TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 17.2.2021.

#FEELGOODmajica je netom nakon predstavljanja pokrenula lavinu pozitivnih komentara i vibe zbog kojeg su mnoge dame rado nosile i poklanjale ovu majicu od čije je prodaje donirano 2KM za projekt #poduzetne ZAJEDNO koji potpisuje domaća neprofitna organizacija, Fondacija 787.

Majicu koju je osmislilo BONJOUR.uredništvo u suradnji s dm drogerie markt pokrenula je trend dodatne promocije ženskog poduzetništva, #MadeinBiH etiketa, ali i svih sjajnih dama koje iz dana u dan na jedinstven i unikatan način odgovaraju na izazove svakodnevnice.

Aida Kosović također je predvodnica trendova u domeni svog poslovanja, budući da je pokrenula online pravnu kancelariju Norma Consulting te klijentima ponudila brojne usluge, koje su, posebice u ovom periodu kada većinu obveza i zadataka obavljamo online, značajno uštedile njihovu energiju i resurse. S Aidom smo razgovarali o ideji koja se krije iza cijele priče, izazovima s kojima se susrela, naslovima koji ju inspiriraju, kao i koji bi savjet dala BONJOUR.čitateljicama. 

***

Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov s kojim ste se susreli na početku?

Na samom početku je najveći izazov ostati istrajan svojoj krajnjoj ideji, a pri tome biti inovativan i originalan. Ima toliko elemenata koje trebate uraditi prije nego se registrujete i pokrenete posao. Željela sam testirati svoju ideju i vidjeti kako će tržište na nju reagovati. Zatim trebalo je pripremiti  radne materijale, web stranicu, promociju...

Trebate toliko stvari naučiti prije nego krenete u cijeli proces. A sve to iziskuje mnogo vremena i posvećenosti. Pri tome, tu je čitava procedura oko pokretanja firme. S jedne strane, pravna procedura mi naravno nije predstavljala problem, ali kada su krenuli svi zahtjevi koji podrazumijevaju poslovnu stranu, taj dio je bio vrlo zanimljiv i izazovan. Ali sve se to brzo nauči i vaš tim se brzo uhoda, ali su svakako postojali početnički izazovi.

Kako biste opisali svoj brend u 3 riječi?

Za odgovor na ovo pitanje sam tražila pomoć mojih klijenata. Jedno je ono što vi mislite da vaš brend predstavlja, a potpuno drugo ono kako vas oni percipiraju. Oni su rekli za Norma Consulting da nas karakteriše: profesionalnost, pouzdanost i pristupačnost i ja sam potpuno zadovoljna njihovim odgovorom.

Koji su proizvodi/usluge dostupne u sklopu vašeg brenda?

Norma Consulting pruža uslugu online pravne kancelarije za firme koje nemaju zaposlenog pravnika. Male i srednje firme često nemaju tako veliki obim pravnog posla koji bi opravdao zapošljavanje pravnika. Samim tim naša usluga je fokusirana na pripremu dokumentacije i akata u okviru radnog prava, izrade ugovora, tenderske dokumentacije, kao i prijava na tender te potpune administrativne podrške. Na našu uslugu se možete pretplatiti mjesečno u formi paketa.

Ali, ukoliko je vaš posao karakterističan na način da vam recimo treba s vremena na vrijeme pomoć iz oblasti radnog prava ili imate stalno ugovore koje sklapate sa svojim klijentima, onda formiramo paket usluga u skladu s vašim potrebama i radimo s vama u cilju pružanja potpune podrške i zaštite vaših interesa. Često nas klijenti angažuju kako bi uradili ili riješili jednu pravnu nedoumicu za njih i to je sasvim uredu, jer svako ima različite potrebe. Svakako više informacija možete pronaći na norma.ba.

Kako izgleda jedan vaš radni dan? 

Moj radni dan je prilično haotičan! Jutro je rezervisano za čitanje mailova i pripremanje za radne obaveze. Nakon toga su sastanci sa poslovnim partnerima, a onda krećem u izradu dokumenata za klijente. Obično u kasnim poslijepodnevnim satima na red dolazi i edukacija. Kada dolazite iz pravnog svijeta u poslovni svijet i to na način da ste vi glavni akter, vidite da toliko stvari ne znate o svijetu biznisa i da trebate da ih naučite. 

Barem tri sata sedmično, nakon posla, provedem na seminarima vezanim za upravljanje biznisom ili konsultacije sa kolegama o literaturi (i iščitavanju iste) koja bi mi mogla pomoći da poboljšam svoj posao. Na sreću, danas postoji veliki broj online kurseva na ovu temu, kao i webinara i maksimalno koristim tu mogućnost da se unaprijedim. Nakon toga obično završavam posao koji nisam stigla u toku dana, a to zna biti do kasno u noć. 
Kao što vidite, vrlo malo vremena ostaje za privatni život, ali ništa ne bih mijenjala u svom izboru.

