TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 7.10.2020.
Svi oni koji su bili dio Festivala savremene žene u Tuzli s ovog eventa nose brojna nova poznanstva, kao i inspirativne savjete i priče.
Kroz četiri dana trajanja Festivala, na panelima se, uz uspješne dame (i muškarce) iz regije i svijeta u ulozi govornika, razgovara o kulturi, kreativnim industrijama, medijima, politici, ali i trendovima u svijetu marketinga, menadžmenta i prodaje.
Festival je zamišljen kao platforma otvorenog dijaloga, a ove godine, održava se u nešto drugačijem, no, jednako inspirativnom formatu od 8.-11.10. u Tuzli. Već je poznat i sam program s gotovo 80 govornica iz cijelog svijeta.
O pripremama za Festival više smo saznali od umjetnice i direktorice Festivala, Edine Selesković, koja nam je otkrila i kako započinje radni dan, kao i koje tri navike ne preskače bez obzira koliko zahtjevan dan bio.

Edina Selesković
Foto: Una Storia
***
Kada započinju pripreme za Festival Savremene Žene?
Festival savremene žene je ove godine u svom trećem izdanju. Kako je organizacija jako kompleksna, jer pored konferencijskog dijela koji uključuje stotinu govornica, organizujemo i mnoštvo kulturnih dešavanja, kako jedan Festival okončamo tako počinjemo na organizaciji sljedećeg.
Inače smo navikli da se družimo u četvrtom mjesecu, no Covid-19 je pomjerio ovogodišnji datum. Kako ste se izborili s izazovima organizacije eventa u ovom periodu?
Zaista živimo u ‘interesantnim vremenima’. Termin Festivala smo ove godine morali pomjeriti, ali smo ostali duboko uvjereni da ga trebamo održati ove godine. Da bi to uspjeli morali smo biti dodatno inovativni, kreativni i fleksibilni. Naš tim i svi koji su dio Festival se zaista nada da će ovaj Festival donijeti ogromnu dozu pozitivne energije koja nam je svima potrebna.

Foto: Una Storia
Kako započinje vaš radni dan u finalnim pripremama za Festival?
Radni sastanci sa svim timovima koji rade na određenim segmentima organizacije Festivala su neizostavni početak mog dana, ovih dana. Ponosim se njihovim radom, trudom i energijom. Komunikacija u finalnim danima prije početka Festivala je ključ uspjeha.

Amra Avdić, PR menadžerica Festivala i Edina
Foto: Una Storia
Koje su tri navike koje ne preskačete bez obzira koliko zahtjevan dan bio?
Druženje s kćerkom Ayom, jutarnja kafa sa suprugom i ako vrijeme dopušta, vožnja biciklom.

Edina s kćerkom Ayom
Foto: Una Storia

Foto: Una Storia
Što je prvo što napravite dan nakon Festivala?
U teoriji, nakon Festivala, pokušam da nadoknadim izgubljeni san. Ali u suštini, vratim se drugim projektima i svom ateljeu, koji me ljubomorno čeka da ispratim naše drage gošće.

U ateljeu
Foto: Una Storia
TEKST: Bonjour.ba
U rezidenciji britanskog ambasadora u Sarajevu predstavljen je početak implementacije projekata koji kroz partnerstva sa UK stručnjacima unapređuju razvoj domaćih kreativnih industrija.
U rezidenciji britanskog ambasadora Juliana Reillyja obilježen je početak implementacije novih projekata podržanih kroz WB-UK Creative Skills Development Fund, inicijativu British Council usmjerenu na jačanje kreativnih industrija i profesionalnih vještina mladih.
Fond predstavlja dio šireg programa kreativne ekonomije British Council, zamišljenog da kroz saradnju s lokalnim institucijama, kreativnim organizacijama i britanskim partnerima ojača kapacitete sektora, podstakne zapošljavanje i omogući pristup savremenim metodologijama rada.
Kako je najavljeno na nedavnom sastanku ministara vanjskih poslova u Belfastu, u prvoj fazi biće podržano deset projekata iz šest zemalja. Među njima su i dva iz Bosne i Hercegovine, projekti Sarajevo Film Festivala i Udruženja „Tuzla Live“.
Sarajevo Film Festival: unapređenje profesionalnih programa i razvoj talenata
Projekat Sarajevo Film Festivala realizira se u partnerstvu s britanskom konsultantskom kućom Olsberg SPI. Fokus je na izradi sveobuhvatne studije koja će analizirati postojeće programe obuke, poput CineLink Industry Days, te mapirati nedostatke i potrebe domaće filmske industrije.
Cilj studije jeste razvoj preporuka koje će ojačati ulogu Sarajevo Film Festivala kao regionalnog centra za stručno usavršavanje mladih autora i filmskih profesionalaca.
Direktor Sarajevo Film Festivala, Jovan Marjanović, istakao je da je ključni cilj projekta „da talenti iz BiH imaju znanje, vještine i podršku koja ih povezuje s evropskim i globalnim tržištem te da im se pruži razlog da stvaraju i grade karijeru ovdje“.
„Tuzla Live“: prenos znanja iz savremene muzičke industrije
Drugi podržani projekat je inicijativa Udruženja „Tuzla Live“, koja se realizira u saradnji s britanskim WaterBear College of Music. Projekat se fokusira na prijenos znanja, najboljih praksi i edukativnih metoda iz modernog muzičkog tržišta, s posebnim naglaskom na razvoj mladih talenata.
Nakon uspjeha programa „Tuzla Rock School“, koji je u prethodnih 18 mjeseci obučio više od 150 mladih muzičara, novi grant omogućit će dodatno jačanje infrastrukture, nabavku opreme, radne posjete i digitalne edukativne alate.

Podrška različitim kreativnim sektorima
Odabrani projekti obuhvataju oblasti vizuelnih efekata, muzike, dizajna, razvoja video-igara, kustoskih praksi i imerzivnog pripovijedanja. Zajednički cilj im je pružanje savremenih znanja mladim profesionalcima i snažnije povezivanje obrazovnih institucija i tržišta rada.
Direktorica British Councila za regiju, Clare Sears, naglasila je važnost ulaganja u kreativni sektor:
„Ovi grantovi ulaganje su u transformativnu moć kreativnosti. Kroz saradnju obrazovanja, industrije i inovacija, osnažujemo mlade profesionalce da stvaraju održiviju budućnost.“
Širi kontekst programa British Councila
Fond je pokrenut nakon Ministarskog foruma o kreativnoj ekonomiji održanog u Kotoru u maju 2025. godine, u okviru Berlinskog procesa.
Program kreativne ekonomije British Councila globalna je inicijativa koja podržava industrije kulture i kreativnosti kroz istraživanje, politike, zagovaranje i jačanje kapaciteta.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!