TEKST: Marija Perić

DATUM OBJAVE: 24.11.2022.

Baletna umjetnost iznova i iznova dokazuje kako ima jedinstvenu moć kreirati cjelovito i čarobno iskustvo koje se dugo pamti.


Savršena simbioza baletnog ansambla i solista, glazbe i kostimografije stvaraju ugođaj radi kojeg se lako bude trnci. Intenzivan nalet pozitivnih emocija bio je neizbježan i sinoć kad smo dobili priliku zaviriti iza kulisa Narodnog pozorišta u Sarajevu te otkriti kako izgleda priprema balerine za baletnu predstavu Posljednja noć; Šeherzada. Bila je ovo jedna od onih prilika kad vama, Bonjour.ba čitateljima, možemo ekskluzivno pokazati koliko je pažnje, pozornosti, vježbe i ustrajnosti potrebno za realizaciju jedne baletne predstave.

Tako smo na jednu večer zamijenili sjedište u gledalištu za snimanje u prostorijama pozorišta kako bismo kreirali ovu sasvim posebnu i nama izuzetno dragu priču. Već sami doživljaj posjete Narodnog pozorišta vrijedan je prepričavanja zahvaljujući njegovom povijesnom zdanju i arhitekturi. Ulaskom u foaje pozorišta u Sarajevu prvo vas pozdravljaju crveni zastori i tepisi kao raskošan kontrast lusterima koji osvjetljavaju toplom svjetlosti vaš put do sjedišta.

 



Naravno, to je samo maleni uvod u umjetnička djela koja će vas nadahnuti i dotaknuti jednom kad se zastori na pozornici razvuku i krene glazba i baletna rapsodija koja slavi ljepotu pokreta. Jedna od takvih priča zasigurno je i Posljednja noć; Šeherzada, senzualno baletno djelo inspirirano bajkama iz 1001 noći i svojevrsna priča o ljubavi, prevari, izdaji, mržnji, nasilju, osveti i smrti.

Sinoć prije održavanja ove predstave moglo se osjetiti iščekivanje u zraku kad su gosti polagano dolazili i ispunili foaje žamorom, a iza scene baletni ansambl i solisti uzbuđeno su iščekivali da pokažu svoju kreativnost i vještinu. 

 

Albina Huskić, balerina i Marija Perić, Bonjour.ba novinarka

 

Marija Perić iz Bonjour.ba uredništva, u društvu fotografa Marka Jovančića, pridružila se balerini Albini Huskić te iskoristila par sati kako bi osjetila svu euforiju, eleganciju i uhodanost baletne rutine.

Albina je zaljubljena u balet još od malenih nogu, a sad je dio ansambla Narodnog pozorišta u Sarajevu gdje sudjeluje u stvaranju nekih od najbajkovitijih baletnih predstava. U ovoj foto priči ona nas je ljubazno provela kroz hodnike i prostorije pozorišta i prenijela nam atmosferu i korake njene pripreme.

 

Albina na stolcu tijekom šminkanja i pripreme frizure


Kako nam otkriva u procesu između šminkanja i kreiranja frizure, Albina se osjeća kao da je cijelo pozorište njena obitelj. Dodala je i da joj je predstava Posljednja noć; Šeherzada posebno draga radi glazbe, ali i kostima i scenografije. Zašto je svijet baleta tako poseban, tko je dio kreativnog tima koji se krije iza ove baletne predstave i kako izgleda Albinin raspored sve dok ne napravi prve baletne pokrete na sceni, pišemo u nastavku.

 

Kad si shvatila da je balet tvoj poziv i kako se rodila ljubav prema baletu?
 

Otkako znam za sebe voljela sam da plešem. Roditelji su me prvo upisali na časove latinoameričkih i standardnih plesova, koje sam trenirala četiri godine, a potom sam sasvim slučajno otišla na audiciju za baletsku školu. Od tog momenta nisam željela da propustim niti jedan čas baleta. Shvatila sam da želim da balet bude moj poziv kada mi je bilo 16 godina, nakon što sam odgledala baletnu predstavu u slavnoj Pariškoj operi.

 



Ove srijede igrala si u baletnoj predstavi Posljednja noć; Šeherzada u Narodnom pozorištu. Koliko je trajala priprema za ovu predstavu i kako izgleda tvoj raspored prije premijere?
 

Premijera predstave se desila u maju ove godine i odigrali smo samo dvije predstave tako da će ovo biti tek naše treće izvođenje. Priprema premijere je trajala dva mjeseca, intenzivno se radilo skoro svaki dan, uz probe za tekući repertoar i dnevno smo provodili tri do četiri sata radeći na ovoj predstavi.