Što je ono što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?

Cilj mi je bio ponuditi jedan potpuno novi koncept rada pravne kancelarije. S jedne strane imate veliki broj računovodstvenih kancelarija koje pokrivaju finansijski dio posla firme, ali na našem tržište još uvijek nije razvijena usluga eksterne pravne kancelarije firmama bez zaposlenog pravnika. S jedne strane, mnogo firmi se obrati za pomoć advokatima, ali advokati su parničari i često se ne bave svim poslovima koje radi pravnik u firmi. 
S druge strane, uslugu sam formirala kroz Norma Consulting na način da pokrijem sve pravne usluge koje su potrebne jednoj firmi. Pokrivamo radne odnose, ugovore, javne nabavke i administrativne te sve ostale pravne usluge koje firmama trebaju. Pri tome smo vrlo transparentni u svom radu, dostupni te nudimo mogućnost kreiranja paketa pravnih usluga koje su potrebne klijentima u skladu sa njihovom djelatnošću. Ono što je od velikog značaja većini klijenata u ovom periodu COVID-19 jeste što je naše cjelokupno poslovanje fokusirano na online komunikaciju te je većina poslova za koje je potrebno obilaziti institucije, delegirana nama, Norma Consultingu. 
Naši klijenti su nam rekli da od kada rade sa nama imaju osjećaj da imaju aktivnog partnera koji radi sve da zaštiti interese njihove kompanije, a to je upravo nešto što smo i htjeli da postignemo.

Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?

Uvijek me motiviše nova prepreka. Interesantno mi je kada nešto „ne može“ i kada dobijem odgovor „ne“. Neuspjeh nije ništa negativno, nego indikator da trebate još da se unaprijedite. 

Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili dosad?

Ne možeš ništa uraditi sam. Networking, networking i samo networking. Za vrlo kratko vrijeme upoznala sam sjajne ljude i pokrenuli smo puno novih poslovnih ideja. Bitno je prepoznati prave ljude za saradnju i krenuti s njima u aktivnosti.  

Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?

Na našem tržištu je sada veliki broj kvalitetnih domaćih proizvoda. To do nedavno nije bio slučaj i potrošači se trebaju naviknuti da ono što je nekada nije bilo moguće nabaviti u našoj zemlji, danas je moguće nabaviti i kod nas. Svijest o značaju podržavanja domaće privrede još treba da se razvije kod potrošača, a ljudi treba da nauče koliko kupovinom domaćeg tržišta podržavaju naš privredni razvoj. Pri tome, još kada se uvjere da neće izgubiti na kvaliteti ako kupe domaći proizvod, to će biti dobitna kombinacija i za proizvođače i za potrošače.
Mislim da je ključ u promociji domaćih proizvoda i definitivno trebamo mnogo više programa usmjerenih na promociju domaćih proizvoda.

Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?

Praktikum iz obligacija.

Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?

Uvijek putovanje. Najviše volim da putujem sama, ali to je odavno stavljeno u drugi plan. Sada sa porodicom planiram putovanja u udaljene, manje istražene destinacije, gdje ćemo upoznati nove prijatelje i drugu kulturu. Zbog COVIDA-19 to je stavljeno u drugi plan, ali jedva čekam put u nove pustolovine. 

Ovaj naš intervju rezultat je projekta koji realiziramo u suradnji s dm drogerie markt i Fondacija 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?

Ovo je jedan fantastičan projekt koji je omogućio vidljivost malih biznisa i povezivanje sa bitnim akterima na tržištu. Zahvaljujući njemu, upoznala sam sjajne poduzetnice sa kojima sa razvila odličnu saradnju i razmijenila dobru poslovnu praksu koja nam je svima bila od velikog značaja. 

Što biste preporučili BONJOUR.čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?

Šta imaš da izgubiš ako probaš? Samo malo slobodnog vremena! Obavezno prije nego krenete sa registracijom firme, testirajte svoju ideju, ali nikad sa prijateljima (jer će oni da vole vaš proizvod kao što vole i vas) već sa stvarnim klijentima. Ako ne želite da date otkaz na poslu, uvijek se možete registrovati na dopunsku ili dodatnu djelatnost i raditi uz svoj posao. Treba malo vremena, ali prednosti je puno.

