TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 29.10.2020.
Krevet ili kauč su mjesta za odmaranje i spavanje, a danas nam se često desi da upravo oni postanu naše radno okruženje i radni prostor koji može imati negativan utjecaj na produktivnost, spavanje i naše mentalno zdravlje.
Koliko god bismo nekad voljeli imati određeni radni prostor koji nije naša spavaća soba ili dnevni boravak, ponekad ga jednostavno nemamo.
Bilo da se radi o malom prostoru za rad, pokušaju rada tamo gdje se mališani igraju, skrivanje od kućnog ljubimca koji ima afinitet prema laptopu ili dijeljenju prostora sa partnerom kome je dnevna soba potrebna za konferencijski poziv, ponekad vam je jedina mogućnost rad u krevetu ili na kauču.
Ako vam rad iz kreveta odgovara, to je sasvim prihvatljivo i potpuno izvedivo, ali uz nekoliko važnih organizacijskih smjernica. Evo kako ovaj način rada možete najbolje iskoristiti.
ODREDITE VRIJEME ZA SPAVANJE I VRIJEME ZA RAD
Koliko god bilo primamljivo odgoditi alarm do 8:28 ujutro kako biste započeli radno vrijeme od 8:30, i pri tome ostali ušuškani u svojoj toploj deki ne upadajte u vlastitu zamku. Naime, u interesu bolje organizacije i određivanja vremena spavanja i radnog vremena, ustanite rano i uradite jutarnju rutinu kako biste signalizirali svom mozgu da je vrijeme da se pokrenete i iskoristite dan. Nakon umivanja i beauty rutine, kad se vratite u svoju sobu, pretvorite je u radni prostor. Otvorite rolete da biste propustili svjetlo, pospremite krevet, presvucite se u odgovarajuću odjeću za rad od kuće, postavite svoj omiljeni popis pjesama za produktivnost i krenite.
ULOŽITE U KVALITETAN JASTUK ZA LEĐA KAKO BISTE POBOLJŠALI DRŽANJE TIJELA
Iako je sjedenje u krevetu dobra alternativa ležanju na ravnom mjestu, ovaj položaj nudi malo i nedovoljno potpore za leđa. Jastuci za leđa pomoći će vam poboljšati vaše držanje i apsolutno su neophodni za rad iz vašeg kreveta.

Foto: unsplash.com
NAPRAVITE RASPORED ZA PAUZE
Kao i sjedenje cijelog danaza stolom, dulje sjedenje u vašem improviziranom radnom kutku u krevetu može štetno utjecati na zdravlje. Ustajanje i kretanje bilo gdje od svakih pola sata do svaka dva sata mogu biti korisni u borbi protiv inače neaktivnog radnog dana. U planer zabilježite pauze za istezanje i šetnju tijekom dana kako biste ublažili pritisak na kralježnicu i kako bi krv i endorfini normalno cirkulisali.
VEČERNJA RUTINA
Kad završite vaš radni dan, očistite radni prostor i na nekoliko sati recite "zbogom" spavaćoj sobi i priuštite si promjenu okruženja kako biste se fizički i mentalno opustili od radnog dana. Baš kao i kod jutarnje rutine, uradite vašu večernju rutinu koja će vam pomoći da se dodatno opustite i da svom umu i tijelu signalizirate da je vrijeme za spavanje. Prigušite svjetlo, obucite svoju najudobniju pidžamu, upalite mirisnu, smirujuću svijeću i kreirajte opuštajuće trenutke poput čitanja ili slušanja pozitivnih podcastova. Potrudite se da izbjegavate društvene mreže u tom trenutku jer vaše oči i um također zaslužuju predah.
***
Naslovna fotografija: unsplash.com
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Bonjour.ba
Sigurnost je riječ koju svi volimo čuti, bilo da je riječ o poslu, porodici ili finansijama, ali koliko je zapravo realna? Da li sigurnost zaista postoji ili je samo osjećaj koji gradimo povjerenjem u ljude i sisteme oko sebe?
Upravo u tom prostoru između očekivanja i stvarnosti nastaje uloga upravljanja rizicima.
O tome šta znači biti čuvar stabilnosti u svijetu punom promjena, razgovarali smo s Arnelom Alagić, Direktoricom Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci.

Arnela Alagić, Direktorica Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci
Vi ste zaduženi za sve ono što treba spriječiti da se ne desi. Kada znate da je rizik realan, a da ga tim još ne vidi?
“Upravljanje rizicima u svakodnevnom radu ne možemo i ne trebamo posmatrati izolovano. Rizici predstavljaju sastavni dio poslovnog modela banke. Sagledavamo tržišna kretanja i regulatorni okvir. Za mene, snažan tim predstavlja ključnu ulogu u uspješnom upravljanju rizicima," objašnjava Arnela.


Ona dodaje da timski rad omogućava razmjenu znanja, transparentnu i jasnu komunikaciju, razumijevanje, ali i jednako važno poštovanje, čime rizici predstavljaju prilike za unapređenje poslovnih procesa, a nikako prijetnju u poslu.
Kako izgleda kada lider mora reći “ne”, iako zna da to niko ne želi čuti?
Arnela: Vrlo često kada dođe ‘ne’, to je izazov kojeg zajedno pretvaramo u prilike. U mojoj ulozi reći ‘ne’ posmatram u širem kontekstu, odnosno u interesu cijele organizacije, na način da nas rizik ne ograničava, nego u svakodnevnom poslu pomaže ka kvalitetnijim i razumnijim donošenjem odluka.

Postoji li u životu “sigurna opcija” ili je to samo osjećaj koji sebi kupimo?
Dotakli smo se i teme koja se rijetko postavlja naglas, a to je da li postoji u životu uopće sigurna opcija ili samo iluzija kontrole koju gradimo planiranjem i odlukama.
“Sigurna opcija u životu jeste osjećaj, a ne činjenica. Ono što nas čini sigurnim u svakodnevnom radu jesu analize različitih podataka, kontrola koju uspostavljamo u određenom poslovnom okruženju. Upravljanje rizicima jeste činjenica gdje svakodnevnim donošenjem odluka sprečavamo da se nešto desi”, objašnjava Arnela.


Za kraj, razgovor smo usmjerili ka temi koja najviše povezuje banke i ljude, a to je povjerenje.
Zašto neki korisnici osjećaju nepovjerenje prema bankama?
Arnela jasno ističe da se povjerenje ne podrazumijeva, ono se gradi i to svakodnevno: "Transparentna i jasna komunikacija prema klijentima je ključ da banka postane strateški partner sa svojim klijentima. Takav pristup upravo imamo u ASA Banci. Taj pristup dovodi do zadovoljstva klijenata, a u konačnici to je ključni pokazatelj dugoročnog povjerenja i dvosmjerne komunikacije s klijentima koju smo uspostavili.“

Razgovor s Arnelom Alagić pokazuje da sigurnost nije stanje, već proces koji se svakodnevno gradi znanjem, odgovornošću i povjerenjem. U njenom poslu, iskustvo i analitika idu ruku pod ruku s empatijom i razumijevanjem ljudi jer iza svake brojke stoji odluka, a iza svake odluke čovjek.

Upravo takav pristup čini ASA Banku mjestom gdje se odluke ne donose samo racionalno, nego i s dubokim osjećajem odgovornosti prema ljudima, a žene poput Arnele pokazuju da liderstvo nije samo u donošenju odluka, već i u načinu na koji se one žive.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!