TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 23.2.2021.

Nije tajna da u BONJOUR. uredništvu posebice uživamo u kreiranju gourmet tema, neovisno je li riječ o ponudi neodoljivih slastica u našem gradu, kreiranju idealne cheese plate ili prvoj online kuharici koju smo realizirali u suradnji s najpoznatijim bh. blogerom.

Kada govorimo o vinskoj kulturi, sljubljivanju hrane i vina, ali i o edukaciji o vinarijama u regiji, idealan sugovornik na ovu temu upravo je Amir Beširević.
Amir je zajedno sa suprugom Lejlom osnovao kompaniju Fina Vina d.o.o, koja je specijalizirana za selekciju i uvoz renomiranih regionalnih i europskih brendova vina i vinarija na tržište Bosne i Hercegovine. Uz to, osnivač je događaja za koji se svake godine u 10. mjesecu traži karta više – Sarajevo Wine Weeekend.
Obzirom da je kroz svoj rad unio novine na vinsku scenu BiH, potaknuo trendove i pokazao da i ovdje imamo mnoštvo vinskih entuzijasta, ugostio nas je u svom uredu gdje smo razgovarali o karijeri, balansu, vinima i naravno, hrani. 

Dijana Ćavar, urednica BONJOUR.ba i Amir Beširević

***

Koje su tri stvari koje uvijek napravite ujutro, a koja su 3 rituala dio vaše večernje rutine?

Po prirodi sam ranoranilac, tako da je ovo vrijeme za mene. Jutarnja rutina započine u 6.30h, nakon treninga doručak i kasnije pravac na posao. Ujutro mi uvijek fali vremena. :)
Večer je rezervirana za porodicu, prijatelje i često se završava sa laganijom večerom uz poneku čašu vina.

Kako izgleda jedan vaš radni dan?

Vrlo dinamično :) i svaki dan doživljavam kao prvi u mojoj karijeri. 
Velik dio našeg poslovanja odnosi se na direktne prodajne aktivnosti koje proizlaze iz našeg marketinškog plana. Svaku radnu sedmicu započinjemo sastankom u ponedjeljak ujutro, na kojem svi razmjenjujemo svoje ideje i planove za tu radnu sedmicu. Nakon toga zasučemo rukave i pravac tržište. Tamo se sve dešava. :)

Kako biste Fina Vina opisali osobi koja se po prvi put susreće s vašim brendom?

Možda je nezahvalno govoriti o sebi, ali moram naglasiti da iza brenda Fina Vina stoji veliki trud i rad i nastojanje da se u jedno relativno novo tržiste (govorim općenito o BiH tržištu) po pitanju vinske kulture unese upravo nota elegancije i profinjenosti koju nosi konzumacija vrhunskih vina. Prošle godine smo slavili 10 godina od osnivanja kompanije i sada mogu slobodno reći da sam sretan, uspijevamo u svojim namjerama, ali isto tako sam svjestan da je pred nama dug put u edukaciji i radu.

Pri svim zadacima koji su bili i koji će biti pred nama, sigurno da nam olakšavaju naši dragi partneri i prijatelji koji zajedno čine brend Fina Vina, jer vinarije koje mi zastupamo u zadnjih nekoliko godina su doživjele ekspanziju u svijetu, a vinari su u međuvremenu postali prave vinske zvijezde, a to je naše tržiste prepoznalo i podržalo.

Vaš ured sjajno šalje hedonističku priču koja stoji iza vinske kulture. Čime ste se vodili u uređenju i koji vam je najdraži detalj/kutak?

Dugo smo razmišljali u kojem pravcu želimo ići. Nismo htjeli da bude klasični radni prostor, nego da se tu osjećamo ugodno i kreativno, tako da samo prvi dio prostorija odredili za radnu atmosferu, a drugi dio prostorija je nesto opuštenija verzija, tu se može upriličiti i degustacija vina. Imali ste priliku vidjeti da cijeli prostor ipak odiše nekom vinskom atmosferom, ukrašeno detaljima, i do sada imamo riječi pohvale za uređenje, a što se tiče najdražeg kutka – pogađajte. :)

Pokrenuli ste i Sarajevo Wine Weekend. Što je bila nit vodilja za pokretanje festivala i koliko se vaša vizija promijenila do danas?

Sarajevo Wine Weekend je proizašao iz velike ljubavi prema enologiji. Svakako cilj vinskog festivala „Sarajevo Wine Weekend“ jeste da okuplja reprezentativne proizvođače vina iz Bosne i Hercegovine, regije Balkana i Europe u Sarajevu i da se na taj način napravi Sarajevo balkanskim i europskim vinskim centrom.

