TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 17.2.2025.
Dok su reflektori sinoć obasjavali zvijezde koje su kući odnijele zlatne maske, pravo pitanje za mnoge bilo je: ko su stvarni pobjednici večeri?
Možda oni koji su ostali praznih ruku, ali su pokupili simpatije publike, kritičara i cijele filmske industrije? BAFTA 2025 donijela je iznenađenja, emotivne govore i poneku odluku koja se nije svima dopala. O čemu se to najviše šapuće donosimo u nastavku.
'Konklava' trijumfuje, ali...
Edward Bergerov "Konklava" odnio je glavnu nagradu za najbolji film i dodatno osigurao pobjede u kategorijama najboljeg britanskog filma, adaptiranog scenarija i montaže. Priča o moćnim intrigama unutar Vatikana osvojila je kritičare, ali mnogi su očekivali da će "The Brutalist" preoteti glavnu nagradu. Da li je "Konklava" zaista bio najbolji ili samo najprikladniji izbor?
Mikey Madison – iznenađenje večeri
Ako postoji nagrada za najveće iznenađenje, onda bi je Mikey Madison već ponijela kući. Njena pobjeda u kategoriji najbolje glumice za "Anoru" ostavila je mnoge u čudu, posebno jer se očekivalo da je Emma Stone ("Poor Things") favoritkinja večeri. Da li su glasači BAFTA-e prepoznali nešto što je promaklo većini?
Adrien Brody briljira, ali je li bilo dileme?
Adrien Brody je zasluženo proglašen najboljim glumcem za ulogu u "The Brutalist". Njegova interpretacija arhitekte u potrazi za identitetom donijela mu je jednoglasne pohvale, ali, s druge strane, Andrew Scott ("All of Us Strangers") i Barry Keoghan ("Saltburn") su ostali u sjeni, iako su njihovi nastupi izazvali duboke emocije kod publike. Možda bi u nekom drugom scenariju upravo oni odnijeli kipić?
Zoe Saldaña i Karla Sofía Gascón – pobjednice uz kontroverze
"Emilia Pérez" odnijela je nagradu za najbolji film na stranom jeziku, a Zoe Saldaña je kući ponijela nagradu za najbolju sporednu glumicu. Međutim, kontroverze oko izbora Karle Sofíe Gascón u glavnoj ulozi bacile su sjenu na ovaj uspjeh. Ova pobjeda možda je bila predvidiva, ali debata oko nje još uvijek traje.

Foto: @voguemagazine
Jesse Eisenberg i Kieran Culkin: komedija koja je pobijedila ozbiljnu konkurenciju
Scenarij godine pripao je Jesseju Eisenbergu za "A Real Pain", dok je Kieran Culkin odnio nagradu za sporednog glumca. Iako su oba izbora dobro primljena, pitanje za mnoge je kako je ovaj film uspio nadmašiti scenarije koji su nosili mnogo veću emotivnu dubinu?
Wallace & Gromit: Da li je nostalgija pobijedila inovaciju?
Omiljeni animirani dvojac ponovo je osvojio BAFTA nagradu za "Vengeance Most Fowl". Dok su fanovi presretni, filmski analitičari se pitaju: da li BAFTA uporno nagrađuje poznate brendove umjesto da pruži priliku novim kreativnim vizijama?
U konačnici da li su pravi pobjednici oni koji su slavili na pozornici ili oni o čijim ulogama ćemo još dugo pričati?
* * *
Naslovna fotografija: @bafta
TEKST: Bonjour.ba
Drugo izdanje Dana katalonskog filma bit će održano od 6. do 9. novembra u kinu Meeting Point u Sarajevu, uz besplatan ulaz na sve projekcije.
Program čini jedinstvena selekcija od sedam filmova koji do sada nisu prikazivani u Bosni i Hercegovini, a pažljivo je oblikovana oko tematske okosnice: Žene, pogledi i disidencije. Besplatne ulaznice preuzimaju se sat vremena prije početka projekcije u kinu Meeting Point.
