TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 24.11.2022.
Baletna umjetnost iznova i iznova dokazuje kako ima jedinstvenu moć kreirati cjelovito i čarobno iskustvo koje se dugo pamti.
Savršena simbioza baletnog ansambla i solista, glazbe i kostimografije stvaraju ugođaj radi kojeg se lako bude trnci. Intenzivan nalet pozitivnih emocija bio je neizbježan i sinoć kad smo dobili priliku zaviriti iza kulisa Narodnog pozorišta u Sarajevu te otkriti kako izgleda priprema balerine za baletnu predstavu Posljednja noć; Šeherzada. Bila je ovo jedna od onih prilika kad vama, Bonjour.ba čitateljima, možemo ekskluzivno pokazati koliko je pažnje, pozornosti, vježbe i ustrajnosti potrebno za realizaciju jedne baletne predstave.
Tako smo na jednu večer zamijenili sjedište u gledalištu za snimanje u prostorijama pozorišta kako bismo kreirali ovu sasvim posebnu i nama izuzetno dragu priču. Već sami doživljaj posjete Narodnog pozorišta vrijedan je prepričavanja zahvaljujući njegovom povijesnom zdanju i arhitekturi. Ulaskom u foaje pozorišta u Sarajevu prvo vas pozdravljaju crveni zastori i tepisi kao raskošan kontrast lusterima koji osvjetljavaju toplom svjetlosti vaš put do sjedišta.


Naravno, to je samo maleni uvod u umjetnička djela koja će vas nadahnuti i dotaknuti jednom kad se zastori na pozornici razvuku i krene glazba i baletna rapsodija koja slavi ljepotu pokreta. Jedna od takvih priča zasigurno je i Posljednja noć; Šeherzada, senzualno baletno djelo inspirirano bajkama iz 1001 noći i svojevrsna priča o ljubavi, prevari, izdaji, mržnji, nasilju, osveti i smrti.
Sinoć prije održavanja ove predstave moglo se osjetiti iščekivanje u zraku kad su gosti polagano dolazili i ispunili foaje žamorom, a iza scene baletni ansambl i solisti uzbuđeno su iščekivali da pokažu svoju kreativnost i vještinu.

Albina Huskić, balerina i Marija Perić, Bonjour.ba novinarka
Marija Perić iz Bonjour.ba uredništva, u društvu fotografa Marka Jovančića, pridružila se balerini Albini Huskić te iskoristila par sati kako bi osjetila svu euforiju, eleganciju i uhodanost baletne rutine.
Albina je zaljubljena u balet još od malenih nogu, a sad je dio ansambla Narodnog pozorišta u Sarajevu gdje sudjeluje u stvaranju nekih od najbajkovitijih baletnih predstava. U ovoj foto priči ona nas je ljubazno provela kroz hodnike i prostorije pozorišta i prenijela nam atmosferu i korake njene pripreme.


Albina na stolcu tijekom šminkanja i pripreme frizure
Kako nam otkriva u procesu između šminkanja i kreiranja frizure, Albina se osjeća kao da je cijelo pozorište njena obitelj. Dodala je i da joj je predstava Posljednja noć; Šeherzada posebno draga radi glazbe, ali i kostima i scenografije. Zašto je svijet baleta tako poseban, tko je dio kreativnog tima koji se krije iza ove baletne predstave i kako izgleda Albinin raspored sve dok ne napravi prve baletne pokrete na sceni, pišemo u nastavku.
Kad si shvatila da je balet tvoj poziv i kako se rodila ljubav prema baletu?
Otkako znam za sebe voljela sam da plešem. Roditelji su me prvo upisali na časove latinoameričkih i standardnih plesova, koje sam trenirala četiri godine, a potom sam sasvim slučajno otišla na audiciju za baletsku školu. Od tog momenta nisam željela da propustim niti jedan čas baleta. Shvatila sam da želim da balet bude moj poziv kada mi je bilo 16 godina, nakon što sam odgledala baletnu predstavu u slavnoj Pariškoj operi.