 

Tko je sve dio tima i ulogu kojeg lika ti igraš u ovoj predstavi?
 

Vesna Orlić potpisuje koreografiju i režiju na predivnu muziku Nikolaja Rimskog-Korsakova. Alexandra Burgstaller je zaslužna za scenografiju, a Amna Kunovac-Zekić za kostimografiju. Ova predstava se sastoji od četiri slike, ja igram u tri i različite uloge u svakoj slici. U prvoj slici sam jedna od prijateljica sultanove žene, u trećoj sam jedna od žena iz harema i u četvrtoj igram sjenke. Inače u predstavi učestvuje čitav ansambl i solisti baleta Narodnog pozorišta.

 

Albina tijekom istezanja sat vremena prije predstave


Kako je tekla suradnja između tebe i koreografkinje Vesne Orlić i je li ova predstava donijela neka nova iskustva za tebe?
 

Suradnja sa gospođom Vesnom će mi ostati u jako lijepom sjećanju i veoma bih voljela da nastavimo suradnju i u budućnosti. Pamtim je po njenoj posvećenosti detaljima, karakteru lika i kvaliteti pokreta koju je zahtijevala od svih nas. Lično za sebe mogu reći da mislim da sam napredovala u svakom aspektu svog posla nakon suradnje sa njom.

 



Koji dio svog posla smatraš najljepšim, a koji dio ti predstavlja najveći izazov?


Najljepši dio mog posla je momenat izvedbe predstave na sceni pred publikom. Tom momentu prethode sati i sati vježbanja, proba, pripremanja, često nervoze i stresa tako da je taj momenat zapravo momenat čiste sreće i mogućnost da pokažete sve na čemu ste radili, razmijenite svoje emocije sa kolegama na sceni ali i sa publikom, što je zapravo najbitnije.

 



Najveći izazov mog posla je sačuvati tijelo od povreda i brinuti se o njemu na pravi način, tako da mi služi što je bolje moguće. Igrači se također susreću sa mnogo pritiska i stresa i smatram da je jako bitno očuvati mentalno zdravlje i ne dopustiti poslu da utiče na ostale sfere našeg života.

 

Balerine su nadaleko poznate po svojim sanjivim kostimima, a ova baletna predstava za čiju kostimografiju je zadužena Amna Kunovac-Zekić nije izuzetak. Kakav je osjećaj vidjeti po prvi put svoje kostime, probati ih i konačno, plesati u njima?
 

Baletni kostimi ove predstave su zaista predivni, prate liniju tijela, igraju zajedno sa nama i omogućavaju nam da se nesmetano krećemo. Veliku razliku od momenta kad kada probate prvi put kostim i zadnji čine zapravo detalji. To su obično ukrasi, šljokice, naušnice koje se dodaju i kostim je onda potpun.

Moram priznati da je kostim koji nosim u prvoj slici ove predstave, jedan od meni 3 omiljena kostima koje sam nosila do sada u karijeri. Sa Amnom Kunovac-Zekić surađujemo već jako dugo, ona nas dobro poznaje i bilo je zadovoljstvo surađivati sa njom i na ovoj predstavi.

 

Albinin kostim, jedan od njena tri omiljena u dosadašnjoj karijeri
 



Što ti uvijek padne na pamet baš prije nego što ćeš izaći na scenu i napraviti prve baletne pokrete?
 

Obično sebi kažem da trebam samo da uživam,  dišem duboko i ako se desi da pogriješim, ne odradim nešto dobro, trebam samo da nastavim sa osmijehom.

 

Albina prije odlaska na scenu 


Koje savjete bi udijelila svima onima koji žele početi plesati balet?
 

Balet je jako naporna, zahtjevna, ali i istovremeno prelijepa umjetnost. Da biste se profesionalno bavili ovim poslom morate jako voljeti ovu umjetnost i biti spremni na sva odricanja koja nosi sa sobom. Danas postoje i časovi baleta za odrasle koji mogu biti jako korisni kako bi se održavala fizička spremnost ali istovremeno možete uživati i  u pokretu i muzici.

 

Uspomena koju ćeš s osmijehom ponijeti sa Posljednja noć; Šeherzada baletne predstave?
 

Meni je svaka proba za ovu premijeru predstavljala užitak ali i izazov. Muzika na koju je postavljen ovaj balet je predivna, snažna i emotivna, koreografija vam omogućava da pokažete svoje igračko umijeće i zaista sam dolazila sa osmijehom na posao svaki dan radeći na ovoj predstavi.

