TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 5.1.2021.
Tijekom organizacije BONJOUR. novogodišnje zabave u dvorani Atrij u sklopu Europe hotela u Sarajevu, zaljubili smo se u interijer koji spaja austrougarske elemente, pomno birane detalje i prekrasan pogled na zvjezdano nebo.
Hotel Europe uistinu je jedno od prepoznatljivih mjesta u Sarajevu već stotinu godina, a zahvaljujući kavani smještenoj u prizemlju koja sjajno dočarava atmosferu minulih doba i jedno od omiljenih mjesta susreta.
Kada smo razgovarali s Berinom o našoj posjeti i realizaciji ove priče, naše simpatije je dodatno osvojila ljubaznošću, pristupačnosti, ali i predanosti da kreiramo intervju koji će, čak i onima koji nisu dio hotelske industrije, dati dozu inspiracije. Berina nas je ugostila u hotelu, provela kroz jednu od pamtljivijih terasa koja ima pogled na užurbane gradske ulice, a druženje smo nastavili i u kavani. Kroz svaku rečenicu koju smo razmijenili vidi se njen entuzijazam i ljubav prema poslu, što zapravo svakoga od nas dodatno motivira da budemo ustrajniji u ostvarenju naših ciljeva. Razgovarali smo i o karijeri, poslovnim izazovima s kojima se susrela, ali i modi, ljepoti...
Berina Bajrović i Dijana Ćavar, urednica BONJOUR.ba
***
Kako izgledaju tvoja jutra? Koje tri stvari napraviš kada se ujutro probudiš?
Naprosto uživam u jutarnjem miru. Istezanje, ispijanje kafe uz listanje mailova, šminkanje i spremanje za posao uz muziku su moji jutarnji rituali.
Kako izgleda jedan tvoj radni dan?
Moram istaknuti da je za kvalitetan rad u hotelijerstvu potrebna velika strast jer je to posao koji nema radnog vremena, u kojem je svaki dan ujedno i novi izazov. Moji radni dani su itekako dinamični. Vođenje hotelske grupacije od 5 hotela i 400 uposlenika uistinu zahtjeva veliku disciplinu i ljubav prema poslu. Do 9h sam uglavnom u svojoj kancelariji. Na stolu me čeka gomila dokumenata, faktura, izvještaja koji moraju biti iskontrolisani i odobreni.
Po završetku spomenutog, posvećujem se odgovaranju mailova, telefonskim pozivima i sl. Sastanci sa uposlenicima, klijentima i partnerima slijede nakon toga. Kao i sve ostalo u svakodnevnom životu, posao morate istinski da volite da biste bili dobri u njemu. Hotelijerstvo je veoma živ segment ljudskog djelovanja i od vas traži da ste proaktivni i željni inovacija, novih kontakata, unaprijeđivanja u svakom smislu. Networking je od izuzetne važnosti u hotelijerstvu. Trudim se biti maksimalno pristupačna kako gostima, tako i klijentima i partnerima pa me iz tog razloga često možete zateći kako telefoniram. Poslije posla slijedi trening. Nekad je to gym u hotelu, a nekada boks. Navečer sam uglavnom sa sebi dragim ljudima.
Što te motivira da svaki dan budeš bolja i uspješnija?
Volim ulagati u sebe. Imam veliku moć volje i želje u sebi i maksimalno je koristim. Ne prihvatam ništa što je prosječno. Izuzetno sam energična i pozitivna osoba koja sve što radi, radi sa emocijama i velikom strašću. Kada u posao unesete ljubav, rezultati nisu upitni. Upravo ti rezultati su oni koji me iz dana u dan motiviraju da budem bolja i uspješnija. Pozitivni komentari od strane naših klijenata, partnera i gostiju me također pokreću i daju mi veliku volju i snagu za dalje.
Sama činjenica da postoji plodno tlo i veliki prostor za napredak i poboljšanje kvaliteta u svim segmentima hotelijerstva BiH u trenutku kada se mnogima čini da nema nade, ono je što me svakodnevno motiviše da radim na inovacijama i doprinosim turističkoj ponudi grada Sarajeva.