Ove srijede igrala si u baletnoj predstavi Posljednja noć; Šeherzada u Narodnom pozorištu. Koliko je trajala priprema za ovu predstavu i kako izgleda tvoj raspored prije premijere?
Premijera predstave se desila u maju ove godine i odigrali smo samo dvije predstave tako da će ovo biti tek naše treće izvođenje. Priprema premijere je trajala dva mjeseca, intenzivno se radilo skoro svaki dan, uz probe za tekući repertoar i dnevno smo provodili tri do četiri sata radeći na ovoj predstavi.
Tko je sve dio tima i ulogu kojeg lika ti igraš u ovoj predstavi?
Vesna Orlić potpisuje koreografiju i režiju na predivnu muziku Nikolaja Rimskog-Korsakova. Alexandra Burgstaller je zaslužna za scenografiju, a Amna Kunovac-Zekić za kostimografiju. Ova predstava se sastoji od četiri slike, ja igram u tri i različite uloge u svakoj slici. U prvoj slici sam jedna od prijateljica sultanove žene, u trećoj sam jedna od žena iz harema i u četvrtoj igram sjenke. Inače u predstavi učestvuje čitav ansambl i solisti baleta Narodnog pozorišta.


Albina tijekom istezanja sat vremena prije predstave
Kako je tekla suradnja između tebe i koreografkinje Vesne Orlić i je li ova predstava donijela neka nova iskustva za tebe?
Suradnja sa gospođom Vesnom će mi ostati u jako lijepom sjećanju i veoma bih voljela da nastavimo suradnju i u budućnosti. Pamtim je po njenoj posvećenosti detaljima, karakteru lika i kvaliteti pokreta koju je zahtijevala od svih nas. Lično za sebe mogu reći da mislim da sam napredovala u svakom aspektu svog posla nakon suradnje sa njom.

Koji dio svog posla smatraš najljepšim, a koji dio ti predstavlja najveći izazov?
Najljepši dio mog posla je momenat izvedbe predstave na sceni pred publikom. Tom momentu prethode sati i sati vježbanja, proba, pripremanja, često nervoze i stresa tako da je taj momenat zapravo momenat čiste sreće i mogućnost da pokažete sve na čemu ste radili, razmijenite svoje emocije sa kolegama na sceni ali i sa publikom, što je zapravo najbitnije.


Najveći izazov mog posla je sačuvati tijelo od povreda i brinuti se o njemu na pravi način, tako da mi služi što je bolje moguće. Igrači se također susreću sa mnogo pritiska i stresa i smatram da je jako bitno očuvati mentalno zdravlje i ne dopustiti poslu da utiče na ostale sfere našeg života.
Balerine su nadaleko poznate po svojim sanjivim kostimima, a ova baletna predstava za čiju kostimografiju je zadužena Amna Kunovac-Zekić nije izuzetak. Kakav je osjećaj vidjeti po prvi put svoje kostime, probati ih i konačno, plesati u njima?
Baletni kostimi ove predstave su zaista predivni, prate liniju tijela, igraju zajedno sa nama i omogućavaju nam da se nesmetano krećemo. Veliku razliku od momenta kad kada probate prvi put kostim i zadnji čine zapravo detalji. To su obično ukrasi, šljokice, naušnice koje se dodaju i kostim je onda potpun.
Moram priznati da je kostim koji nosim u prvoj slici ove predstave, jedan od meni 3 omiljena kostima koje sam nosila do sada u karijeri. Sa Amnom Kunovac-Zekić surađujemo već jako dugo, ona nas dobro poznaje i bilo je zadovoljstvo surađivati sa njom i na ovoj predstavi.

Albinin kostim, jedan od njena tri omiljena u dosadašnjoj karijeri

Što ti uvijek padne na pamet baš prije nego što ćeš izaći na scenu i napraviti prve baletne pokrete?
Obično sebi kažem da trebam samo da uživam, dišem duboko i ako se desi da pogriješim, ne odradim nešto dobro, trebam samo da nastavim sa osmijehom.