 



I za kraj, što nam Narodno pozorište još sprema za nadolazeću sezonu?
 

Uz tekući repertoar i predstave kao što su Krcko Oraščić, Panta Rhei, Pepeljuga i Žetva, imaćemo dvije premijere u drugom dijelu sezone. Za proljeće je planirana premijera baleta Sarajevski Romeo i Julija dok je za kraj sezone planirala premijera predivnog klasičnog, bijelog baleta, Giselle.

***
Foto: Marko Jovančič za Bonjour.ba 


Bonjour

Radionica dekoracije torti u Sarajevu: Ko je znao da greške mogu izgledati ovako dobro?

TEKST: Bonjour.ba

Radionica dekoracije torti u Sarajevu: Ko je znao da greške mogu izgledati ovako dobro? Radionica dekoracije torti u Sarajevu: Ko je znao da greške mogu izgledati ovako dobro?

U kuhinji često nastaju i najljepše i najnepredvidivije priče. Svi znamo onaj trenutak kada deseti put pokušavamo izravnati šlag, a on i dalje živi svoj život. Jer, koliko god se trudili, ponekad nam kuhinja pošalje jasnu poruku: izgled neće uvijek slušati, ali okus, on je već na našoj strani. 
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-300-bonjour-ba


Upravo tu filozofiju Dolcela decenijama gradi u svojim proizvodima i olakšava slatke rituale brzim, provjerenim miksovima i okusima na koje se možemo osloniti. 

Zato je Bonjour.ba, zajedno s Dolcelom, okupio malu grupu učesnica na radionici dekoracije torti kako bismo pokazali da slastice nisu samo rezultat, nego i proces u kojem kreativnost pronalazi svoj put.
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-bonjour-ba-gif

dolcela-radionica-pravljenje-torti-1-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-8-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-13-bonjour-ba


Nakon kratkog upoznavanja i prvih osmijeha, učesnice su pozdravili Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba, i Haris Arnautović, direktor marketinga Podravke BiH. 
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-5-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-839-bonjour-ba

 Haris Arnautović, direktor marketinga Podravka BiH  
 

Prije same radionice, učesnice su ispunile kratki upitnik, mali ritual koji ih je povezao s najdražim uspomenama iz djetinjstva, ukusima koje su voljele i slasticama koje ih prate godinama. Bio je to nježan uvod u sve što će tek nastati…
 

dolcela-bonjour-ba-radionica-2-bonjour-ba

dolcela-bonjour-ba-radionica-5-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-50-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-bonjour-ba-gif2

dolcela-radionica-pravljenje-torti-38-bonjour-ba


Kada se opustimo, nastaju najljepši detalji


Radionicu je vodila Ivana Divljan, čiji je pristup učinio da sve izgleda jednostavno, čak i onima koje šlag inače drži “taocima”. Umjesto uputa koje se moraju slijediti do slova, dala je slobodu da se isprobava, istražuje, miješa i mijenja baš onako kako kuhinja zna biti kada zaboravimo na stroga pravila.
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-22-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-20-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-23-bonjour-ba


Vrlo brzo nastao je poznati slatki flow. Kecelje su se zavezale, krema je išla svojim putem, ukrasi svojim, a torte su postajale male verzije onih koji ih prave. 
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-bonjour-ba-gif5


Mali krug, velika energija


Uz pet prijavljenih čitateljica, radionici su se pridružile i Dolcela ambasadorice Naida Kadić Klico, Maja Topčagić i Ena Avdić čija prisutnost uvijek unese onu laganu, inspirativnu energiju zbog koje se prostor osjeti toplijim.
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-34-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-31-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-30-bonjour-ba

dolcela-bonjour-ba-radionica-3-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-32-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-36-bonjour-ba


Atmosfera se spontano pretvorila u prijateljsko druženje: savjeti su prelijetali preko stola, a poneki “ups” trenutak pretvarao se u najšarmantniji dio dekoracije.
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-bonjour-ba-gif10

dolcela-radionica-pravljenje-torti-71-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-70-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-bonjour-ba-gif8--1


U tim malim scenama najjasnije se osjetila poruka kampanje “Jedino za izgled ne možemo garantirati” jer sve ono što se ne vidi na fotografijama, od raspoloženja do topline u prostoru, bilo je već savršeno.
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-89-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-84-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-86-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-87-bonjour-ba


