TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 19.10.2020.
Pronalazak idealnog načina njegovanja zdravih navika je ključ do vlastite organizacije.
Dakle, čak i ako mislite da ste vrlo neorganizovana osoba, možete naučiti postepeno kreirati svoje navike koje će vremenom postati srž bolje organizacije.
Od planiranja, bilježenja, do odbacivanja nepotrebnih stvari i postavljanja prioriteta, u nastavku smo izdvojili osnovne navike koje će vam olakšati i pomoći već danas.

Foto: unsplash.com
Učite iz ovih organizacijskih savjeta, pretvorite ih u svoje navike jednu po jednu i sigurno ćete polako postati puno organiziraniji i produktivniji.
ZAPISUJTE MISLI I CILJEVE
Pokušaj pamćenja svih stvari neće pomoći pri organizaciji, ali ono što biste mogli uraditi jeste u planer zapisati sve bitne datume i stvari. Točnije, olovka i papir su naš način da pamtimo stvari i plus su mnogo trajniji. Zapišite sve: liste za kupovinu namirnica, ideje za poklone, što vam treba za uređenje doma i važne datume poput sastanaka i rođendana.
NAPRAVITE RASPOREDE I ROKOVE
Organizirane dame znaju točan raspored i vrijeme. One prepoznaju da organizacija ide ruku pod ruku sa produktivnošću. Također, one prave i vode raspored za dan, sedmicu, postavljaju rokove i ciljeve. I što je najvažnije, one se drže te liste. Kao zadatak sebi zapišite stvari koje želite postići do kraja ove godine ili ciljeve koje imate u svom životu. Zatim zapišite šta trebate učiniti da biste ih postigli. Pogledajte listu i odredite prioritete.

Foto: rawpixel.com
NE ODGAĐAJTE
Što duže čekate da nešto učinite, to će biti teže za obaviti. Ako želite da vam život bude manje stresan i manje zahtjevan, onda se organizujte što prije možete. Kao zadatak sebi možete zamislite jednu stvar koju biste trebali bolje organizovati u svom životu. Zapišite to, a zatim zapišite i kada to možete učiniti i što vam je potrebno da to učinite. Ako to možete odmah učiniti, krenite.
SVE IMA SVOJE MJESTO
Organizovati život znači držati stvari na odgovarajućim mjestima. Napravite lako dostupne prostore za pohranu koje neprestano koristite i ne dopustite da se vaši skladišni prostori pretrpaju. Uz to, veliko NE za označavanje kao „razno“. Kao zadatak možete odabrati jedno mjesto u svom domu koje možete reorganizirati. Ako postoje razbacani predmeti, onda ih grupirajte. Nakon što sve sortirate, pronađite ili napravite "dom" za slične predmete, označite ih i postavite ih na odgovarajuća mjesta.
KONTINUITET
Nađite vremena za organizaciju svakog tjedna. Točnije, svaki tjedan pronađite vremena za organizaciju. Stvari ne ostaju organizirane same od sebe pa ih je potrebno kontinuirano i dosljedno reorganizirati.