Albina prije odlaska na scenu
Koje savjete bi udijelila svima onima koji žele početi plesati balet?
Balet je jako naporna, zahtjevna, ali i istovremeno prelijepa umjetnost. Da biste se profesionalno bavili ovim poslom morate jako voljeti ovu umjetnost i biti spremni na sva odricanja koja nosi sa sobom. Danas postoje i časovi baleta za odrasle koji mogu biti jako korisni kako bi se održavala fizička spremnost ali istovremeno možete uživati i u pokretu i muzici.
Uspomena koju ćeš s osmijehom ponijeti sa Posljednja noć; Šeherzada baletne predstave?
Meni je svaka proba za ovu premijeru predstavljala užitak ali i izazov. Muzika na koju je postavljen ovaj balet je predivna, snažna i emotivna, koreografija vam omogućava da pokažete svoje igračko umijeće i zaista sam dolazila sa osmijehom na posao svaki dan radeći na ovoj predstavi.

I za kraj, što nam Narodno pozorište još sprema za nadolazeću sezonu?
Uz tekući repertoar i predstave kao što su Krcko Oraščić, Panta Rhei, Pepeljuga i Žetva, imaćemo dvije premijere u drugom dijelu sezone. Za proljeće je planirana premijera baleta Sarajevski Romeo i Julija dok je za kraj sezone planirala premijera predivnog klasičnog, bijelog baleta, Giselle.
***
Foto: Marko Jovančič za Bonjour.ba
TEKST: Ada Ćeremida
Prvi decembarski vikend u Sarajevu uvijek ima posebnu atmosferu onu mješavinu zimskog vazduha, ranih mrakova i programa koji se pojačava baš onda kad mislimo da ćemo usporiti.
Grad ulazi u posljednji mjesec ove godine kao da želi da ga osjetimo u punom intenzitetu: muzika se čuje iza zamagljenih stakala barova, filmovi pune sale kao da smo u malim evropskim kinima, a decembarski eventi spajaju toplinu, ritam i zajedništvo.
To je onaj trenutak kad se Sarajevo ne samo obilazi, nego mu se pripada kroz afterwork druženja, humanitarne bazare, koncerte koji griju i projekcije koje nas vraćaju sebi.
Ako se pitate gdje biti ovog vikenda, evo adresa koje otvaraju ovu posljednju stranicu godine.
8 događaja posljednjeg vikenda u novembru:
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!
Luka Leković u Backyardu
Backyard otvara zimsku sezonu na najmekši mogući način muzikom, plesom i humanitarnom notom koja cijeloj večeri daje dodatnu toplinu. Od 18:00 do 22:00, Luka Leković i Mirza Mustafagić prave atmosferu u kojoj se nostalgični hitovi miješaju s energijom malog, punog bara u centru grada.
Ako pratite Luku na TikToku, onda već znate koliko je njegov feel-good vibe zarazan: plejlista, način na koji priča o muzici, pa čak i mikro-trenuci iz života koji završavaju u viralnim videima sve to živi isto tako i offline, upravo u ovakvim večerima.
Dio zarade ide u humanitarne svrhe, pa ovo nije samo zimski dernek, nego i večer koja ima smisao. Dress code je winter chic i Backyard u decembru nikad ne izgleda bolje.
Marko Louis u Domu mladih
Marko Louis donosi u Dom mladih koncert koji je istovremeno i energičan i nježan onaj koji vas vodi kroz smijeh, emocije i ritam koji cijela dvorana prepozna od prve minute.
Subota, 06. decembar rezervisana je za večer u kojoj publika ne samo sluša, nego učestvuje, pjeva i pleše kao da je dio zajedničke priče. Markova muzika uvijek ostavi utisak topline, pa je ovo idealan koncert za početak decembra: dovoljno snažan da vas povuče i dovoljno intiman da budete u trenutku. To je ona vrsta nastupa nakon kojeg ostanete još par minuta sjediti samo da upamtite atmosferu.
