TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 14.6.2013.
Odjeća koja je inspirirana glazbenim instrumentima Na nedavno održanom Banja Luka Fashion Fairu jedno dizajnersko ime je ostavilo jak utisak na sve posjetitelje zbog neobične kolekcije koju je predstavila. Radi se o dizajnerici Ljiljani Majkič, ljubiteljici neobičnih formi i spajanja nenosivog s nosivim. Kada smo ju pitali kada je nastala kolekcija naziva NA FETE, Ljiljana nam je odgovorii
Spomenuli ste Fashion Band. Dakle pri stvaranju ove kolekcije inspirirali su vas glazbeni instrumenti?
Ova kolekcija nije samo formalistički inspirisana instrumentima. U širem kontekstu ona je inspirisana muzikom, a u formalnom izrazu čak i interpretira instrumente. Formom koja je složena i kompleksna, ona odudara od standardnih normi i uspješno odgovara na pitanje kako spojiti nosivo s nenosivim. Moje kolekcije imaju zajedničku crtu u težnji da im dam scenski karakter, kombinujući kostimski dizajn i 'ready to wear' koncept, a u formi zelim da bude naglašena skulpturalnost.
Forma je možda element koji najviše karakterizira vaš rad. Koliko je potrebno da ovakva kolekcija nastane i kako birate modele od kojih stvarate ovakve kreacije?
Iako bi se po složenosti forme kolekcija mogla svrstati u red vioke mode, ipak je u krojnom rješenju vrlo, reklo bi se, jednostavna. Osnovna ideja je bila spajanjem jednakih dijelova doci do neobičnog kroja, s ciljem stvaranja nosivih modela. Upravo zato kolekcija nosi naziv NA FETE . Zbog svega navedenog koristila sam materijale koji su prirodni, a neki imaju i sloj impregnacije, čime je omogucen željeni formalni izraz. Često me oblik koji želim postići vodu pri odabiru materijala. Obzirom na kompleksnost forme izrada je trajala bar tri mjeseca. Moram naglasiti da je head piece potpuno uozbiljio cijeli outfit. Naravno to nisu bile nikakve kape, kao što mediji objavljuju, nego vrlo neobični obodi za šešire, koji su ručno izrađeni.
Kako naši čitatelji mogu doći do tvojih kreacija?
Inače moje kreacije se već nalaze u prodaji u tržnom centru Roses Fashion Outlet, Sv. Kriz Zacretje (Hrvatska ) u butiku FASHION & ART, koji je na pola puta Zagreb - Maribor ili preko moje fun stranice na Facebooku „LJiljana Majkic clothing“, a uskoro nadam se i u Splitu.
Jako mi je žao sto Vaš portal nije bio na vrijeme obaviješten o dešavanju na Banja Luka Fashion Fair, što je inače bio običaj predhodnih godina, ali zato Vas pozivam da pratite moju izlozbu i reviju u Collegium Artisticumu u avgustu mjesecu. U pitanju je zimska kolekcija i izložba fotografija mojih radova, koja ce trajati i poslije Sarajevo Film Festivala. Datum nije jos tačno određen, ali mislim da je baš na početku SFF. Ja se već radujem našoj saradnji!
{gallery}2013_06/ljilja{/gallery}
A.P.
TEKST: Bonjour.ba, Promotivni članak
Upoznajte Marinu Bajić i Anu Udiljak – menadžerice koje imaju važnu ulogu u uspješnom razvoju Pepca u Bosni i Hercegovini.
U svakodnevnom radu balansiraju između analiza i empatije, tablica i timske podrške, a za Bonjour.ba otkrivaju kako vode ljude, donose odluke, ali i pronalaze vrijeme za sebe i trenutke koji ih inspirišu.
Sa više od 3.900 prodavnica u 18 zemalja, Pepco je jedan od vodećih evropskih maloprodajnih lanaca koji nudi moderan i pristupačan šoping.
U Bosni i Hercegovini, ovu priču vode upravo ove dvije žene i snažan lokalni tim, koji utjelovljuje Pepcov pristup u kojem su ljudi na prvom mjestu.