Radila si u Londonu i Dubaiju. Što je to što ti iz ovih gradova nedostaje u Sarajevu, a što te čini sretnom jer si svoj dan započela upravo ovdje?
Svaki grad u kojem živite postaje dio vas. U samo par godina živjela sam u 4 grada: London, Dublin, Montreux i Dubai. Ono što me danas čini izuzetno sretnom jeste pomisao na to da sam iz svakog grada odlazila tužna sa suzama u očima. To je dokaz da sam pored divnih iskustava i života ostavljala vrijedne i kvalitetne osobe kojima ću se uvijek vraćati i s kojima ću definitivno održavati kontakt. Pored prijatelja nedostaje mi ugostiteljska ponuda i entertainment koji je u spomenutim gradovima na zavidnom nivou.
S druge strane, Sarajevo je moj dom. Tu je moja porodica, moji dugogodišnji prijatelji, moji hoteli, moj život. Sretna sam što sam boravila vani i što danas svoje iskustvo i znanje mogu investirati u našu zemlju.
Što po tebi jedan hotel razlikuje od drugog?
Europe Group je najveća i najuspješnija domaća hotelska grupacija u Bosni i Hercegovini koja posluje s 5 hotela u centru Sarajeva- Hotel Europe, Holiday, Art, Astra, Astra Garni. Naša grupacija je ponosna na širok izbor od cjenovno pristupačnih hotela u samom centru grada, bogatom tradicijom i historijom hotela, kao i prvoklasnom uslugom za najzahtjevnije goste.
Naši hoteli definitivno zadovoljavaju očekivanja različitih profila gostiju. Svaki hotel ima nešto jedinstveno i specifično. Hotel Europe, stoljećima najbolji hotel u Sarajevu, je hotel za goste koji žele sebi priuštiti luksuzniji boravak u Sarajevu. Favorit je poslovnim gostima, ali i individualcima koji su u Sarajevu iz turističkih razloga. Zbog svoje lokacije, bogate historije, tradicije i profesionalne usluge definitivno ima konkurentnu prednost u odnosu na ostale hotele u Sarajevu. Hotel Holiday, hotel koji je sagrađen za Olimpijske Igre 1984. godine, posjeduje 400 soba i 10 konferencijskih sala kapaciteta i do 600 sjedećih mjesta. Upravo zbog toga u hotelu Holiday su uglavnom smještene veće grupe koje organizuju kongrese, seminare i ostale poslovne evente. Zbog svoje veličine cjenovno je dosta pristupačniji od hotela Europe, pa ga i turisti koji su tu zbog leisurea vole. Ostali hoteli su smješteni u starom dijelu grada u okolini hotela Europe i odlični su za prenoćište svakog turista.
S 25 godina izvršna si direktorica jedne od prepoznatljivih hotelskih grupacija u BiH što nosi veliku odgovornost. Koji su izazovi s kojim si se susrela karijerno i kako se nosiš sa stresom?
Nakon završetka jednog od tri najprestižnija master univerziteta u svijetu za hotelijerstvo, Glion Institute of Higher Education u Londonu, te iskustva i rada u najboljim hotelima u Londonu, Montreuxu i Dubaiu, vratila sam se u BiH kako bi internacionalno znanje i iskustvo koje sam stekla mogla implementirati u našoj Bosni i Hercegovini.
Investicija u moje obrazovanje i iskustvo su doprinijeli da sada kao mlada žena na rukovodećoj poziciji konfidentno i uspješno upravljam grupacijom od pet hotela. Odgovornost je velika, ali kada se nešto sa ljubavlju radi stres je neprimjetan. Znanje je velika moć i kada se kombinuje sa dobrom organizacijom i brzim tempom rada i naravno emocionalnom inteligencijom, onda tu nema nikakvih problema. Uz sebe imam tim stručnih menadžera koji svoje odjele vode sa velikom profesionalnošću i odgovornošću.
