TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 23.2.2021.

Nije tajna da u BONJOUR. uredništvu posebice uživamo u kreiranju gourmet tema, neovisno je li riječ o ponudi neodoljivih slastica u našem gradu, kreiranju idealne cheese plate ili prvoj online kuharici koju smo realizirali u suradnji s najpoznatijim bh. blogerom.

Kada govorimo o vinskoj kulturi, sljubljivanju hrane i vina, ali i o edukaciji o vinarijama u regiji, idealan sugovornik na ovu temu upravo je Amir Beširević.
Amir je zajedno sa suprugom Lejlom osnovao kompaniju Fina Vina d.o.o, koja je specijalizirana za selekciju i uvoz renomiranih regionalnih i europskih brendova vina i vinarija na tržište Bosne i Hercegovine. Uz to, osnivač je događaja za koji se svake godine u 10. mjesecu traži karta više – Sarajevo Wine Weeekend.
Obzirom da je kroz svoj rad unio novine na vinsku scenu BiH, potaknuo trendove i pokazao da i ovdje imamo mnoštvo vinskih entuzijasta, ugostio nas je u svom uredu gdje smo razgovarali o karijeri, balansu, vinima i naravno, hrani. 

Dijana Ćavar, urednica BONJOUR.ba i Amir Beširević

***

Koje su tri stvari koje uvijek napravite ujutro, a koja su 3 rituala dio vaše večernje rutine?

Po prirodi sam ranoranilac, tako da je ovo vrijeme za mene. Jutarnja rutina započine u 6.30h, nakon treninga doručak i kasnije pravac na posao. Ujutro mi uvijek fali vremena. :)
Večer je rezervirana za porodicu, prijatelje i često se završava sa laganijom večerom uz poneku čašu vina.

Kako izgleda jedan vaš radni dan?

Vrlo dinamično :) i svaki dan doživljavam kao prvi u mojoj karijeri. 
Velik dio našeg poslovanja odnosi se na direktne prodajne aktivnosti koje proizlaze iz našeg marketinškog plana. Svaku radnu sedmicu započinjemo sastankom u ponedjeljak ujutro, na kojem svi razmjenjujemo svoje ideje i planove za tu radnu sedmicu. Nakon toga zasučemo rukave i pravac tržište. Tamo se sve dešava. :)

Kako biste Fina Vina opisali osobi koja se po prvi put susreće s vašim brendom?

Možda je nezahvalno govoriti o sebi, ali moram naglasiti da iza brenda Fina Vina stoji veliki trud i rad i nastojanje da se u jedno relativno novo tržiste (govorim općenito o BiH tržištu) po pitanju vinske kulture unese upravo nota elegancije i profinjenosti koju nosi konzumacija vrhunskih vina. Prošle godine smo slavili 10 godina od osnivanja kompanije i sada mogu slobodno reći da sam sretan, uspijevamo u svojim namjerama, ali isto tako sam svjestan da je pred nama dug put u edukaciji i radu.

Pri svim zadacima koji su bili i koji će biti pred nama, sigurno da nam olakšavaju naši dragi partneri i prijatelji koji zajedno čine brend Fina Vina, jer vinarije koje mi zastupamo u zadnjih nekoliko godina su doživjele ekspanziju u svijetu, a vinari su u međuvremenu postali prave vinske zvijezde, a to je naše tržiste prepoznalo i podržalo.

Vaš ured sjajno šalje hedonističku priču koja stoji iza vinske kulture. Čime ste se vodili u uređenju i koji vam je najdraži detalj/kutak?

Dugo smo razmišljali u kojem pravcu želimo ići. Nismo htjeli da bude klasični radni prostor, nego da se tu osjećamo ugodno i kreativno, tako da samo prvi dio prostorija odredili za radnu atmosferu, a drugi dio prostorija je nesto opuštenija verzija, tu se može upriličiti i degustacija vina. Imali ste priliku vidjeti da cijeli prostor ipak odiše nekom vinskom atmosferom, ukrašeno detaljima, i do sada imamo riječi pohvale za uređenje, a što se tiče najdražeg kutka – pogađajte. :)

Pokrenuli ste i Sarajevo Wine Weekend. Što je bila nit vodilja za pokretanje festivala i koliko se vaša vizija promijenila do danas?

