BONJOUR.business club: Sasvim iskren i inspirativan razgovor s Berinom Bajrović, izvršnom direktoricom Europe Group - BO...

BONJOUR.business club: Sasvim iskren i inspirativan razgovor s Berinom Bajrović, izvršnom direktoricom Europe Group

POSLOVNI SAVJETI
6.1.2021.

Tijekom organizacije BONJOUR. novogodišnje zabave u dvorani Atrij u sklopu Europe hotela u Sarajevu, zaljubili smo se u interijer koji spaja austrougarske elemente, pomno birane detalje i prekrasan pogled na zvjezdano nebo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hotel Europe uistinu je jedno od prepoznatljivih mjesta u Sarajevu već stotinu godina, a zahvaljujući kavani smještenoj u prizemlju koja sjajno dočarava atmosferu minulih doba i jedno od omiljenih mjesta susreta. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kada smo razgovarali s Berinom o našoj posjeti i realizaciji ove priče, naše simpatije je dodatno osvojila ljubaznošću, pristupačnosti, ali i predanosti da kreiramo intervju koji će, čak i onima koji nisu dio hotelske industrije, dati dozu inspiracije. Berina nas je ugostila u hotelu, provela kroz jednu od pamtljivijih terasa koja ima pogled na užurbane gradske ulice, a druženje smo nastavili i u kavani. Kroz svaku rečenicu koju smo razmijenili vidi se njen entuzijazam i ljubav prema poslu, što zapravo svakoga od nas dodatno motivira da budemo ustrajniji u ostvarenju naših ciljeva. Razgovarali smo i o karijeri, poslovnim izazovima s kojima se susrela, ali i modi, ljepoti...

Berina Bajrović i Dijana Ćavar, urednica BONJOUR.ba

***

Kako izgledaju tvoja jutra? Koje tri stvari napraviš kada se ujutro probudiš?

Naprosto uživam u jutarnjem miru. Istezanje, ispijanje kafe uz listanje mailova, šminkanje i spremanje za posao uz muziku su moji jutarnji rituali. 

Kako izgleda jedan tvoj radni dan?

Moram istaknuti da je za kvalitetan rad u hotelijerstvu potrebna velika strast jer je to posao koji nema radnog vremena, u kojem je svaki dan ujedno i novi izazov. Moji radni dani su itekako dinamični. Vođenje hotelske grupacije od 5 hotela i 400 uposlenika uistinu zahtjeva veliku disciplinu i ljubav prema poslu. Do 9h sam uglavnom u svojoj kancelariji. Na stolu me čeka gomila dokumenata, faktura, izvještaja koji moraju biti iskontrolisani i odobreni.

Po završetku spomenutog, posvećujem se odgovaranju mailova, telefonskim pozivima i sl. Sastanci sa uposlenicima, klijentima i partnerima slijede nakon toga. Kao i sve ostalo u svakodnevnom životu, posao morate istinski da volite da biste bili dobri u njemu. Hotelijerstvo je veoma živ segment ljudskog djelovanja i od vas traži da ste proaktivni i željni inovacija, novih kontakata, unaprijeđivanja u svakom smislu. Networking je od izuzetne važnosti u hotelijerstvu. Trudim se biti maksimalno pristupačna kako gostima, tako i klijentima i partnerima pa me iz tog razloga često možete zateći kako telefoniram. Poslije posla slijedi trening. Nekad je to gym u hotelu, a nekada boks. Navečer sam uglavnom sa sebi dragim ljudima. 

Što te motivira da svaki dan budeš bolja i uspješnija?