Kada govorimo o hotelijerstu u Bosni i Hercegovini, najveći izazov je pronaći adekvatnu radnu snagu. Prošle godine sam pokrenula program edukacije i prekvalifikacije za mlade i nezaposlene osobe. Krajnji cilj edukacije koju je Europe grupacija po prvi put organizovala je rješavati problem deficitarnog kadra u hotelijerstvu, ujedno i nezaposlenosti u BiH, što će na kraju rezultirati podizanjem kvaliteta hotelijerstva u Sarajevu i BiH, te ispunjavanju svih očekivanja turista koji dolaze u naš grad. To će također doprinijeti pozicioniranju BiH u svijetu kao atraktivne turističke destinacije.
Cilj edukacije je prepoznavanje ljudskih potencijala te uz pomoć motivacije, razvijanja, ulaganja u ljudske resurse dobiti sretne i zadovoljne uposlenike koji će učiniti sve da su gosti naše grupacije sretni i da se zadovoljni ponovo vraćaju. Ljudi, njihove potrebe, motivacija i zadovoljstvo u središtu su menadžmenta ljudskih potencijala.
Edukacija sadrži motivacijske vježbe i teorije i znanja iz područja organizacije i psihologije koja itekako utiču na kandidate i njihovu viziju o ulozi i doprinosu našoj kompaniji i BiH kao našoj zemlji. Danas, organizacije koje osmišljeno pristupaju upravljanju ljudskim potencijalima svoje konkurentske prednosti temelje na sposobnostima i potencijalima svojih zaposlenih, te je stoga način pribavljanja, selekcije, motiviranja, nagrađivanja, napredovanja, razvoja i obrazovanja proces od kojeg ovisi konkurentska sposobnost. Europe Group je imala odgovornost da prva započne sa ovim projektom obzirom da je oduvijek bila škola za hotelijerstvo i koja je oduvijek bila lider i ostala u svojoj djelatnosti u BiH i šire.
Kako bi ti opisala Hotel Europe?
Hotel Europe je za mene poseban hotel. Smještena u samom srcu grada Sarajeva, samo par koraka od turističke stare gradske jezgre, ova austrougarska građevina plijeni pažnju samim svojim raskošnim izgledom. Duh prošlog vremena očuvan je u austrougarskom dijelu, dok je novi dio urađen u modernom stilu i odlikuje se velikom ljepotom. Zbog svoje bogate historije i tradicije od 140 godina ovaj hotel ima nevjerojatnu energiju i dušu, i svi gosti mogu svjedočiti tome. Hotel koji je preživio mnoge ratove, pandemije i druge nepogode i dalje ponosno krasi naš grad. Novi hoteli se rađaju i prolaze, ali Evropa ostaje Evropa stoljećima.
Početak globalne pandemije ostavio je i traga na Hotel Europe Group. Koliko je Covid-19 utjecao na turizam i turistički potencijal u BiH i što smatraš da su ključni koraci kako bi se turizam, pa tako i hotelska djelatnost oporavili u ovoj godini? Koja je vaša vizija za Europe Group u 2021. godini?
Zatvaranje državnih granica, nemogućnost kretanja i putovanja stranog i domaćeg stanovništva, zatvaranje barova i restorana, doveli su do nesagledivih gubitaka u turističkom sektoru, gdje je zabilježen 100% pad prometa 5 mjeseci u nizu, što je neminovno dovelo i do gubitka radnih mjesta u ovom sektoru. Više nego ikad, neophodna je saradnja sa resornim ministarstvima na više nivoa vlasti, kako bismo zajedničkim snagama, znanjem i trudom, pokušali spasiti turizam u našoj zemlji i vratiti mu status vodeće privredne grane u razvojnom smislu.
Pred nama je veliki izazov i imperativ u bliskom periodu kako turističko-hotelsku industriju koja je u svijetu najteže pogođena pandemijom corona virusa spasiti, održati kompaniju likvidnom i sačuvati kvalificiranu radnu snagu. Učinili smo sve da rashode smanjimo na minimalnu mjeru.