Komar: Struje misterije pred premijeru
Serija Komar stiže na MY TV 5. decembra, a mi smo je već pogledali i izašli iz prve epizode sa onim osjećajem tihe nevjerice. Pilot funkcioniše kao slagalica čiji se komadi tek kasnije uklope, prelazeći iz drame u misteriju, iz intime u nelagodu.
A ono najvažnije? Ako ovog petka niste raspoloženi za izlazak, Komar je savršena prilika da uronite u novu domaću misteriju i provedete večer u tonu koji će vas zaokupiti do posljednje minute jer, ako je suditi prema pilotu, o ovoj seriji će se pričati cijelu sezonu.
Minotaur: Pet godina labirinta u Meeting Pointu
Meeting Point ove subote otvara vrata jednoj od najintrigantnijih filmskih večeri mjeseca tri filma Zulfikara Filandre koja zajedno čine formalni triptih, eksperimentalnu i emocionalnu liniju kroz pet godina autorove poetike. Program počinje u 19:30, a ulaz je besplatan, uz besplatne ulaznice sat prije projekcije.
Gleda se Minotaur, film koji spaja dokumentarnost i intimu digitalnog doba; zatim Sister, jedinstveni pogled na subjektivnost pandemijskih godina i Closure, rad koji ispituje sjećanja na rat kroz vizuru djetinjstva. Nakon projekcije slijedi razgovor s autorom i to je onaj dio večeri gdje film zaista nastavlja živjeti.
Dan novog slovenskog filma u Meeting Pointu
Dan novog slovenskog filma nastavlja se ovog petka projekcijom Fantasy slovenačke rediteljice Kukle Kešerović. Program je počeo 3. decembra, kada se prikazao film Dobre djevojke Urške Djukić, nagrađen na Adriatic Film Awardsu, a Fantasy zaokružuje selekciju savremenog stvaralaštva.
Ako volite filmove koji pomjeraju formu, igraju se atmosferom i otvaraju nova pitanja, ovo je odlična adresa za petak u 20:00. Ulaz je slobodan, ali uvijek vrijedi doći ranije jer se ovakve projekcije brzo napune.
Kawa Afterwork
Kawa i ovog petka ulazi u decembar u svom prepoznatljivom ritmu onom koji lagano preuzima grad prije nego što se noć uopšte dogodi. Od 18:00, za pult staje Not Yet i postavlja atmosferu koja od afterworka napravi mali početak vikenda.
To su one večeri u kojima se vrijeme rasteže, razgovori postanu glasniji, a muzika gradi dinamiku u kojoj se potpuno opustimo. Kawa ostaje mjesto gdje se početak decembra ne dočekuje tiho, nego sa stilom i ritmom koji ostaje do kraja večeri.
Manifesto: “Prodavnica praznine i skladište nježnosti”
Jusuf Hadžifejzović i Lamija Halilagić otvaraju izložbu koja sučeljava dva pojma prazninu i nježnost i postavlja pitanje šta se događa kada se ta dva svijeta nađu u istom prostoru.
Manifesto ostaje jedna od rijetkih galerija u gradu koja svako otvaranje pretvara u mali kulturni događaj, a ova postavka obećava upravo to: prostor gdje tišina ima svoju težinu, a nježnost svoju formu. Izložbu možete pogledati do 7. decembra.
Diplomatski Winter Bazar u Skenderiji
Diplomatski Winter Bazar svake godine donese onaj pravi međunarodni decembarski duh: mirise, okuse i ritmove koji vas vode kroz različite kulture u istom prostoru.
Ovog 6. decembra, Skenderija postaje velika kuća topline: od tradicionalnih jela, bavarskih pereca i kuhanog vina, do domaćih keksića i tombole sa čak 900 nagrada. Atmosfera je uvijek užurbana, ali u najljepšem smislu kao da ste nakratko ušli u zimski sajam neke evropske metropole.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!