TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 3.7.2020.
Flat lay fotografija je jedan od jednostavnijih i kreativnijih načina da svoje postove na Instagramu prebacite u "wow“ izgled.
Ako niste sigurni gdje započeti ili u kojem smjeru želite krenuti, predlažemo vam da pregledate Pinterest ili Instagram sa #flatlay fotografijama kako biste dobili inspiraciju ili uvid o tome što vam se sviđa.
U nastavku vam donosimo kratki vodič sa sedam savjeta kako usavršiti flat lay fotografiju.
TEMA
Imajte na umu svoju temu dok odabirate rekvizite, kako biste na kraju dobili kohezivan izgled.
Odaberite mnogo rekvizita (više nego što ste planirali) da biste mogli izmjenjivati scenografiju za fotografiju.
Također, pokušajte odabrati predmete različitih veličina i oblika kako biste stvorili jači vizualni efekt.
Razmislite i o paleti boja kad postavljate predmete za flat lay fotografiju.
Npr. ako želite fotografisati zlatni nakit, pronađite ukrase i detalje u istoj boji, tako da se u konačnici sve lijepo uklopi sa zlatnim naglaskom. Možete se poigrati sa zanimljivim svijećama ili knjigama, slojevima paleta za šminkanje jer različite visine čine puno zanimljiviju fotografiju i privlačniju oku.

Foto: @styletraces

Foto: @thepinkdiary
POZOVITE PRIJATELJICU
Neke od naših omiljenih flat lay fotografija izgledaju "otvorenije" jer uključuju ljude (ili točnije dijelove tijela). Ako želite stvoriti izgled koji ima osjećaj pokreta i akcije, zamolite prijateljicu da vam pomogne.

Foto: @kate.simple.life
ODABERITE POZADINU
Prilikom odabira pozadine, najbolje je stvari pojednostaviti. Obična bijela pozadina djeluje dobro jer neće odvratiti pozornost od rekvizita, a efektno će djelovati i neutralna podlogu poput drvenog poda ili stola.
EKSPERIMENTIRAJTE SA NEREDOM
Privlačnost flat lay fotografija često leži u savršenoj organizaciji predmeta, ali kako biste dali posebnost vašoj fotografiji, poslužite sa malim „neredom“ u smislu da postavite vaš fokusni predmet, a onda samo nasumično dodajte rekvizite oko njega pod različitim kutovima.
IGRAJTE SE OTVOROM BLENDE ILI FOKUSOM NA VAŠEM MOBITELU
Ako snimate fotoaparatom, tada se poigrajte s blendom.
Što je otvor blende veći (manji je broj), više ćete zamagliti stvari koje stoje u flat položaju, na primjer buket cvijeća, a što je otvor blende manji (veći broj), više ćete dobiti fokusa u kadru.
To može imati odličan efekt ako stvari imate na različitim visinama - recimo slaganje nekih proizvoda na vrh knjiga.
FOTOGRAFISANJE
Sada kada imate sve svoje rekvizite i pozadinu, vrijeme je da fotografišete. Postavite rekvizite pored prozora i pokušajte fotografisati ujutro ili kasno popodne kada je najbolje svjetlo.
Pokušajte ne koristiti bljeskalicu jer će ona kreirati sjene. Prilikom postavljanja rekvizita ostavite malo prostora između svakog predmeta jer će vam to pomoći da istaknete svaki posebno.
Stvorite ravnotežu na fotografiji miješanjem manjih objekata sa većim.
PROSTOR ZA CITAT ILI NEKI DRUGI TEKST
Ukoliko želite, ostavite malo prostora u kutku ili u sredini kako biste dodali tekst ili grafiku u postprodukciji.
TEKST: Bonjour.ba/PR
Ovogodišnji retreat, organizovan od strane Biznis Unije menadžera, još jednom je potvrdio da ovo udruženje okuplja novu generaciju menadžera spremnih za transformaciju poslovne kulture, gdje inspirativne priče, razmjena znanja i umrežavanje dominiraju.
Drugi po redu događaj, održan u prelijepom ambijentu hotela Nomad na Bjelašnici, okupio je lidere, stručnjake i partnere iz različitih sektora, stvarajući prostor za razmjenu ideja o digitalizaciji, inovacijama, održivom razvoju te važnosti mentalnog zdravlja i emocija.
Od samog osnivanja, BUM se pozicionirao kao važan akter u izgradnji održive i konkurentne poslovne zajednice, okupljajući članove s misijom izgradnje nove generacije menadžera i razvoja domaće privrede. Događaj je okupio više od 100 učesnika koji su kroz lične priče, razmjenu iskustva i otvorenu diskusiju razgovarali o savremenim izazovima.
"Danas, više nego ikada, vjerujem da se vizija BUM-a ostvaruje. Zahvaljujući vama, našim članovima i partnerima, koji uprkos svemu, zadržavaju optimizam, vjeru i onu malu dozu ludosti da su velike stvari moguće, BUM okuplja blizu 100 članova iz cijele BiH, mjesečno dodjeljuje 33 stipendije, a kroz naše događaje otvara teme o kojima se nedovoljno priča.
Hvala vam što zajedno pomjeramo granice i kreiramo novu eru poslovne zajednice u BiH“, istakao je Aleksandar Krunić, predsjednik Upravnog odbora BUM-a, na samom početku događaja.