Foto: unsplash.com
ZADRŽITE SAMO ONO ŠTO VAM TREBA
Više stvari znači više nereda. Ljudi koji žive organiziranim životom zadržavaju samo ono što im treba i što stvarno žele. Ako imate manje stvari, to znači da ćete više uživati u tim stvarima i osjećati se bolje kada koristite sve što posjedujete.
PLANIRAJTE KUPOVINU
Umjesto akcija na kupovinu i rasprodaja bez planiranja unaprijed, zapišite točno ono što vam treba i kupujte samo te predmete. Organizirani ljudi ne popuštaju pred lažnim oglašavanjem. Predmeti na prodaju samo će stvoriti više nereda, a vrlo moguće da vam i ne trebaju. Kao testiranje, možete otići bez novca u tržni centar. Samo pogledajte sve stvari na rasprodaji. Ako ste napravili popis, zadržite ga negdje i pogledajte ga za mjesec dana. Ako još uvijek to želite, onda je sigurno za kupnju.
***
Naslovna fotografija: unsplash.com
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Bonjour.ba/PR
Ovogodišnji retreat, organizovan od strane Biznis Unije menadžera, još jednom je potvrdio da ovo udruženje okuplja novu generaciju menadžera spremnih za transformaciju poslovne kulture, gdje inspirativne priče, razmjena znanja i umrežavanje dominiraju.
Drugi po redu događaj, održan u prelijepom ambijentu hotela Nomad na Bjelašnici, okupio je lidere, stručnjake i partnere iz različitih sektora, stvarajući prostor za razmjenu ideja o digitalizaciji, inovacijama, održivom razvoju te važnosti mentalnog zdravlja i emocija.
Od samog osnivanja, BUM se pozicionirao kao važan akter u izgradnji održive i konkurentne poslovne zajednice, okupljajući članove s misijom izgradnje nove generacije menadžera i razvoja domaće privrede. Događaj je okupio više od 100 učesnika koji su kroz lične priče, razmjenu iskustva i otvorenu diskusiju razgovarali o savremenim izazovima.
"Danas, više nego ikada, vjerujem da se vizija BUM-a ostvaruje. Zahvaljujući vama, našim članovima i partnerima, koji uprkos svemu, zadržavaju optimizam, vjeru i onu malu dozu ludosti da su velike stvari moguće, BUM okuplja blizu 100 članova iz cijele BiH, mjesečno dodjeljuje 33 stipendije, a kroz naše događaje otvara teme o kojima se nedovoljno priča.
Hvala vam što zajedno pomjeramo granice i kreiramo novu eru poslovne zajednice u BiH“, istakao je Aleksandar Krunić, predsjednik Upravnog odbora BUM-a, na samom početku događaja.

Program je stavio u fokus digitalnu transformaciju, održivost, snagu ljudskog kapitala i poduzetničkog duha u svrhu rasta, teme koje su kroz vlastita iskustva i stručna znanja predstavili govornici iz različitih sektora.
Nedžad Pirić je iznio značajne informacije o važnosti kvalitetne transformacije u procesu digitalizacije, te da je važno posložiti infrastrukturu kako bi promjene postigle maksimalan učinak.
Posebna pažnja bila je usmjerena na primjere kompanija koje su uspjele spojiti inovacije i održivost u modele koji ih čine globalno konkurentnim.
Jedan takav primjer predstavio je Jure Širić iz kompanije Modepack, koji je govorio o tome kako se njegova industrija ambalaže transformisala u brend prisutan na 36 svjetskih tržišta, te zašto je upravo ulaganje u reciklirane i ekološke materijale postalo ključ njihovog međunarodnog uspjeha.
Jure Širić u razgovoru sa moderatoricom konferencije, Unom Bejtović naglasio je važnost izlaska iz komfort zone i ulaganja u inovacije koje će osigurati da budemo ispred globalne konkurencije.
“U cijelom procesu ključno je ostati prizeman, dosljedan sebi i svojim vrijednostima, te činiti nešto više za cijelu zajednicu”, istakao je Širić.

Razvoj i širenje uspješnih domaćih kompanija bila je tema izlaganja Aleksandra Kremenović, osnivača MF grupacije, koji je kroz iskustvo stvaranja jedne od najstabilnijih finansijskih institucija u regiji pokazao kako vizija i dugoročna strategija mogu pretvoriti „mikro“ inicijativu u „makro“ uspjeh.
Njegov pogled na regionalno pozicioniranje i upravljanje finansijskim sistemima dao je učesnicima uvid u to kako domaće kompanije mogu graditi održiv rast u promjenjivom tržišnom okruženju. Trendovi se ne trebaju slijepo pratiti, umjesto toga potrebno je vjerovati u svoju viziju i prilagođavati je prilikama na tržištu.


Osim tehnoloških i poslovnih perspektiva, važan dio programa bio je posvećen i mentalnom zdravlju. Jasmin Bešić je otvorio pitanje stresa u modernom menadžmentu i načina na koji on oblikuje liderstvo i profesionalni identitet.
Njegov psihodinamski pristup, koji spaja nauku i iskustvenu praksu, donio je potpuno drugačiji pogled na razvoj lidera u okruženju koje se ubrzano mijenja. Stres ne treba biti dio našeg identiteta, već podstrek da slušamo i prihvatamo svoje emocije.


BUM Retreat 2025 realiziran je uz podršku ključnih partnera: Go Digital in the Western Balkans, EBRD uz podršku Evropske unije, EFSE fonda uz podršku Evropske unije kao dugogodišnjeg BUM partnera, UN Women, te brojnih prijatelja i partnera iz poslovne zajednice.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!