Prvobitna ideja je također bila, zašto ne pružiti mogućnosti i ostalim gostima/publici da na jednom mjestu degustiraju vina vinarija koje inače nisu prisutne na našem tržištu. Ideja se svidjela i ostalom timu, tako da smo pokrenuli festival koji je na početku skromno brojio 20-ak vinskih izlagača. Iz godine u godinu smo rasli sa brojem, kako izlagača, tako i sa brojem publike koja je u međuvremenu festival svrstala u #mustbe događaj u oktobru. Unazad nekoliko godina dobili smo „primjedbu“ zašto se festival održava samo jednom godišnje, tako da smo na zahtjev publike uveli i proljetno izdanje festivala kao uvertiru degustacijama svježih vina koja će se kušati te godine. Publika je i više nego prihvatila i ovo proljetno izdanje, međutim kako smo se našli u situaciji u kojoj i cijeli svijet, festivali su stavljeni na čekanje, mada smo prošle godine u samom vrhuncu pandemije, dobili nekolicine poziva i poruka podrške iz BiH i regije. To nas uvijek veseli i daje nam snage za dalje.

Kako se nosite sa nesigurnosti i neuspjesima? Vjerujemo da svi planovi koji su nastali u vašem timu nisu išli baš po planu…

E ovdje griješite. :) Punih usta se možemo pohvaliti da nismo ni 5% odmakli od prvobitnih planova. Naravno svakodnevnih neuspjeha, pokušaja itd. uvijek ima, ali kao što kaže jedna rečenica pri stupanju u bračne obaveze ''i u dobru i u zlu''. Isto tako nam je i u firmi, prihvatamo i dobre i loše stvari. :)

Ovim intervjuom započinjemo suradnju između BONJOUR.ba i Fina Vina kroz koju koju ćemo dodatno BiH pozicionirati kao idealno tržište za sve zaljubljenike u vina i ukusnu hranu. Što mislite da je ključno kako bismo dodatno javnost educirali o priči koja stoji iza jedne butelje vina? Koliko je u BiH javnost upoznata s kulturom vina, porijeklom i vrstama?

Vinski trend u zadnjih nekoliko godina se sa svjetske i europske granice spustio i kod nas, na naše prostore zahvaljujući otvorenosti našeg naroda u prihvatanju i različitih načina življenja. Tome svakako doprinosi i mogućnost putovanja i upoznavanja i drugih kultura. Mislim da publika započinje biti vrlo educirana i samim tim i zahtjevnija, ljudi očekuju i žele vrhunsku uslugu u restoranima, osoblje postaje sve više educirano, što je iskreno fenomenalno. Drago nam je da smo i mi jednim dijelom zaslužni za to kroz različite događaje koje smo organizirali i koje i dalje organiziramo, u stvari presretni smo, :) a i presretni smo zbog početka suradnje sa vama. :)  Za početak virtuelno, a kasnije i uživo, proći ćemo kroz mnoge vinske podrume, upoznati vrhunske kuhare i njihove specijalitete, te ćemo ugostiti mnoge poznate BH ličnosti iz svijeta ugostiteljstva. ''Kad se male ruke slože, sve se može, sve se može :).'

Je li vino za vas posao ili stil života?

Stil života, naravno. Zbilja uživam u vinu. Daleko je ovo od biznisa. Vino nije invazivno piće, pri tom mislim na jačinu i postotak alkohola u njemu. Stvara eleganciju. Svako vino ima drugačiju boju, notu mirisa, doživljavam ga kao osobu sa svojim manama i vrlinama. Vrlo sam društvena osoba i volim prijateljska okupljanja koja započinju laganim predjelima uz pjenušac ili bijelo vino, kasnije i glavnim jelima uz crvena vina, pogotovo u ovom zimskom periodu. Volim isprobavati nova jela, nova vina, sljubljivanje određenih sorti uz hranu. Da, vino je definitivno moj stil života.

Što znači zanimanje 'sommelier' i koliko je ono dobilo na značaju u BiH?

Riječ sommelier dolazi iz francuskog jezika. Sommelier je obrazovana osoba, vrhunski poznavalac vinske kulture koja gostu daje preporuku i poslužuje određeno vino uz određeno jelo. Sommelier brine o vinu, budi kod gosta zanimanje, stručna je osoba koja zna preporučiti vino s jelom i objasniti gostu zašto je tako. Mora znati dekantirati vino, servirati pjenušac, izabrati pravu čašu i temperaturu vina. Potrebno je barem djelomično poznavanje vinske kulture cijeloga svijeta, da neprestano uči, razvija se i nadograđuje znanja iz enološko-gastronomske kulture, jer smo svjedoci konstantnog mijenjanja trendova u ishrani, a tako i u vinu.

