TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 25.9.2019.
Alma Ras, bh. kompanija koja je lani proslavila 20 uspješnih godina branda na bh.tržištu nas iz sezone u sezonu oduševljava novim kolekcijama finog intimnog rublja, ali i najmekšeg spavaćeg programa.
Dizajn domaćih dizajnera skrojen u udobne komade donjeg rublja s MADE IN BIH etiketom upoznajemo kroz bajkovite editorijale, nerijetko u potpisu domaćih fotografa, vizažista, modela i stilista, stoga nije iznenađenje ni činjenica da je kompanija za realizaciju svog novog, unikatnog koncepta uređenja kakav ćete naći samo u Alma Ras poslovnicama, angažirala prepoznatljivo ime domaće arhitektonske scene, gdina Isaka Garibovica.
Naime, nakon redizajniranih poslovnica na Ilidži i u BBI Centru, Alma Ras tim je u suradnji s gdinom Isakom redizajnirao i poslovnicu u Mepas Mallu u Mostaru, a naš tim nije odolio pozivu da zavirimo u njihov novi, osvježeni prostor.
Uređenost prostora u skladu s oznakama brenda kupcima pruža jedinstveno Alma Ras iskustvo kroz detalje kao što su materijali korišteni na namještaju, a koji su preslikani s njihovih modela. Posebno odabrani dekorativni elementi, poput zanimljivog lustera ili stolića s mramornim efektom, čine svaku poslovnicu jedinstvenom.
Na naš upit o tome kako je došlo do suradnje s bh.arhitektom, kreativna direktorica brenda, Sedina Memagić nam otkriva: „Saradnja s gospodinom Isakom je proizašla iz njegovog iskustva i mnogobrojnih projekata koji se konkretno odnose na uređenje prodajnog prostora. Pored toga Isak je likovni umjetnik te ima ljepši osjećaj za prostor i elemente koji su bitni za postizanje harmonije i suživot artikala koji se nude kao i kompletnu atmosferu u prostoru koja je prema istraživanju za kupce najbitniji segment u procesu odabira i kupovine proizvoda koji nudite.“
Zanimalo nas je i kako je tekao proces redizajna dućana, na što nam je gđa Sedina otkrila kako se radi o složenom procesu koji započinje mjerenjem i postizanjem maksimalne iskorištenosti prostora s obzirom na veličinu objekta i lokaciju na kojoj se nalazi.
Nakon idejnog projekta, pristupaju 3D vizualizaciji prostora gdje u timu zajednički donose ključne odluke o izgledu prostora kao i detaljima koji ga karakteriziraju. Ono što je izazovno jeste da, obzirom na standardizaciju opreme i svih elemenata namještaja, ne smiju odstupiti od samog koncepta, što ga čini i univerzalnim za Alma Ras brend.
U uređenju je posebna pažnja stavljena na pažljivo biranu rasvjetu kao i dizajn izložbenih polica koje u Alma Ras dućanima dolaze najčešće u zlatnoj boji što prostoru daje osjećaj luksuza.
U Mostaru je on dodatno pospješen odabirom tepiha krutog tkanja i udobne fotelje kao centralnog mjesta u dućanu koje ostavlja dojam privatnih showroomova gdje uz preporuku njihovog osoblja možete odabrati najbolji model za sebe.
Govoreći o najboljim modelima to su ove sezone zasigurno artikli iz njihove aktualne kolekcije naziva 'Nikolija', čiji vizuali snimljeni u šumskom ambijentu krase vanjski zid poslovnice u Mostaru.
Sigurni smo da ćete uživati u iskustvu koje će vas dočekati u njihovim poslovnicama, a do tada uživajte u njemu kroz fotografije koje donosimo.
TEKST: Ada Ćeremida
Prvi ponedjeljak u maju 2026. godine otvara pitanje šta moda postaje kada se vrati svom izvornom mediju: tijelu i umjetnosti.
