TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 23.2.2021.

Nije tajna da u BONJOUR. uredništvu posebice uživamo u kreiranju gourmet tema, neovisno je li riječ o ponudi neodoljivih slastica u našem gradu, kreiranju idealne cheese plate ili prvoj online kuharici koju smo realizirali u suradnji s najpoznatijim bh. blogerom.

Kada govorimo o vinskoj kulturi, sljubljivanju hrane i vina, ali i o edukaciji o vinarijama u regiji, idealan sugovornik na ovu temu upravo je Amir Beširević.
Amir je zajedno sa suprugom Lejlom osnovao kompaniju Fina Vina d.o.o, koja je specijalizirana za selekciju i uvoz renomiranih regionalnih i europskih brendova vina i vinarija na tržište Bosne i Hercegovine. Uz to, osnivač je događaja za koji se svake godine u 10. mjesecu traži karta više – Sarajevo Wine Weeekend.
Obzirom da je kroz svoj rad unio novine na vinsku scenu BiH, potaknuo trendove i pokazao da i ovdje imamo mnoštvo vinskih entuzijasta, ugostio nas je u svom uredu gdje smo razgovarali o karijeri, balansu, vinima i naravno, hrani. 

Dijana Ćavar, urednica BONJOUR.ba i Amir Beširević

***

Koje su tri stvari koje uvijek napravite ujutro, a koja su 3 rituala dio vaše večernje rutine?

Po prirodi sam ranoranilac, tako da je ovo vrijeme za mene. Jutarnja rutina započine u 6.30h, nakon treninga doručak i kasnije pravac na posao. Ujutro mi uvijek fali vremena. :)
Večer je rezervirana za porodicu, prijatelje i često se završava sa laganijom večerom uz poneku čašu vina.

Kako izgleda jedan vaš radni dan?

Vrlo dinamično :) i svaki dan doživljavam kao prvi u mojoj karijeri. 
Velik dio našeg poslovanja odnosi se na direktne prodajne aktivnosti koje proizlaze iz našeg marketinškog plana. Svaku radnu sedmicu započinjemo sastankom u ponedjeljak ujutro, na kojem svi razmjenjujemo svoje ideje i planove za tu radnu sedmicu. Nakon toga zasučemo rukave i pravac tržište. Tamo se sve dešava. :)

Kako biste Fina Vina opisali osobi koja se po prvi put susreće s vašim brendom?

Možda je nezahvalno govoriti o sebi, ali moram naglasiti da iza brenda Fina Vina stoji veliki trud i rad i nastojanje da se u jedno relativno novo tržiste (govorim općenito o BiH tržištu) po pitanju vinske kulture unese upravo nota elegancije i profinjenosti koju nosi konzumacija vrhunskih vina. Prošle godine smo slavili 10 godina od osnivanja kompanije i sada mogu slobodno reći da sam sretan, uspijevamo u svojim namjerama, ali isto tako sam svjestan da je pred nama dug put u edukaciji i radu.

Pri svim zadacima koji su bili i koji će biti pred nama, sigurno da nam olakšavaju naši dragi partneri i prijatelji koji zajedno čine brend Fina Vina, jer vinarije koje mi zastupamo u zadnjih nekoliko godina su doživjele ekspanziju u svijetu, a vinari su u međuvremenu postali prave vinske zvijezde, a to je naše tržiste prepoznalo i podržalo.

Vaš ured sjajno šalje hedonističku priču koja stoji iza vinske kulture. Čime ste se vodili u uređenju i koji vam je najdraži detalj/kutak?

Dugo smo razmišljali u kojem pravcu želimo ići. Nismo htjeli da bude klasični radni prostor, nego da se tu osjećamo ugodno i kreativno, tako da samo prvi dio prostorija odredili za radnu atmosferu, a drugi dio prostorija je nesto opuštenija verzija, tu se može upriličiti i degustacija vina. Imali ste priliku vidjeti da cijeli prostor ipak odiše nekom vinskom atmosferom, ukrašeno detaljima, i do sada imamo riječi pohvale za uređenje, a što se tiče najdražeg kutka – pogađajte. :)

Pokrenuli ste i Sarajevo Wine Weekend. Što je bila nit vodilja za pokretanje festivala i koliko se vaša vizija promijenila do danas?

Sarajevo Wine Weekend je proizašao iz velike ljubavi prema enologiji. Svakako cilj vinskog festivala „Sarajevo Wine Weekend“ jeste da okuplja reprezentativne proizvođače vina iz Bosne i Hercegovine, regije Balkana i Europe u Sarajevu i da se na taj način napravi Sarajevo balkanskim i europskim vinskim centrom.