Volim ulagati u sebe. Imam veliku moć volje i želje u sebi i maksimalno je koristim. Ne prihvatam ništa što je prosječno. Izuzetno sam energična i pozitivna osoba koja sve što radi, radi sa emocijama i velikom strašću. Kada u posao unesete ljubav, rezultati nisu upitni. Upravo ti rezultati su oni koji me iz dana u dan motiviraju da budem bolja i uspješnija. Pozitivni komentari od strane naših klijenata, partnera i gostiju me također pokreću i daju mi veliku volju i snagu za dalje. 
Sama činjenica da postoji plodno tlo i veliki prostor za napredak i poboljšanje kvaliteta u svim segmentima hotelijerstva BiH u trenutku kada se mnogima čini da nema nade, ono je što me svakodnevno motiviše da radim na inovacijama i doprinosim turističkoj ponudi grada Sarajeva.

Radila si u Londonu i Dubaiju. Što je to što ti iz ovih gradova nedostaje u Sarajevu, a što te čini sretnom jer si svoj dan započela upravo ovdje?

Svaki grad u kojem živite postaje dio vas. U samo par godina živjela sam u 4 grada: London, Dublin, Montreux i Dubai. Ono što me danas čini izuzetno sretnom jeste pomisao na to da sam iz svakog grada odlazila tužna sa suzama u očima. To je dokaz da sam pored divnih iskustava i života ostavljala vrijedne i kvalitetne osobe kojima ću se uvijek vraćati i s kojima ću definitivno održavati kontakt. Pored prijatelja nedostaje mi ugostiteljska ponuda i entertainment koji je u spomenutim gradovima na zavidnom nivou. 


S druge strane, Sarajevo je moj dom. Tu je moja porodica, moji dugogodišnji prijatelji, moji hoteli, moj život. Sretna sam što sam boravila vani i što danas svoje iskustvo i znanje mogu investirati u našu zemlju. 

Što po tebi jedan hotel razlikuje od drugog?

Europe Group je najveća i najuspješnija domaća hotelska grupacija u Bosni i Hercegovini koja posluje s 5 hotela u centru Sarajeva- Hotel Europe, Holiday, Art, Astra, Astra Garni. Naša grupacija je ponosna na širok izbor od cjenovno pristupačnih hotela u samom centru grada, bogatom tradicijom i historijom hotela, kao i prvoklasnom uslugom za najzahtjevnije goste.


Naši hoteli definitivno zadovoljavaju očekivanja različitih profila gostiju. Svaki hotel ima nešto jedinstveno i specifično. Hotel Europe, stoljećima najbolji hotel u Sarajevu, je hotel za goste koji žele sebi priuštiti luksuzniji boravak u Sarajevu. Favorit je poslovnim gostima, ali i individualcima koji su u Sarajevu iz turističkih razloga. Zbog svoje lokacije, bogate historije, tradicije i profesionalne usluge definitivno ima konkurentnu prednost u odnosu na ostale hotele u Sarajevu. Hotel Holiday, hotel koji je sagrađen za Olimpijske Igre 1984. godine, posjeduje 400 soba i 10 konferencijskih sala kapaciteta i do 600 sjedećih mjesta. Upravo zbog toga u hotelu Holiday su uglavnom smještene veće grupe koje organizuju kongrese, seminare i ostale poslovne evente. Zbog svoje veličine cjenovno je dosta pristupačniji od hotela Europe, pa ga i turisti koji su tu zbog leisurea vole. Ostali hoteli su smješteni u starom dijelu grada u okolini hotela Europe i odlični su za prenoćište svakog turista. 

S 25 godina izvršna si direktorica jedne od prepoznatljivih hotelskih grupacija u BiH što nosi veliku odgovornost. Koji su izazovi s kojim si se susrela karijerno i kako se nosiš sa stresom?