Prvi ponedjeljak u maju odavno je više od glamurozne noći: on određuje način na koji ćemo posmatrati modu u godini pred nama. Prošlogodišnji fokus na arhivima i reinterpretaciji tradicije otvorio je razgovor o tome kako moda čuva svoje nasljeđe. Ove godine, priča postaje još direktnija, intimnija i sa suštinom.
Umjesto da se bavi onim što odjeća “pamti”, ovogodišnja izložba vraća se na početnu tačku: na tijelo.
Na načine na koje se ono kroz stoljeća oblikovalo, prikazivalo, štitilo, ukrašavalo i tumačilo. A tema koja stoji iza ovogodišnjeg prvog majskog ponedjeljka naglašava upravo to, odjeveni oblik kao temelj umjetničke i modne istorije.
Šta stoji iza ovogodišnje ideje Costume Art ?
Izložba koja određuje koncept ove godine zasnovana je na jednostavnoj, ali moćnoj ideji: odjeveno tijelo je jedan od ključnih motiva kroz cijelu istoriju umjetnosti. I to ne samo u modnom smislu. Gotovo svaki figurativni prikaz u Met muzeju — od skulptura do slika različitih epoha, prikazuje tijelo obučeno na određeni način.
Kroz putovanje od praistorije do savremenosti, postavka istražuje kako je “dressed body” mijenjao značenja, identitete i forme. Uparivanjem komada iz Costume Institute kolekcije sa remek-djelima iz ostatka muzeja, stvara se vizuelni dijalog: odjeća nije dekor, ona je kulturni tekst.
Tu ideju potvrđuje i historičarka umjetnosti mode Aileen Ribeiro, koja je još prije nekoliko decenija primijetila da se historija odijevanja često tretirala kao oblast “neprobojna za analizu”. Drugim riječima, moda se predugo držala izvan ozbiljnog umjetničkog diskursa. Ova izložba to konačno ispravlja.
Tri tijela tri načina čitanja mode
Tema se tumači kroz tri vrste tijela:
Tijelo kao umjetnost: Idealizirane, klasične siluete koje povezuju modu sa skulpturom i ikonografijom prošlih epoha.
Zanemareno tijelo: Tijela koja su historijski izostavljena iz modnog i umjetničkog kanona: trudno, starije, bolesno, stvarno tijelo.
Fizičko, univerzalno tijelo: Anatomska, simbolička forma; tijelo kao temelj bez kojeg moda ne postoji.
Ova tri pristupa otvaraju prostor dizajnerima da iskoriste punu snagu svoje imaginacije i da kroz modu ispričaju potpuno nove priče o ljudskom obliku.
Uparivanjem modnih komada sa umjetničkim djelima, izložba pokazuje ono što se dugo ignorisalo: moda i umjetnost nikada nisu bile odvojene discipline. Moda je uvijek učila iz umjetnosti. Umjetnost je uvijek koristila odjeću kao ključ za razumijevanje identiteta.
Šta možemo očekivati ovog maja?
Očekuje se da će ovogodišnji crveni tepih biti jedan od najkonceptualnijih u posljednjoj deceniji, jer tema otvara dizajnerima prostor za neobičnu slobodu, ali i odgovornost. Siluete će vjerovatno kliziti između skulpturalnih formi inspirisanim antičkim i renesansnim djelima i anatomskih konstrukcija koje prate samu arhitekturu tijela.
Vidjet ćemo i modele koji nose snažan društveni komentar, reinterpretacije zanemarenih ili cenzurisanih tijela, kao i arhivske kreacije izvučene iz depoa i postavljene u kontekst kulturnog artefakta. Mnogi će posegnuti za instalacijskim pristupom, stvarajući komade koji više podsjećaju na galerijske radove nego na klasičnu modu.
Sve ukazuje na to da će prvi ponedjeljak u maju postati susret skulpture, mode, društvenih pitanja i vizuelne poezije, noć u kojoj odjeća neće biti samo glamur, nego analiza, komentar i umjetničko djelo samo po sebi.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!