Put koji nije bio pravolinijski - i to je najbolje od svega
Ni financijska menadžerica Marina ni njezina kolegica iz sektora ljudskih resursa Ana nisu do svojih pozicija stigle slučajno niti prateći unaprijed zacrtane korake.
Ana je već sedam godina dio Pepco tima, a karijeru je započela u odvjetništvu.
Ana Udiljak, Regionalna menadžerica za ljudske resurse za Pepco
Ana: "Do 2017. sam radila u odvjetništvu i nakon položenog pravosudnog ispita napravila totalni zaokret. Prvo sam bila specijalist u Pepcu i učila obračun plaća pod velikim stresom, ali to me i oblikovalo. Nisam sanjala ovu poziciju, dogodila se spontano i uz malo sreće – našla sam se u pravo vrijeme na pravom mjestu. Za to sam jako zahvalna jer me potaknulo i na druge korake, pa sam sada na pola puta do završetka edukacije za psihoterapiju.”
Marina Bajić, Regionalna menadžerica za finansije za Pepco
Marina je, s druge strane, već sa 18 godina odlučila da želi biti financijski neovisna. Kroz studentske poslove, reviziju i razne industrije stigla je do Pepca. Iako nije “tipičan financijaš”, brojke i analize su njena prva ljubav.
Marina: “Retail je došao pomalo nenadano, a pokazao se kao moj najveći profesionalni izazov i prilika. U Pepco sam došla jer me oduševila poslovna priča kompanije, ali i sam proces zapošljavanja koji je vodila Ana. Bili su to najugodniji razgovori za posao na kojima sam ikada bila.”
Kad se HR i financije stvarno razumiju
Iako dolaze iz različitih sektora, njihova svakodnevna suradnja ključna je za funkcioniranje tima.
Marina: “Na prvi pogled možda ne izgleda da imamo svakodnevnih dodirnih točaka, ali zapravo ih imamo mnogo. Financije i HR imaju odličan pregled nad poslovanjem i timovima, svaki iz svog kuta. A kada spojimo ta dva pogleda, često dođemo do kvalitetnih zaključaka i ideja.”
Ana: "Ako Marina ne odobri budžet, nema zapošljavanja. No ono što me oduševljava je što i tablice, od kojih meni nekad nije dobro, s njom postanu zabavne. Svaki izazov rješavamo kao lego kockice – svaka iz svog ugla, a opet kao tim. Uvijek se trudimo da nam je lokalna ekipa zadovoljna, a da poslovanje ne trpi”.
Adria ured je u Zagrebu, ali lokalni tim u BiH je oslonac uspjeha
Iako su obje bazirane u Zagrebu, Ana i Marina već dvije godine vode brigu o bh. tržištu uz snažnu podršku lokalnog tima.
Ana: “Prioritet nam je bio okupiti ljude koji mogu samostalno voditi tržište, a istovremeno su otvoreni, povezani i motivirani. Kad tim ‘u kući’ funkcionira, onda i tržište vidi i osjeća tu energiju."
Ovakav pristup se slaže s Pepcovom misijom da bude blizu kupaca i gradi vrijednost ne samo kroz cijenu, već i kroz svakodnevne veze i povjerenje.
Marina naglašava koliko su kolege iz BiH otvoreni, angažirani i ljudi puni pozitivne energije: "Lokalni tim je ono što bh. tržište čini posebnim."
Liderke koje njeguju povjerenje i ne kriju simpatije prema Pepco proizvodima
U razgovoru se jasno vidi da Ana i Marina vjeruju u hijerarhiju, ali onu s ljudskim licem.
Ana: "Volim kad se grešku u poslu prizna čim se dogodi – tad se sve može riješiti. Cijenim otvorenost u smislu: ‘Ne znam taj dio, ali sam spreman naučiti’. Nisam fan klimanja glavom, više cijenim kada mi se kaže: ‘Ana, mislim da nisi u pravu, daj poslušaj moju ideju’. Za mene je to poštovanje i mene i kompanije. I nemam ni ja problem priznati pred svojim timom da sam pogriješila”.
