TEKST: Bonjour.ba, Promotivni članak
DATUM OBJAVE: 16.5.2023.
Putovanja povodom proslave brendova uz koje smo odrasli u nama uvijek bude posebne emocije.
Tako je bilo i ovaj put kada smo trodnevnim putovanjem obilježili 45 godina postojanja kozmetičkog brenda za njegu - Becutan. Za putovanje koje će nam ostati u sjećanju Ohridom i Skopljem zaslužna je kompanija ALKALOID, a da smo mi iz regije jedni od najgostoprimljivijih domaćina na svijetu je pokazao upravo tim zaslužan za ovo putovanje.
Brend Becutan kreira proizvode namijenjene njezi i zaštiti bebine i dječije kože još od prvog dana. S 45. godina postojanja njihovi proizvodi su postali dio tradicije njege djece na ovim prostorima. Kako je i sam generalni direktor kompanije ALKALOIDA rekao da su njegovi roditelji koristili Becutan proizvode, a sada ih koristi i on za brigu o vlastitoj djeci je priča s kojom se mogu poistovjetiti mnogi od nas.
Nostalgija nas često veže uz proizvode koje smo koristili u djetinjstvu, kada na to dodamo i činjenicu da se kvaliteta istih godinama samo razvijala i dosegla najviši nivo, jasno je da takve navike nećemo mijenjati. Bilo je pravo osvježenje slušati i govor generalnog direktora kompanije ALKALOID Zhivka Mukaetov koji je ovaj put preskočio poslovne poruke i fokusirao se na važnost brige o djeci.
Posebno nas je oduševio i cilj ovogodišnjeg rođendana Becutana gdje će procent prodaje svih Becutan proizvoda iz tečne linije ići za podršku SOS dječijem selu. Više detalja donosimo i nakon priče o prekrasnom putovanju koje su za nas pripremili.
Putovanje koje ćemo prepričavati
Ohrid
Nakon kratkog leta za Zagreb, a potom i drugog za Skopje našli smo se u gradu kulture, biseru Balkana - Ohridu. Legenda kaže da je grad Ohrid dobio ime po svojim brežuljcima - о (o) + хрид (hrid - planina, brežuljak).
Nakon doručka koji nam je dao energiju za dan koji slijedi, kratke jutarnje šetnje i obavezne kafe na terasi, uslijedilo je i kratko putovanje brodom ohridskim jezerom. S vremenskim uvjetima i osjećajem sunca na licu koje posebno prija od vodiča smo saznali i nekoliko činjenica o Ohridu.
Emina Smaka, novinarka Bonjour.ba
Posebna priča se veže upravo uz opis ovog grada - biser Balkana. Naime, prije više od 200 godina nastao je poznati ohridski biser. Ovaj tajni recept za kreiranje bisera se radi od školjki s emulzijom 8 sastojaka. Ukoliko se nađete u ovom historijski važnom mjestu preporučujemo da vaš suvenir s putovanja bude upravo komad nakita ohridskim biserom s kojim ćete uvijek imati posebnu priču za ispričati.
Sidro smo spustili u manastiru Sv. Naum, a prvi zvuk koji smo čuli je glasanje pauna koji će nam poslije ponosno pozirati ispred objektiva. Sv. Naum je dobio ime po čudotvorcu svetom Naumu koji je i napravio ovu crkvu, a njegov fokus je bio na liječenju ljudskih duša.
Ispred crkve se uz šepurenje pauna prostire i poseban pogled na ohridsko jezero.
Manastir Sv. Naum
Nakon historijski i arhitektonski zanimljivog razgledanja manastira uputili smo se i na splav gdje smo dočekani uz prekrasno serviran stol, UNESCO zaštićenu prirodu i poznati zvuk tamburaša.
Na kopneni dio Ohrida smo se vratili brodom, a potom se spremili za ‘jednostavno drugačije’ iskustvo u jednom od poznatih lokalnih restorana.
Naredni dan je bio rezervisan za šetnju i obilazak dvije crkve, od ukupno 70 na prostoru Ohrida. Sv. Sofia je jedan od najljepših, a ujedno i najvećih religijskih objekata u Ohridu koja postoji još od 11. stoljeća. Unutrašnje freske oslikane religijskim motivima su zapravo originali.
Crkva Sv. Sofia
Neizostavna lokacija je i crkva Sv. Jovana Kanoeo s neodoljivom pozadinom sačinjenoj od plavetnila ohridskog jezera. Dok je tu i crkva Sv. Klimenta i Pantelejmona s živopisnim krajolikom.
Crkva Sv. Jovana Kanoeo
Crkva Sv. Klimenta i Pantelejmona
Odmah pored Sv. Sofie smo u Muzeju ohridskog bisera mogli čuti i priču o istom te kupiti poklone za najmilije s posebnom pričom.
Nakon kratkog shoppinga smo imali priliku probati makedonske slastice i gourmet slane užitke uz društvo generalnog direktora ALKALOIDA Zhivka Mukhaetov i njegovog tima. Uz neizostavnu temu o sličnostima svih zemalja ovog regiona i priča o posebnosti kulture ovog mjesta, razgovoru o planovima i razvoju ALKALOID grupacije te uz savršeno gostoprimstvo zaputili smo se i u glavni grad Sjeverne Makedonije, Skoplje.
