TEKST: Bonjour.ba/PR

DATUM OBJAVE: 1.10.2024.

Anna Lukenda je mlada i kreativna dizajnerica i fotografkinja o kojoj se u regiji sve više priča.


Poduzetnica, grafička dizajnerica, fotografkinja, kreativna direktorica, stručnjakinja za vizualni identitet, produkt dizajnerica – sve su to uloge koje Anna svakodnevno kroz život uspješno balansira.

Već na prvu Anna osvaja svojom vatreno crvenom kosom, originalnim stilom i zaraznom energijom. Anna, porijeklom iz Hercegovine, trenutno živi i radi u Frankfurtu, a mi vam danas otkrivamo njene inspirativne projekte.


Foto: Anna Lukenda


Od Akademije u Sarajevu, života u Libiji, do vlastitog studija u Frankfurtu

Kroz više od 15 godina iskustva, Anna se na tržištu regije profilirala u iznimno traženu dizajnericu i fotografkinju, prepoznatu po svojoj svestranosti i naglašenoj autentičnosti. Svoj profesionalni put započela je kroz obiteljski posao, usavršavala se u Sarajevu i Libiji, a danas stvara za klijente iz cijelog svijeta iz svog ureda u Frankfurtu.

Magistrirala je grafički dizajn na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu te je ponosna osnivačica i vlasnica čak tri brenda: aL studio, MOA baggeek i Backdropgeek. Svoj talent i znanje dodatno je potvrdila i kao suosnivačica brenda Wish sofa, osvojivši zajedno s Mersihom Karić, prestižnu nagradu Fiere di Milano za inovaciju u dizajnu transformabilne sofe LA'COCHA.


Foto: Anna Lukenda



Anna Lukenda dolazi iz kreativne obitelji, a njezina strast prema umjetnosti počela je s olovkom u ruci već u najranijem djetinjstvu. Od prvih koraka, zajedno sa svojim ocem, istraživala je ljepote Hercegovine kroz fotografiju, što je postalo temelj njezine kreativne igre koja traje do danas.

„Ja se doslovno igram stvarajući svoju viziju umjetnosti.” – kaže Anna Lukenda.


„Klik“ s klijentom kao imperativ uspješne suradnje

Anna za sebe kaže da je tvrdoglava, što smatra prednošću u poslu. Svaki dan joj je ispunjen unaprijed isplaniranim aktivnostima – rano buđenje, vježbanje, planiranje dana, rad na projektima, druženja i maštanje o novim poduzetničkim pothvatima. Ipak, najsretnija je kada jednostavno – stvara. Danas, usluge ove svestrane kreativke prvenstveno se odnose na strateški pristup izgradnje vizualnog identiteta brenda.

Suradnju s klijentima Anna najčešće započinje vizualnim savjetovanjem koje obuhvaća detaljnu analizu brenda i strateško planiranje vizualne komunikacije. Sljedeći korak predstavlja kreiranje vizualnog identiteta kroz dizajn i grafička rješenja koji zajedno stvaraju dosljedan i prepoznatljiv brend.

Ova usluga najčešće se proširuje i u digitalni koncept, odnosno kreiranje kompletnog vizualnog identiteta za platforme društvenih mreža. Njezina najveća ljubav - fotografija, dolazi kao logičan nastavak cjelokupnog procesa stvaranja - kroz usluge profesionalnog fotografiranja poslovnih i lifestyle portreta te produkt fotografiju. Njezini custom projekti predstavljaju zasebnu paletu usluga prilagođenih projektnih suradnji poput kreativnih brend kampanja, editorijala, edukacija i radionica.


Foto: Emma Šukalić

Foto: Anna Lukenda



„Važno mi je raditi s ljudima s kojima dijelim istu viziju i vrijednosti – onima s kojima odmah osjetim taj 'klik'. Ako ne postoji sklad između moje i klijentove estetike, jednostavno ne ulazim u projekt. Na prvom sastanku otvoreno komuniciram svoj vizualni izričaj, pokažem svoj portfolio i stil rada kako bih uštedjela vrijeme i sebi i klijentu. Ako vidim da se naši pristupi ne poklapaju, radije preporučim nekog od kolega. Klijenti najčešće to dočekaju s odobravanjem jer cijene i prepoznaju iskrenost pristupa. Više desetaka zadovoljnih klijenata sa svih strana svijeta danas mi potvrđuje da radim nešto dobro.” - objašnjava dizajnerica.


