TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 14.3.2022.
Razbijanje staklenog stropa i predrasuda o ženskom liderstvu tema je koju uvijek volimo otvarati u našem uredništvu, a sad u intervju sa Tanjom imamo još jednog odličnog sugovornika.
Tanja Džido je specijalistica digitalnog marketinga i savjetnica za osobni brending i LinkedIn, a u razgovoru sa Bonjour damama otkrila nam je nešto više o sebi i poslu koji radi. Prvenstveno smo htjeli od nje saznati više o tome koje vještine jedna liderica i upješna žena treba imati jer je upravo Tanja jedna od dama koja se krije iza The Art of Feminine Leadership konferencije. Podijelila je s nama dojmove s dosadašnjih konferencija, a otkrila nam je i neke svoje poslovne savjete koje ćemo rado zapisati i u svoje rokovnike. Više otkrijte kroz Tanjine odgovore u nastavku.
***
3 vještine koje vas najbolje opisuju?
Ambicija, marljivost, predanost.
Kako izgleda jedan vaš radni dan? Koji su koraci koje ne preskačete, neovisno o broju obveza?
Svaki moj radni dan je dosta drugačiji, čemu sam posebno težila kad sam zakoračila u poduzetničke vode. Dok sam radila za druge imala sam jako slične dane i dnevne obveze, a s obzirom da ne volim rutine, u svemu tome sam se osjećala dosta zarobljeno. Volim organizirati svoje dane tako da u sebi imaju barem jednu inspirativnu kavu ili šetnju, dva do tri poslovna sastanka te oko tri sata rada na računalu bez ometanja. Pazim da imam najmanje sedam sati zdravog sna jer bez njega sve obveze u danu dosta sporije i teže idu, s manje energije i poleta. Jedna od najvažnijih lekcija koju sam naučila u poduzetništvu je da naučim upravljati svojom energijom i brinem se o sebi u procesu.
Kako je krenula priča o The Art of Feminine Leadership? Što izdvaja ovu konferenciju u odnosu na ostale konferencije sličnog tipa?
Konferencija je krenula kao skromna ideja o zajedničkim druženjima nekih 50ak uspješnih žena i razmjeni najboljih liderskih i menadžerskih praksi, zajedničko slavljenje uspjeha i davanje svijetlih primjera novim generacijama. Međutim već prvo izdanje je zabilježilo veliki interes pa smo umjesto 50, dva puta proširivali dvoranu i okupili 120 sudionika. Već iduće godine, 2019. okupili smo 500 sudionika. 2020. nas je usporila globalna pandemija pa smo 2021. konferenciju imali online kada smo okupili preko 400 sudionika. Ove godine nastavljamo i dalje donositi inspiraciju i najbolje prakse vodećih tvrtki i međunarodnih lidera u online formatu. Ono što čini konferenciju drugačijom je pozitivna vizija drugačije budućnosti, a svaki od govornika na svoj način nam daje jedan dio slagalice kako je možemo ostvariti. Konferencija se bavi aktualnim izazovima, ali ne na negativan način da se osjećamo poraženi nego nam daje i konkretna rješenja zadržavajući široku viziju i pozitivan pogled na budućnost. Visoki val inspiracije i osnaženja je nešto što konferenciju već tradicionalno izdvaja u svakom izdanju.
Foto: Niko Goga
Koje su to vještine koje po vama treba imati svaka uspješna liderica?