Kada se kreativnost spusti na stol


Najljepši trenutak radionice nastao je onog časa kada su svi već zaboravili da prave tortu, a počeli da stvaraju nešto što nosi njihov potpuni, mali potpis. Boje su se miješale, ideje mijenjale iz minute u minutu, Ivana se smješkala dok je obilazila radne stolove, a svaki komentar bio je više ohrabrenje nego instrukcija.
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-90-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-91-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-200-bonjour-ba


Nije bilo tačnog načina, nije bilo pogrešnog poteza. Bilo je samo: “Hajde da vidimo šta će ispasti.” Upravo u tome je ležala čar ove radionice. A sve su bile  preukusne jer okusu se vjeruje. Izgledu… pa, tu Dolcela ionako nikad ne garantira.
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-103-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-500-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-306-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-301-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-303-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-305-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-302-bonjour-ba


Slatke kutije za slatke priče


A onda… trenutak iznenađenja. U svakoj Dolcela kutiji gdje su se pakovale slastice nalazila se fotografija iz djetinjstva koju su nam učesnice prethodno poslale, kao i kartica s pitanjem: „Koja je tvoja želja za 2026. godinu?“
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-600-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-601-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-602-bonjour-ba


Uz malu svijeću i tihi dogovor da je zajednički puhnemo, prostor je na trenutak postao podsjetnik na to da slastice prate naše priče puno duže nego što mislimo.
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-603-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-604-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-605-bonjour-ba

Ovaj događaj nas je još jednom podsjetio na suštinu Dolcela kampanje: ne garantiramo izgled, ali garantiramo trenutke koji se pamte. I baš zato svaka torta koja je tog jutra nastala ima svoju priču, ne savršenu, nego stvarnu.
 

dolcela-bonjour-ba-radionica-4-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-836-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-834-bonjour-ba


Recept koji je obilježio radionicu


Nakon što su tortice dobile svoje finalne dekoracije, najviše pitanja vrtjelo se oko jedne stvari: koja je to baza koja sve drži zajedno?
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-828-bonjour-ba
 

Zato dijelimo jednostavnu verziju recepta inspirisanog radionicom, onog koji daje strukturu, ali ostavlja puno prostora za improvizaciju.

SASTOJCI:

Za kore:

- Jaja

- Šećer

- Brašno

- Dolcela prašak za pecivo

- Dolcela vanilin šećer

Za kremu:

- Dolcela puding vanilija, skuhan u mlijeku

- Šećer

- Dolcela Gussnel za dodatnu stabilnost i podatnost

Za dekoraciju:

- Dolcela šlag krema vanilija (ili neki drugi okus po želji)

- Ukrasi po želji


PRIPREMA:

Ispecite jednostavnu koru i izrežite je u krugove. Skuhajte Dolcela puding vanilija ili koji volite, dodajte šećer i Dolcela Gussnel kako biste dobili glatku, stabilnu kremu. Složite mini tortice: kora - krema - kora. Završite šlagom.
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-831-bonjour-ba
 

Recept je jednostavan, brz i zahvalan za sve koji vole kreativni proces više od savršene linije šlaga. 

Bonus savjeti: Ako volite varijacije, puding od vanilije lako možete zamijeniti Dolcela pudingom čokolada, a dekoraciju napraviti sa Dolcela šlag pjenom (Dolcela šlag priprema sa vodom) ili Dolcela šlag kremom koju volite: Dolcela šlag krema čokolada, karamela, jagoda ili nugat i pustite da upravo okus odluči kakav će biti izgled.
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-824-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-822-bonjour-ba


Za brzu, bogatu podlogu tu su i Dolcela Chocolate Muffins ili Dolcela Lava Muffins, mješavine koje su idealne kad želite efektnu tortu bez dugog pripremanja. Sve su to male prečice koje daju više prostora kreativnosti.
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-820-bonjour-ba
 

Inspiraciju ste, vjerujemo, već pronašli. Šlag, puding, ukrase i miksove birate sami. A rezultat? Ma šta god ispalo, bit će vaša Dolcela kreativna priča, ukusna i zanimljiva.

 

Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa Podravka BiH
Bonjour.ba produkcija:
Organizacija eventa: Bonjour.ba 
Kreativni koncept eventa: Semra Manjura
Asistentica: Inka Šehić
Autorica članka: Ilda Lihić-Isović
Grafičko oblikovanje: Marija Perić
Social Media: Marija Perić i Tesnim Ališah
Fotografije: Enida Kajević za Bonjour.ba
Video: Marko Jovančić za Bonjour.ba


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!