TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 17.2.2021.

#FEELGOODmajica je netom nakon predstavljanja pokrenula lavinu pozitivnih komentara i vibe zbog kojeg su mnoge dame rado nosile i poklanjale ovu majicu od čije je prodaje donirano 2KM za projekt #poduzetne ZAJEDNO koji potpisuje domaća neprofitna organizacija, Fondacija 787.

Majicu koju je osmislilo BONJOUR.uredništvo u suradnji s dm drogerie markt pokrenula je trend dodatne promocije ženskog poduzetništva, #MadeinBiH etiketa, ali i svih sjajnih dama koje iz dana u dan na jedinstven i unikatan način odgovaraju na izazove svakodnevnice.

Aida Kosović također je predvodnica trendova u domeni svog poslovanja, budući da je pokrenula online pravnu kancelariju Norma Consulting te klijentima ponudila brojne usluge, koje su, posebice u ovom periodu kada većinu obveza i zadataka obavljamo online, značajno uštedile njihovu energiju i resurse. S Aidom smo razgovarali o ideji koja se krije iza cijele priče, izazovima s kojima se susrela, naslovima koji ju inspiriraju, kao i koji bi savjet dala BONJOUR.čitateljicama. 

***

Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov s kojim ste se susreli na početku?

Na samom početku je najveći izazov ostati istrajan svojoj krajnjoj ideji, a pri tome biti inovativan i originalan. Ima toliko elemenata koje trebate uraditi prije nego se registrujete i pokrenete posao. Željela sam testirati svoju ideju i vidjeti kako će tržište na nju reagovati. Zatim trebalo je pripremiti  radne materijale, web stranicu, promociju...

Trebate toliko stvari naučiti prije nego krenete u cijeli proces. A sve to iziskuje mnogo vremena i posvećenosti. Pri tome, tu je čitava procedura oko pokretanja firme. S jedne strane, pravna procedura mi naravno nije predstavljala problem, ali kada su krenuli svi zahtjevi koji podrazumijevaju poslovnu stranu, taj dio je bio vrlo zanimljiv i izazovan. Ali sve se to brzo nauči i vaš tim se brzo uhoda, ali su svakako postojali početnički izazovi.

Kako biste opisali svoj brend u 3 riječi?

Za odgovor na ovo pitanje sam tražila pomoć mojih klijenata. Jedno je ono što vi mislite da vaš brend predstavlja, a potpuno drugo ono kako vas oni percipiraju. Oni su rekli za Norma Consulting da nas karakteriše: profesionalnost, pouzdanost i pristupačnost i ja sam potpuno zadovoljna njihovim odgovorom.

Koji su proizvodi/usluge dostupne u sklopu vašeg brenda?

Norma Consulting pruža uslugu online pravne kancelarije za firme koje nemaju zaposlenog pravnika. Male i srednje firme često nemaju tako veliki obim pravnog posla koji bi opravdao zapošljavanje pravnika. Samim tim naša usluga je fokusirana na pripremu dokumentacije i akata u okviru radnog prava, izrade ugovora, tenderske dokumentacije, kao i prijava na tender te potpune administrativne podrške. Na našu uslugu se možete pretplatiti mjesečno u formi paketa.

Ali, ukoliko je vaš posao karakterističan na način da vam recimo treba s vremena na vrijeme pomoć iz oblasti radnog prava ili imate stalno ugovore koje sklapate sa svojim klijentima, onda formiramo paket usluga u skladu s vašim potrebama i radimo s vama u cilju pružanja potpune podrške i zaštite vaših interesa. Često nas klijenti angažuju kako bi uradili ili riješili jednu pravnu nedoumicu za njih i to je sasvim uredu, jer svako ima različite potrebe. Svakako više informacija možete pronaći na norma.ba.

Kako izgleda jedan vaš radni dan? 

Moj radni dan je prilično haotičan! Jutro je rezervisano za čitanje mailova i pripremanje za radne obaveze. Nakon toga su sastanci sa poslovnim partnerima, a onda krećem u izradu dokumenata za klijente. Obično u kasnim poslijepodnevnim satima na red dolazi i edukacija. Kada dolazite iz pravnog svijeta u poslovni svijet i to na način da ste vi glavni akter, vidite da toliko stvari ne znate o svijetu biznisa i da trebate da ih naučite. 