Naša Udruženja poslodavaca i turističkih privrednika su bila zadnjih par mjeseci vrlo aktivna i u koordinaciji sa svim nivoima vlasti. Sa državnom Vladom smo isposlovali da BiH otvori granice prema svim zemljama svijeta i da se omogući slobodan ulazak u našu državu uz negativan Covid-19 test ne stariji od 48 h, što je za posljedicu imalo da već sada imamo blagi i pozitivan trend rasta posjeta broja turista iz mnogih zemalja, što nam daje optimizam da ćemo u Sarajevu imati dobru zimsku turističku sezonu i još bolju iduću ljetnu.
Naši prioriteti i naš fokus će biti da do ljeta 2022. godine uz maksimalne napore vratimo obim prometa i prihoda iz istog perioda 2019. Što se tiče oporavka, procjenjuje se da će se oporavak odvijati u smjeru individualnog leisure putovanja te individualnog business putovanja, dok će sporiji oporavak doživjeti grupna putovanja i MICE -kongresna industrija.
Koje si poslovne lekcije naučila u 2020. godini?
Sada u tijeku ove krize pokazuje se koliko je važno surađivati, a to bi u budućnosti i u vremenu oporavka i pripreme za neko novo 'normalno' razdoblje moglo biti izuzetno korisno.
Sigurna sam da će vrijeme oporavka nakon krize bosansko-hercegovačkom turizmu otvoriti neke nove šanse, ali donijeti i izazove koji se odnose na destinacijski menadžment, praćenje kvalitete, upravljanje kretanjem posjetitelja, praćenje zahtjeva pojedinih tržišnih segmenta, lobiranje za važne projekte u destinaciji, kreativniju interpretaciju različitih resursa. Konkretno u hotelijerstvu i turizmu mnogi od nas su shvatili da trebamo više raditi na onome što imamo tj. na posticanje kretanja domaćih turista i unapređivanje domaćeg turizma koji je na veoma niskom nivou. Većinu turističke potražnje zadnjih par mjeseci je generiralo lokalno stanovništvo i regionalna turistička potražnja, te shodno tome svi moramo izvući lekciju da kada se nađemo u nepogodama kao što je pandemija i sl. izuzetno je bitno surađivati i vjerovati u potencijal koji naša zemlja ima.
Prilikom našeg druženja u kavani, bilo je jako inspirativno promatrati te kako paziš da i na fotografijama svaki detalj izgleda odlično. Što ti uvijek primjećuješ kao gost hotela ili kada dođeš u neki ugostiteljski objekt?
Da, imam oko za detalje. Veliki sam perfeksionista.
Prva stvar koju primijetim su boje i rasvjeta koja po meni igra veliku ulogu u stvaranju atmosfere jednog ugostiteljskog objekta. Izbor muzike i ozvučenja također dosta doprinosi atmosferi. Zatim slijedi postavka stola. Svaki milimetar u postavci stola je bitan. Istinski hotelijeri znaju za gold standard koji je postavljen u hotelijerstvu od strane The Ritz-Carlton kompanije: "Mi smo dame i gospoda koji poslužuju dame i gospodu." I to bi trebala biti misao vodilja, ali i pravilo svima. U hotelijerstvu kao i u ugostiteljstvu se najviše cijeni topao osmijeh, srdačnost, lice koje zaista želi dobrodošlicu i ljubaznost.
Od koga si dobila najvažniju poslovnu lekciju i koju?
Od oca. Svojim postupcima mi je pokazao šta znači biti istovremeno hrabar i racionalan. Pokazao mi je kako se hrabro skače u prilike koje nam život šalje, kako se pliva, roni i osvaja isto. Naučio me je da se maksimalno borim za ono što želim i znam da mogu. Postala sam svjesna da je sve moguće ukoliko se dovoljno želi i sa velikom strašću radi. Moć volje i želje zajedno sa hrabrim i racionalnim odlukama su zaista ključ za uspjeh.
Da se ne baviš ovim poslom, bila bi?
Hotelijer, hotelijer, hotelijer. I da se opet rodim bila bih hotelijer.
