TEKST: Ana Rotim

DATUM OBJAVE: 14.9.2022.

Uzbudljivi svijet mode redovno ponudi zanimljivi brend koji veoma brzo osvoji srca brojnih dama, a ovog puta našu pažnju ukrao je jedan na domaćoj sceni.


Naime, posljednjih dana otkrili smo jedinstven, ali i po mnogo čemu zanimljiv slow fashion bh. brend – JLAN čiji artikli izgledaju nešto drugačije od onih klasičnih. Činjenica da se radi o bezvremenskim komadima jednostavnog kroja, napravljenih od organskih materijala oplemenjenog nježnim neutralnih bojama probudila je u nama želju da saznamo nešto više o samom brendu. Stoga, ovog puta našu rubriku Moda začinili smo spomenutim brendom, čija je dizajnerica Đejlan Bajtarević za naše uredništvo otkrila brojne zanimljivosti koje donosimo u nastavku.





Možete li nam reći riječ više o samom brendu, te kako je nastao?

JLAN brend nastao je iz velike ljubavi prema modi i umjetnosti. Od samog djetinjstva moda je bila moja ljubav, a umjetnost najbolji način izražavanja kreativnosti i radoznalog duha. JLAN sam sanjala godinama, i evo ga, nakon dugotrajnog istraživanja, učenja, planiranja, upornosti i vjere u sebe (što mislim da je jedan od ključnih faktora, ako imamo pokriće za određenu ideju) - tu smo, na početku jednog dugog puta potpomognutog nepokolebljivom željom, vjerom i ljubavlju. Ime brenda nastalo je iz moga imena, s naglaskom na elemente koji se poklapaju sa samom misijom brenda. JLan - J (Džej) kao dio moga imena i Lan kao jedan od najboljih prirodnih materijala (za ljude, ali i za prirodu). JLAN ili u prevodu: gazela.

Gazela oslikava gracioznost i eleganciju, ono što JLAN želi predstaviti kroz jednostavnost i bezvremenski stil. JLAN percepcija gracioznosti i elegancije izostavlja neudobnost i osjećaj nelagode, zapravo taj stil se živi i ne podrazumijeva uvijek i samo glamur. Što ide u prilog glavnih karakteristika gazele, a to je da su brze i snalažljive, baš poput JLan žene.





Kako biste opisali vaš brend?

Kvalitet, udobnost, višenamjenski, bezvremenski komadi, izvorna ljepota u svakom smislu naši su glavni aduti. Naša autentičnost krije se u jednostavnosti.

Također bih istakla to da je jedan od važnih dijelova misije brenda podići svijest o očuvanju životne sredine i značaju prirode za sve nas. Slow fashion i održiva moda naš je izbor, a to implementiramo i kroz same proizvode trudeći se da imamo minimalnu količinu otpada. Pored toga, proizvode isporučujemo u ruksak vrećicama kreiranim ZERO WASTE metodom koja podrazumijeva korištenje materijala u potpunosti, bez otpada. Što se tiče izbora materijala, fokus je na korištenje lanene tkanine, koja je jedna od najprihvatljivijih za ljude, ali i za prirodu, a o tome govore podaci da jedan hektar lana godišnje apsorbira 3,7 tona CO2, za uzgoj je potrebno jako malo vode, a za preradu nije potrebno korištenje hemikalija.

Što je bila inspiracija za prvu kolekciju?

Inspiracija za prvu kolekciju je Jordan. Zemlja pustinje i mora, fascinantnih znamenitosti i impresivne prirode. Kako bi sve to bilo slikovito prikazano, pored odabranog lanenog (prirodnog) materijala, zemljanih boja i morskog uzorka, praktičnih, udobnih i prozračnih modela, kolekciju smo odlučili fotografisati na turističkoj lokaciji Pješčanih piramida u Foči koje su fascinantan prirodni fenomen, a sama lokacija svojim prirodnim ljepotama i bojama podsjeća na Jordan.





Možete li izdvojiti omiljeni komad iz kolekcije?

Teško je izdvojiti omiljeni komad ove kolekcije, najviše iz razloga jer sam dizajnirala sve ono što i sama želim da nosim, a nisam mogla da nađem na našem tržištu. Cijela kolekcija rađena je od italijanskog lana koji pruža najugodniji tretman tijelu, a boje i modeli pružaju prostor da komade iskoristite maksimalno i za najrazličitije prilike u zavisnosti od toga kako ih kombinujete. Dakle, daleko od brze mode i nesmotrene kupovine.