U zadnje vrijeme, što je vrlo pohvalno, sve više i više se budi strast i volja za ovom vrstom obrazovanja. Osoba koja poznaje vinski svijet je vrlo dobrodošla u ugostiteljstvu jer imamo veliki broj slučajeva gdje gosti naprosto „lutaju“ u potrazi za određenom vrstom hrane i jela i upravo sommelier je prava osoba koja im može pomoći u tome i usmjeriti ih u pravom smjeru. Imao sam čast pohađati dva nivoa tečaja sommeliera u Hrvatskom Sommelier klubu i mogu reći da me je to iskustvo i edukacija veoma usmjerilo. Velika preporuka svima, samo pripazite, može vam promijeniti život. :)
Omiljeno mjesto u Sarajevu za punjenje baterija?

Obzirom na našu propagandu i proizvode koje radimo, vrlo smo dobro primljeni u svim ugostiteljskim objetkima. HORECA kanal u Sarajevu je u stalnoj ekspanziji i postoje određeni objekti u kojima se stvarno osjećam fenomenalno. Dobra atmosfera, dobra hrana i naravno vina, začinjena dobrim društvom, to je jedan način mog opuštanja. Dok, ako govorimo o onoj mojoj drugoj osobnoj ljubavi, to je priroda. Na svu sreću, okruženi smo ljepotama i vrlo često moj reset je duga tura šetnje, ponekad graniči sa ekstremnom, ali poslije toga nema boljeg osjecaja – oslobađajući!

Kako ostajete organizirani? Što vam pomaže u usklađivanju svih privatnih i poslovnih obveza?

Poznavanje granica između privatnih i poslovnih obaveza je postala nemoguća misija. U vremenu u kojem živimo, čini mi se svaka minuta je postala jako dragocjena. Istina, strašno volim svoj posao i živim u njemu, ali je ponekad potrebno ''stati na loptu''. Porodica je postala osnov svega i njihovo razumijevanje mi puno znači i daje dodatnu motivaciju. Druga stvar je sport!

Najvažnija lekcija koju ste naučili radeći ovaj posao?

Strpljenje. Ništa se ne može desiti preko noći. Misija i vizija mi je čim više prenijeti svoje znanje i iskustvo na nove generacije i osobe koje istinski žele upoznati vinsku kulturu, a za to je potrebno vremena i naravno strpljenja.

Koje su po vama vrijednosti koje trebamo imati kako bi bili uspješni u poslu kojim se bavimo?

Različite branše dovode do različitih vrijednosti, ali čvrsto sam uvjeren ukoliko posjedujete ljubav prema onom čime se bavite, rezultati su neizostavni.

U uredu smo se družili s vama i Lejlom i bilo je inspirativno promatrati kako jedno drugo nadopunjavate u aktivnostima koje su dio vašeg radnog dana. Što je po vama ključ timskog rada?

Stalna želja za educiranjem iz polja svoje branše, velika doza komunikacije i obostranog povjerenja.
Moja supruga Lejla, uostalom kao i sve žene, puno je realističnija i promišljenija te globalno sagleda trenutnu situaciju u kojoj jesmo. Ja sam tip koji bi uvijek i u svakoj situaciji riskirao, započeo nešto, pa čemo vidjeti šta će se desiti. Možda je to naš ključ timskog rada i uspjeha. :)


Nerijetko smo u nedoumici koje vino pokloniti osobi kod koje želimo ostaviti snažan utisak. Kojim se smjernicama voditi?

Da bi bismo pogodili pravo vino, bilo bi lijepo da barem djelomično poznavajemo tu osobu. Osobnost, koju vrstu ishrane preferira, da li je slučajno nekada spomenula neku određenu sortu vina u razgovoru itd. Po mom misljenju vino je personaliziran poklon, recimo kao parfem. Ovo su smjernice kada govorimo o već relativno poznatoj osobi, međutim na tržištu postoje veliki broj izvrsnih vina, a možemo se voditi i sve popularnijim vidom informiranja, a to su društvene mreže. Pratite nas, pitajte nas. Odgovor imamo. :) 

Koje su 3 najčešće greške koje ljudi ponavljaju pri konzumaciji vina?