Njezina kolegica iz financija ističe važnost zdravog i motivirajućeg radnog okruženja:
Marina: “Često se i sami pitamo kako nam je uspjelo posložiti tako dobar tim u BiH. Naravno da gledamo na stručnost, ali svjesni smo i da učenje traje cijeli život te da je svaka kompanija drukčija. Iskreno se nadam da se naši kolege osjećaju dobro radeći u Pepcu”.
Kao dio kompanije koja promoviše unutarnji razvoj i inkluziju, obje ističu kako lični razvoj i autentični stilovi vođenja pokreću uspjeh brenda širom Evrope.
Kad se spomene bh. tržište, obje najprije pomisle na administrativne izazove, ali i na nevjerojatnu energiju ljudi koja sve to nadjača.
"A privatno? Toplina ljudi, ritam grada i, naravno, burek i ćevapi," dodaje Ana uz osmijeh.
Žene koje grade vlastita pravila poslovnog uspjeha
Obje vjeruju da žensko liderstvo ima svijetlu budućnost, vođeno autentičnošću i vlastitim pristupom.
Ana: “Naše prednosti su intuicija, empatija, organizacija – i sve to donosi vrijednost poslovanju.”
Marina: “U Pepcu se cijeni uključivost i vjerujem da žene u regionu imaju prostor da rastu i donose promjene.”
I zaista, 26% menadžera prodavnica u Pepcu dolazi iz interne promocije, a kompanija aktivno podržava razvoj liderstva žena na svim tržištima.
Kada nisu na poslu…
Razgovarale smo i tome ko su Marina i Ana kad nisu u poslovnom okruženju. Ana je, kako kaže, “vječiti planer putovanja”. Uživa u druženjima, sportu, šetnjama šumom, istraživanju zdrave prehrane, prirodne kozmetike, kuhanju i čitanju. Marina priznaje da je privatno nešto opuštenija, ali i dalje pozitivna i energična – baš kao na poslu.
Mala zona bijega i velika inspiracija
Kad im treba reset, Ana bira šetnje po zagrebačkom nasipu ili uspon na Sljeme. Marina odlazi - kući.
Marina: “Dom je moj siguran prostor za odmor. Kad zatvorim vrata, svi problemi ostaju vani.”
Inspiraciju pronalaze i u knjigama:
Ana: "Obrazovana" od Tare Westover – o moći obrazovanja i transformacije
Marina: "Ispod crte" Dalibora Šumige – o psihologiji potrošača, komunikaciji i razumijevanju tržišta
Omiljeni superjunaci?
Ana: Doctor Strange – "Voljela bih biti na više mjesta istovremeno."
Marina: Veli Jože – “Div, snažan, ali blag i pravedan. Snagu koristi za dobro.”
Kad prođu pored Pepco polica, ni one nisu imune na:
Ana: "Peter Cook posuđe – uvijek nešto novo uzmem."
Marina: "Dječji odjel i čarape. Kupim deset istih pari i riješim misterij nestale čarape, bar na neko vrijeme.”
Da mogu na kafu s bilo kojom osobom iz svijeta biznisa…
Ana: “Filip Sedić - zbilja je inovator svoje vrste. Kad sam ga guglala, shvatila sam da je rodom iz Bosne - čisti hit!”
Marina: “Već sam spomenula knjigu koja mi je odlična pa može i kava s njezinim autorom. Slušam njegove podcaste i uvijek me iznenadi nekim originalnim zaključcima.”
I na kraju – zašto funkcioniraju tako dobro kao tandem?
Marina: “Kod Ane najviše cijenim to što brine za ljude. Kod nje nitko nije broj. Iskrena je, direktna, ali uvijek topla”.
Ana: "Kod Marine cijenim iskrenost i njen ‘riješit ćemo’ stav. Nikad nikoga ne odgađa za kasnije, nego odmah priskače u pomoć.”
Ove dvije dame vode timove, tržišta i brend koji je već osvojio regiju, ali to rade autentično, dosljedno i s velikim poštovanjem prema ljudima. To je i odraz šire filozofije Pepca – da dobar retail počinje od sjajnih ljudi i da liderstvo zasnovano na empatiji, povjerenju i otpornosti stvara timove koji uspijevaju.
I možda je upravo to najvažnija lekcija koju smo danas trebali pročitati.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!