TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 25.9.2019.
Alma Ras, bh. kompanija koja je lani proslavila 20 uspješnih godina branda na bh.tržištu nas iz sezone u sezonu oduševljava novim kolekcijama finog intimnog rublja, ali i najmekšeg spavaćeg programa.
Dizajn domaćih dizajnera skrojen u udobne komade donjeg rublja s MADE IN BIH etiketom upoznajemo kroz bajkovite editorijale, nerijetko u potpisu domaćih fotografa, vizažista, modela i stilista, stoga nije iznenađenje ni činjenica da je kompanija za realizaciju svog novog, unikatnog koncepta uređenja kakav ćete naći samo u Alma Ras poslovnicama, angažirala prepoznatljivo ime domaće arhitektonske scene, gdina Isaka Garibovica.
Naime, nakon redizajniranih poslovnica na Ilidži i u BBI Centru, Alma Ras tim je u suradnji s gdinom Isakom redizajnirao i poslovnicu u Mepas Mallu u Mostaru, a naš tim nije odolio pozivu da zavirimo u njihov novi, osvježeni prostor.
Uređenost prostora u skladu s oznakama brenda kupcima pruža jedinstveno Alma Ras iskustvo kroz detalje kao što su materijali korišteni na namještaju, a koji su preslikani s njihovih modela. Posebno odabrani dekorativni elementi, poput zanimljivog lustera ili stolića s mramornim efektom, čine svaku poslovnicu jedinstvenom.
Na naš upit o tome kako je došlo do suradnje s bh.arhitektom, kreativna direktorica brenda, Sedina Memagić nam otkriva: „Saradnja s gospodinom Isakom je proizašla iz njegovog iskustva i mnogobrojnih projekata koji se konkretno odnose na uređenje prodajnog prostora. Pored toga Isak je likovni umjetnik te ima ljepši osjećaj za prostor i elemente koji su bitni za postizanje harmonije i suživot artikala koji se nude kao i kompletnu atmosferu u prostoru koja je prema istraživanju za kupce najbitniji segment u procesu odabira i kupovine proizvoda koji nudite.“
Zanimalo nas je i kako je tekao proces redizajna dućana, na što nam je gđa Sedina otkrila kako se radi o složenom procesu koji započinje mjerenjem i postizanjem maksimalne iskorištenosti prostora s obzirom na veličinu objekta i lokaciju na kojoj se nalazi.
Nakon idejnog projekta, pristupaju 3D vizualizaciji prostora gdje u timu zajednički donose ključne odluke o izgledu prostora kao i detaljima koji ga karakteriziraju. Ono što je izazovno jeste da, obzirom na standardizaciju opreme i svih elemenata namještaja, ne smiju odstupiti od samog koncepta, što ga čini i univerzalnim za Alma Ras brend.
U uređenju je posebna pažnja stavljena na pažljivo biranu rasvjetu kao i dizajn izložbenih polica koje u Alma Ras dućanima dolaze najčešće u zlatnoj boji što prostoru daje osjećaj luksuza.
U Mostaru je on dodatno pospješen odabirom tepiha krutog tkanja i udobne fotelje kao centralnog mjesta u dućanu koje ostavlja dojam privatnih showroomova gdje uz preporuku njihovog osoblja možete odabrati najbolji model za sebe.
Govoreći o najboljim modelima to su ove sezone zasigurno artikli iz njihove aktualne kolekcije naziva 'Nikolija', čiji vizuali snimljeni u šumskom ambijentu krase vanjski zid poslovnice u Mostaru.
Sigurni smo da ćete uživati u iskustvu koje će vas dočekati u njihovim poslovnicama, a do tada uživajte u njemu kroz fotografije koje donosimo.
TEKST: Ada Ćeremida
Niste jedini ako vas je ove godine već nekoliko puta preplavio osjećaj da trendovi u interijerima dolaze i nestaju brže nego što uspijemo zapamtiti njihove nazive.
U našoj rubrici Interijer i Dizajn već smo prolazili kroz rane proljetne prognoze, sezonske palete boja, analize scandi, urban i organic modern estetika, a svaka od njih činila se kao mala promjena pravila igre.
No, krajem godine događa se nešto zanimljivo: kada se svi ti fragmenti spoje, pred nama se pojavi jasna slika onoga što 2026. zapravo donosi.
Nema više samo “viralne” vaze ili komode sa Instagrama, niti trendova koji traju onoliko koliko traje jedan viralni Reel. Umjesto toga, vidimo smjer povratak čovjeku, navikama, teksturi, toplini. Trendovi odjednom više ne izgledaju kao dekorativni popis, nego kao odgovor na način na koji zapravo živimo.
Ovaj pregled nije samo još jedan “šta je u modi ove godine”, nego pokušaj da zajedno sagledamo promjene koje se tiho pojavljuju u domovima širom svijeta i regiona. Promjene koje se ne dešavaju zato što su fotogenične, već zato što su logične, ljudske i dugo očekivane.
