TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 29.7.2021.

Ljeto je sinonim za druženja na gradskim terasama, ukusne salate s lubenicom, druženja uz zvuk valova u pozadini, ali i Sarajevo Film Festival.

Već 27. godina Sarajevo postaje mjesto okupljanja ljubitelja filma, ali i dobre energije koja se osjeti na svakom koraku, druženja, smijeha i razgovora o umjetnosti, kulturi i modi.

Ususret novom izdanju, sjajno društvo bila nam je upravo Andrijana Copf koja je u užurbanom rasporedu priprema za Festival rezervirala jedno jutro u Sarajevu za Bonjour. tim.

Andrijana je glasnogovornica Festivala, vodi i Press Office i provela nas je kroz arhivu, ali i ured u kojem nastaje festivalska magija. Instant nas je osvojila njena predanost svakom detalju, zaljubljenost u posao kojim se bavi, ali i posvećenost projektu i timu s kojim radi.
Razgovarali smo i o novim programima koji će biti dio Festivala, lekcijama koje je naučila, ali i novim uspomenama koje ćemo kreirati na SFF-u.

***

Kako izgleda tvoja jutarnja rutina? Što uvijek napraviš do 9h ujutro?

Prvo pogledam u mobitel. Bez obzira na ono što me zateklo na mobitelu – dobro ili loše ili samo informativno, nakon toga jutarnja rutina je uvijek nepromijenjena – lagana muzika, šminkanje uz kavu, provjeriti je li sve u torbama koje nosim i odlazak na posao.

Karijeru si započela kao novinarka i urednica u Dnevnom listu, zatim si bila glasnogovornica Narodnog pozorišta u Mostaru, pa si prešla u Press odjel SFF-a. Danas si glasnogovornica SFF-a i Press Office Managerica. Koja je najvažnija lekcija o PR-u koju si naučila do sada?

Da je komunikacija najvažnija. Jedan pogrešan korak može uništiti mnogo toga, pravi korak potpuno promijeni situaciju. Danas učim od najboljih.

A u kojem dijelu marketinga i PR-a ti najviše uživaš?

Najviše uživam kad vidim rezultat timskog rada, kada osjetim uspjeh, iznutra. Ako mislite na jedan konkretan proizvod, uživam kad vidim plakate Sarajevo Film Festivala, po gradu, u kancelariji, gdje god. U meni se nešto promijeni.

Radni tempo se ovih dana vjerujemo uvelike ubrzao. Kako sada izgleda jedan tvoj radni dan?

Radni dan je u sastancima, tabelama, ''to do'' listama koje se ponavljaju navečer, prolaze ujutro, pa opet na kraju dana zajedno sa sljedećom ''to do'' listom. Imamo dnevne zadatke, sedmične, kratkoročne, dugoročne. Nekad skoro cijeli dan ispadne onako kako smo ga isplanirali, nekad se dan od 'danas' prebaci na 'sutra'. Odgovor ukratko bi glasio: moj radni dan izgleda ispunjeno.

Koji je najveći izazov s kojim ste se dosad susreli u organizaciji i kako zadržavate pozitivan duh te motivaciju i u ovom periodu?

Izazov je bio veliki i prošle godine kada je u samo nekoliko dana festival prebačen u online format. Ove godine osjećamo da radimo prvo izdanje festivala u 'novom vremenu'. Izazova je mnogo – od načina komunikacije, načina realizacije na terenu, ali adrenalin koji osjećam, uzbuđenje, tremu i sreću, možda i najviše od svega sreću..., ne mogu se sjetiti kad sam zadnji put osjetila cijeli taj miks osjećaja istovremeno. Možda slično jednom davno, kad sam imala prvi javni nastup na priredbi u osnovnoj školi u recitatorskoj sekciji. Za pozitivan duh i motivaciju, i kad je loš dan, uvijek se pobrine neko od kolega.

Koliko je bilo izazovno okrenuti se online formatima i hoćemo li filmove i ove godine moći gledati online?

Hoćemo, pored festival uživo, skoro svi filmovi će biti dostupni i online, putem OnDemand platforme kina Meeting Point: ondemand.kinomeetingpoint.ba. Izazov je bio veliki, ali IT odjel Festivala uz pomoć kolega koji su ih vodili, napravio je ogroman posao. Poslije toga imali smo još nekoliko događaja u online formatu.

Koliko je po tvom mišljenju COVID utjecao na bh. kinematografiju i njihovu promociju?

Utjecao je na život općenito i mislim da još nismo ni svjesni koliko je utjecao i kakve će sve biti posljedice. Kada je promocija u pitanju, nije kultura ni prije COVID-a bila prioritet, a uvijek je, pa i sada, pokazala izuzetnu snagu i moć.

Novitet vašeg programa su i serije. Možeš li nam reći više o ovom segmentu Festivala?