Sarajevo Wine Weekend je proizašao iz velike ljubavi prema enologiji. Svakako cilj vinskog festivala „Sarajevo Wine Weekend“ jeste da okuplja reprezentativne proizvođače vina iz Bosne i Hercegovine, regije Balkana i Europe u Sarajevu i da se na taj način napravi Sarajevo balkanskim i europskim vinskim centrom.

Prvobitna ideja je također bila, zašto ne pružiti mogućnosti i ostalim gostima/publici da na jednom mjestu degustiraju vina vinarija koje inače nisu prisutne na našem tržištu. Ideja se svidjela i ostalom timu, tako da smo pokrenuli festival koji je na početku skromno brojio 20-ak vinskih izlagača. Iz godine u godinu smo rasli sa brojem, kako izlagača, tako i sa brojem publike koja je u međuvremenu festival svrstala u #mustbe događaj u oktobru. Unazad nekoliko godina dobili smo „primjedbu“ zašto se festival održava samo jednom godišnje, tako da smo na zahtjev publike uveli i proljetno izdanje festivala kao uvertiru degustacijama svježih vina koja će se kušati te godine. Publika je i više nego prihvatila i ovo proljetno izdanje, međutim kako smo se našli u situaciji u kojoj i cijeli svijet, festivali su stavljeni na čekanje, mada smo prošle godine u samom vrhuncu pandemije, dobili nekolicine poziva i poruka podrške iz BiH i regije. To nas uvijek veseli i daje nam snage za dalje.

Kako se nosite sa nesigurnosti i neuspjesima? Vjerujemo da svi planovi koji su nastali u vašem timu nisu išli baš po planu…

E ovdje griješite. :) Punih usta se možemo pohvaliti da nismo ni 5% odmakli od prvobitnih planova. Naravno svakodnevnih neuspjeha, pokušaja itd. uvijek ima, ali kao što kaže jedna rečenica pri stupanju u bračne obaveze ''i u dobru i u zlu''. Isto tako nam je i u firmi, prihvatamo i dobre i loše stvari. :)

Ovim intervjuom započinjemo suradnju između BONJOUR.ba i Fina Vina kroz koju koju ćemo dodatno BiH pozicionirati kao idealno tržište za sve zaljubljenike u vina i ukusnu hranu. Što mislite da je ključno kako bismo dodatno javnost educirali o priči koja stoji iza jedne butelje vina? Koliko je u BiH javnost upoznata s kulturom vina, porijeklom i vrstama?

Vinski trend u zadnjih nekoliko godina se sa svjetske i europske granice spustio i kod nas, na naše prostore zahvaljujući otvorenosti našeg naroda u prihvatanju i različitih načina življenja. Tome svakako doprinosi i mogućnost putovanja i upoznavanja i drugih kultura. Mislim da publika započinje biti vrlo educirana i samim tim i zahtjevnija, ljudi očekuju i žele vrhunsku uslugu u restoranima, osoblje postaje sve više educirano, što je iskreno fenomenalno. Drago nam je da smo i mi jednim dijelom zaslužni za to kroz različite događaje koje smo organizirali i koje i dalje organiziramo, u stvari presretni smo, :) a i presretni smo zbog početka suradnje sa vama. :)  Za početak virtuelno, a kasnije i uživo, proći ćemo kroz mnoge vinske podrume, upoznati vrhunske kuhare i njihove specijalitete, te ćemo ugostiti mnoge poznate BH ličnosti iz svijeta ugostiteljstva. ''Kad se male ruke slože, sve se može, sve se može :).'

Je li vino za vas posao ili stil života?

Stil života, naravno. Zbilja uživam u vinu. Daleko je ovo od biznisa. Vino nije invazivno piće, pri tom mislim na jačinu i postotak alkohola u njemu. Stvara eleganciju. Svako vino ima drugačiju boju, notu mirisa, doživljavam ga kao osobu sa svojim manama i vrlinama. Vrlo sam društvena osoba i volim prijateljska okupljanja koja započinju laganim predjelima uz pjenušac ili bijelo vino, kasnije i glavnim jelima uz crvena vina, pogotovo u ovom zimskom periodu. Volim isprobavati nova jela, nova vina, sljubljivanje određenih sorti uz hranu. Da, vino je definitivno moj stil života.

Što znači zanimanje 'sommelier' i koliko je ono dobilo na značaju u BiH?