7 filmova koji otkrivaju kako je Katalonija pronašla svoj glas kroz kino:
Program Dana katalonskog filma bavi se identitetom, feminizmom i kulturološkom kritikom. Njegova najveća snaga ogleda se u pluralnoj, međugeneracijskoj ženskoj perspektivi, koja otvara prostor za dijalog, debate i kritičku refleksiju.
Otvaranje: „Carstvo čula“
Drugo izdanje Dana katalonskog filma otvara „Carstvo čula“, omnibus koji potpisuje pet rediteljica Judith Colell, Isabel Gardela, Núria Olivé-Bellés, Teresa Pelegrí i Maria Ripoll.
Svaka od njih istražuje jedno od pet čula kroz različite filmske žanrove: od drame i trilera, do romanse i komedije. Ovaj film iz 1997. godine bio je prekretnica za čitavu generaciju katalonskih autorki i poslužio je kao inspiracija budućim rediteljicama. Projekcija počinje u 19:30 sati, a publiku u Meeting Pointu očekuje i gostovanje rediteljice Terese Pelegrí, koja će nakon projekcije održati masterclass sa studentima filma.
Mater amatísima
U petak u 18:00 sati, publika će moći pogledati film „Mater amatísima“ reditelja J.A. Salgota. Riječ je o snažnoj priči o mladoj inženjerki koja odlučuje sama imati dijete. Kada se dječak rodi s autizmom, majka ga odlučuje zadržati pored sebe, prkoseći društvenim očekivanjima i ličnim granicama. Na osnovu priče Bigasa Lune, Salgot gradi zatvorenu, klaustrofobičnu atmosferu koja postaje metafora autizma savremenog društva.
Bum Bum
Istog dana, u 20:30 sati, slijedi projekcija filma „Bum Bum“ rediteljice Rose Vergés, duhovite i vizualno vibrantne romantične komedije inspirisane legendom o Tristanu i Izoldi. Dvoje razočaranih mladih pod dejstvom ljubavnog napitka počinju se tražiti, ne znajući da su cijelo vrijeme jedno drugome nadomak. Film je Vergés donio nagradu Goya za najbolju novu rediteljicu i tri Nacionalne nagrade Generalitata Katalonije.
Samoća
Subotnji program otvara film „Samoća“ Romà Guardieta, adaptacija romana Víctora Català. Guardiet priču definiše kao „psihološku dramu izolacije i nekomunikacije“, smještenu u ruralni pejzaž Katalonije. Kritika ga opisuje kao film rijetkog rigoroznog dostojanstva, s verbalnom i vizuelnom preciznošću koja odražava samu srž katalonskog filma. Projekcija je zakazana za subotu, 8. novembra, u 18:00 sati.
Stvari koje ti nikada nisam rekla
U 20:30 sati, publika će moći pogledati film Isabel Coixet, rediteljice čiji se rad prepoznaje po spoju humora, nježnosti i egzistencijalne melankolije. U ovom filmu volonter na telefonskoj liniji za pomoć razvija odnos s djevojkom koju je upravo ostavio dečko. Coixet stvara intiman, suptilan i dirljiv portret usamljenosti u savremenom svijetu, film koji kritičari opisuju kao „jedan od najkompaktnijih i najiskrenijih prikaza ljudskih odnosa“.
Razlog svega
U nedjelju u 18:00 sati, na programu je film „Razlog svega“ redatelja Venture Ponsa. Kroz petnaest kratkih priča, inspirisanih djelima Quima Monzóa, Pons istražuje apsurde, želje i paradokse svakodnevnih odnosa. Uz prepoznatljivu ironiju i sardonijski humor, film prikazuje emocionalni pejzaž katalonskog društva s kraja 20. vijeka
Tek kada spavam, jasno vidim
Program se zatvara filmom Jordija Cadene, poetskom fikcijom o pjesniku Josepu Vicençu Foixu, koja spaja naraciju, muziku i vizuelnu eleganciju u lični omaž stvaralaštvu i introspekciji. Film će biti prikazan u nedjelju, 9. novembra, u 20:30 sati i donosi intimnu posvetu umjetniku koji je obilježio katalonsku kulturu.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!