Serije su nešto što jeste novi segment Festivala, kao izuzetno rastuća grana filmske industrije, ali za Sarajevo Film Festival nisu novost – kroz industrijski segment festivala CineLink se odavno prate i podržavaju od same ideje, razvoja pa do realizacije. Nagrade Srce Sarajeva za TV serije koje su novost od ove godine, trebale bi povećati međunarodnu vidljivost (i prodaju) regionalnih TV serija.

Koliko ranije započinjete raditi na samoj organizaciji Festivala? Mnogima se nerijetko čini da kompletan projekt zaživi negdje u 6. mjesecu kada šareni plakati polako krenu uljepšavati ulice grada. Je li vam iz godinu u godinu lakše ili teže?

Znam da će zvučati kao da je to samo priča, ali nije – festival se priprema cijelu godinu, i sigurno ne bi bio ni postao ono što je danas da nije tako. Brojni su projekti koje Sarajevo Film Festival 'vuče' – od kina Meeting Point koje je otvoreno tokom cijele godine i gdje se organiziraju razne specijalne projekcije i razgovori s autorima, do Operacije kino – putujućeg kina Sarajevo Film Festivala po cijeloj BiH, različitih događaja u Sarajevu poput Sarajevo Reborn, Književnih susreta, CineLink radionica, snimanja filmova u okviru projekta Sarajevo grad filma itd.
Iz godine u godinu ono što ostaje nepromijenjeno jeste naporan rad i držanje zadanih kriterija, unaprjeđivanje, bez obzira na okolnosti.

Kako bi ti opisala Festival osobi koja po prvi put dolazi u Sarajevo i na SFF?

Kao život – u smislu kretanja. Bez stajanja u mjestu. Kao pokret. Kao otpor.

Koje su tri najvažnije lekcije koje si naučila radeći na organizaciji Festivala?

Da se kriteriji ne smiju spuštati; da uvijek treba otkrivati nove prostore tražeći rješenja i da rješenje postoji; da je čovjek uvijek na prvom mjestu.

Što ti pomaže da ostaneš organizirana i čime se vodiš pri odabiru obveza koje su trenutno prioritet?

Imamo godišnji kalendar i sad već znam kako stvari idu – kojim redoslijedom i kako ih poredati. Ali da ostanem organizirana moram priznati da mi pomaže aplikacija Teams na kojoj su sve kolegice/kolege, pa je nemoguće nešto zaboraviti. Prioriteti se isto tako znaju zato što je cilj uvijek ono čime se vodimo.

Što je po tebi ključ timskog rada?

Odgovornost, temeljitost, preciznost, iskrenost, spremnost na prilagodbu i učenje, na kritiku i ispravljanje grešaka, komunikacija.

Kako se nosiš sa odgovornosti koji ovaj posao nosi?

Ovo je i kreativan i odgovoran i težak i lijep posao, a to je najbolja kombinacija. Kad imam slobodnog vremena čitam, šetam, idem u kino, na predstave i izložbe. To je uvijek bio moj spas. I imam mali krug ljudi kojima vjerujem.

Je li još uvijek osjećaš tremu pred početak SFF-a? Kako se osjećaš na dan početka Festivala?

Festivalski dani su nešto što je neusporedivo s bilo kojim drugim dijelom godine. Od početka do kraja. Ima tu svega – uzbuđenja, treme, stresa, neizvjesnosti, sreće, umora, smijeha, toliko susreta koliko nemam ni u jednom drugom razdoblju godine, tolika količina stvari o kojima razmišljam kao nikad tokom godine. Nakon festivala mi treba poprilično vremena da se život vrati u uobičajeni tok.

Kako bi ti definirala umjetnost?

Kao život.

Film kojem se veseliš na #27thSFF?

Čekam da ga objavimo pa ću vam reći. :) 

Najdraži moment sa SFF-a?

Mogu li dva? Kada naš kreativni odjel Boom postavlja crveni tepih i kada Abid sa svojom ekipom diže platno na Ljetnom kinu Metalac – jedno od najvećih kino platana u regiji. Svaki put zaplješćem u sebi, nikad na glas, da ne pokvarim trenutak.



***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za Bonjour.ba


Bonjour

Noć posvećena ženama koje inspirišu: Održana Woman.comm of the Year gala ceremonija

TEKST: Bonjour.ba - PR

Noć posvećena ženama koje inspirišu: Održana Woman.comm of the Year gala ceremonija Noć posvećena ženama koje inspirišu: Održana Woman.comm of the Year gala ceremonija

U sklopu četvrte konferencije Woman.comm, sinoć je održana svečana gala večer u kojoj su dodijeljene Woman.comm of the Year nagrade, priznanja koja slave žene čiji su rad, strast i doprinos ostavili vidljiv trag u komunikacijskoj industriji regije.