Barem tri sata sedmično, nakon posla, provedem na seminarima vezanim za upravljanje biznisom ili konsultacije sa kolegama o literaturi (i iščitavanju iste) koja bi mi mogla pomoći da poboljšam svoj posao. Na sreću, danas postoji veliki broj online kurseva na ovu temu, kao i webinara i maksimalno koristim tu mogućnost da se unaprijedim. Nakon toga obično završavam posao koji nisam stigla u toku dana, a to zna biti do kasno u noć. 
Kao što vidite, vrlo malo vremena ostaje za privatni život, ali ništa ne bih mijenjala u svom izboru.

Što je ono što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?

Cilj mi je bio ponuditi jedan potpuno novi koncept rada pravne kancelarije. S jedne strane imate veliki broj računovodstvenih kancelarija koje pokrivaju finansijski dio posla firme, ali na našem tržište još uvijek nije razvijena usluga eksterne pravne kancelarije firmama bez zaposlenog pravnika. S jedne strane, mnogo firmi se obrati za pomoć advokatima, ali advokati su parničari i često se ne bave svim poslovima koje radi pravnik u firmi. 
S druge strane, uslugu sam formirala kroz Norma Consulting na način da pokrijem sve pravne usluge koje su potrebne jednoj firmi. Pokrivamo radne odnose, ugovore, javne nabavke i administrativne te sve ostale pravne usluge koje firmama trebaju. Pri tome smo vrlo transparentni u svom radu, dostupni te nudimo mogućnost kreiranja paketa pravnih usluga koje su potrebne klijentima u skladu sa njihovom djelatnošću. Ono što je od velikog značaja većini klijenata u ovom periodu COVID-19 jeste što je naše cjelokupno poslovanje fokusirano na online komunikaciju te je većina poslova za koje je potrebno obilaziti institucije, delegirana nama, Norma Consultingu. 
Naši klijenti su nam rekli da od kada rade sa nama imaju osjećaj da imaju aktivnog partnera koji radi sve da zaštiti interese njihove kompanije, a to je upravo nešto što smo i htjeli da postignemo.

Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?

Uvijek me motiviše nova prepreka. Interesantno mi je kada nešto „ne može“ i kada dobijem odgovor „ne“. Neuspjeh nije ništa negativno, nego indikator da trebate još da se unaprijedite. 

Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili dosad?

Ne možeš ništa uraditi sam. Networking, networking i samo networking. Za vrlo kratko vrijeme upoznala sam sjajne ljude i pokrenuli smo puno novih poslovnih ideja. Bitno je prepoznati prave ljude za saradnju i krenuti s njima u aktivnosti.  

Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?

Na našem tržištu je sada veliki broj kvalitetnih domaćih proizvoda. To do nedavno nije bio slučaj i potrošači se trebaju naviknuti da ono što je nekada nije bilo moguće nabaviti u našoj zemlji, danas je moguće nabaviti i kod nas. Svijest o značaju podržavanja domaće privrede još treba da se razvije kod potrošača, a ljudi treba da nauče koliko kupovinom domaćeg tržišta podržavaju naš privredni razvoj. Pri tome, još kada se uvjere da neće izgubiti na kvaliteti ako kupe domaći proizvod, to će biti dobitna kombinacija i za proizvođače i za potrošače.
Mislim da je ključ u promociji domaćih proizvoda i definitivno trebamo mnogo više programa usmjerenih na promociju domaćih proizvoda.

Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?

Praktikum iz obligacija.

Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?

Uvijek putovanje. Najviše volim da putujem sama, ali to je odavno stavljeno u drugi plan. Sada sa porodicom planiram putovanja u udaljene, manje istražene destinacije, gdje ćemo upoznati nove prijatelje i drugu kulturu. Zbog COVIDA-19 to je stavljeno u drugi plan, ali jedva čekam put u nove pustolovine. 

Ovaj naš intervju rezultat je projekta koji realiziramo u suradnji s dm drogerie markt i Fondacija 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?

Ovo je jedan fantastičan projekt koji je omogućio vidljivost malih biznisa i povezivanje sa bitnim akterima na tržištu. Zahvaljujući njemu, upoznala sam sjajne poduzetnice sa kojima sa razvila odličnu saradnju i razmijenila dobru poslovnu praksu koja nam je svima bila od velikog značaja. 

Što biste preporučili BONJOUR.čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?

