TEKST: Bonjour.ba/PR

DATUM OBJAVE: 1.10.2024.

Anna Lukenda je mlada i kreativna dizajnerica i fotografkinja o kojoj se u regiji sve više priča.


Poduzetnica, grafička dizajnerica, fotografkinja, kreativna direktorica, stručnjakinja za vizualni identitet, produkt dizajnerica – sve su to uloge koje Anna svakodnevno kroz život uspješno balansira.

Već na prvu Anna osvaja svojom vatreno crvenom kosom, originalnim stilom i zaraznom energijom. Anna, porijeklom iz Hercegovine, trenutno živi i radi u Frankfurtu, a mi vam danas otkrivamo njene inspirativne projekte.


Foto: Anna Lukenda


Od Akademije u Sarajevu, života u Libiji, do vlastitog studija u Frankfurtu

Kroz više od 15 godina iskustva, Anna se na tržištu regije profilirala u iznimno traženu dizajnericu i fotografkinju, prepoznatu po svojoj svestranosti i naglašenoj autentičnosti. Svoj profesionalni put započela je kroz obiteljski posao, usavršavala se u Sarajevu i Libiji, a danas stvara za klijente iz cijelog svijeta iz svog ureda u Frankfurtu.

Magistrirala je grafički dizajn na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu te je ponosna osnivačica i vlasnica čak tri brenda: aL studio, MOA baggeek i Backdropgeek. Svoj talent i znanje dodatno je potvrdila i kao suosnivačica brenda Wish sofa, osvojivši zajedno s Mersihom Karić, prestižnu nagradu Fiere di Milano za inovaciju u dizajnu transformabilne sofe LA'COCHA.


Foto: Anna Lukenda



Anna Lukenda dolazi iz kreativne obitelji, a njezina strast prema umjetnosti počela je s olovkom u ruci već u najranijem djetinjstvu. Od prvih koraka, zajedno sa svojim ocem, istraživala je ljepote Hercegovine kroz fotografiju, što je postalo temelj njezine kreativne igre koja traje do danas.

„Ja se doslovno igram stvarajući svoju viziju umjetnosti.” – kaže Anna Lukenda.


„Klik“ s klijentom kao imperativ uspješne suradnje

Anna za sebe kaže da je tvrdoglava, što smatra prednošću u poslu. Svaki dan joj je ispunjen unaprijed isplaniranim aktivnostima – rano buđenje, vježbanje, planiranje dana, rad na projektima, druženja i maštanje o novim poduzetničkim pothvatima. Ipak, najsretnija je kada jednostavno – stvara. Danas, usluge ove svestrane kreativke prvenstveno se odnose na strateški pristup izgradnje vizualnog identiteta brenda.

Suradnju s klijentima Anna najčešće započinje vizualnim savjetovanjem koje obuhvaća detaljnu analizu brenda i strateško planiranje vizualne komunikacije. Sljedeći korak predstavlja kreiranje vizualnog identiteta kroz dizajn i grafička rješenja koji zajedno stvaraju dosljedan i prepoznatljiv brend.

Ova usluga najčešće se proširuje i u digitalni koncept, odnosno kreiranje kompletnog vizualnog identiteta za platforme društvenih mreža. Njezina najveća ljubav - fotografija, dolazi kao logičan nastavak cjelokupnog procesa stvaranja - kroz usluge profesionalnog fotografiranja poslovnih i lifestyle portreta te produkt fotografiju. Njezini custom projekti predstavljaju zasebnu paletu usluga prilagođenih projektnih suradnji poput kreativnih brend kampanja, editorijala, edukacija i radionica.


Foto: Emma Šukalić

Foto: Anna Lukenda



„Važno mi je raditi s ljudima s kojima dijelim istu viziju i vrijednosti – onima s kojima odmah osjetim taj 'klik'. Ako ne postoji sklad između moje i klijentove estetike, jednostavno ne ulazim u projekt. Na prvom sastanku otvoreno komuniciram svoj vizualni izričaj, pokažem svoj portfolio i stil rada kako bih uštedjela vrijeme i sebi i klijentu. Ako vidim da se naši pristupi ne poklapaju, radije preporučim nekog od kolega. Klijenti najčešće to dočekaju s odobravanjem jer cijene i prepoznaju iskrenost pristupa. Više desetaka zadovoljnih klijenata sa svih strana svijeta danas mi potvrđuje da radim nešto dobro.” - objašnjava dizajnerica.


Vizualni identiteti koji slave žensku slobodu

Kao konzultantica za vizualni identitet brenda i fotografiju, Anna surađuje s vlasnicama malih biznisa, pomažući im osnažiti njihove poduzetničke inicijative kroz vizualnu komunikaciju. Ova svestrana umjetnica posebno je ponosna biti odabrana među 50 ilustratorica koje su ilustrirale 50 žena iz povijesti Bosne i Hercegovine, a čiji su radovi objedinjeni u knjizi Žene BiH.


Foto: Photo DaMa



Sudjelovala je u različitim programima podrške ženama poduzetnicama u organizaciji Fondacije 787, Svjetske banke i frankfurtske škole ESFE. Kako kaže, svaki projekt ju ispunjava na poseban način, no projekt BizUP kojim je cilj pomoći poduzetnicama da ostvare kontinuitet i rast poslovanja, definitivno je projekt koji joj je najviše ispunio dušu, ali i memoriju računala. Projekt je u samo tri godine osigurao podršku za gotovo 50 poduzetnica, a Annina uloga bila je kreirati vizualni identitet njihovih brendova.