Liderstvo uvijek kreće od nas, a nastavlja se kroz rad s ljudima. Ako ne znamo upravljati sobom, svojim navikama i emocijama, teško da ćemo moći drugim ljudima. Uspjeh u liderstvu određuje ljudski faktor. Mislim da smo kroz povijest stalno za lidere imenovali ljude koji su bili dobri u tehničkom dijelu posla pa su promovirani na visoke pozicije, a kad pogledate što je veća pozicija, vi se više bavite ljudima. Zato je menadžere procesa potrebno zamijeniti liderima s ljudskim osobinama poput empatije, tolerancije, transparentnosti, kreativnosti i stvaranja timske atmosfere koja svakom pojedincu omogućava da izrazi svoje talente. Jedino tako djelujući kao tim možemo pokretati inovacije koje će voditi naše društvo i poslovanje u budućnosti. Žene u poslovnom svijetu već desetljećima potiskuju ono najljepše u njima, a to su njihove emocije. Već dugo se smatra da emocije nisu dobrodošle u poslovnom svijetu i da se od njih treba odrezati jer nisu profesionalne. Na isti način mi onda postajemo hladni roboti koji ne stvaraju zadovoljstvo ni u sebi ni u ljudima oko nas jer nam nedostaje ljudskosti. Da bi svaki čovjek mogao dati najbolje od sebe na radnom mjestu, njemu je potreban osjećaj prihvaćanja, sigurnosti, razumijevanja i povezanosti s drugima. Ako želimo da nam ljudi donose inovacije, potrebno je imati lidere koji im za to mogu stvoriti uvjete.
Koje su to vještine koje po vama treba imati svaka uspješna žena?
Svaka uspješna žena treba imati najprije samopouzdanje i ljubav prema sebi. Puno žena danas pristaje na manje nego što zaslužuje, nema jasno postavljene granice i svakodnevno žive potpuno nesvjesne svoje vrijednosti. Odgajane smo drugačije od muškaraca, bojimo se zauzeti za sebe da ne misle da smo previše snažne i borbene pa uvijek čekamo na mrvice priznanja i pažnje, što u kompetitivnom svijetu znači da sve dobivamo posljednje. Svijet je dosta napredovao, imamo svu jednakost pred zakonom, ali društveno i dalje imamo brojne predrasude s kojima se borimo i nekako nesvjesno umanjujemo svoje ambicije i pristajemo na daleko manje nego što vrijedimo. Samopouzdanje, snažan osjećaj vlastite vrijednosti i asertivan stav je nešto što svaka žena treba imati da bi uspješno kormilarila u uglavnom muškom poslovnom svijetu.
Mnoge žene se i danas plaše prijaviti na oglas za posao ili prihvatiti menadžersku funkciju jer se boje. Što biste im vi preporučili?
Svi najveći životni darovi nalaze se s druge strane vašeg straha. Jedini način da dođete do njih je da idete kroz strah. Što je najgore što se može dogoditi? Mogu vas odbiti? I što onda? Pitajte ih zašto, koje vam vještine i znanja nedostaju za tu funkciju. Zapišite i radite na tim vještinama. Prijavite se ponovno za šest mjeseci ili godinu dana. Opet pitajte, učite i napredujte. Transformirajte svoju osobnost i svoje vještine. U jednom trenu ćete tako otvoriti čak i najteža vrata. Svijet pripada hrabrima.
Čijem se predavanju na ovogodišnjem izdanju konferencije posebice veselite?
Svako predavanje je istinski vrijedan dio slagalice liderstva budućnosti pa mi se teško odlučiti. Možda me najviše intrigira što će reći Robert Baker, muškarac koji je dobitnik najviše priznanja za borbu za prava žena u poslovnom svijetu. On će nam dati novu, mušku perspektivu na ovu tematiku i otkriti što to muškarci mogu naučiti od žena, zašto su žene predodređenije za budućnosti i na koje vještine žene trebaju biti ponosne.
Koja je liderska praksa kroz dosadašnja izdanja konferencije ukrala najviše simpatija dama?
Doista smo dobivali veliki broj pohvala za gotovo svaki održani govor na konferenciji jer svaki govornik je dao svoju specifičnu perspektivu na liderstvo. Možda je do sad iznimno oduševljenje izazvala priča Laura Tynan, uspješne 30-godišnje menadžerice iz financijskog svijeta koja je dijelila stolove za brojnim muškim menadžerima i često bila jedina žena za pregovaračkim stolom. Impresivno je njeno poslovno iskustvo, stav i asertivnost kojim je rušila predrasude u poslovnom svijetu sa samo 30 godina.
Što biste vi sada rado poručili samoj sebi na početku karijere, a koja je promjena ili cilj čijoj se realizaciji veselite u ovoj godini?
