TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 15.4.2020.
Iako je jutarnja, poslovna ili beauty rutina različita od osobe do osobe, uvijek pronađemo nešto inspirativno i poučno u aktivnostima koje biraju druge dame kako bi svoj dan započele motivirane i nasmijane te se uhvatile u koštac s obvezama i zadacima koji su pred njima.
I rubrika BONJOUR.insider je nastala kako bi našim čitateljima dali backstage pogled u vještine uspješnih dama uz koje organiziraju svoj dan, obveze, dom i ormar. Gošća koju smo još prije početka pandemije ugostili u našoj rubrici je TV voditeljica Ana Bavrka. I priznajemo, planirali smo čekati da se globalna pandemija završi kako bismo vam kroz fotke koje smo još tada kreirali predstavili Anin dan, no, odlučili smo da je vrijeme za inspirativne domaće priče na BONJOUR.ba, baš poput ove.
Jedno od prepoznatljivijih lica s malih ekrana, uvijek nasmijana i odlično raspoložena Ana Bavrka, iako s podužom lista obveza, dozvolila je da jedan dan provedemo s njom i saznamo kako započinje jutro, ali i bez čega ne završava dan.
Ana nam je otkrila i da, kada je u pitanju voditeljski posao, ne postoji 'tipičan dan', kao i kako se nositi s pozitivnom tremom.
Zavirili smo i u njenu torbicu te otkrili njene male asistente kroz dan, Ana nam je dala i par modnih preporuka te otkrila kako izgleda njena savršena kombinacija za dnevne i svečanije kombinacije i uz sve to, našu urednicu Dijanu Ćavar i fotografa Marka Jovančića provela kroz svoj jedan radni dan.
Razgovor smo započeli u cafe Flora u Sarajevu uz tople napitke i ukusnu tortu od mrkve (za koju nam je Ana otkrila i da joj je jedan od dražih deserata), a druženje nastavili kroz šetnju ulicama Sarajeva i na terasi restorana i bara Monarch koja nudi sasvim novi pogled na užurban grad.
3 osobine koje te najbolje opisuju?
Radoholičarka. Ambiciozna. Strastvena.
Ujutro se budim u…?
Ja sam ranoranioc. Volim buđenja u pet, šest sati ujutro. I uglavnom je to vrijeme kada se ustajem. Osim ako sam baš kasno zaspala, u mom slučaju to je 23:30h, onda tek u 7:00h. :D
Prva stvar koju napravim nakon buđenja je?
Pomolim se. Zatim popijem vodu, koju uvijek imam kraj kreveta. Onda upalim glazbu i idem u toalet.
Moj radni dan započinje ujutro u... i tada:
Teško je odgovoriti na ovo. Jer nekad radim od 9:00h- 24:00h, a nekad od 9:00-17:00h. Ali to je posao na TV-u. :)
Iz kuće ne izlazim bez:
Mobitela, ključeva i kreme za ruke.
A što se uvijek krije u tvojoj torbici?
Često mijenjam torbice, ali ovo što ste našli su zaista stvari koje su mi neophodne i koje uvijek imam sa sobom. A vjerujem da ovako izgleda i 90% tuđih torbica. Priznajte, ovo je stvarno basic.
Odjevni komadi koje najčešće biram za dnevne obveze su:
Samo neka je udobno.
U 12:00h moj radni dan izgleda ovako:
Montiram priloge, pišem tekstove i najave. Zovem tisuću i jednog gosta. Ili ako sam već sve dogovorila, odlazim na frizuru i šminku za snimanje.
U 15:00h kada mi je potrebna dodatna motivacija i boost biram:
Glazba. To uvijek pomaže. Možda i šalica čaja ili kave.
U 17:00h nakon radnih obveza prva stvar koju ću napraviti:
Spremiti torbu za trening.
Dan ne završavam bez:
Treninga.
Beauty ritual kojeg se pridržavam baš svaki dan:
Sve u vezi skin carea. Skidanje šminke pri dolasku kući i raznorazne mazalice.
U mom ormaru ćete trenutno naći:
Sve i svašta. Mislim da je sada pravo vrijeme za proljetno čišćenje. Ovaj karantin će to riješiti. Ali najviše (nažalost) crne odjeće. Ja sam taj 'tamni' lik žene. Ali potrudit ću se to ovoga proljeća promijeniti.
Ana nosi Zara haljinu i cipele te Cocopat torbu
Kako se nosiš s negativnim komentarima na društvenim mrežama?