Šta imaš da izgubiš ako probaš? Samo malo slobodnog vremena! Obavezno prije nego krenete sa registracijom firme, testirajte svoju ideju, ali nikad sa prijateljima (jer će oni da vole vaš proizvod kao što vole i vas) već sa stvarnim klijentima. Ako ne želite da date otkaz na poslu, uvijek se možete registrovati na dopunsku ili dodatnu djelatnost i raditi uz svoj posao. Treba malo vremena, ali prednosti je puno.

I ne vjerujte onima koji kažu da to ne može, oni ne mogu znati šta je u vašoj glavi i kako vi zamišljate svoj proizvod ili uslugu i način poslovanja. I ne treba odustajati. Možda vaša prva ideja i ne bude dobra, ali treba stalno pokušavati dok nešto ne uspije. Nama se često plasiraju priče o uspjehu preko noći. I naravno da ima i toga, ali u vrlo malom broju slučajeva. Iza većine nas je puno rada i odricanja. Vjerujte sebi i kada niko u vas ne vjeruje. Okružite se ljudima koji su u istoj poziciji kao vi i gurajte jedni druge. Uspjeh tada ne može izostati.
 

***

Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba


Bonjour

Snažan rast i fokus na zajednicu: Održana je godišnja dm konferencija

TEKST: Bonjour.ba - PR

Snažan rast i fokus na zajednicu: Održana je godišnja dm konferencija Snažan rast i fokus na zajednicu: Održana je godišnja dm konferencija

Kompanija dm drogerie markt, vodeći lanac drogerija u Bosni i Hercegovini, i ove godine potvrdila je lidersku poziciju na tržištu ostvarivši snažne poslovne rezultate i značajan rast u svim segmentima poslovanja.

Rezultati i ključna postignuća predstavljeni su na godišnjoj konferenciji za medije, na kojoj je dm drogerie markt još jednom istaknuo svoju posvećenost kupcima, zaposlenicima i zajednici. Konferencija je održana pod krovom teme #sasvimja, kampanje s važnom porukom koja je pratila sve aktivnosti kompanije u ovoj godini. 


dm_konferencija12bonjour_ba

Ostvaren rast prometa od 16,17%

 

Poslovnu godinu 2024/25. dm je zaključio sa ostvarenim prometom od 489,3 miliona KM, što predstavlja rast od 16,17% u odnosu na prethodnu poslovnu godinu. Uz to, kupci su još jednom potvrdili i svoju lojalnost povećavši broj kupovina za 7,17%. 

Tokom godine kompanija je nastavila ulagati i u razvoj poslovne mreže te je preuređeno osam dm trgovina, a otvorene su i dvije nove, čime je dm s ukupno 94 trgovine dodatno učvrstio poziciju najvećeg drogerijskog lanca u BiH.


dm_konferencija7bonjour_ba


 

„Ove godine bilježimo snažan rast i stabilnost poslovanja. Ponosni smo što nastavljamo ulagati u naše zaposlenike, kupce i zajednicu, jer upravo oni predstavljaju temelj našeg uspjeha. 

S ponosom mogu reći da je broj naših zaposlenika dostigao 1.255, a u prošloj godini smo zaposlili 24 nova zaposlenika“, izjavio je Damir Šlosel, direktor dm-a u BiH, i dodao: „Naš fokus u narednom periodu ostaje na održivom razvoju, kvalitetnim uslugama i projektima koji čine razliku, za naše kupce i zajednicu u cjelosti.“

Tri puta više razloga za kupovinu

 

U protekloj poslovnoj godini dm je nastavio ulagati u ono što je kupcima jako važno, kvalitet po povoljnim cijenama i pogodnosti koje olakšavaju svakodnevnu kupovinu. 


dm_konferencija10bonjour_ba

Samo u sniženje cijena proizvoda kroz koncept ‘uvijekpovoljno’ uloženo je gotovo 11 miliona KM, dok su kupci kroz dm active beauty program lojalnosti ostvarili značajne dodatne uštede. 

 

„Naša posvećenost kupcima ogleda se u konkretnim pogodnostima, od ulaganja u sniženje cijena proizvoda do programa lojalnosti koji danas broji gotovo 520.000 članova. Kroz dm active beauty  program lojalnosti iskorišteni su bodovi u vrijednosti višoj od 12 miliona KM, a sakupljeno ih je gotovo 14 miliona KM. 

