TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 3.7.2020.
Flat lay fotografija je jedan od jednostavnijih i kreativnijih načina da svoje postove na Instagramu prebacite u "wow“ izgled.
Ako niste sigurni gdje započeti ili u kojem smjeru želite krenuti, predlažemo vam da pregledate Pinterest ili Instagram sa #flatlay fotografijama kako biste dobili inspiraciju ili uvid o tome što vam se sviđa.
U nastavku vam donosimo kratki vodič sa sedam savjeta kako usavršiti flat lay fotografiju.
TEMA
Imajte na umu svoju temu dok odabirate rekvizite, kako biste na kraju dobili kohezivan izgled.
Odaberite mnogo rekvizita (više nego što ste planirali) da biste mogli izmjenjivati scenografiju za fotografiju.
Također, pokušajte odabrati predmete različitih veličina i oblika kako biste stvorili jači vizualni efekt.
Razmislite i o paleti boja kad postavljate predmete za flat lay fotografiju.
Npr. ako želite fotografisati zlatni nakit, pronađite ukrase i detalje u istoj boji, tako da se u konačnici sve lijepo uklopi sa zlatnim naglaskom. Možete se poigrati sa zanimljivim svijećama ili knjigama, slojevima paleta za šminkanje jer različite visine čine puno zanimljiviju fotografiju i privlačniju oku.

Foto: @styletraces

Foto: @thepinkdiary
POZOVITE PRIJATELJICU
Neke od naših omiljenih flat lay fotografija izgledaju "otvorenije" jer uključuju ljude (ili točnije dijelove tijela). Ako želite stvoriti izgled koji ima osjećaj pokreta i akcije, zamolite prijateljicu da vam pomogne.