Ove nagrade nastale su s misijom da promovišu profesionalne uzore, odaju priznanje strateškom radu u marketingu, PR-u, medijima i kreativnim industrijama te da aktivno podrže žene u komunikacijama kroz vidljivost, umrežavanje i inspiraciju.

 



Na ceremoniji su se okupili komunikatori iz cijele regije, partneri, članice Woman.comm kluba, ali i javnost, kako bi zajedno proslavili postignuća istaknutih dama iz struke. 

U prisustvu brojnih gostiju, proglašene su pobjednice u više kategorija, a centralno priznanje večeri WOMAN.COMM OF THE YEAR – SPECIAL STAR dodijeljeno je Nataši Pavlović Bujas, ženi čiji doprinos komuniciranju i razvoju industrije nadilazi same projekte kroz kontinuirani rad, edukaciju, mentorstvo i širenje vrijednosti struke. 


woman_comm_nagrade3bonjour_ba

Dobitnica ove nagrade dobit će ekskluzivno putovanje u Pariz na konferenciju Women’s Forum, koje dodjeljuje Publicis Groupe Adriatic.

Nataša Pavlović Bujas je međunarodna komunikacijska stručnjakinja, vlasnica agencije Blumen Group iz Beograda, savjetnica za razvoj organizacija i pojedinaca, te predsjednica globalne Asocijacije za odnose s javnošću (IPRA) za mandat 2024. – 2025.


woman_comm_nagrade14bonjour_ba

Diplomirala je hemiju na Univerzitetu u Beogradu, no vrlo rano u karijeri preusmjerila se ka marketingu i komunikacijama, gradeći uspješne projekte u regiji i stječući međunarodna priznanja poput IPRA Golden World Award i IPRA Grand Prix

„Nagrada Woman.Comm Of The Year Specioal Star mi je posebno značajna jer dolazi od žene ženi, ta solidarnost nam često nedostaje ne zbog toga što mislim da muške kolege nemaju značajnu ulogu, nego zato što žene nose jednu drugu dimenziju dobra za društvo. 

Ženama nije dovoljno da je nama dobro, žene se uvijek trude da je dobro svima oko nas, i to se vidjelo večeras, to je najveći značaj ove nagrade“, poručila je Nataša i dodala: 


woman_comm_nagrade13bonjour_ba
 

„Čitav moj radni vijek je izazovan, karijeru sam počela još u vijeme prije interneta, tako da je bio izazov i sam internet, pa mobilni telefoni, pa društvene mreže. Izazovi i jesu ono sa čime mi trebamo da se nosimo, učeći, napredujući i prihvatajući to kao dio života, sadašnjice. 

No, mi danas u svijetu imamo druge izazove, to je najmanje umjetna inteligencija; mi imamo izazove na humanom i ljudskom nivou, mi imamo brojne sukobe, brojna stradanja, imamo rastuće nepovjerenje i tu naša uloga komunikacijskih profesionalaca postaje sve značajnija ako smo spremni da preuzmemo odgovornost.

 A AI ćemo, kao i mobilne telefone, mailove i sve ostalo što se pojavljivalo kao dio tehnološkog napretka, savladati i iskoristiti na najbolji mogući način.“

Dobitnice u kategorijama  

Ukupno je dodijeljeno jedanaest nagrada ženama koje su ove godine odabrane kao najutjecajnije u komunikacijskoj industriji u svojim kategorijama, a one su: 



woman_comm_nagrade7bonjour_ba

Mirsada Kadribašić, Marketing Star nagrada


woman_comm_nagrade10bonjour_ba

Maja Miralem, Media Star nagrada


woman_comm_nagrade12bonjour_ba

Manuela Šola, Agency Star nagrada


woman_comm_nagrade8bonjour_ba

Una Karabeg, Rising Star nagrada


woman_comm_nagrade5bonjour_ba

Milena Radenović, Employer Branding Star nagrada


woman_comm_nagrade1bonjour_ba

Aida Šunje Hadžović, Digital Marketing Star nagrada


woman_comm_nagrade4bonjour_ba

Jovana Tufegdžić, CSR Star nagrada


woman_comm_nagrade9bonjour_ba

Elma Pašić, Regional Ambassador Star nagrada


woman_comm_nagrade11bonjour_ba

Hana Hadžiavdagić, Positive Influence Star nagrada


Drugi dan konferencije  

Konferencija Woman.comm nastavlja se i danas, u okviru bogatog programa posvećenog najaktualnijim temama komunikacijske industrije: od izazova krizne komunikacije i tehnologija koje mijenjaju tržište, pa do AI-trendova i pitanja etike u digitalnom dobu. Pred nama su zanimljiva predavanja, diskusije i paneli. 


woman_comm_nagrade6bonjour_ba

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!