Prvobitna ideja je također bila, zašto ne pružiti mogućnosti i ostalim gostima/publici da na jednom mjestu degustiraju vina vinarija koje inače nisu prisutne na našem tržištu. Ideja se svidjela i ostalom timu, tako da smo pokrenuli festival koji je na početku skromno brojio 20-ak vinskih izlagača. Iz godine u godinu smo rasli sa brojem, kako izlagača, tako i sa brojem publike koja je u međuvremenu festival svrstala u #mustbe događaj u oktobru. Unazad nekoliko godina dobili smo „primjedbu“ zašto se festival održava samo jednom godišnje, tako da smo na zahtjev publike uveli i proljetno izdanje festivala kao uvertiru degustacijama svježih vina koja će se kušati te godine. Publika je i više nego prihvatila i ovo proljetno izdanje, međutim kako smo se našli u situaciji u kojoj i cijeli svijet, festivali su stavljeni na čekanje, mada smo prošle godine u samom vrhuncu pandemije, dobili nekolicine poziva i poruka podrške iz BiH i regije. To nas uvijek veseli i daje nam snage za dalje.

Kako se nosite sa nesigurnosti i neuspjesima? Vjerujemo da svi planovi koji su nastali u vašem timu nisu išli baš po planu…

E ovdje griješite. :) Punih usta se možemo pohvaliti da nismo ni 5% odmakli od prvobitnih planova. Naravno svakodnevnih neuspjeha, pokušaja itd. uvijek ima, ali kao što kaže jedna rečenica pri stupanju u bračne obaveze ''i u dobru i u zlu''. Isto tako nam je i u firmi, prihvatamo i dobre i loše stvari. :)

Ovim intervjuom započinjemo suradnju između BONJOUR.ba i Fina Vina kroz koju koju ćemo dodatno BiH pozicionirati kao idealno tržište za sve zaljubljenike u vina i ukusnu hranu. Što mislite da je ključno kako bismo dodatno javnost educirali o priči koja stoji iza jedne butelje vina? Koliko je u BiH javnost upoznata s kulturom vina, porijeklom i vrstama?

Vinski trend u zadnjih nekoliko godina se sa svjetske i europske granice spustio i kod nas, na naše prostore zahvaljujući otvorenosti našeg naroda u prihvatanju i različitih načina življenja. Tome svakako doprinosi i mogućnost putovanja i upoznavanja i drugih kultura. Mislim da publika započinje biti vrlo educirana i samim tim i zahtjevnija, ljudi očekuju i žele vrhunsku uslugu u restoranima, osoblje postaje sve više educirano, što je iskreno fenomenalno. Drago nam je da smo i mi jednim dijelom zaslužni za to kroz različite događaje koje smo organizirali i koje i dalje organiziramo, u stvari presretni smo, :) a i presretni smo zbog početka suradnje sa vama. :)  Za početak virtuelno, a kasnije i uživo, proći ćemo kroz mnoge vinske podrume, upoznati vrhunske kuhare i njihove specijalitete, te ćemo ugostiti mnoge poznate BH ličnosti iz svijeta ugostiteljstva. ''Kad se male ruke slože, sve se može, sve se može :).'

Je li vino za vas posao ili stil života?

Stil života, naravno. Zbilja uživam u vinu. Daleko je ovo od biznisa. Vino nije invazivno piće, pri tom mislim na jačinu i postotak alkohola u njemu. Stvara eleganciju. Svako vino ima drugačiju boju, notu mirisa, doživljavam ga kao osobu sa svojim manama i vrlinama. Vrlo sam društvena osoba i volim prijateljska okupljanja koja započinju laganim predjelima uz pjenušac ili bijelo vino, kasnije i glavnim jelima uz crvena vina, pogotovo u ovom zimskom periodu. Volim isprobavati nova jela, nova vina, sljubljivanje određenih sorti uz hranu. Da, vino je definitivno moj stil života.

Što znači zanimanje 'sommelier' i koliko je ono dobilo na značaju u BiH?

Riječ sommelier dolazi iz francuskog jezika. Sommelier je obrazovana osoba, vrhunski poznavalac vinske kulture koja gostu daje preporuku i poslužuje određeno vino uz određeno jelo. Sommelier brine o vinu, budi kod gosta zanimanje, stručna je osoba koja zna preporučiti vino s jelom i objasniti gostu zašto je tako. Mora znati dekantirati vino, servirati pjenušac, izabrati pravu čašu i temperaturu vina. Potrebno je barem djelomično poznavanje vinske kulture cijeloga svijeta, da neprestano uči, razvija se i nadograđuje znanja iz enološko-gastronomske kulture, jer smo svjedoci konstantnog mijenjanja trendova u ishrani, a tako i u vinu.