Riječ sommelier dolazi iz francuskog jezika. Sommelier je obrazovana osoba, vrhunski poznavalac vinske kulture koja gostu daje preporuku i poslužuje određeno vino uz određeno jelo. Sommelier brine o vinu, budi kod gosta zanimanje, stručna je osoba koja zna preporučiti vino s jelom i objasniti gostu zašto je tako. Mora znati dekantirati vino, servirati pjenušac, izabrati pravu čašu i temperaturu vina. Potrebno je barem djelomično poznavanje vinske kulture cijeloga svijeta, da neprestano uči, razvija se i nadograđuje znanja iz enološko-gastronomske kulture, jer smo svjedoci konstantnog mijenjanja trendova u ishrani, a tako i u vinu.

U zadnje vrijeme, što je vrlo pohvalno, sve više i više se budi strast i volja za ovom vrstom obrazovanja. Osoba koja poznaje vinski svijet je vrlo dobrodošla u ugostiteljstvu jer imamo veliki broj slučajeva gdje gosti naprosto „lutaju“ u potrazi za određenom vrstom hrane i jela i upravo sommelier je prava osoba koja im može pomoći u tome i usmjeriti ih u pravom smjeru. Imao sam čast pohađati dva nivoa tečaja sommeliera u Hrvatskom Sommelier klubu i mogu reći da me je to iskustvo i edukacija veoma usmjerilo. Velika preporuka svima, samo pripazite, može vam promijeniti život. :)
Omiljeno mjesto u Sarajevu za punjenje baterija?

Obzirom na našu propagandu i proizvode koje radimo, vrlo smo dobro primljeni u svim ugostiteljskim objetkima. HORECA kanal u Sarajevu je u stalnoj ekspanziji i postoje određeni objekti u kojima se stvarno osjećam fenomenalno. Dobra atmosfera, dobra hrana i naravno vina, začinjena dobrim društvom, to je jedan način mog opuštanja. Dok, ako govorimo o onoj mojoj drugoj osobnoj ljubavi, to je priroda. Na svu sreću, okruženi smo ljepotama i vrlo često moj reset je duga tura šetnje, ponekad graniči sa ekstremnom, ali poslije toga nema boljeg osjecaja – oslobađajući!

Kako ostajete organizirani? Što vam pomaže u usklađivanju svih privatnih i poslovnih obveza?

Poznavanje granica između privatnih i poslovnih obaveza je postala nemoguća misija. U vremenu u kojem živimo, čini mi se svaka minuta je postala jako dragocjena. Istina, strašno volim svoj posao i živim u njemu, ali je ponekad potrebno ''stati na loptu''. Porodica je postala osnov svega i njihovo razumijevanje mi puno znači i daje dodatnu motivaciju. Druga stvar je sport!

Najvažnija lekcija koju ste naučili radeći ovaj posao?

Strpljenje. Ništa se ne može desiti preko noći. Misija i vizija mi je čim više prenijeti svoje znanje i iskustvo na nove generacije i osobe koje istinski žele upoznati vinsku kulturu, a za to je potrebno vremena i naravno strpljenja.

Koje su po vama vrijednosti koje trebamo imati kako bi bili uspješni u poslu kojim se bavimo?

Različite branše dovode do različitih vrijednosti, ali čvrsto sam uvjeren ukoliko posjedujete ljubav prema onom čime se bavite, rezultati su neizostavni.

U uredu smo se družili s vama i Lejlom i bilo je inspirativno promatrati kako jedno drugo nadopunjavate u aktivnostima koje su dio vašeg radnog dana. Što je po vama ključ timskog rada?

Stalna želja za educiranjem iz polja svoje branše, velika doza komunikacije i obostranog povjerenja.
Moja supruga Lejla, uostalom kao i sve žene, puno je realističnija i promišljenija te globalno sagleda trenutnu situaciju u kojoj jesmo. Ja sam tip koji bi uvijek i u svakoj situaciji riskirao, započeo nešto, pa čemo vidjeti šta će se desiti. Možda je to naš ključ timskog rada i uspjeha. :)


Nerijetko smo u nedoumici koje vino pokloniti osobi kod koje želimo ostaviti snažan utisak. Kojim se smjernicama voditi?