Ne čitam ih. A ako mi se baš ''serviraju pod nos'', postoje dvije opcije. Jedna je jako jednostavna i zahtjeva 3,2 sekunde vašeg vremena, zove se ''delete and block'', a druga je, koja zavisi od mog raspoloženja, a onda, lijepo na isti i odgovorim, volim na nekulturu odgovoriti kulturom i činjenicama. Uglavnom se poslije toga ispričaju ili se sami obrišu. :)
3 stvari koje uvijek napravim prije spavanja:
Moja najveća inspiracija je:
U nju gledam svaki put kad pogledam u ogledalo.
Zumba instruktorica, voditeljica dnevne emisije na City televiziji, razni modeling angažmani, a zatim i uloga voditeljice na Hayat televiziji… Koji su tvoji naredni karijerni koraci?
Ajme... Treba vremena i da pročitam sve ovo. Ali je trebalo i hrabrosti upustiti se u sve ovo, uz fakultet, koji je na vrijeme završen. Svaki moj korak i odabir novog poziva je bio rezultat nekog životnog perioda na koji sam se morala prilagoditi. Ali, ponosna sam na sve svoje izbore i sretna što sam bila motivirana da stvaram život koji želim. Nisam očekivala da mi drugi stvaraju i vode moje želje. Tako je i danas.
Angažman na Hayat televiziji značio je i preseljenje iz Mostara u Sarajevo, a svaka promjena nosi i određenu dozu uzbuđenja. Što je tebi pomagalo da prihvatiš i da se lakše nosiš sa svim avanturama koje nosi ovaj korak?
Dozu uzbuđenja, ali i straha od toga hoće li vas netko prihvatiti. Na moju sreću, Sarajevo me zagrlilo. Meni je trebalo gotovo godinu i pol dana da shvatim da sada živim u drugom gradu, da sam u potpunosti neovisna. Pa, iskreno, meni je samo vrijeme, koje je uvijek i zauvijek najbolji pokazatelj i saveznik pomoglo da svoj život vidim u Sarajevu. Ali i sve te silne mogućnosti koje su se tada pružale, kao i posao koji sam radila, ulijevale su nadu u bolje sutra i lakšu prilagodbu novom životu.
Lekcije o modi, organizaciji i umjetnosti koje me je uloga voditeljice naučila su:
Na kojim projektima trenutno radiš?
S obzirom da ovo pišem u vrijeme COVID-19-a projekt koji se zove ''Život u vrijeme korone'' mi uzima većinu radnog vremena i tome sam maksimalno posvećena. Kao i emisijama ZMBT-a, koje se polako bliže kraju. Ali i naravno, pripremama za nove proljetne/ljetne programske sheme, koje jedva čekam.
Ana nosi Atelier Simone by Anna haljinu i Luxe To Kill sandale
Tvoj ritual prije početka svake emisije je?
Priprema govornog aparata, razne vježbe izgovora, ali i ono meni najvažnije: prekrstim se uvijek prije ulaska u studio ili javljanja.
Kada imaš tremu prije emisije, onda…
Duboko udahnem, zatvorim oči i pomislim na ono najmilije, to su moji roditelji. Znam da bi bili sretni da svaki put dobro odradim posao i da me oni gledaju. To onda bude pozitivna trema, strah otklonim, a tu tremu zadržim, jer meni je najbitnije što oni kažu i da njih ne razočaram. Uz dužno poštovanje, svim gledateljima...
Najbolji savjet koji sam dobila glasi:
Mirno more nikada nije napravilo vješte mornare.
Koji bi savjet dala svakoj dami koja čita ovaj BONJOUR.insider i sanja o tome da jednog dana postane uspješna voditeljica?
Vodim se uvijek kultnom: ''Žena je nemoćna samo dok joj se na osuši lak na noktima.'' Ne dozvolite da mediokritet tuđih razmišljanja poljulja vaše velike snove. Dream big, do bigger babygirl.
TEKST: Bonjour.ba - PR
Završena je četvrta Woman.Comm konferencija, koja je i ove jeseni okupila stručnjakinje iz komunikacijske industrije regiona.
Tokom dva dana konferencije čule su se brojne inspirativne priče žena koje su otvoreno podijelile iskustva, uspjehe, ali i izazove koje nosi rad u dinamičnoj industriji komunikacija, te se pričalo i o stanju u industriji, novitetima i napretku.
Konferencija je završena uz snažnu poruku da su izdržljivost, odvažnost i vjera u vlastite mogućnosti ono što žene svakodnevno izdiže iznad „staklenog stropa“.
„Da bismo bili iznad staklenog stropa, potrebno je da budemo izdržljive, odvažne, ali i da ne slušamo kada nam kažu da ne možemo“, poručila je Ljiljana Vasić, regionalna market export menadžerka kompanije Bambi.