„Ne trebaš se svidjeti svima, samo onima koji su za tebe.“ Mislim da sam kao i većina mladih žena, svoje dvadesete provela dokazujući se drugima, da sam vrijedna, pametna, sposobna, da zaslužujem prilike koje želim, da sam radila marljivo za njih i nekoliko puta se dovela do burnouta. Nedostajale su mi osobne granice, a svi ljudi oko mene su ih spremno koristili. Voljela bih da sam na početku znala da istinski uspjeh kreće od ljubavi prema sebi, svijesti o svojoj vrijednosti i talentima te o neopterećenom radu u skladu s unutarnjim vrijednostima. Ne bih pokušavala biti sve za svakoga i uspješna u očima drugih, kada se nisam osjećala uspješno u svojim očima. Drago mi je da su mi tridesete donijele osjećaj uspjeha iznutra. Veselim se ove godine više se posvetiti uživanju u trenutku, uložiti više u brigu za svoje zdravlje i usvojiti zdraviji životni stil kroz svakodnevne šetnje, zdraviju prehranu, meditaciju i mindfulness. Imam osjećaj da sam kroz život dosta jurila u petoj brzini, osvojila sam dosta trofeja, ali niti u jednom nisam zastala da uživam. Život je prekratak da bismo kroz njega jurili, potrebno je malo uživati u okolnim krajolicima. Uspjeh nije cilj nego putovanje.
***
Naslovna fotografija: Goran Malkoč
TEKST: Bonjour.ba, Promotivni članak
Udobnost je jednog dana dobila novu definiciju... onu koja počinje dugmetom koje su one same izabrale.
Ne kroji je trend, ne diktira sezona već žena koja zna šta joj prija. Tkanina koja klizi niz rame je izbor. Boja koja odgovara raspoloženju. Poruka koju nosi samo ona.
Govorimo o udobnosti s karakterom. O onoj pidžami ili spavaćici koja nije slučajan komad u ladici, nego pažljivo birana uniforma za me time rituale. O komadu koji kaže: “Večeras biram sebe.”
Poseban Bonjour.boutique event u organizaciji Bonjour.ba i Alma Ras, dao je priliku 16 gošći da prezentuju osjećaj šta znači biti stvarno svoja. U ambijentu koji je mirisao na inspiraciju i pažnju, uz dozu poezije, smijeha, foto-kutka i goodie bagu iz snova, nastajala su djela od udobnosti, doslovno od tkanine do posljednjeg dugmeta.
Večer je započela toplim govorom dobrodošlice Ane Ćavar, direktorice portala Bonjour.ba, a goste je srdačno pozdravila i Mervana Muhović, PR i marketing specijalistica kompanije Alma Ras.
Ana Ćavar, direktorice portala Bonjour.ba i Mervana Muhović, PR i marketing specijalistica kompanije Alma Ras
Kako su u konačnici izgledale njihove udobne priče? Pogledajte u nastavku.
Kolekcija TARA: za žene koje vole dom i sebe u njemu
Večer je započela njenim toplim riječima. Ana Ćavar je biralaTara pidžamu kao manifest svega što ova priča nosi, a to su toplina, kreativnost, zajedništvo i ženstvenost.
Tara sa širim krojevima, pamukom koji diše i dugmićima koji se ne gube, stvorena je za cozy trenutke. Ogrtač do listova? Da, i on je tu kad zatreba dodatna doza nježnosti.
Kolekcija IRIS: za snove koji traju i kad otvorite oči
Eda Bukvić odabirom plave Iris spavaćice kreirala je outfit za žene koje znaju reći sebi: “Večeras ne radim ništa i to je plan.”
Bh. glumica Amila Terzimehić kreirala je izdanje koje izgleda kao scena iz savremenog baleta. Svaki pokret u spavaćici Iris kod Amile će izgledati kao pažljivo koreografisan. Nježna tkanina, lagani tonovi… sve odražava Amilin umjetnički mir, onu vrstu mira koju nosite iznutra.