Gdje Bonjour.ba čitateljice mogu kupiti vaše proizvode?

Proizvodi su dostupni na Instagram profilu @jlan.fashion i na Facebook stranici J L A N gdje naši kupci mogu dobiti sve željene informacije i izvršiti samu kupovinu.


* * *
Foto: Maja Topčagić 
Modeli: Berina Hasanbegović i Emira Bošnjak


Bonjour

Prvo ćete vidjeti na Bonjour.ba: Marko Feher otvara novo poglavlje kolekcijom „No Comment“

TEKST: Bonjour.ba

Prvo ćete vidjeti na Bonjour.ba: Marko Feher otvara novo poglavlje kolekcijom „No Comment“ Prvo ćete vidjeti na Bonjour.ba: Marko Feher otvara novo poglavlje kolekcijom „No Comment“

Marko Feher nikada nije igrao po pravilima modne industrije, on ih konstruiše, dekonstruiše, zatim ostavlja da lebde u zraku kao teorija koju tek trebamo razumjeti.


Njegove kolekcije su misaoni eksperimenti, vizualne hipoteze i kulturni komentari. Kolekcijom My Digital Legacy, predstavljenom u augustu 2024. očekivanja su bila visoko postavljena, ali Feher nikada ne isporučuje očekivano. On isporučuje iskorak.

Odlučio je premijerno s nama podijeliti svoju novu kolekciju.
 

Bez komentara 


„No Comment“ na papiru zvuči kao tišina, ali u Feherovom vokabularu to je najglasnija rečenica. „U svijetu savršeno generisanih tekstova, samo jednim klikom, ja biram govoriti manje. 'NO COMMENT' je moj poziv da više mislimo“, to je sve što nam je rekao dizajner. 


Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (2)


Šta se dešava vizuelno? Siluete su skulpturalne, gotovo brutalističke, volumen se tretira kao arhitektura, a odjeća kao manifest. Crna, bijela, siva i crvena, četiri boje koje se u modnoj teoriji često smatraju "primarnim emocijama garderobe" kod Fehera postaju emocionalna topografija. Crvenu smo interpretirali kao alarm, ali i puls.

 

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (3)


Tačkasti motiv, koji otvara kolekciju, možda je njen najneočekivaniji element. Crna podloga s monumentalnim crvenim tačkama podsjeća na avangardne japanske studije forme (čitaj:Yayoi Kusama). Iznenađuje koliko uvjerljivo ovaj motiv funkcioniše i na oversized odijelu i na slip haljini.

 

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (4)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (5)


Model kolekcije je glumica Tatjana Šojić. Šojić svojim izrazom i gestikulacijom nosi Feherovu modu kao performans, ali i kao svojevrsnu transformaciju identiteta. Njena pojava u kampanji otvara prostor za potpuno novu interpretaciju Feherovog dizajna, onu koja briše granice roda i ulogu tijela pretvara u čistu ekspresiju. Šojić u jednom kadru djeluje strogo, gotovo monumentalno, a u sljedećem eterično, meko, fluidno. Divno ju je posmatrati u toj smjeni energije.
 

Posljednji put kada je Feher angažovao glumicu u ovako snažnom kontekstu bilo je 2017. u projektu An Unwritten Novel sa Eminom Muftić. Ovaj povratak narativnom castingu nije slučajan. "No Comment" je kolekcija koja govori upravo kroz lice koje zna šutnjom ispričati najdublju emociju.



Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (6)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (7)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (8)


Siluete kroz kolekciju ostaju unisex. Feher je jedan od rijetkih dizajnera iz regije koji rod ne koristi kao granicu, nego kao materijal za oblikovanje. Od moćnih, strogo krojenih odijela do volumeniziranih jakni koje na trenutke djeluju kao wearable sculpture, pa do haljina koje su već sada spremne za crveni tepih raznih festivala. 



Bonjour_ba_01feher_marko_

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (10)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (11)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (12)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (13)


Feherova moda? Inteligentna i promišljena.

 

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (14)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (15)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (16)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (17)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (18)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (19)

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (20)


„No Comment“ ne govori mnogo, ali isporučuje sadržaj koji tjera na misao, pogled, ponovno iščitavanje. 

 

Bonjour_ba_Marko_feher_no_comment_ (21)
 

Fashion: Marko Feher

Talent: Tatjana Šojić

Photography: Edvin Kalić

Hair: Ensar Dervišbegović

Makeup: Renata Ponjević

Supernumerary: Alaoui Ismail  
Special thanks: BHRT, BINGO, Minja, Dejan, Maja, Amna  
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!