Nakon završetka jednog od tri najprestižnija master univerziteta u svijetu za hotelijerstvo, Glion Institute of Higher Education u Londonu, te iskustva i rada u najboljim hotelima u Londonu, Montreuxu i Dubaiu, vratila sam se u BiH kako bi internacionalno znanje i iskustvo koje sam stekla mogla implementirati u našoj Bosni i Hercegovini.
Investicija u moje obrazovanje i iskustvo su doprinijeli da sada kao mlada žena na rukovodećoj poziciji konfidentno i uspješno upravljam grupacijom od pet hotela. Odgovornost je velika, ali kada se nešto sa ljubavlju radi stres je neprimjetan. Znanje je velika moć i kada se kombinuje sa dobrom organizacijom i brzim tempom rada i naravno emocionalnom inteligencijom, onda tu nema nikakvih problema. Uz sebe imam tim stručnih menadžera koji svoje odjele vode sa velikom profesionalnošću i odgovornošću. 


Kada govorimo o hotelijerstu u Bosni i Hercegovini, najveći izazov je pronaći adekvatnu radnu snagu. Prošle godine sam pokrenula program edukacije i prekvalifikacije za mlade i nezaposlene osobe. Krajnji cilj edukacije koju je Europe grupacija po prvi put organizovala je rješavati problem deficitarnog kadra u hotelijerstvu, ujedno i nezaposlenosti u BiH, što će na kraju rezultirati podizanjem kvaliteta hotelijerstva u Sarajevu i BiH, te ispunjavanju svih očekivanja turista koji dolaze u naš grad. To će također doprinijeti pozicioniranju BiH u svijetu kao atraktivne turističke destinacije.
Cilj edukacije je prepoznavanje ljudskih potencijala te uz pomoć motivacije, razvijanja, ulaganja u ljudske resurse dobiti sretne i zadovoljne uposlenike koji će učiniti sve da su gosti naše grupacije sretni i da se zadovoljni ponovo vraćaju. Ljudi, njihove potrebe, motivacija i zadovoljstvo u središtu su menadžmenta ljudskih potencijala.
Edukacija sadrži motivacijske vježbe i teorije i znanja iz područja organizacije i psihologije koja itekako utiču na kandidate i njihovu viziju o ulozi i doprinosu našoj kompaniji i BiH kao našoj zemlji. Danas, organizacije koje osmišljeno pristupaju upravljanju ljudskim potencijalima svoje konkurentske prednosti temelje na sposobnostima i potencijalima svojih zaposlenih, te je stoga način pribavljanja, selekcije, motiviranja, nagrađivanja, napredovanja, razvoja i obrazovanja proces od kojeg ovisi konkurentska sposobnost. Europe Group je imala odgovornost da prva započne sa ovim projektom obzirom da je oduvijek bila škola za hotelijerstvo i koja je oduvijek bila lider i ostala u svojoj djelatnosti u BiH i šire.

Kako bi ti opisala Hotel Europe?

Hotel Europe je za mene poseban hotel. Smještena u samom srcu grada Sarajeva, samo par koraka od turističke stare gradske jezgre, ova austrougarska građevina plijeni pažnju samim svojim raskošnim izgledom. Duh prošlog vremena očuvan je u austrougarskom dijelu, dok je novi dio urađen u modernom stilu i odlikuje se velikom ljepotom. Zbog svoje bogate historije i tradicije od 140 godina ovaj hotel ima nevjerojatnu energiju i dušu, i svi gosti mogu svjedočiti tome. Hotel koji je preživio mnoge ratove, pandemije i druge nepogode i dalje ponosno krasi naš grad. Novi hoteli se rađaju i prolaze, ali Evropa ostaje Evropa stoljećima. 

Početak globalne pandemije ostavio je i traga na Hotel Europe Group.  Koliko je Covid-19 utjecao na turizam i turistički potencijal u BiH i što smatraš da su ključni koraci kako bi se turizam, pa tako i hotelska djelatnost oporavili u ovoj godini? Koja je vaša vizija za Europe Group u 2021. godini?

