TEKST: Ilda Lihić-Isović

DATUM OBJAVE: 3.7.2020.

Flat lay fotografija je jedan od jednostavnijih i kreativnijih načina da svoje postove na Instagramu prebacite u "wow“ izgled.

Ako niste sigurni gdje započeti ili u kojem smjeru želite krenuti, predlažemo vam da pregledate Pinterest ili Instagram sa #flatlay fotografijama kako biste dobili inspiraciju ili uvid o tome što vam se sviđa.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Adrianna Zielińska (@alabasterfox) on

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by TDE (@thedailyedited) on

 U nastavku vam donosimo kratki vodič sa sedam savjeta kako usavršiti flat lay fotografiju.

TEMA

Imajte na umu svoju temu dok odabirate rekvizite, kako biste na kraju dobili kohezivan izgled.
Odaberite mnogo rekvizita (više nego što ste planirali) da biste mogli izmjenjivati scenografiju za fotografiju.
Također, pokušajte odabrati predmete različitih veličina i oblika kako biste stvorili jači vizualni efekt.
Razmislite i o paleti boja kad postavljate predmete za flat lay fotografiju.
Npr. ako želite fotografisati zlatni nakit, pronađite ukrase i detalje u istoj boji, tako da se u konačnici sve lijepo uklopi sa zlatnim naglaskom. Možete se poigrati sa zanimljivim svijećama ili knjigama, slojevima paleta za šminkanje jer različite visine čine puno zanimljiviju fotografiju i privlačniju oku.

Foto: @styletraces

Foto: @thepinkdiary

POZOVITE PRIJATELJICU

Neke od naših omiljenih flat lay fotografija izgledaju "otvorenije" jer uključuju ljude (ili točnije dijelove tijela). Ako želite stvoriti izgled koji ima osjećaj pokreta i akcije, zamolite prijateljicu da vam pomogne.

Foto: @kate.simple.life

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Stephany Ayinda (@stephanyayinda) on

ODABERITE POZADINU

Prilikom odabira pozadine, najbolje je stvari pojednostaviti. Obična bijela pozadina djeluje dobro jer neće odvratiti pozornost od rekvizita, a efektno će djelovati i neutralna podlogu poput drvenog poda ili stola.

EKSPERIMENTIRAJTE SA NEREDOM

Privlačnost flat lay fotografija često leži u savršenoj organizaciji predmeta, ali kako biste dali posebnost vašoj fotografiji, poslužite sa malim „neredom“ u smislu da postavite vaš fokusni predmet, a onda samo nasumično dodajte rekvizite oko njega pod različitim kutovima.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Fashion | Beauty | Lifestyle (@fromluxewithlove) on

IGRAJTE SE OTVOROM BLENDE ILI FOKUSOM NA VAŠEM MOBITELU

Ako snimate fotoaparatom, tada se poigrajte s blendom.
Što je otvor blende veći (manji je broj), više ćete zamagliti stvari koje stoje u flat položaju, na primjer buket cvijeća, a što je otvor blende manji (veći broj), više ćete dobiti fokusa u kadru.
To može imati odličan efekt ako stvari imate na različitim visinama - recimo slaganje nekih proizvoda na vrh knjiga.

FOTOGRAFISANJE

Sada kada imate sve svoje rekvizite i pozadinu, vrijeme je da fotografišete. Postavite rekvizite pored prozora i pokušajte fotografisati ujutro ili kasno popodne kada je najbolje svjetlo.
Pokušajte ne koristiti bljeskalicu jer će ona kreirati sjene. Prilikom postavljanja rekvizita ostavite malo prostora između svakog predmeta jer će vam to pomoći da istaknete svaki posebno.
Stvorite ravnotežu na fotografiji miješanjem manjih objekata sa većim.

PROSTOR ZA CITAT ILI NEKI DRUGI TEKST

Ukoliko želite, ostavite malo prostora u kutku ili u sredini kako biste dodali tekst ili grafiku u postprodukciji.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by FLATLAY • LIFESTYLE • CREATIVE (@_yestreen_) on


Bonjour

Šta čini dobar dizajn danas? Slavimir Futro otkriva na Alma Ras Industry Day 2026.

TEKST: Bonjour.ba - PR

Šta čini dobar dizajn danas? Slavimir Futro otkriva na Alma Ras Industry Day 2026. Šta čini dobar dizajn danas? Slavimir Futro otkriva na Alma Ras Industry Day 2026.

Treće, jubilarno izdanje Alma Ras Industry Day pod motom GREEN DEAL donosi najambiciozniji program do sada i potvrđuje da ova platforma postaje jedno od ključnih mjesta profesionalnog razvoja dizajna i kreativne industrije u regiji.

Kroz povezivanje kreativnog sektora sa realnom industrijom, Alma Ras Industry Day gradi ekosistem u kojem dizajn postaje pokretač inovacija, održivosti i cirkularne ekonomije i to ne samo na konceptualnom nivou, već kroz konkretne poslovne i industrijske rezultate.


alma_rad_industry_day5bonjour_ba

Upravo u tom kontekstu, ove godine publici se predstavlja i Slavimir Futro jedan od najznačajnijih dizajnera u regionu. On će 26.03.2026. na Industry Day nastupiti kroz tri međusobno povezane uloge: kao član žirija, predavač, te autor izložbe “Futro Posters”, stvarajući tako jedinstvenu cjelinu koja objedinjuje stručnost, viziju i dizajn kao kulturni i industrijski fenomen.

Razgovaramo sa njim o ulozi dizajna, održivosti, odgovornosti i kreativnoj moći vizuelnog jezika, baš u godini kada GREEN DEAL postaje temelj ove platforme.


alma_rad_industry_day6bonjour_ba

Razgovor sa Slavimirom započinjemo u trenutku kada dizajn dobija novu ulogu, onu u kojoj je odgovornost jednako važna koliko i estetika. On dizajn vidi kao prostor u kojem se 'autentičnost pretvara u glavnu valutu', gdje mladi profesionalci moraju imati hrabrosti da pronađu svoju istinu i oblikuju je u nešto što traje.


alma_rad_industry_day1bonjour_ba

U godini kada GREEN DEAL postaje temelj Industry Day-a, Futro nas podsjeća na jednostavnu, ali zahtjevnu činjenicu: 'Svi mi koji smo na poklon dobili kreativnost rođeni smo da bi drugima bilo bolje.' Upravo tu leži suština održivosti koju on zagovara, a to je dizajn kao alat za popravljanje svijeta oko nas.

Kao autor izložbe Futro Posters i član žirija, on ove godine donosi i vrlo jasnu poruku mladim dizajnerima: 'Bez grešaka nema napretka… greška je tračak života u savršeno površnom svijetu.' 


alma_rad_industry_day4bonjour_ba

Razgovor sa Slavimirom Futrom potvrđuje da dizajn više nije samo vizuelna disciplina, već profesija od društvene, ekonomske i industrijske važnosti. 

Upravo zato Alma Ras Industry Day, kroz GREEN DEAL koncept, postaje prostor u kojem se kreativnost pretače u održiva rješenja, nove proizvodne modele i kulturni sadržaj koji mijenja percepciju dizajna u regiji.

Poziv svim dizajnerima ostaje otvoren do 7.12.2025: ako imate rješenje koje može unaprijediti industriju i doprinijeti održivoj transformaciji, sada je pravi trenutak da ga predstavite.

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!