Desi se da ljudi „igraju na sigurno“ i konzumiraju vina koja su već nekada imali priliku konzumirati. Kao da ih je strah probati nešto novo, otvoriti se i prepustiti se preporukama stručnjaka. Često se desi da ljudi baš iz tog nekog straha ne dozvole preporuku vina, što je velika greška. Vinsko bogatstvo je eksperimentisanje, stalno probavanje novih vina, regiona i slično. Opustite se i uživajte.

Koji su to vinski trendovi u 2021.godini?

Naš plan je barikirana bijela vina i malo ćemo ubaciti ''orange'' vina, pa ćemo vidjeti koliko ćemo uspjeti u tome. :)

Najbolji 'finger food' uz vino? 

Sushi.

Restoran u BiH koji trebamo posjetiti?

Ima ih jako puno i trebamo biti presretni. Oni su pravi promotori države.

Vinska regija koju biste željeli posjetiti i zašto?

Vinska tura po Burgundiji i njihovi Pinot noiri. Mljac. :)



Savjet koji biste dali BONJOUR. čitateljima koji se također žele odvažiti i pokrenuti vlastitu poduzetničku priču?

Budite hrabri, savladajte svoje strahove, vjerujte u sebe i zakoračite prema svojoj ideji, ne znate kakav ste kalibar, dok se ne oprobate. :)

Kompaniju Fina Vina d.o.o posjetite na adresi Radnička 70B u Sarajevu, ali i pratite na njihovoj službenoj Facebook stranici, kao i Instagram profilu.

***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba


Bonjour

Što ako uspije? One su prije godinu dana vjerovale da mogu više, a sada si ti na redu.

TEKST: Bonjour.ba

Što ako uspije? One su prije godinu dana vjerovale da mogu više, a sada si ti na redu. Što ako uspije? One su prije godinu dana vjerovale da mogu više, a sada si ti na redu.

Neke odluke ne donesu promjenu preko noći, ali pokrenu nešto u nama... misao, ideju, vjeru da možemo više.

Za Aidu, Hanu i Anu, tri žene koje su prije godinu dana bile dio aktivnosti koje su zajednički organizovali dm drogerie markt Bosna i Hercegovina i Bonjour.ba, to je bila važna stanica na njihovom putovanju. 


akademija_dm_bonjour12bonjour_ba

Trenutak u kojem su zastale, pogledale gdje su i zapitale se kuda žele dalje i šta mogu učiniti da stignu tamo.

Nisu tada dobile gotove odgovore, ali su pronašle ono što je svakoj od nas ponekad najpotrebnije, a to su podrška, zajedništvo i podsjetnik da se hrabrost gradi malim koracima.


akademija_dm_bonjour8bonjour_ba

Danas njihove priče pokazuju koliko daleko možeš stići kada vjeruješ sebi i odlučiš da pokušati zapravo vrijedi, čak i ako ne znaš kako će završiti. 


akademija_dm_bonjour17bonjour_ba

Šta kada hobi preraste u nešto veće i promijeni te zauvijek?  

Kod Aide se sve dogodilo spontano. Nije postojala ideja o biznisu, ni plan, ni vizija. Postojala je ljubav prema biljkama, bojama i stvaranju i onaj tihi osjećaj zadovoljstva koji dolazi kad nešto napraviš vlastitim rukama.

 



Iz male kućne radionice nastao je Katkus Shop, prostor u kojem su se njene strasti spojile u nešto što je, kako kaže, 'konačno imalo smisla'.

 



Na početku, najveći izazov nije bio tehnički ni logistički, već onaj unutrašnji, a to je povjerovati da je dovoljno dobra da to što voli može postati više od hobija: „Naučila sam da se rast i hrabrost rađaju tek kad izađeš iz zone komfora", govori Aida.

 



Danas su Aidine saksije lako prepoznatljive po pažljivo biranim detaljima i bojama, a kroz radionice koje vodi, mnogi otkrivaju ljepotu stvaranja vlastitim rukama. Za nju, svaki novi komad ima svoje simbolično značenje, to je podsjetnik da se u malim stvarima krije prostor za rast i radost.

 



“Svaki put kad neko izabere moju saksiju kao poklon dragoj osobi, to me podsjeti da stvaram nešto što ima emociju i priču”, kaže Aida.

Ona vjeruje da uspjeh ne mora izgledati grandiozno. Ponekad se krije upravo u tim malim trenucima koji pokazuju da ono što voliš može dotaknuti i druge. Zato često kaže da je najvažnije samo početi, jer usput shvatiš koliko možeš i koliko daleko tvoja ideja može narasti.

 



Šta se dogodi kad odlučiš da više ne čekaš 'jednog dana'?  