Zaista se smatram sretnom osobom koja se od malih nogu pronašla u ovom poslu. Hotelijerstvo je uistinu gospodski posao koji u potpunosti odgovara mojoj personalnosti. Odrasla sam u hotelima i kroz svoje hotelsko obrazovanje i iskustvo sam godinama razvijala ljubav i strast prema tom poslu. Hotelijerstvo je posao koji se mora voljeti. Za osobe koje su energične, dinamične, koje su vizionari svoga vremena, za koje nema granica u kreativnosti, mislim da nema ljepšeg posla na svijetu. Hotelijerstvo je moj stil življenja.
Koju bi povijesnu ličnost voljela ugostiti u hotelu?
Hotel Europe u kojem su odsjedale najvažnije ličnosti iz Evrope i svijeta je cijeli jedan vijek bio nijemi svjedok sarajevske historije. Upravo u ovom hotelu su tokom svoje posjete Sarajevu boravili ugledni državnici i političari, filmske ličnosti, umjetnici i sportisti. Angelina Jolie, Brad Pitt, Penelope Cruz, Mickey Rourke, Hillary Clinton su samo neki od njih i sigurna sam da će u narednih par godina put dovesti i ostale povijesne i javne ličnosti u naš hotel.
Očekujemo Joe Bidena.
Otkrila si mi i da je boks tvoj novi omiljeni hobi. Kako se rodila tvoja ljubav prema njemu i da imaš više vremena, u što bi ga voljela investirati?
Da, zbog velike količine energije i takmičarskog duha kojeg posjedujem oduvijek sam voljela sve vrste sportova. Poprilično sam osviještena o zdravlju i vodim brigu o svojoj psihičkoj i fizičkoj kondiciji i stabilnosti. Sa boksom sam nedavno počela i naprosto se zaljubila u taj sport. Boks aktivira cijelo tijelo i treninzi su jako zanimljivi. Ujedno je idealan za postizanje kondicije i izdržljivosti, a omogućuje i veću snagu. Adrenalin koji se oslobađa tokom boksanja daleko prevazilazi bilo kakve fizičke prednosti.
Da imam više vremena definitivno bih ga investirala u putovanja i učenje novih jezika.
Što bi osobi koja po prvi put dolazi u Sarajevu preporučila da posjeti?
Naše hotele. :)
Omiljeni artikl u ormaru?
Farmerke, šešir, crno odijelo.
Omiljeni beauty proizvod?
Biologique Recherche P50W Lotion.
Omiljena životna filozofija?
Sve što se dovoljno jako želi i na čemu se dovoljno jako radi je moguće. Bitno je stajati čvrsto na zemlji, biti otvorenog uma, ciljati visoko i raditi sve sa ljubavlju.
***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba
TEKST: Bonjour.ba/PR
Ljeto je iza ćoška, a sa njim i nova prilika da zasijate u punom sjaju!
Od 9. juna, Fashion Company donosi dugo očekivano sezonsko sniženje na kom možete pronaći selektovane artikle iz kolekcije proljeće/ljeto na popustu do 40%!
Uživajte u pažljivo odabranim komadima iz svjetski poznatih brendova u svim Fashion&Friends, Hugo, Boss, Guess, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Steve Madden i Replay radnjama.
Sniženje važi u Fashion Company radnjama u shopping centru Delta Planet u Banja Luci, na web shopu fashionandfriends.com kao i putem mobilne aplikacije.
Dame će se ove sezone istaći sofisticiranim i modernim kombinacijama koje odišu elegancijom i samopouzdanjem, dok će gospoda imati prilike da biraju smart casual kombinacije koje će biti dovoljne da ostave snažan utisak.
Bijeli ženski sako Liu Jo Elegantne ženske pantalone Liu Jo Bijela torba Steve Madden Zlatne sandale Marciano Bijela bluza Boss
Majica Scotch & Soda Bijela muška košulja Calvin Klein Boss muško odijelo Kožne muške cipele Boss
Iskoristite sezonsko sniženje kao idealnu priliku da obnovite garderober i zablistate u punom ljetnjem ritmu. Bilo da birate klasičnu eleganciju, urbani šik ili opušteni ljetni vibe, Fashion Company vam nudi sve što vam je potrebno da budete najbolje izdanje sebe.
Neka vaš stil govori više od riječi ovog ljeta.
Foto: @fusunlindner
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!