U nastavku donosimo šest trendova za 2026. koji zaista mijenjaju jezik interijera i pokazuju kako će se naši domovi osjećati, ne samo kako će izgledati.
Toplije nijanse vraćaju boju u dnevne sobe
Nakon gotovo desetljeća u kojem su vladale hladne sive, interijeri ulaze u eru topline. Palete za 2026. okreću se tonovima kakvi se nalaze u prirodi: moka, boja pijeska, prigušeni karameli, maslinasto zelena i tamni šljive. Ti tonovi ne samo da prostor čine ugodnijim, nego stvaraju i vizualnu dubinu koju sterilni neutralni tonovi nikada nisu uspjeli pružiti.
Trend koji se posebno ističe je colour-drenching oblaganje cijelog prostora jednom nijansom, od zidova do namještaja. U kombinaciji s prigušenim svjetlom i mat završnicama, prostor dobiva osjećaj intimnosti koji će dominirati idućom sezonom.
Organske obline mijenjaju geometriju prostora
2026. je godina u kojoj se geometrija interijera omekšava. Umjesto oštrih rubova i kubičnih silueta, fokus prelazi na mekane linije, zaobljene naslone, valovite police i skulpturalne stolove. Takav dizajn stvara fluidnost, ali i osjećaj pristupačnosti kao da vas prostor poziva da uđete, sjednete i ostanete.
Ove forme dolaze kao odgovor na želju za smirenim, ugodnim domom, ali i kao estetski kontrapunkt digitalnom svijetu koji je sve oštriji i linearniji. Organski oblikovani komadi postaju mala umjetnička djela.
Teksture pričaju priču umjesto dekoracije
Umjesto gomilanja dodataka, 2026. nas vraća esenciji materijala. Teksture preuzimaju ulogu dekoracije: bouclé, brušeni pamuk, chenille, lan, drvo, vidljive strukture, keramika koja zadržava ručni otisak, kamen s prirodnim nesavršenostima.
Prostor u kojem se kombiniraju glatko i hrapavo, toplo i hladno, mekano i tvrdo postaje vizualno slojevit – i to bez dodatnog dekorativnog tereta. Ovaj trend posebno odgovara modernim domovima s malo kvadrata jer tekstura daje karakter, čak i kada se minimalno unosi.
Dom postaje mjesto regeneracije
Nakon godina u kojima je dom morao postati i kancelarija i učionica i studio, 2026. donosi novi pravac: stvaranje mikro-zona za odmor i regeneraciju. To mogu biti mali prostori za čitanje, kutovi sa stolicom i lampom, mini-spa zone u kupaonici, prostori za jogu ili tihi rad.
Ono što ih povezuje jeste potreba da se dom ne koristi samo funkcionalno, nego i emocionalno. Dizajn se sve više okreće ritualima – ne samo estetici. Svjetlo se spušta niže, tkanine postaju mekše, a prostor se oslobađa stvari koje ne imaju priču.
Zanatski detalji i komadi s dušom preuzimaju glavnu ulogu
Globalno tržište okreće se personaliziranom dizajnu, a 2026. je godina u kojoj se zanatstvo potpuno vraća u prvi plan. Ručno rađeni komadi, nepravilne linije, stolice s vidljivim spojevima, pletene detalje od ratana, ručno glazirane pločice i keramika s teksturom postaju elementi koji unose autentičnost.
Umjesto identičnih setova namještaja, interijeri se sve više razvijaju kao “kolekcije trenutaka” komada koji dolaze iz različitih izvora, perioda i estetika, ali se spajaju u harmoničan narativ. Osjećaj doma zamjenjuje osjećaj izloga.
Suptilni povratak maksimalizma, ali u zrelijoj formi
Iako minimalizam neće nestati preko noći, 2026. pokazuje naglašeni povratak slojeva, bogatih boja i nešto hrabrijih kombinacija materijala. Ovo nije kaotični maksimalizam, već tih, promišljen pristup, gdje se komadi biraju pažljivo, a prostor priča priču kroz nekoliko izabranih elemenata, ne kroz gomilanje svega.
Rezultat je interijer koji ima karakter, toplinu i prepoznatljivu atmosferu, ali i prostor koji izgleda poput dobro kurirane kolekcije.
Kada se svi ovi trendovi stave jedan do drugog, jasno je da se 2026. ne bavi površinom, već atmosferom. Domovi postaju mekši, sporiji, ličniji. Boje nas grle, teksture nas umiruju, a obline stvaraju ritam koji se gotovo neprimjetno uvlači u svakodnevicu.
Najvažnije: sve odluke u dizajnu vraćaju se čovjeku, njegovoj udobnosti, ritualima i načinu života, što je možda i najveći pomak nakon godina u kojima je estetika često bila važnija od osjećaja.
Ipak, svaka godina u dizajnu donosi i ono što polako gubi snagu. U sljedećim danima istraživat ćemo trendove koji izlaze iz fokusa, one koji su dugo dominirali Pinterestom i Instagramom, ali se više ne uklapaju u smjer u kojem interijeri prirodno idu.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!