Program je stavio u fokus digitalnu transformaciju, održivost, snagu ljudskog kapitala i poduzetničkog duha u svrhu rasta, teme koje su kroz vlastita iskustva i stručna znanja predstavili govornici iz različitih sektora.
Nedžad Pirić je iznio značajne informacije o važnosti kvalitetne transformacije u procesu digitalizacije, te da je važno posložiti infrastrukturu kako bi promjene postigle maksimalan učinak.
Posebna pažnja bila je usmjerena na primjere kompanija koje su uspjele spojiti inovacije i održivost u modele koji ih čine globalno konkurentnim.
Jedan takav primjer predstavio je Jure Širić iz kompanije Modepack, koji je govorio o tome kako se njegova industrija ambalaže transformisala u brend prisutan na 36 svjetskih tržišta, te zašto je upravo ulaganje u reciklirane i ekološke materijale postalo ključ njihovog međunarodnog uspjeha.
Jure Širić u razgovoru sa moderatoricom konferencije, Unom Bejtović naglasio je važnost izlaska iz komfort zone i ulaganja u inovacije koje će osigurati da budemo ispred globalne konkurencije.
“U cijelom procesu ključno je ostati prizeman, dosljedan sebi i svojim vrijednostima, te činiti nešto više za cijelu zajednicu”, istakao je Širić.

Razvoj i širenje uspješnih domaćih kompanija bila je tema izlaganja Aleksandra Kremenović, osnivača MF grupacije, koji je kroz iskustvo stvaranja jedne od najstabilnijih finansijskih institucija u regiji pokazao kako vizija i dugoročna strategija mogu pretvoriti „mikro“ inicijativu u „makro“ uspjeh.
Njegov pogled na regionalno pozicioniranje i upravljanje finansijskim sistemima dao je učesnicima uvid u to kako domaće kompanije mogu graditi održiv rast u promjenjivom tržišnom okruženju. Trendovi se ne trebaju slijepo pratiti, umjesto toga potrebno je vjerovati u svoju viziju i prilagođavati je prilikama na tržištu.


Osim tehnoloških i poslovnih perspektiva, važan dio programa bio je posvećen i mentalnom zdravlju. Jasmin Bešić je otvorio pitanje stresa u modernom menadžmentu i načina na koji on oblikuje liderstvo i profesionalni identitet.
Njegov psihodinamski pristup, koji spaja nauku i iskustvenu praksu, donio je potpuno drugačiji pogled na razvoj lidera u okruženju koje se ubrzano mijenja. Stres ne treba biti dio našeg identiteta, već podstrek da slušamo i prihvatamo svoje emocije.


BUM Retreat 2025 realiziran je uz podršku ključnih partnera: Go Digital in the Western Balkans, EBRD uz podršku Evropske unije, EFSE fonda uz podršku Evropske unije kao dugogodišnjeg BUM partnera, UN Women, te brojnih prijatelja i partnera iz poslovne zajednice.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!