Dan smo zaokružili večerom u jednom luksuznom restoranu hotela Panoramika. Večeru uz pogled na svjetlucavo Skoplje su uljepšale i neke od najzanimljivijih slastica koje smo probali. Tip – Preporučujemo kušanje slastica koja su prava, mala umjetnička djela.
Ovo opuštajuće putovanje s mnoštvom iskustvenih događaja smo završili uz obraćanje generalnog direktora kompanije ALKALOID Zhivka Mukaetov povodom godišnjice brenda Becutan. Uz razgovor s prim. dr. Marinom Pop – Lazarova, Silvijom Brajovic direktoricom za prikupljanje sredstava i komunikacije SOS dječjeg sela smo saznali više o bazama na kojima brend Becutan stoji.
Zhivko Mukaetov, generalni direktor kompanije ALKALOID
Zapravo, sami cilj ove godišnjice je strateška podrška dječijem SOS selu. Brend Becutan leži na osnovama očuvanja djece i pružanje potpune i kvalitetne brige svoj djeci svijeta. Njihov razgovor koji je vodila Maja Mizo, brend menadžerica za Becutan, nas je podsjetio na važnost brige o djeci, ali i odgovornosti koju na sebe preuzima grupacija ALKALOID.
* * *
TEKST: Bonjour.ba, Promotivni članak
Otvaraš telefon samo da brzo pročitaš poruku. Sekundu kasnije – već si na TikToku. Još jedan video psa koji svira klavir. Smiješno, slatko… i tako poznato.
Stižu notifikacije. Podsjetnici iskaču. Screenshot koji si poslala sebi – za svaki slučaj. Screenshot koji si htjela poslati najboljoj prijateljici – ali nisi. Novi e-mail s naslovom „Posljednja prilika“, koji nikada nećeš otvoriti. A tu je i ona aplikacija koju nisi koristila od 2022. godine. I dalje tiho troši bateriju, prostor, energiju.
Ne znaš kad je sve to postalo normalno – ali znaš da si umorna. Tvoj um je preopterećen. Tvoj telefon je preopterećen. I – planeta je preopterećena.
Digitalni otpad: Nevidljiv, ali stvaran
Digitalni otpad je stvaran. Tih. Tvrdoglav. I uporan. To su stare poruke, nepročitani mailovi, zaboravljeni dokumenti i fotografije koje si čuvala „za svaki slučaj“.
Ali sve to ne živi samo u tvom telefonu. Živi na serverima širom svijeta koji gutaju energiju, zagrijavaju atmosferu i ostavljaju trag.
Evo nekoliko primjera koje ne možemo samo „izbrisati“:
Svaki mail s privitkom godišnje proizvede oko 10 grama CO₂.
1.000 suvišnih fotografija u cloudu? Kao da mjesec dana gori sijalica 24/7.
Automatska ažuriranja aplikacija koje ne koristiš? Troše energiju, bateriju, stvaraju emisije.
Zato, ne radi se samo o uređenom telefonu. Radi se o stvarnom utjecaju na svijet oko nas.
Čista umjetnost – ali ne ona iz galerija
Nestlé i ove godine podsjeća da briga o planeti ne mora izgledati spektakularno. Ponekad je dovoljno samo... obrisati.
Znaš ono kad konačno obrišeš stotine nepotrebnih fotki iz galerije, sredite inbox ili izbaciš aplikacije koje ne koristiš? Nema vatrometa. Nema aplauza. Ali osjećaš se lakše. Zrak je čistiji. Glava tiša. Fokus – napokon tvoj.
Kako početi? Evo nekoliko digitalnih rituala koje možeš ubaciti u svoju sedmičnu rutinu:
Očisti ono što ti više ništa ne znači
Pet fotki istog outfita. Jelovnik iz dostave. Boarding karta iz 2019. Screenshot tuđeg storyja. Obrisano = oslobođeno.
Otkaži ono što te više ne zanima
Newsletter koji nikad ne otvaraš. Aplikacija koju si skinula iz znatiželje. Push notifikacije koje ti prekidaju misli. Više ti ne trebaju.
Daj smisao svom brisanju
Ne moraš to raditi svaki dan. Ali jednom sedmično? Obavezno. Kao što mijenjaš posteljinu ili stavljaš masku na kosu. Kratko traje, a daje mnogo.
To postaje tvoj mali otpor digitalnom haosu. I tvoj doprinos planeti.
Na jesen, kao simboličnu zahvalu svima koji su odlučili da naprave prostor za sebe i planetu, planirana je nova akcija sadnje drveća. U posljednje četiri godine, kroz inicijativu Čista umjetnost, Nestlé je posadio više od 12.500 sadnica. Divno, zar ne?
Zato samo počni. Jedan dan. Jedna mala promjena. Čista umjetnost počinje brisanjem .
I najvažnije – daj sebi 15 minuta bez ekrana.
Samo ti.
Tvoja kava.
Pogled kroz prozor.
Bez skrolanja. Bez zvukova. Bez zahtjeva.
Tih 15 minuta može biti najzdraviji poklon koji si sebi dala ove sedmice.
Bolji nego bilo koja mindfulness aplikacija.
I mnogo, mnogo tiši.
Foto: pexels.com
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!