Foto: Anna Lukenda

Foto: Emma Šukalić

Foto: Anna Lukenda - Vizual Identity



„Važno mi je da kampanje koje radim uvijek imaju poruku – da podržavaju žene u njihovim slobodama. U mojoj glavi, svatko može sve, ako to zaista želi. Svoju misiju vidim upravo u motiviranju žena da ostvare sve što žele, čak i ono što nisu vjerovale da mogu postići.” – zaključila je Anna Lukenda.

* * *
Naslovna fotografija: Emma Šukalić


Bonjour

Jedna žena. Jedan intervju. Sigurnost je proces, rizici prilika.

TEKST: Bonjour.ba

Jedna žena. Jedan intervju. Sigurnost je proces, rizici prilika. Jedna žena. Jedan intervju. Sigurnost je proces, rizici prilika.

Sigurnost je riječ koju svi volimo čuti, bilo da je riječ o poslu, porodici ili finansijama, ali koliko je zapravo realna? Da li sigurnost zaista postoji ili je samo osjećaj koji gradimo povjerenjem u ljude i sisteme oko sebe?

Upravo u tom prostoru između očekivanja i stvarnosti nastaje uloga upravljanja rizicima.

O tome šta znači biti čuvar stabilnosti u svijetu punom promjena, razgovarali smo s Arnelom Alagić, Direktoricom Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci.
 

asa-banka-arnela-alagic-3-bonjour-ba

 Arnela Alagić, Direktorica Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci  


Vidjeti ono što drugi ne vide


Vi ste zaduženi za sve ono što treba spriječiti da se ne desi. Kada znate da je rizik realan, a da ga tim još ne vidi?


“Upravljanje rizicima u svakodnevnom radu ne možemo i ne trebamo posmatrati izolovano. Rizici predstavljaju sastavni dio poslovnog modela banke. Sagledavamo tržišna kretanja i regulatorni okvir. Za mene, snažan tim predstavlja ključnu ulogu u uspješnom upravljanju rizicima," objašnjava Arnela.
 

asa-banka-arnela-alagic-5-bonjour-ba

asa-banka-arnela-alagic-9-bonjour-ba


Ona dodaje da timski rad omogućava razmjenu znanja, transparentnu i jasnu komunikaciju, razumijevanje, ali i jednako važno poštovanje, čime rizici predstavljaju prilike za unapređenje poslovnih procesa, a nikako prijetnju u poslu.


Moć odluke koja nije popularna


Kako izgleda kada lider mora reći “ne”, iako zna da to niko ne želi čuti?

Arnela: Vrlo često kada dođe ‘ne’, to je izazov kojeg zajedno pretvaramo u prilike. U mojoj ulozi reći ‘ne’ posmatram u širem kontekstu, odnosno u interesu cijele organizacije, na način da nas rizik ne ograničava, nego u svakodnevnom poslu pomaže ka kvalitetnijim i razumnijim donošenjem odluka.

 

asa-banka-arnela-alagic-100-bonjour-ba


Sigurna opcija… postoji li uopće?


Postoji li u životu “sigurna opcija” ili je to samo osjećaj koji sebi kupimo?

Dotakli smo se i teme koja se rijetko postavlja naglas, a to je da li postoji u životu uopće sigurna opcija ili samo iluzija kontrole koju gradimo planiranjem i odlukama.

“Sigurna opcija u životu jeste osjećaj, a ne činjenica. Ono što nas čini sigurnim u svakodnevnom radu jesu analize različitih podataka, kontrola koju uspostavljamo u određenom poslovnom okruženju. Upravljanje rizicima jeste činjenica gdje svakodnevnim donošenjem odluka sprečavamo da se nešto desi”, objašnjava Arnela.
 

asa-banka-arnela-alagic-1-bonjour-ba

asa-banka-arnela-alagic-2-bonjour-ba


Povjerenje i nepovjerenje u bankarstvu


Za kraj, razgovor smo usmjerili ka temi koja najviše povezuje banke i ljude, a to je povjerenje. 

Zašto neki korisnici osjećaju nepovjerenje prema bankama?

Arnela jasno ističe da se povjerenje ne podrazumijeva, ono se gradi i to svakodnevno: "Transparentna i jasna komunikacija prema klijentima je ključ da banka postane strateški partner sa svojim klijentima. Takav pristup upravo imamo u ASA Banci. Taj pristup dovodi do zadovoljstva klijenata, a u konačnici to je ključni pokazatelj dugoročnog povjerenja i dvosmjerne komunikacije s klijentima koju smo uspostavili.“
 

asa-banka-arnela-alagic-10-bonjour-ba


Razgovor s Arnelom Alagić pokazuje da sigurnost nije stanje, već proces koji se svakodnevno gradi znanjem, odgovornošću i povjerenjem. U njenom poslu, iskustvo i analitika idu ruku pod ruku s empatijom i razumijevanjem ljudi jer iza svake brojke stoji odluka, a iza svake odluke čovjek.
 

asa-banka-arnela-alagic-12-bonjour-ba
 

Upravo takav pristup čini ASA Banku mjestom gdje se odluke ne donose samo racionalno, nego i s dubokim osjećajem odgovornosti prema ljudima, a žene poput Arnele pokazuju da liderstvo nije samo u donošenju odluka, već i u načinu na koji se one žive. 
 

 

Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto i video za Bonjour.ba: Marko Jovančić


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!