I ne vjerujte onima koji kažu da to ne može, oni ne mogu znati šta je u vašoj glavi i kako vi zamišljate svoj proizvod ili uslugu i način poslovanja. I ne treba odustajati. Možda vaša prva ideja i ne bude dobra, ali treba stalno pokušavati dok nešto ne uspije. Nama se često plasiraju priče o uspjehu preko noći. I naravno da ima i toga, ali u vrlo malom broju slučajeva. Iza većine nas je puno rada i odricanja. Vjerujte sebi i kada niko u vas ne vjeruje. Okružite se ljudima koji su u istoj poziciji kao vi i gurajte jedni druge. Uspjeh tada ne može izostati.
 

***

Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba


Bonjour

Otvoren je novi beauty kutak u Sarajevu, a mi već znamo koje proizvode prvo kupujemo!

TEKST: Bonjour.ba/PR

Otvoren je novi beauty kutak u Sarajevu, a mi već znamo koje proizvode prvo kupujemo! Otvoren je novi beauty kutak u Sarajevu, a mi već znamo koje proizvode prvo kupujemo!

Ako ste ikada maštali o mjestu gdje možete testirati viralni brow gel, u isto vrijeme pronaći holy grail za kosu, a onda još i uhvatiti najnovije trendove direktno s beauty scene imamo vijest za vas.

Alexandar Cosmetics je otvorio novu poslovnicu na Ilidži, tačno na adresi Dr. Mustafe Pintola 23, mjesto gdje se osjećate kao da ste u backstageu nekog modnog showa, ali s realnim cijenama i policama koje mame na isprobavanje svega.

Beauty report: šta prvo staviti u korpu? Bilo da ste zaljubljeni u makeup rituale, njegujete svaki pramen kose kao trofej ili jednostavno volite zaviriti među beauty novitete ova adresa je nova polazna tačka.

 

alexandar-cosmetics-sarajevo-ilidza-nyx-hask2_bonjour_ba
Foto: @rocioespada

Ponuda uključuje sve od profesionalnih brendova koje koriste vizažisti, do proizvoda za svakodnevnu upotrebu kod kuće, koji vam jutarnju rutinu pretvaraju u mini spa doživljaj.

Kako se ne biste izgubili među policama punim bestselera i mirisnih favorita, za vas smo napravili mali vodič kroz must-have proizvode koji se prvi ubacuju u korpu.

 

 

NYX: obrve ne smiju biti dosadne

Ovaj brend je bukvalno makeup darling cijele beauty zajednice. U ponudi su i njihovi bestseleri koje obožavaju influenserice i profesionalci:

 

 

  • The Brow Glue: fiksira obrve kao da su upravo prošle kroz mini lifting tretman. Postojan do 16h.

 

nyx_brow_glue
 

  • Bare With Me Serum Concealer : kad hoćete korektor koji ne vrišti "nosim šminku", već nježno šapuće "imam dobar san i dobru kožu".

     

alexandar-cosmetics-sarajevo-ilidza-nyx-hask9_bonjour_ba
 

  • The Face Glue Primer: zamislite ljepilo za makeup koje ne uništava kožu. Šminka se ne pomjera.

     

alexandar-cosmetics-sarajevo-ilidza-nyx-hask8_bonjour_ba
 

HASK: tajna zdrave kose koja miriše kao da ste u LA-u

Zaboravite na loše dane za kosu. HASK je tu s formulama koje nemaju sulfat, paraben, ni druge thumbs down dodatke, ali zato imaju efekat “kosa za reklamu”.

 

 

  • Curl Care krema: definiše kovrče, dodaje volumen, a vi dobijete komplimente. Osvojila je nagradu i na “Grazia Best of Beauty 2024” i to nije mala stvar.

     

alexandar-cosmetics-sarajevo-ilidza-nyx-hask4_bonjour_ba
 

  • Argan Oil kolekcija: za one dane kada je kosa rekla "neću više s tobom".

     

alexandar-cosmetics-sarajevo-ilidza-nyx-hask6_bonjour_ba
 

  • Keratin ulje: kad joj treba spa tretman bez odlaska kod frizera.

     

alexandar-cosmetics-sarajevo-ilidza-nyx-hask5_bonjour_ba

 

Zašto trebate posjetiti?

Zato što više ne morate tražiti online, čekati isporuku i nadati se da ste pogodili nijansu. Ovdje sve možete isprobati, pitati, porediti i uživati u svakom beauty momentu. Bilo da ste u potrazi za ozbiljnom njegom, makeup pojačanjima ili jednostavno volite da istražujete nove proizvode nova poslovnica Alexandar Cosmetics na Ilidži je mjesto koje se stavlja na listu prioriteta.
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!