Ukupno, 24 miliona KM dm je usmjerio na to da kupovina bude povoljnija, jednostavnija i isplativija za sve kupce“, istakla je Admira Isaković, članica Poslovodstva dm-a u BiH. 


dm_konferencija11bonjour_ba

Digitalni kanali sve više postaju dio svakodnevne kupovine. Tako je Moj dm aplikaciju u prošloj poslovnoj godini u prosjeku mjesečno koristilo više od 231.000 aktivnih korisnika, a čak 84% online narudžbi realizuje se upravo putem aplikacije. 

U okviru Moj dm aplikacije kreirana je i nova pogodnost osmišljena s posebnom pažnjom za najmlađe, dm babybonus koji pruža personalizovanu podršku trudnicama i roditeljima djece uzrasta do 3 godine, kroz sadržaje i kupone prilagođene upravo njihovim potrebama i fazama života.

 

Posebno zanimanje kupaca izazvao je i projekt dmLIVE, koji je u 24 emitovane epizode prosječno privukao više od 8.000 gledalaca po emisiji, donoseći korisne savjete i zanimljive najave novih dm proizvoda.


dm_konferencija1bonjour_ba
 

Veliki broj aktivnosti je bio usmjeren i na brigu o zdravlju žena, o kojem dm govori otvoreno, kontinuirano i s iskrenom željom da napravi promjenu.

 

„Kampanja posvećena zdravlju žena dosegnula je gotovo 250.000 žena širom BiH. Kroz dvije stručne konferencije u Banjoj Luci i Sarajevu, na kojima je učestvovalo 500 gošći i 12 stručnjaka, te kroz tri epizode dm Podcasta o zdravlju žena koje su ostvarile više od 80.000 pregleda, potaknuli smo otvoren razgovor o važnim temama. 

Ponosni smo i što je osma dm ženska utrka okupila 3.000 učesnica, zahvaljujući čemu je dm donirao 3.000 pakovanja Jessa higijenskih uložaka sigurnim kućama u BiH“, istakla je Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm-a u BiH.


dm_konferencija9bonjour_ba
 

Briga o zajednici i planeti ostala je jednako važan dio dm priče. Kroz kampanju „{ZAJEDNO} za bolje sutra – ECO EDITION“, dm je podržao deset ekoloških projekata širom zemlje, s ukupno 60.000 KM. 

Dok je tradicionalni Giving Friday ponovo pokazao snagu zajedništva kupaca i dm-a te je prikupljeno 67.000 KM, čime je osigurano više od 11.000 obroka za korisnike 25 narodnih kuhinja. 

U akciji je učestvovalo i 40 dm zaposlenika koji su volonterskim angažmanom pomogli u pripremi dijela obroka. Od početka kampanje do danas, vrijednost doniranih obroka premašila je 285.000 KM. 


dm_konferencija13bonjour_ba
 

Briga o zaposlenicima i njihovom razvoju ostaje jedno od ključnih opredjeljenja kompanije dm. Samo u protekloj poslovnoj godini uloženo je više od 1,8 miliona KM u razvoj i edukaciju zaposlenika, uz kontinuirani rast plata i unapređenje radnih uslova. 

Ovakav pristup potvrđuje dugoročni cilj kompanije, a to je stvaranje sigurnog i poticajnog radnog okruženja u kojem se cijeni balans između poslovnog i privatnog života.
 

Posvećenost zaposlenicima prepoznata je i van kompanije, dm je jedanaesti put proglašen najpoželjnijim poslodavcem u Bosni i Hercegovini. 


dm_konferencija14bonjour_ba

To dodatno potvrđuje filozofiju ‘Živjeti posao drugačije’, koju dm svakodnevno primjenjuje kroz raznovrsne benefite poput 13. plate, regresa u visini plate, poklon kartica, redovnih sistematskih i stomatoloških pregleda, dodatnih edukacija, te aktivnosti kao što su Obiteljski dan ili plaćeni slobodan dan na prvi dan škole. 

Dodatno, činjenica da svake godine više desetina zaposlenica koristi plaćeno porodiljsko odsustvo potvrđuje da dm gradi radnu kulturu zasnovanu na podršci i razvoju.

 

Jubilej i novi planovi

 

Kompanija dm u 2026. godini proslavlja 20 godina poslovanja u Bosni i Hercegovini, a jubilej će biti obilježen aktivnostima posvećenim zaposlenicima, kupcima i zajednici. 

U novoj poslovnoj godini dm BiH planira ulaganja od 14,5 miliona KM, s fokusom na razvoj zaposlenika i daljnje ulaganje u održivi razvoj.

 

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!