Prije nego što je imala brend, Hana je imala viziju. Skice i misli godinama su se gomilale po bilježnicama, ideje su se rađale i nestajale, sve dok jednog dana nije shvatila da taj trenutak ‘jednog dana’ zapravo nikada neće doći, osim ako ga sama ne napravi.

 



Tako je, u 2020. godini kada je svijet zastao, Hana odlučila da krene. Iz te odluke, iz hrabrosti da se ne vrati na početak nego da ga prepravi, nastao je Vicéro, modni brend koji spaja emociju, estetiku i snagu žene koja stoji iza njega.

 



Prva kolekcija kaputa rasprodala se u rekordnom roku. Taj trenutak pamtit će, kaže, kao dokaz da intuicija i trud zaista pronalaze svoj put: “Kada sam kao potpuno novi brend na tržištu dobila povjerenje žena i rasprodala kolekciju, pomislila sam... okej, mora da radim nešto kako treba.”, ispričala nam je Hana.
 
 



Od tada, ona svakodnevno pronalazi ravnotežu između kreativnosti i biznisa, između onoga što osjeća i onoga što tržište traži. Iako svaka nova kolekcija donosi svoje izazove, za nju je najvrijedniji trenutak onaj kada slučajno vidi ženu na ulici koja nosi njen komad odjeće.

 



“To nije samo odjevni predmet. To je veza između vizije u mojoj glavi i žene koja je izabrala baš taj kaput ili haljinu da se osjeća dobro.”, kaže.
 
 



Danas, Vicéro nije samo brend. To je priča o hrabrosti, o odluci da se vjeruje sebi i o putu koji pokazuje da granice postoje samo dok ih sami ne pomaknemo.

 



Šta se dogodi kad jednostavna ideja promijeni način na koji živiš (i radiš)?  

Za Anu je sve počelo s jednostavnim pitanjem: zašto bi udobnost bila rezervisana samo za trenutke odmora?

Tokom mjeseci usporenosti i tišine u lockdownu, to pitanje postalo je ideja, a ideja se pretvorila u Pulvinaris, brend koji je od nekoliko ručno izrađenih prototipova prerastao u prepoznatljive komade za dom, izrađene s pažnjom, toplinom i vjerom u jednostavnost.


 akademija_dm_bonjour5bonjour_ba

Prvi proizvodi nastajali su polako, uz mnogo učenja i nesigurnosti, ali i sa željom da svaki predmet ima smisao i osjećaj. Ljudi su, kaže Ana, brzo prepoznali tu emociju. Shvatili su da se kvalitet života ne mjeri stvarima koje posjedujemo, već onim trenucima mira koje stvaramo.

 



„U ranim fazama bilo je mnogo neizvjesnosti i neprospavanih noći, ali ono što me održavalo bila je ideja da stvaram nešto svoje, nešto u što zaista vjerujem i što ne ovisim ni o kome“, prisjeća se.

 



Kroz vrijeme, Pulvinaris je postao mnogo više od posla. Postao je prostor saradnje, povjerenja i zajedničkog rasta. Ana s osmijehom govori o trenutku kada joj je jedna uposlenica rekla da joj je to ‘najbolje radno mjesto do sada’. Taj osjećaj pripadnosti i zajedništva, kaže, vrijedi više od svake brojke.

 



Danas, kad razmišlja o svima koji tek kreću, poručuje: „Puno radite, još više sanjajte i vjerujte u sebe. Ponekad ćete sumnjati, ali osjećaj slobode i uspjeha koji gradite vlastitim rukama vrijedi svakog truda.“

 



Njihove priče podsjećaju da hrabrost rijetko dolazi glasno. Ponekad se pojavi tiho: u odluci da pokušaš, u trenutku kada više ne tražiš potvrdu, već vjeruješ sebi.


akademija_dm_bonjour16bonjour_ba



Aida, Hana i Ana danas pokazuju da promjena ne mora biti velika da bi bila značajna. Dovoljno je da je iskrena, da dolazi iz mjesta gdje se ideja i srce sretnu.



akademija_dm_bonjour4bonjour_ba

Svaka njihova saksija, kroj ili jastuk priča istu priču: da uspjeh ne nastaje iz savršenstva, već iz upornosti, vjere i one male rečenice koja sve pokrene... šta ako uspije?


akademija_dm_bonjour6bonjour_ba

Prijave za akademiju su otvorene do 20. novembra, a prijaviti se možeš na ovom linku. Svaka promjena, bez obzira koliko mala, počinje jednom odlukom, onom da vjeruješ sebi.
 

Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa dm drogerie markt
 
Bonjour.ba produkcija  


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!