Da bi bismo pogodili pravo vino, bilo bi lijepo da barem djelomično poznavajemo tu osobu. Osobnost, koju vrstu ishrane preferira, da li je slučajno nekada spomenula neku određenu sortu vina u razgovoru itd. Po mom misljenju vino je personaliziran poklon, recimo kao parfem. Ovo su smjernice kada govorimo o već relativno poznatoj osobi, međutim na tržištu postoje veliki broj izvrsnih vina, a možemo se voditi i sve popularnijim vidom informiranja, a to su društvene mreže. Pratite nas, pitajte nas. Odgovor imamo. :) 

Koje su 3 najčešće greške koje ljudi ponavljaju pri konzumaciji vina?

Desi se da ljudi „igraju na sigurno“ i konzumiraju vina koja su već nekada imali priliku konzumirati. Kao da ih je strah probati nešto novo, otvoriti se i prepustiti se preporukama stručnjaka. Često se desi da ljudi baš iz tog nekog straha ne dozvole preporuku vina, što je velika greška. Vinsko bogatstvo je eksperimentisanje, stalno probavanje novih vina, regiona i slično. Opustite se i uživajte.

Koji su to vinski trendovi u 2021.godini?

Naš plan je barikirana bijela vina i malo ćemo ubaciti ''orange'' vina, pa ćemo vidjeti koliko ćemo uspjeti u tome. :)

Najbolji 'finger food' uz vino? 

Sushi.

Restoran u BiH koji trebamo posjetiti?

Ima ih jako puno i trebamo biti presretni. Oni su pravi promotori države.

Vinska regija koju biste željeli posjetiti i zašto?

Vinska tura po Burgundiji i njihovi Pinot noiri. Mljac. :)



Savjet koji biste dali BONJOUR. čitateljima koji se također žele odvažiti i pokrenuti vlastitu poduzetničku priču?

Budite hrabri, savladajte svoje strahove, vjerujte u sebe i zakoračite prema svojoj ideji, ne znate kakav ste kalibar, dok se ne oprobate. :)

Kompaniju Fina Vina d.o.o posjetite na adresi Radnička 70B u Sarajevu, ali i pratite na njihovoj službenoj Facebook stranici, kao i Instagram profilu.

***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba


Bonjour

Jedna lokacija, jedna zajednička vizija i 100 žena: akademija koja je pomjerila granice

TEKST: Bonjour.ba

Jedna lokacija, jedna zajednička vizija i 100 žena: akademija koja je pomjerila granice Jedna lokacija, jedna zajednička vizija i 100 žena: akademija koja je pomjerila granice

Neke priče o uspjehu ne počinju velikim planom, nego znatiželjom, potrebom da se stvori nešto svoje i hrabrošću da se krene i kada putevi nisu sasvim jasni.

Upravo takva atmosfera ispunila je Europsku kuću kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, gdje je akademija by dm drogerie markt i Bonjour.ba okupila 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine: one koje tek ulaze na tržište rada, one koje grade brend, studentice koje traže pravac i žene koje svoje ideje pretvaraju u prve korake.


akademija28bonjour_ba
akademija23bonjour_ba
dm-akademija-bonjourba-1

Dan je započeo energijom i tihim žamorom upoznavanja još prije zvaničnog početka. 'It’s time to glow!', poruka jutarnje registracije, bila je više od pozdrava; postala je najava dana u kojem je svaka učesnica mogla doći onakva kakva jeste i krenuti prema verziji sebe kojoj pravi prostor.


akademija7bonjour_ba
akademija4bonjour_ba
akademija2bonjour_ba
akademija68bonjour_ba
akademija_photowall24bonjour_ba

Dobrodošlica koja je otvorila dan  

Pozdravni govor Ajle Hadžić i Ane Ćavar donio je prvu dozu inspiracije i stvorio atmosferu u kojoj se osjećalo povjerenje. Njihova autentičnost i otvorenost dale su ton cijelom danu: topao, poticajan i dovoljno siguran da žene pitaju, sumnjaju, dijele i uče.


akademija108bonjour_ba

Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba i Ajla Hadžić, marketing menadžerica dm drogerie markt BiH


Prva sesija, Q&A s Eminom Mušinović, članicom Poslovodstva dm BiH, otvorila je važne teme o pronalasku mjesta na tržištu, jačanju ličnog brenda i hrabrosti da se napravi zaokret kada je on zaista potreban. Ovaj razgovor je brzo prešao iz teorije u situacije koje su žene već proživjele ili bi ih tek mogle doživjeti.