U zadnje vrijeme, što je vrlo pohvalno, sve više i više se budi strast i volja za ovom vrstom obrazovanja. Osoba koja poznaje vinski svijet je vrlo dobrodošla u ugostiteljstvu jer imamo veliki broj slučajeva gdje gosti naprosto „lutaju“ u potrazi za određenom vrstom hrane i jela i upravo sommelier je prava osoba koja im može pomoći u tome i usmjeriti ih u pravom smjeru. Imao sam čast pohađati dva nivoa tečaja sommeliera u Hrvatskom Sommelier klubu i mogu reći da me je to iskustvo i edukacija veoma usmjerilo. Velika preporuka svima, samo pripazite, može vam promijeniti život. :)
Omiljeno mjesto u Sarajevu za punjenje baterija?

Obzirom na našu propagandu i proizvode koje radimo, vrlo smo dobro primljeni u svim ugostiteljskim objetkima. HORECA kanal u Sarajevu je u stalnoj ekspanziji i postoje određeni objekti u kojima se stvarno osjećam fenomenalno. Dobra atmosfera, dobra hrana i naravno vina, začinjena dobrim društvom, to je jedan način mog opuštanja. Dok, ako govorimo o onoj mojoj drugoj osobnoj ljubavi, to je priroda. Na svu sreću, okruženi smo ljepotama i vrlo često moj reset je duga tura šetnje, ponekad graniči sa ekstremnom, ali poslije toga nema boljeg osjecaja – oslobađajući!

Kako ostajete organizirani? Što vam pomaže u usklađivanju svih privatnih i poslovnih obveza?

Poznavanje granica između privatnih i poslovnih obaveza je postala nemoguća misija. U vremenu u kojem živimo, čini mi se svaka minuta je postala jako dragocjena. Istina, strašno volim svoj posao i živim u njemu, ali je ponekad potrebno ''stati na loptu''. Porodica je postala osnov svega i njihovo razumijevanje mi puno znači i daje dodatnu motivaciju. Druga stvar je sport!

Najvažnija lekcija koju ste naučili radeći ovaj posao?

Strpljenje. Ništa se ne može desiti preko noći. Misija i vizija mi je čim više prenijeti svoje znanje i iskustvo na nove generacije i osobe koje istinski žele upoznati vinsku kulturu, a za to je potrebno vremena i naravno strpljenja.

Koje su po vama vrijednosti koje trebamo imati kako bi bili uspješni u poslu kojim se bavimo?

Različite branše dovode do različitih vrijednosti, ali čvrsto sam uvjeren ukoliko posjedujete ljubav prema onom čime se bavite, rezultati su neizostavni.

U uredu smo se družili s vama i Lejlom i bilo je inspirativno promatrati kako jedno drugo nadopunjavate u aktivnostima koje su dio vašeg radnog dana. Što je po vama ključ timskog rada?

Stalna želja za educiranjem iz polja svoje branše, velika doza komunikacije i obostranog povjerenja.
Moja supruga Lejla, uostalom kao i sve žene, puno je realističnija i promišljenija te globalno sagleda trenutnu situaciju u kojoj jesmo. Ja sam tip koji bi uvijek i u svakoj situaciji riskirao, započeo nešto, pa čemo vidjeti šta će se desiti. Možda je to naš ključ timskog rada i uspjeha. :)


Nerijetko smo u nedoumici koje vino pokloniti osobi kod koje želimo ostaviti snažan utisak. Kojim se smjernicama voditi?

Da bi bismo pogodili pravo vino, bilo bi lijepo da barem djelomično poznavajemo tu osobu. Osobnost, koju vrstu ishrane preferira, da li je slučajno nekada spomenula neku određenu sortu vina u razgovoru itd. Po mom misljenju vino je personaliziran poklon, recimo kao parfem. Ovo su smjernice kada govorimo o već relativno poznatoj osobi, međutim na tržištu postoje veliki broj izvrsnih vina, a možemo se voditi i sve popularnijim vidom informiranja, a to su društvene mreže. Pratite nas, pitajte nas. Odgovor imamo. :) 

Koje su 3 najčešće greške koje ljudi ponavljaju pri konzumaciji vina?