Vizualni identiteti koji slave žensku slobodu

Kao konzultantica za vizualni identitet brenda i fotografiju, Anna surađuje s vlasnicama malih biznisa, pomažući im osnažiti njihove poduzetničke inicijative kroz vizualnu komunikaciju. Ova svestrana umjetnica posebno je ponosna biti odabrana među 50 ilustratorica koje su ilustrirale 50 žena iz povijesti Bosne i Hercegovine, a čiji su radovi objedinjeni u knjizi Žene BiH.


Foto: Photo DaMa



Sudjelovala je u različitim programima podrške ženama poduzetnicama u organizaciji Fondacije 787, Svjetske banke i frankfurtske škole ESFE. Kako kaže, svaki projekt ju ispunjava na poseban način, no projekt BizUP kojim je cilj pomoći poduzetnicama da ostvare kontinuitet i rast poslovanja, definitivno je projekt koji joj je najviše ispunio dušu, ali i memoriju računala. Projekt je u samo tri godine osigurao podršku za gotovo 50 poduzetnica, a Annina uloga bila je kreirati vizualni identitet njihovih brendova.


Foto: Anna Lukenda

Foto: Emma Šukalić

Foto: Anna Lukenda - Vizual Identity



„Važno mi je da kampanje koje radim uvijek imaju poruku – da podržavaju žene u njihovim slobodama. U mojoj glavi, svatko može sve, ako to zaista želi. Svoju misiju vidim upravo u motiviranju žena da ostvare sve što žele, čak i ono što nisu vjerovale da mogu postići.” – zaključila je Anna Lukenda.

* * *
Naslovna fotografija: Emma Šukalić


Bonjour

Snažan rast i fokus na zajednicu: Održana je godišnja dm konferencija

TEKST: Bonjour.ba - PR

Snažan rast i fokus na zajednicu: Održana je godišnja dm konferencija Snažan rast i fokus na zajednicu: Održana je godišnja dm konferencija

Kompanija dm drogerie markt, vodeći lanac drogerija u Bosni i Hercegovini, i ove godine potvrdila je lidersku poziciju na tržištu ostvarivši snažne poslovne rezultate i značajan rast u svim segmentima poslovanja.

Rezultati i ključna postignuća predstavljeni su na godišnjoj konferenciji za medije, na kojoj je dm drogerie markt još jednom istaknuo svoju posvećenost kupcima, zaposlenicima i zajednici. Konferencija je održana pod krovom teme #sasvimja, kampanje s važnom porukom koja je pratila sve aktivnosti kompanije u ovoj godini. 


dm_konferencija12bonjour_ba

Ostvaren rast prometa od 16,17%

 

Poslovnu godinu 2024/25. dm je zaključio sa ostvarenim prometom od 489,3 miliona KM, što predstavlja rast od 16,17% u odnosu na prethodnu poslovnu godinu. Uz to, kupci su još jednom potvrdili i svoju lojalnost povećavši broj kupovina za 7,17%. 

Tokom godine kompanija je nastavila ulagati i u razvoj poslovne mreže te je preuređeno osam dm trgovina, a otvorene su i dvije nove, čime je dm s ukupno 94 trgovine dodatno učvrstio poziciju najvećeg drogerijskog lanca u BiH.


dm_konferencija7bonjour_ba


 

„Ove godine bilježimo snažan rast i stabilnost poslovanja. Ponosni smo što nastavljamo ulagati u naše zaposlenike, kupce i zajednicu, jer upravo oni predstavljaju temelj našeg uspjeha. 

S ponosom mogu reći da je broj naših zaposlenika dostigao 1.255, a u prošloj godini smo zaposlili 24 nova zaposlenika“, izjavio je Damir Šlosel, direktor dm-a u BiH, i dodao: „Naš fokus u narednom periodu ostaje na održivom razvoju, kvalitetnim uslugama i projektima koji čine razliku, za naše kupce i zajednicu u cjelosti.“

Tri puta više razloga za kupovinu

 

U protekloj poslovnoj godini dm je nastavio ulagati u ono što je kupcima jako važno, kvalitet po povoljnim cijenama i pogodnosti koje olakšavaju svakodnevnu kupovinu. 


dm_konferencija10bonjour_ba

Samo u sniženje cijena proizvoda kroz koncept ‘uvijekpovoljno’ uloženo je gotovo 11 miliona KM, dok su kupci kroz dm active beauty program lojalnosti ostvarili značajne dodatne uštede. 

 

„Naša posvećenost kupcima ogleda se u konkretnim pogodnostima, od ulaganja u sniženje cijena proizvoda do programa lojalnosti koji danas broji gotovo 520.000 članova. Kroz dm active beauty  program lojalnosti iskorišteni su bodovi u vrijednosti višoj od 12 miliona KM, a sakupljeno ih je gotovo 14 miliona KM. 