Elegantna i samouvjerena, Zerina Suyabatmaz odlučila se za Iris kao neko ko zna da minimalizam nije dosadan nego duboko smislen. Sve je bilo bez ijednog suvišnog detalja, a opet sa stilom koji se pamti.
Dodajmo ovome još jednu činjenicu, a to je da je Iris linija izrađena od modala, prirodnog vlakna poznatog po mekoći i prozračnosti, idealnog za osjetljivu kožu i sve one koje žele luksuz koji traje.
Kolekcija VANESA: kad udobnost nosi stav
Iman Karović birala je kompletVanesa u kojem će sigurno izgledati kao žena koja zna šta hoće i zna kako to reći bez riječi. Udobnost u njenoj izvedbi nije izgovor, nego stav. I da, izgledat će kao neko ko u ovoj pidžami donosi ozbiljno dobre odluke.
Izbor Maje Topčagić je bio razigran, ali precizan baš kao i njene fotografije. Maju u Vanesa kompletu zamišljamo kako već piše dnevnik u boji i sanja u HD rezoluciji.
Nikolina Sabljić odabrala je Vanesa pidžamu s jednostavnom elegancijom koja odašilje poruku: “Ovo je moje vrijeme.” Svaki detalj na njenom odabiru djeluje promišljeno, nježno i ženstveno.
Ono što liniju Vanesa čini posebnom nije samo to što je od 100% pamuka finije obrade, već i što svaka njena kombinacija djeluje kao da je skrojena upravo za taj dan: lagana kad želite mir, razigrana kad vam treba boja i uvijek spremna da vas prati u ritmu vašeg raspoloženja.
Kolekcija ARIA: full nježnost, ali sa stavom
Nježna boja, lagan kroj, a opet dovoljno upečatljivo da kažete: „Ovo je moja omiljena verzija mene.“ Magdalena Paradžik sebe vidi u Aria pidžami kao neko ko zna gdje se krije nježnost… u detaljima, u šapatima, u prvim gutljajima jutarnje kafe.
Merima Ikanović također birala je Aria pidžamu u kojoj planira pisati manifest udobnosti. Sve izgleda opušteno, ali zna da je pažljivo birano.
Aria je stvorena za one koje vole pastelne boje, trendy krojeve i čipku umjesto klasične gume. Satenske mašnice? Da, i to je dio ovog stylish paketa.
Kolekcija HELENA: klasika koja se ne objašnjava, nego osjeća
Glumica koja živi svaki kadar čak i kad je kući, bez šminke je Hana Zrno. U kombinaciji Aria + Helena, Hana se odlučila za udoban set kao žena koja zna da je najbolji plan za večer onaj koji uključuje ogrtač, masku za lice i tišinu.
Voditeljica koju vežemo za televizijsku eleganciju, Dejana Rosuljaš je ovdje u potpuno drugom moodu. Dejana je odabrala Helena pidžamu u kojoj će izgledati kao da je cozy njena nova religija i niko je neće moći razuvjeriti.
Kombinacija za žene koje ne vole pola rješenja. Emina Bašić Poljak u Heleni dat će vibe da je sve već posložila i garderobu i misli i raspoloženje. Ona je birala pidžamu kao manifest stila, a stil u ovom slučaju znači pamuk sa dodatkom elastina, bezvremenski kroj i čipku koja daje onaj diskretan, ali moćan šarm.
Helena je odabir kad želite izgledati elegantno, a osjećati se kao kod kuće.
U svijetu u kojem se često traži da budemo produktivne, dorađene i “na visini zadatka” ovaj koncept vraća stvari na početak. Na emociju. Na udobnost. Na autentičnost.
Pidžame iz ove kolekcije nisu nastale da prate trendove, već da prate vas kad zaspite s knjigom, kad plešete u kuhinji bosi, kad konačno kažete “večeras ništa ne moram”.
Možda je pravo pitanje za kraj: kako bi izgledala pidžama koju biste vi osmislili? Ako osjećate da je vrijeme da i vaša udobnost dobije ime, oblik i dugmad po vašem izboru… znate gdje početi.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!