Zatvaranje državnih granica, nemogućnost kretanja i putovanja stranog i domaćeg stanovništva, zatvaranje barova i restorana, doveli su do nesagledivih gubitaka u turističkom sektoru, gdje je zabilježen 100% pad prometa 5 mjeseci u nizu, što je neminovno dovelo i do gubitka radnih mjesta u ovom sektoru. Više nego ikad, neophodna je saradnja sa resornim ministarstvima na više nivoa vlasti, kako bismo zajedničkim snagama, znanjem i trudom, pokušali spasiti turizam u našoj zemlji i vratiti mu status vodeće privredne grane u razvojnom smislu.
Pred nama je veliki izazov i imperativ u bliskom periodu kako turističko-hotelsku industriju koja je u svijetu najteže pogođena pandemijom corona virusa spasiti, održati kompaniju likvidnom i sačuvati kvalificiranu radnu snagu. Učinili smo sve da rashode smanjimo na minimalnu mjeru.
Naša Udruženja poslodavaca i turističkih privrednika su bila zadnjih par mjeseci vrlo aktivna i u koordinaciji sa svim nivoima vlasti. Sa državnom Vladom smo isposlovali da BiH otvori granice prema svim zemljama svijeta i da se omogući slobodan ulazak u našu državu uz negativan Covid-19 test ne stariji od 48 h, što je za posljedicu imalo da već sada imamo blagi i pozitivan trend rasta posjeta broja turista iz mnogih zemalja, što nam daje optimizam da ćemo u Sarajevu imati dobru zimsku turističku sezonu i još bolju iduću ljetnu.
Naši prioriteti i naš fokus će biti da do ljeta 2022. godine uz maksimalne napore vratimo obim prometa i prihoda iz istog perioda 2019. Što se tiče oporavka, procjenjuje se da će se oporavak odvijati u smjeru individualnog leisure putovanja te individualnog business putovanja, dok će sporiji oporavak doživjeti grupna putovanja i MICE -kongresna industrija. 

Koje si poslovne lekcije naučila u 2020. godini?

Sada u tijeku ove krize pokazuje se koliko je važno surađivati, a to bi u budućnosti i u vremenu oporavka i pripreme za neko novo 'normalno' razdoblje moglo biti izuzetno korisno.
Sigurna sam da će vrijeme oporavka nakon krize bosansko-hercegovačkom turizmu otvoriti neke nove šanse, ali donijeti i izazove koji se odnose na destinacijski menadžment, praćenje kvalitete, upravljanje kretanjem posjetitelja, praćenje zahtjeva pojedinih tržišnih segmenta, lobiranje za važne projekte u destinaciji, kreativniju interpretaciju različitih resursa. Konkretno u hotelijerstvu i turizmu mnogi od nas su shvatili da trebamo više raditi na onome što imamo tj. na posticanje kretanja domaćih turista i unapređivanje domaćeg turizma koji je na veoma niskom nivou. Većinu turističke potražnje zadnjih par mjeseci je generiralo lokalno stanovništvo i regionalna turistička potražnja, te shodno tome svi moramo izvući lekciju da kada se nađemo u nepogodama kao što je pandemija i sl. izuzetno je bitno surađivati i vjerovati u potencijal koji naša zemlja ima. 
 
Prilikom našeg druženja u kavani, bilo je jako inspirativno promatrati te kako paziš da i na fotografijama svaki detalj izgleda odlično. Što ti uvijek primjećuješ kao gost hotela ili kada dođeš u neki ugostiteljski objekt?

Da, imam oko za detalje. Veliki sam perfeksionista. 
Prva stvar koju primijetim su boje i rasvjeta koja po meni igra veliku ulogu u stvaranju atmosfere jednog ugostiteljskog objekta. Izbor muzike i ozvučenja također dosta doprinosi atmosferi. Zatim slijedi postavka stola. Svaki milimetar u postavci stola je bitan. Istinski hotelijeri znaju za gold standard koji je postavljen u hotelijerstvu od strane The Ritz-Carlton kompanije: "Mi smo dame i gospoda koji poslužuju dame i gospodu." I to bi trebala biti misao vodilja, ali i pravilo svima. U hotelijerstvu kao i u ugostiteljstvu se najviše cijeni topao osmijeh, srdačnost, lice koje zaista želi dobrodošlicu i ljubaznost.