Ukupno, 24 miliona KM dm je usmjerio na to da kupovina bude povoljnija, jednostavnija i isplativija za sve kupce“, istakla je Admira Isaković, članica Poslovodstva dm-a u BiH. 


dm_konferencija11bonjour_ba

Digitalni kanali sve više postaju dio svakodnevne kupovine. Tako je Moj dm aplikaciju u prošloj poslovnoj godini u prosjeku mjesečno koristilo više od 231.000 aktivnih korisnika, a čak 84% online narudžbi realizuje se upravo putem aplikacije. 

U okviru Moj dm aplikacije kreirana je i nova pogodnost osmišljena s posebnom pažnjom za najmlađe, dm babybonus koji pruža personalizovanu podršku trudnicama i roditeljima djece uzrasta do 3 godine, kroz sadržaje i kupone prilagođene upravo njihovim potrebama i fazama života.

 

Posebno zanimanje kupaca izazvao je i projekt dmLIVE, koji je u 24 emitovane epizode prosječno privukao više od 8.000 gledalaca po emisiji, donoseći korisne savjete i zanimljive najave novih dm proizvoda.


dm_konferencija1bonjour_ba
 

Veliki broj aktivnosti je bio usmjeren i na brigu o zdravlju žena, o kojem dm govori otvoreno, kontinuirano i s iskrenom željom da napravi promjenu.

 

„Kampanja posvećena zdravlju žena dosegnula je gotovo 250.000 žena širom BiH. Kroz dvije stručne konferencije u Banjoj Luci i Sarajevu, na kojima je učestvovalo 500 gošći i 12 stručnjaka, te kroz tri epizode dm Podcasta o zdravlju žena koje su ostvarile više od 80.000 pregleda, potaknuli smo otvoren razgovor o važnim temama. 

Ponosni smo i što je osma dm ženska utrka okupila 3.000 učesnica, zahvaljujući čemu je dm donirao 3.000 pakovanja Jessa higijenskih uložaka sigurnim kućama u BiH“, istakla je Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm-a u BiH.


dm_konferencija9bonjour_ba
 

Briga o zajednici i planeti ostala je jednako važan dio dm priče. Kroz kampanju „{ZAJEDNO} za bolje sutra – ECO EDITION“, dm je podržao deset ekoloških projekata širom zemlje, s ukupno 60.000 KM. 

Dok je tradicionalni Giving Friday ponovo pokazao snagu zajedništva kupaca i dm-a te je prikupljeno 67.000 KM, čime je osigurano više od 11.000 obroka za korisnike 25 narodnih kuhinja. 

U akciji je učestvovalo i 40 dm zaposlenika koji su volonterskim angažmanom pomogli u pripremi dijela obroka. Od početka kampanje do danas, vrijednost doniranih obroka premašila je 285.000 KM. 


dm_konferencija13bonjour_ba
 

Briga o zaposlenicima i njihovom razvoju ostaje jedno od ključnih opredjeljenja kompanije dm. Samo u protekloj poslovnoj godini uloženo je više od 1,8 miliona KM u razvoj i edukaciju zaposlenika, uz kontinuirani rast plata i unapređenje radnih uslova. 

Ovakav pristup potvrđuje dugoročni cilj kompanije, a to je stvaranje sigurnog i poticajnog radnog okruženja u kojem se cijeni balans između poslovnog i privatnog života.
 

Posvećenost zaposlenicima prepoznata je i van kompanije, dm je jedanaesti put proglašen najpoželjnijim poslodavcem u Bosni i Hercegovini. 


dm_konferencija14bonjour_ba

To dodatno potvrđuje filozofiju ‘Živjeti posao drugačije’, koju dm svakodnevno primjenjuje kroz raznovrsne benefite poput 13. plate, regresa u visini plate, poklon kartica, redovnih sistematskih i stomatoloških pregleda, dodatnih edukacija, te aktivnosti kao što su Obiteljski dan ili plaćeni slobodan dan na prvi dan škole. 

Dodatno, činjenica da svake godine više desetina zaposlenica koristi plaćeno porodiljsko odsustvo potvrđuje da dm gradi radnu kulturu zasnovanu na podršci i razvoju.

 

Jubilej i novi planovi

 

Kompanija dm u 2026. godini proslavlja 20 godina poslovanja u Bosni i Hercegovini, a jubilej će biti obilježen aktivnostima posvećenim zaposlenicima, kupcima i zajednici. 

U novoj poslovnoj godini dm BiH planira ulaganja od 14,5 miliona KM, s fokusom na razvoj zaposlenika i daljnje ulaganje u održivi razvoj.

 

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!