TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 1.10.2024.
Anna Lukenda je mlada i kreativna dizajnerica i fotografkinja o kojoj se u regiji sve više priča.
Poduzetnica, grafička dizajnerica, fotografkinja, kreativna direktorica, stručnjakinja za vizualni identitet, produkt dizajnerica – sve su to uloge koje Anna svakodnevno kroz život uspješno balansira.
Već na prvu Anna osvaja svojom vatreno crvenom kosom, originalnim stilom i zaraznom energijom. Anna, porijeklom iz Hercegovine, trenutno živi i radi u Frankfurtu, a mi vam danas otkrivamo njene inspirativne projekte.

Foto: Anna Lukenda
Od Akademije u Sarajevu, života u Libiji, do vlastitog studija u Frankfurtu
Kroz više od 15 godina iskustva, Anna se na tržištu regije profilirala u iznimno traženu dizajnericu i fotografkinju, prepoznatu po svojoj svestranosti i naglašenoj autentičnosti. Svoj profesionalni put započela je kroz obiteljski posao, usavršavala se u Sarajevu i Libiji, a danas stvara za klijente iz cijelog svijeta iz svog ureda u Frankfurtu.
Magistrirala je grafički dizajn na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu te je ponosna osnivačica i vlasnica čak tri brenda: aL studio, MOA baggeek i Backdropgeek. Svoj talent i znanje dodatno je potvrdila i kao suosnivačica brenda Wish sofa, osvojivši zajedno s Mersihom Karić, prestižnu nagradu Fiere di Milano za inovaciju u dizajnu transformabilne sofe LA'COCHA.

Foto: Anna Lukenda
Anna Lukenda dolazi iz kreativne obitelji, a njezina strast prema umjetnosti počela je s olovkom u ruci već u najranijem djetinjstvu. Od prvih koraka, zajedno sa svojim ocem, istraživala je ljepote Hercegovine kroz fotografiju, što je postalo temelj njezine kreativne igre koja traje do danas.
„Ja se doslovno igram stvarajući svoju viziju umjetnosti.” – kaže Anna Lukenda.
„Klik“ s klijentom kao imperativ uspješne suradnje
Anna za sebe kaže da je tvrdoglava, što smatra prednošću u poslu. Svaki dan joj je ispunjen unaprijed isplaniranim aktivnostima – rano buđenje, vježbanje, planiranje dana, rad na projektima, druženja i maštanje o novim poduzetničkim pothvatima. Ipak, najsretnija je kada jednostavno – stvara. Danas, usluge ove svestrane kreativke prvenstveno se odnose na strateški pristup izgradnje vizualnog identiteta brenda.
Suradnju s klijentima Anna najčešće započinje vizualnim savjetovanjem koje obuhvaća detaljnu analizu brenda i strateško planiranje vizualne komunikacije. Sljedeći korak predstavlja kreiranje vizualnog identiteta kroz dizajn i grafička rješenja koji zajedno stvaraju dosljedan i prepoznatljiv brend.
Ova usluga najčešće se proširuje i u digitalni koncept, odnosno kreiranje kompletnog vizualnog identiteta za platforme društvenih mreža. Njezina najveća ljubav - fotografija, dolazi kao logičan nastavak cjelokupnog procesa stvaranja - kroz usluge profesionalnog fotografiranja poslovnih i lifestyle portreta te produkt fotografiju. Njezini custom projekti predstavljaju zasebnu paletu usluga prilagođenih projektnih suradnji poput kreativnih brend kampanja, editorijala, edukacija i radionica.

Foto: Emma Šukalić

Foto: Anna Lukenda
„Važno mi je raditi s ljudima s kojima dijelim istu viziju i vrijednosti – onima s kojima odmah osjetim taj 'klik'. Ako ne postoji sklad između moje i klijentove estetike, jednostavno ne ulazim u projekt. Na prvom sastanku otvoreno komuniciram svoj vizualni izričaj, pokažem svoj portfolio i stil rada kako bih uštedjela vrijeme i sebi i klijentu. Ako vidim da se naši pristupi ne poklapaju, radije preporučim nekog od kolega. Klijenti najčešće to dočekaju s odobravanjem jer cijene i prepoznaju iskrenost pristupa. Više desetaka zadovoljnih klijenata sa svih strana svijeta danas mi potvrđuje da radim nešto dobro.” - objašnjava dizajnerica.
Vizualni identiteti koji slave žensku slobodu
Kao konzultantica za vizualni identitet brenda i fotografiju, Anna surađuje s vlasnicama malih biznisa, pomažući im osnažiti njihove poduzetničke inicijative kroz vizualnu komunikaciju. Ova svestrana umjetnica posebno je ponosna biti odabrana među 50 ilustratorica koje su ilustrirale 50 žena iz povijesti Bosne i Hercegovine, a čiji su radovi objedinjeni u knjizi Žene BiH.

Foto: Photo DaMa
Sudjelovala je u različitim programima podrške ženama poduzetnicama u organizaciji Fondacije 787, Svjetske banke i frankfurtske škole ESFE. Kako kaže, svaki projekt ju ispunjava na poseban način, no projekt BizUP kojim je cilj pomoći poduzetnicama da ostvare kontinuitet i rast poslovanja, definitivno je projekt koji joj je najviše ispunio dušu, ali i memoriju računala. Projekt je u samo tri godine osigurao podršku za gotovo 50 poduzetnica, a Annina uloga bila je kreirati vizualni identitet njihovih brendova.

Foto: Anna Lukenda

Foto: Emma Šukalić

Foto: Anna Lukenda - Vizual Identity
„Važno mi je da kampanje koje radim uvijek imaju poruku – da podržavaju žene u njihovim slobodama. U mojoj glavi, svatko može sve, ako to zaista želi. Svoju misiju vidim upravo u motiviranju žena da ostvare sve što žele, čak i ono što nisu vjerovale da mogu postići.” – zaključila je Anna Lukenda.
* * *
Naslovna fotografija: Emma Šukalić
TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!