Desi se da ljudi „igraju na sigurno“ i konzumiraju vina koja su već nekada imali priliku konzumirati. Kao da ih je strah probati nešto novo, otvoriti se i prepustiti se preporukama stručnjaka. Često se desi da ljudi baš iz tog nekog straha ne dozvole preporuku vina, što je velika greška. Vinsko bogatstvo je eksperimentisanje, stalno probavanje novih vina, regiona i slično. Opustite se i uživajte.

Koji su to vinski trendovi u 2021.godini?

Naš plan je barikirana bijela vina i malo ćemo ubaciti ''orange'' vina, pa ćemo vidjeti koliko ćemo uspjeti u tome. :)

Najbolji 'finger food' uz vino? 

Sushi.

Restoran u BiH koji trebamo posjetiti?

Ima ih jako puno i trebamo biti presretni. Oni su pravi promotori države.

Vinska regija koju biste željeli posjetiti i zašto?

Vinska tura po Burgundiji i njihovi Pinot noiri. Mljac. :)



Savjet koji biste dali BONJOUR. čitateljima koji se također žele odvažiti i pokrenuti vlastitu poduzetničku priču?

Budite hrabri, savladajte svoje strahove, vjerujte u sebe i zakoračite prema svojoj ideji, ne znate kakav ste kalibar, dok se ne oprobate. :)

Kompaniju Fina Vina d.o.o posjetite na adresi Radnička 70B u Sarajevu, ali i pratite na njihovoj službenoj Facebook stranici, kao i Instagram profilu.

***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba


Bonjour

Snažan rast i fokus na zajednicu: Održana je godišnja dm konferencija

TEKST: Bonjour.ba - PR

Snažan rast i fokus na zajednicu: Održana je godišnja dm konferencija Snažan rast i fokus na zajednicu: Održana je godišnja dm konferencija

Kompanija dm drogerie markt, vodeći lanac drogerija u Bosni i Hercegovini, i ove godine potvrdila je lidersku poziciju na tržištu ostvarivši snažne poslovne rezultate i značajan rast u svim segmentima poslovanja.

Rezultati i ključna postignuća predstavljeni su na godišnjoj konferenciji za medije, na kojoj je dm drogerie markt još jednom istaknuo svoju posvećenost kupcima, zaposlenicima i zajednici. Konferencija je održana pod krovom teme #sasvimja, kampanje s važnom porukom koja je pratila sve aktivnosti kompanije u ovoj godini. 


dm_konferencija12bonjour_ba

Ostvaren rast prometa od 16,17%

 

Poslovnu godinu 2024/25. dm je zaključio sa ostvarenim prometom od 489,3 miliona KM, što predstavlja rast od 16,17% u odnosu na prethodnu poslovnu godinu. Uz to, kupci su još jednom potvrdili i svoju lojalnost povećavši broj kupovina za 7,17%. 

Tokom godine kompanija je nastavila ulagati i u razvoj poslovne mreže te je preuređeno osam dm trgovina, a otvorene su i dvije nove, čime je dm s ukupno 94 trgovine dodatno učvrstio poziciju najvećeg drogerijskog lanca u BiH.


dm_konferencija7bonjour_ba


 

„Ove godine bilježimo snažan rast i stabilnost poslovanja. Ponosni smo što nastavljamo ulagati u naše zaposlenike, kupce i zajednicu, jer upravo oni predstavljaju temelj našeg uspjeha. 

S ponosom mogu reći da je broj naših zaposlenika dostigao 1.255, a u prošloj godini smo zaposlili 24 nova zaposlenika“, izjavio je Damir Šlosel, direktor dm-a u BiH, i dodao: „Naš fokus u narednom periodu ostaje na održivom razvoju, kvalitetnim uslugama i projektima koji čine razliku, za naše kupce i zajednicu u cjelosti.“

Tri puta više razloga za kupovinu

 

U protekloj poslovnoj godini dm je nastavio ulagati u ono što je kupcima jako važno, kvalitet po povoljnim cijenama i pogodnosti koje olakšavaju svakodnevnu kupovinu. 


dm_konferencija10bonjour_ba

Samo u sniženje cijena proizvoda kroz koncept ‘uvijekpovoljno’ uloženo je gotovo 11 miliona KM, dok su kupci kroz dm active beauty program lojalnosti ostvarili značajne dodatne uštede. 

 

„Naša posvećenost kupcima ogleda se u konkretnim pogodnostima, od ulaganja u sniženje cijena proizvoda do programa lojalnosti koji danas broji gotovo 520.000 članova. Kroz dm active beauty  program lojalnosti iskorišteni su bodovi u vrijednosti višoj od 12 miliona KM, a sakupljeno ih je gotovo 14 miliona KM. 