Od koga si dobila najvažniju poslovnu lekciju i koju?

Od oca. Svojim postupcima mi je pokazao šta znači biti istovremeno hrabar i racionalan. Pokazao mi je kako se hrabro skače u prilike koje nam život šalje, kako se pliva, roni i osvaja isto. Naučio me je da se maksimalno borim za ono što želim i znam da mogu. Postala sam svjesna da je sve moguće ukoliko se dovoljno želi i sa velikom strašću radi. Moć volje i želje zajedno sa hrabrim i racionalnim odlukama su zaista ključ za uspjeh. 

Da se ne baviš ovim poslom, bila bi?

Hotelijer, hotelijer, hotelijer. I da se opet rodim bila bih hotelijer. 
Zaista se smatram sretnom osobom koja se od malih nogu pronašla u ovom poslu. Hotelijerstvo je uistinu gospodski posao koji u potpunosti odgovara mojoj personalnosti. Odrasla sam u hotelima i kroz svoje hotelsko obrazovanje i iskustvo sam godinama razvijala ljubav i strast prema tom poslu. Hotelijerstvo je posao koji se mora voljeti. Za osobe koje su energične, dinamične, koje su vizionari svoga vremena, za koje nema granica u kreativnosti, mislim da nema ljepšeg posla na svijetu. Hotelijerstvo je moj stil življenja.

Koju bi povijesnu ličnost voljela ugostiti u hotelu?

Hotel Europe u kojem su odsjedale najvažnije ličnosti iz Evrope i svijeta je cijeli jedan vijek bio nijemi svjedok sarajevske historije. Upravo u ovom hotelu su tokom svoje posjete Sarajevu boravili ugledni državnici i političari, filmske ličnosti, umjetnici i sportisti. Angelina Jolie, Brad Pitt, Penelope Cruz, Mickey Rourke, Hillary Clinton su samo neki od njih i sigurna sam da će u narednih par godina put dovesti i ostale povijesne i javne ličnosti u naš hotel. 
Očekujemo Joe Bidena. 

Otkrila si mi i da je boks tvoj novi omiljeni hobi. Kako se rodila tvoja ljubav prema njemu i da imaš više vremena, u što bi ga voljela investirati?

Da, zbog velike količine energije i takmičarskog duha kojeg posjedujem oduvijek sam voljela sve vrste sportova. Poprilično sam osviještena o zdravlju i vodim brigu o svojoj psihičkoj i fizičkoj kondiciji i stabilnosti. Sa boksom sam nedavno počela i naprosto se zaljubila u taj sport. Boks aktivira cijelo tijelo i treninzi su jako zanimljivi. Ujedno je idealan za postizanje kondicije i izdržljivosti, a omogućuje i veću snagu. Adrenalin koji se oslobađa tokom boksanja daleko prevazilazi bilo kakve fizičke prednosti.
Da imam više vremena definitivno bih ga investirala u putovanja i učenje novih jezika. 

Što bi osobi koja po prvi put dolazi u Sarajevu preporučila da posjeti?

Naše hotele. :) 

Omiljeni artikl u ormaru?

Farmerke, šešir, crno odijelo.  

Omiljeni beauty proizvod?

Biologique Recherche P50W Lotion.

Omiljena životna filozofija?

Sve što se dovoljno jako želi i na čemu se dovoljno jako radi je moguće. Bitno je stajati čvrsto na zemlji, biti otvorenog uma, ciljati visoko i raditi sve sa ljubavlju. 

***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba

POSLOVNI SAVJETI , 6.1.2021.

Klik i saznajte više o sljedećim pojmovima:

Sviđa ti se članak? Podijeli ga s prijateljima.

Povezani članci

Članci iz rubrike

Tekst by:

Bonjour.ba

Foto by:

Marko Jovančić za BONJOUR.ba

Podijeli:

Posljednje objavljeno