akademija325bonjour_ba

Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm BiH


akademija5bonjour_ba-1
akademija8bonjour_ba
akademija15bonjour_ba

Kratki coffee break pretvorio se u spontani prostor za upoznavanje, mini-mentorske razgovore i dogovorene prve saradnje. 


akademija156bonjour_ba
akademija154bonjour_ba
akademija_photowall13bonjour_ba

Upravo tada jasno se osjetila energija boja koje su pratile akademiju: motivirajuća žuta, patelna roze koja unosi kreativnost i toplinu i tamno zelena koja daje osjećaj stabilnosti i fokusa. Zajedno, one su nosile poruku dana, a to su optimizam, podrška i prostor za rast.


akademija54bonjour_ba
akademija-dm-bonjour-ba-gif-3

Razgovori koji mijenjaju perspektivu  

Slijedila je sesija 'Women Who Grow', u kojoj su Ajla Hadžić i Ana Ćavar, svaka iz svoje uloge, otvoreno govorile o lekcijama koje nose nakon godina rada: o greškama koje su ih oblikovale, ambiciji koja traži balans i hrabrosti koja se gradi tek nakon prvog pokušaja, pa čak i pada.


akademija259bonjour_ba
akademija19bonjour_ba
akademija18bonjour_ba

To je bio trenutak u kojem su se studentice, poduzetnice, menadžerice i kreativke prepoznale u istoj rečenici; različite priče, a isti osjećaj, da je rast put i da se gradi korak po korak.


akademija304bonjour_ba
akademija296bonjour_ba
akademija17bonjour_ba
akademija7bonjour_ba

Nakon pauze za ručak, fokus se prebacio na ono što mnogima predstavlja najveći izazov: određivanje cijene

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH, govorila je o realnim brojkama, procesima i financijskoj strukturi brenda, ali i o tome kako se samopouzdanje reflektuje kroz cijene koje postavljamo. Bila je to jedna od sesija koju su učesnice slušale s najviše koncentracije.


akademija246bonjour_ba
akademija9bonjour_ba

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH


Iskustva koja ostaju i nakon što se vrata sale zatvore  

Dan je zaključen okruglim stolom 'A što ako uspije?', na kojem su učestvovale Martina Djordjevski, Dragana Rauš i Maja Topčagić. Kao bivše polaznice akademije, govorile su o svojim prvim koracima i svim onim trenucima koji ne stanu u Instagram objavu: sumnjama, neuspjesima, prekretnicama i malim pobjedama.


akademija314bonjour_ba
akademija11bonjour_ba

Njihove priče donijele su onu vrstu inspiracije koju može podijeliti samo neko ko je već prošao put kojim mnoge tek kreću. Bio je to trenutak u kojem se u sali osjetila kombinacija olakšanja i motivacije, potvrda da put postoji i da je dostižan za svaku ženu koja se želi odvažiti.


akademija14bonjour_ba
akademija10bonjour_ba
akademija292bonjour_ba

Snaga zajednice koja raste  

Na kraju dana postalo je jasno da se akademija neće pamtiti samo po programu, govornicama i temama, nego po iskustvu. Po pažnji prema detaljima, po identitetu događaja koji je bio više osjećaj nego estetika i po timu koji je kreirao okruženje u kojem su žene osjetile da imaju prostor da pitaju, slušaju, uče i vjeruju sebi.


akademija276bonjour_ba
akademija240bonjour_ba
akademija_photowall26bonjour_ba
akademija226bonjour_ba
akademija_photowall35bonjour_ba-1
akademija-dm-bonjour-ba-gif-2-1
 

Možda je najtačnije reći da je ovo bio dan koji je pokazao koliko daleko može otići jedna ideja kada ima zajednicu oko sebe i kada žene dobiju prostor i podršku da postanu ono što jesu, ali i ono što tek mogu postati.


akademija_photowall28bonjour_ba-1
 

Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa dm drogerie markt
 
Bonjour.ba produkcija  
Kreativna realizacija eventa: Dijana Ćavar
Asistentica: Semra Manjura
Autorica članka: Adelisa Mašić
Grafičko oblikovanje: Marija Perić
Social Media: Marija Perić i Tesnim Ališah
Fotografija: Enida Kajević i Monika Andrić
Video: Marko Jovančić
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!