Jadranka Penava, direktorica MeggleBH, dodala je da su „žene bolje jer su snalažljivije, glasne, bučne i moćne. Riječi mogu, znam i hoću guraju nas naprijed.“
Belma Hadžiomerović, doktorica ekonomskih nauka i osnivačica Bstorm Consultinga, istakla je da liderstvo počinje iznutra: „Ne čekajmo savršene okolnosti, jer one rijetko dolaze. Promjena počinje onog trenutka kada preuzmemo odgovornost i odlučimo djelovati.“
Komunikacijska industrija regije: slični izazovi, različiti pristupi
Drugi dan konferencije donio je pregled tržišta Hrvatske, Slovenije, Srbije i BiH, uz zaključak da region odlikuje snažna kreativnost, rast i želja za profesionalizacijom.
U Hrvatskoj, članice HURA-e u 2024. ostvarile su gotovo 400 miliona eura prihoda, a očekuje se rast od 12% u 2025. godini. Kampanje s manjim budžetima sve češće osvajaju međunarodna priznanja, dok projekti poput Dana komunikacija i IAB Discovery edukacija dodatno jačaju industriju.
U Bosni i Hercegovini, komunikacijska industrija pokazuje stabilan rast uprkos izazovima poput odliva kadrova, ograničenih budžeta i nedostatka sistemskog mjerenja medija.
Među događajima koji oblikuju tržište istaknuti su: Sarajevo Film Festival, No Limit Festival, Branding konferencija, Advertissimo i Woman.Comm, uz potrebu za snažnijim udruženjem koje bi okupilo agencijski sektor.
Slovenija, kako je istakao Tine Lugarič, suosnivač kreativnog studija Trampolin, bilježi stabilan rast i prelazak na digitalno oglašavanje, koje sada čini više od 50% ukupnih budžeta.
To sve ukazije na zrelost tržišta, ali i na promjene u ponašanju oglašivača prema većoj mjerljivosti, efikasnosti, ciljanju i optimizaciji kampanja. Oni su taj trend iskoristili na najbolji način, i u kombinaciji sa njihovim receprtom za uspjeh postižu odlične rezultate.
„Naš recept je jednostavan, ne izlazimo na pičeve, ideje ne dajemo besplatno. Povjerenje i poštovanje su srce svakog odnosa, a bez njih dobre stvari se ne dešavaju“, rekao je Lugarič.
Nove teme: Krize, AI i event marketing
Paneli i predavanja donijeli su i pregled ključnih tema koje oblikuju budućnost industrije. Katja Fašink je kroz praktične primjere predstavila kako pravovremeno i strateški razmišljanje u kriznim situacijama može spasiti reputaciju brenda, uz upozorenje da su „kompanije sve izloženije hakerskim napadima i reputacijskim rizicima“.
S druge strane Krešimir Macan je objasio koliko je bitan politički PR, kako može uticati na percepciju posmatrača i kako lako negativac može postati pozitivan lik.
Amra Jusović Alihodžić, creative Project Manager u agenciji McCann Sarajevo, provela nam je kroz panel koji je govorio o značaju event marketinga, sa svojim sagovorinicima je došla do zaključka da „događaji nisu samo iluzija vrijednosti, već iskustva koja mijenjaju ljude, zajednice i tržište“.
O budućnosti komunikacija kroz prizmu umjetne inteligencije govorio je Borislav Miljanović, CEO Represent System poručivši da je „Umjetna inteligencija već sada dio našeg svakodnevnog života, i neće otići. Na nama je da naučimo kako da je koristimo da mi upravljamo njome, a ne on nama. Dokle god je tretiramo kao alat koji nam pomaže da živimo i radimo bolje, ona je naš saveznik.“
Zajedništvo i razmjena znanja – najveći kapital Woman.Comm zajednice
Tine Lugarič je dao odličan zaključak da događaji poput Woman.Comm konferencije imaju neprocjenjivu vrijednost jer povezuju ljude, stvaraju nova poznanstva i omogućavaju da se ekspertize i znanja dijele i nakon konferencije.
„To je najveći kapital koji imamo, da se upoznajemo, razmjenjujemo iskustva i ostajemo u kontaktu. Na taj način rastemo i kao pojedinci i kao industrija“, rekao je.
Ovogodišnja Woman.Comm konferencija još jednom je potvrdila da je snaga komunikacija u znanju, solidarnosti i autentičnosti i da žene u industriji ne samo da prate trendove, već ih često i postavljaju.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!