Foto: @kate.simple.life
ODABERITE POZADINU
Prilikom odabira pozadine, najbolje je stvari pojednostaviti. Obična bijela pozadina djeluje dobro jer neće odvratiti pozornost od rekvizita, a efektno će djelovati i neutralna podlogu poput drvenog poda ili stola.
EKSPERIMENTIRAJTE SA NEREDOM
Privlačnost flat lay fotografija često leži u savršenoj organizaciji predmeta, ali kako biste dali posebnost vašoj fotografiji, poslužite sa malim „neredom“ u smislu da postavite vaš fokusni predmet, a onda samo nasumično dodajte rekvizite oko njega pod različitim kutovima.
IGRAJTE SE OTVOROM BLENDE ILI FOKUSOM NA VAŠEM MOBITELU
Ako snimate fotoaparatom, tada se poigrajte s blendom.
Što je otvor blende veći (manji je broj), više ćete zamagliti stvari koje stoje u flat položaju, na primjer buket cvijeća, a što je otvor blende manji (veći broj), više ćete dobiti fokusa u kadru.
To može imati odličan efekt ako stvari imate na različitim visinama - recimo slaganje nekih proizvoda na vrh knjiga.
FOTOGRAFISANJE
Sada kada imate sve svoje rekvizite i pozadinu, vrijeme je da fotografišete. Postavite rekvizite pored prozora i pokušajte fotografisati ujutro ili kasno popodne kada je najbolje svjetlo.
Pokušajte ne koristiti bljeskalicu jer će ona kreirati sjene. Prilikom postavljanja rekvizita ostavite malo prostora između svakog predmeta jer će vam to pomoći da istaknete svaki posebno.
Stvorite ravnotežu na fotografiji miješanjem manjih objekata sa većim.
PROSTOR ZA CITAT ILI NEKI DRUGI TEKST
Ukoliko želite, ostavite malo prostora u kutku ili u sredini kako biste dodali tekst ili grafiku u postprodukciji.
TEKST: Bonjour.ba - PR
Kompanija dm drogerie markt, vodeći lanac drogerija u Bosni i Hercegovini, i ove godine potvrdila je lidersku poziciju na tržištu ostvarivši snažne poslovne rezultate i značajan rast u svim segmentima poslovanja.
Rezultati i ključna postignuća predstavljeni su na godišnjoj konferenciji za medije, na kojoj je dm drogerie markt još jednom istaknuo svoju posvećenost kupcima, zaposlenicima i zajednici. Konferencija je održana pod krovom teme #sasvimja, kampanje s važnom porukom koja je pratila sve aktivnosti kompanije u ovoj godini. 
Ostvaren rast prometa od 16,17%
Poslovnu godinu 2024/25. dm je zaključio sa ostvarenim prometom od 489,3 miliona KM, što predstavlja rast od 16,17% u odnosu na prethodnu poslovnu godinu. Uz to, kupci su još jednom potvrdili i svoju lojalnost povećavši broj kupovina za 7,17%.
Tokom godine kompanija je nastavila ulagati i u razvoj poslovne mreže te je preuređeno osam dm trgovina, a otvorene su i dvije nove, čime je dm s ukupno 94 trgovine dodatno učvrstio poziciju najvećeg drogerijskog lanca u BiH.
„Ove godine bilježimo snažan rast i stabilnost poslovanja. Ponosni smo što nastavljamo ulagati u naše zaposlenike, kupce i zajednicu, jer upravo oni predstavljaju temelj našeg uspjeha.
S ponosom mogu reći da je broj naših zaposlenika dostigao 1.255, a u prošloj godini smo zaposlili 24 nova zaposlenika“, izjavio je Damir Šlosel, direktor dm-a u BiH, i dodao: „Naš fokus u narednom periodu ostaje na održivom razvoju, kvalitetnim uslugama i projektima koji čine razliku, za naše kupce i zajednicu u cjelosti.“
Tri puta više razloga za kupovinu
U protekloj poslovnoj godini dm je nastavio ulagati u ono što je kupcima jako važno, kvalitet po povoljnim cijenama i pogodnosti koje olakšavaju svakodnevnu kupovinu. 
Samo u sniženje cijena proizvoda kroz koncept ‘uvijekpovoljno’ uloženo je gotovo 11 miliona KM, dok su kupci kroz dm active beauty program lojalnosti ostvarili značajne dodatne uštede.
„Naša posvećenost kupcima ogleda se u konkretnim pogodnostima, od ulaganja u sniženje cijena proizvoda do programa lojalnosti koji danas broji gotovo 520.000 članova. Kroz dm active beauty program lojalnosti iskorišteni su bodovi u vrijednosti višoj od 12 miliona KM, a sakupljeno ih je gotovo 14 miliona KM.
Ukupno, 24 miliona KM dm je usmjerio na to da kupovina bude povoljnija, jednostavnija i isplativija za sve kupce“, istakla je Admira Isaković, članica Poslovodstva dm-a u BiH. 
Digitalni kanali sve više postaju dio svakodnevne kupovine. Tako je Moj dm aplikaciju u prošloj poslovnoj godini u prosjeku mjesečno koristilo više od 231.000 aktivnih korisnika, a čak 84% online narudžbi realizuje se upravo putem aplikacije.
U okviru Moj dm aplikacije kreirana je i nova pogodnost osmišljena s posebnom pažnjom za najmlađe, dm babybonus koji pruža personalizovanu podršku trudnicama i roditeljima djece uzrasta do 3 godine, kroz sadržaje i kupone prilagođene upravo njihovim potrebama i fazama života.
Posebno zanimanje kupaca izazvao je i projekt dmLIVE, koji je u 24 emitovane epizode prosječno privukao više od 8.000 gledalaca po emisiji, donoseći korisne savjete i zanimljive najave novih dm proizvoda.
Veliki broj aktivnosti je bio usmjeren i na brigu o zdravlju žena, o kojem dm govori otvoreno, kontinuirano i s iskrenom željom da napravi promjenu.
„Kampanja posvećena zdravlju žena dosegnula je gotovo 250.000 žena širom BiH. Kroz dvije stručne konferencije u Banjoj Luci i Sarajevu, na kojima je učestvovalo 500 gošći i 12 stručnjaka, te kroz tri epizode dm Podcasta o zdravlju žena koje su ostvarile više od 80.000 pregleda, potaknuli smo otvoren razgovor o važnim temama.
Ponosni smo i što je osma dm ženska utrka okupila 3.000 učesnica, zahvaljujući čemu je dm donirao 3.000 pakovanja Jessa higijenskih uložaka sigurnim kućama u BiH“, istakla je Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm-a u BiH.
Briga o zajednici i planeti ostala je jednako važan dio dm priče. Kroz kampanju „{ZAJEDNO} za bolje sutra – ECO EDITION“, dm je podržao deset ekoloških projekata širom zemlje, s ukupno 60.000 KM.
Dok je tradicionalni Giving Friday ponovo pokazao snagu zajedništva kupaca i dm-a te je prikupljeno 67.000 KM, čime je osigurano više od 11.000 obroka za korisnike 25 narodnih kuhinja.
U akciji je učestvovalo i 40 dm zaposlenika koji su volonterskim angažmanom pomogli u pripremi dijela obroka. Od početka kampanje do danas, vrijednost doniranih obroka premašila je 285.000 KM. 
Briga o zaposlenicima i njihovom razvoju ostaje jedno od ključnih opredjeljenja kompanije dm. Samo u protekloj poslovnoj godini uloženo je više od 1,8 miliona KM u razvoj i edukaciju zaposlenika, uz kontinuirani rast plata i unapređenje radnih uslova.
Ovakav pristup potvrđuje dugoročni cilj kompanije, a to je stvaranje sigurnog i poticajnog radnog okruženja u kojem se cijeni balans između poslovnog i privatnog života.
Posvećenost zaposlenicima prepoznata je i van kompanije, dm je jedanaesti put proglašen najpoželjnijim poslodavcem u Bosni i Hercegovini. 
To dodatno potvrđuje filozofiju ‘Živjeti posao drugačije’, koju dm svakodnevno primjenjuje kroz raznovrsne benefite poput 13. plate, regresa u visini plate, poklon kartica, redovnih sistematskih i stomatoloških pregleda, dodatnih edukacija, te aktivnosti kao što su Obiteljski dan ili plaćeni slobodan dan na prvi dan škole.
Dodatno, činjenica da svake godine više desetina zaposlenica koristi plaćeno porodiljsko odsustvo potvrđuje da dm gradi radnu kulturu zasnovanu na podršci i razvoju.
Jubilej i novi planovi
Kompanija dm u 2026. godini proslavlja 20 godina poslovanja u Bosni i Hercegovini, a jubilej će biti obilježen aktivnostima posvećenim zaposlenicima, kupcima i zajednici.
U novoj poslovnoj godini dm BiH planira ulaganja od 14,5 miliona KM, s fokusom na razvoj zaposlenika i daljnje ulaganje u održivi razvoj.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!