica mu se učinila zanimljivom, pa se usudio otići u njoj na event. Iako je priznaje, jednim dijelom mozga mislio da će ga svi ismijati, ugodno se iznenadio kada je vidio kako ostali uzvanici pozitivno reagiraju na njegovu majicu. Davidov talent prepoznao je i francuski Vogue, a kada su u pitanju modni filmovi, komentirao je da su oni odličan način promocije dizajnera, pogotovo za one umjetnike kojima modna pista i nije baš draga.
Naposljetku je Elisha okupljenima predstavila svojim modnim filmovima koji uvijek u sebi sadrže dozu humora. Elisha je također surađivala s mnogim priznatim dizajnerima, kao što je Fred Butler, koji je dizajnirao šešir u obliku telefona koji Lady Gaga nosi u spotu za pjesmu Telephone.
Ovo inspirativno predavanje je zbilja sve prisutne uvjerilo u prednosti novih medija u koje se pod broj jedan svakako ubrajaju internet kanali. Iako su se predavači fokusirali na razradu tematike modnog filma jer je to i osnovica ovog događaja, pokazane su prednosti po dizajnere gdje modne piste i predstavljanje pred ograničenim brojem ljudi „izlazi iz mode“, a dolaze novi multifunkcionalni kanali –internet, film i multimedija. Drago nam je da su i domaće dizajnerske snage dobile priliku napraviti svoje modne filmove pomoću kojih će se predstaviti gdje god požele u cijelom svijetu, a ne sumnjamo da će početak tog predstavljanja u Bosni i Hercegovini, biti kako i priliči, na prvom bh. modnom portalu Modamo.info. Stay tuned.
{gallery}studeni_jedanaest/modiko_predavanje{/gallery}
modamo.info
Foto: Dževad Arnautović
TEKST: Bonjour.ba, Promotivni članak
U svijetu u kojem su eventi sve češće predvidivi, jedan nas je podsjetio koliko daleko može ići mašta kada joj se da prostor.
Smješten u grandioznom izdanju hotela Austria & Bosna, IQOS ILUMA launch, pod nazivom Curiosity Theater je 3. jula pretvorio jednu sarajevsku noć u elegantni urbani teatar svjetla, zvuka, pokreta i neobičnih obrta.
Došli smo iz znatiželje, otišli sa utiskom da smo prisustvovali nečemu mnogo većem od klasične promocije.
Svjetlosni tunel i pitanje: “Gdje nas ovo vodi?”
Ulazna zona bila je zamišljena kao portret znatiželje. Svjetlosni tunel, efektno dizajniran kao zakrivljena linija svjetla, uvodio je goste u prostor gdje ništa nije bilo očigledno.
Zidovi su se presijavali u nijansama plave, a uzvanicama su uručeni svojevrsni ‘’pasoši'' za dalje iskustvo u svijet u kojem se misao, dah i znatiželja šire bez klasičnog dima i pepela.
Jedan od vizualnih epicentara večeri bila je i Marko Feher for IQOS Curious X Art instalacija, kreativni spoj recikliranih IQOS aksesoara i njegovih prepoznatljivih potpisnih uzoraka.
Njegov jedinstveni vizuelni potpis, protkani pokretom i interakcijom sa publikom, unio je dodatni sloj igre i dinamike u prostor, čineći da gosti ne budu samo promatrači, već i aktivni sudionici Curiosity Theatera.
Cijelu večer pratila je energija devet animatorica iz grupe “Fluid” koje su se kroz prostor kretale poput živog koreografskog toka, usmjeravajući pažnju gostiju i naglašavajući ključne trenutke te scene eventa.
Experience sobe: Tišina, tradicija, ekstaza
Smještene duž centralne osi prostora, tri experience sobe bile su uređene kao kontrasti, ali povezane zajedničkom estetikom preciznog ambijentalnog dizajna.
Silent disco soba je onaj prostor u kojem je tišina zapravo najglasnije govorila. Uronjeni u tamu, gosti su stavljali slušalice i nestajali u ritmu koji je samo njima poznat. Efekat LED linija koje su pulsirale prema pokretima tijela učinio je da se prostor doima kao hologramski klub budućnosti.