Ukupno, 24 miliona KM dm je usmjerio na to da kupovina bude povoljnija, jednostavnija i isplativija za sve kupce“, istakla je Admira Isaković, članica Poslovodstva dm-a u BiH. 


dm_konferencija11bonjour_ba

Digitalni kanali sve više postaju dio svakodnevne kupovine. Tako je Moj dm aplikaciju u prošloj poslovnoj godini u prosjeku mjesečno koristilo više od 231.000 aktivnih korisnika, a čak 84% online narudžbi realizuje se upravo putem aplikacije. 

U okviru Moj dm aplikacije kreirana je i nova pogodnost osmišljena s posebnom pažnjom za najmlađe, dm babybonus koji pruža personalizovanu podršku trudnicama i roditeljima djece uzrasta do 3 godine, kroz sadržaje i kupone prilagođene upravo njihovim potrebama i fazama života.

 

Posebno zanimanje kupaca izazvao je i projekt dmLIVE, koji je u 24 emitovane epizode prosječno privukao više od 8.000 gledalaca po emisiji, donoseći korisne savjete i zanimljive najave novih dm proizvoda.


dm_konferencija1bonjour_ba
 

Veliki broj aktivnosti je bio usmjeren i na brigu o zdravlju žena, o kojem dm govori otvoreno, kontinuirano i s iskrenom željom da napravi promjenu.

 

„Kampanja posvećena zdravlju žena dosegnula je gotovo 250.000 žena širom BiH. Kroz dvije stručne konferencije u Banjoj Luci i Sarajevu, na kojima je učestvovalo 500 gošći i 12 stručnjaka, te kroz tri epizode dm Podcasta o zdravlju žena koje su ostvarile više od 80.000 pregleda, potaknuli smo otvoren razgovor o važnim temama. 

Ponosni smo i što je osma dm ženska utrka okupila 3.000 učesnica, zahvaljujući čemu je dm donirao 3.000 pakovanja Jessa higijenskih uložaka sigurnim kućama u BiH“, istakla je Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm-a u BiH.


dm_konferencija9bonjour_ba
 

Briga o zajednici i planeti ostala je jednako važan dio dm priče. Kroz kampanju „{ZAJEDNO} za bolje sutra – ECO EDITION“, dm je podržao deset ekoloških projekata širom zemlje, s ukupno 60.000 KM. 

Dok je tradicionalni Giving Friday ponovo pokazao snagu zajedništva kupaca i dm-a te je prikupljeno 67.000 KM, čime je osigurano više od 11.000 obroka za korisnike 25 narodnih kuhinja. 

U akciji je učestvovalo i 40 dm zaposlenika koji su volonterskim angažmanom pomogli u pripremi dijela obroka. Od početka kampanje do danas, vrijednost doniranih obroka premašila je 285.000 KM. 


dm_konferencija13bonjour_ba
 

Briga o zaposlenicima i njihovom razvoju ostaje jedno od ključnih opredjeljenja kompanije dm. Samo u protekloj poslovnoj godini uloženo je više od 1,8 miliona KM u razvoj i edukaciju zaposlenika, uz kontinuirani rast plata i unapređenje radnih uslova. 

Ovakav pristup potvrđuje dugoročni cilj kompanije, a to je stvaranje sigurnog i poticajnog radnog okruženja u kojem se cijeni balans između poslovnog i privatnog života.
 

Posvećenost zaposlenicima prepoznata je i van kompanije, dm je jedanaesti put proglašen najpoželjnijim poslodavcem u Bosni i Hercegovini. 


dm_konferencija14bonjour_ba

To dodatno potvrđuje filozofiju ‘Živjeti posao drugačije’, koju dm svakodnevno primjenjuje kroz raznovrsne benefite poput 13. plate, regresa u visini plate, poklon kartica, redovnih sistematskih i stomatoloških pregleda, dodatnih edukacija, te aktivnosti kao što su Obiteljski dan ili plaćeni slobodan dan na prvi dan škole. 

Dodatno, činjenica da svake godine više desetina zaposlenica koristi plaćeno porodiljsko odsustvo potvrđuje da dm gradi radnu kulturu zasnovanu na podršci i razvoju.

 

Jubilej i novi planovi

 

Kompanija dm u 2026. godini proslavlja 20 godina poslovanja u Bosni i Hercegovini, a jubilej će biti obilježen aktivnostima posvećenim zaposlenicima, kupcima i zajednici. 

U novoj poslovnoj godini dm BiH planira ulaganja od 14,5 miliona KM, s fokusom na razvoj zaposlenika i daljnje ulaganje u održivi razvoj.

 

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!