Hype box soba bila je srce vizuelne euforije, prostor u kojem je zvuk imao boju, a pokret sopstveni eho. Neonski okvir koji je mijenjao boje ovisno o volumenu unutar prostorije bio je epicentar ritma. Zidovi su reagovali na dodir, dok je središnji podij stvoren za improvizovani pokret.
Dok su druge sobe pričale o budućnosti, Traditional room nas je podsjetila gdje sve počinje. Sušta suprotnost. Zidovi obloženi teksturom bosanskih ćilima i miris svježe kuhane bosanske kafe činili su autentičnu atmosferu. U ovom prostoru tradicija je dobila novo, toplo i osjetilno značenje.
Tu smo sreli Amiru Medunjanin i pitali je kako bi opisala sevdah u tri riječi. “Ljubav, sloboda i život,” rekla je uz osmijeh, osvrćući se na tradiciju iz koje je večerašnja pjesma ponikla.
Instalacija karata i povratak igre u evente
Kao skulptura napravljena od kutija, svaka obasjana spotlightom, Joker instalacija bila je smještena u samom srcu prostora. Djevojke u kostimima iz kabare noir svemira dijelile su misteriozne karte.
“Ako na poleđini imate broj, sve se mijenja.” rečeno nam je od strane voditelja večeri, Kerima Čutune, a šapat se proširio prostorom.
“Šta bi uradili da imate Joker kartu večeras?”, pitali smo Marka Fehera , koji je uz osmijeh rekao da bi postao nevidljiv. Magija večeri je bila u tome što je sve djelovalo moguće.
Backstage emocije i "Svitanje" na sceni
Dok smo u backstageu zatekli DJ Bonjaskog kako provjerava zadnje detalje, Amira Medunjanin je, uprkos svečanosti trenutka, ostajala smirena. Par minuta kasnije, svjetla su se ugasila, LED ekran iza bine zasvijetlio, a melodija pjesme "Svitanje" započela.
Spoj sevdaha i elektronskog beata? Da, zvuči nevjerovatno dobro. Sve oči bile prikovane na binu, a emocija se širila iz svakog tona. Amira je prije nastupa podijelila sa nama kako želi da publika iz pjesme ponesu nadu i vjeru za bolje sutra, dok je Bojan svoju emociju te večeri opisao jednom sigurnom riječju – ponos.
Reveal trenutak: Kada se prostor otvara budućnosti
U dramatičnom trenutku, pod zvukovima “Space Odyssey”, svjetla su eksplodirala. U posebno dizajniranim prostorijama, zidovi su se otvorili i dvije prostorije iza zavesa otkrile su ono što se cijelu noć gradilo novi IQOS ILUMA uređaj.
Uz LED animaciju i čaše šampanjca u rukama, osjećaj otkrića bio je kompletan. Uređaj je predstavljen kao glavni akter noći.
Joker reveal i još jedno iznenađenje
Nakon brojnih iznenađenja tokom večeri, kraj noći donio je nezaboravan završni čin. Sve uzvanice s numerisanim kartama pozvane su prema Joker instalaciji.
Djevojke su pažljivo skidale kanape, kutije su se otvarale i pokloni, među kojima i putovanje u Milano, uručeni su dobitnicima. Ostali su pronašli svoje nagrade u reveal sobama.
U svakom kutku prostora krilo se novo iznenađenje, a svaki kadar nosio je emociju zbog koje ste poželjeli zastati. Između reflektora i tišine, pokreta i šapata, ova noć bila je daleko više od promocije.
Spoj igre, performansa, tehnologije i tradicije oblikovao je prostor u kojem ste prestajali biti samo gost i postajali dio priče. Ono što se ne može prenijeti kroz riječi, jeste osjećaj da ste zakoračili u nešto što će tek imati svoj nastavak.
Behind-the-scenes kadrova koje nismo ni planirali podijeliti ali znatiželja pobjeđuje:
*IQOS nije proizvod bez rizika i oslobađa nikotin koji izaziva ovisnost. Samo za punoljetne.
Foto: Marko Jovančić
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!