TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 3.7.2020.
Flat lay fotografija je jedan od jednostavnijih i kreativnijih načina da svoje postove na Instagramu prebacite u "wow“ izgled.
Ako niste sigurni gdje započeti ili u kojem smjeru želite krenuti, predlažemo vam da pregledate Pinterest ili Instagram sa #flatlay fotografijama kako biste dobili inspiraciju ili uvid o tome što vam se sviđa.
U nastavku vam donosimo kratki vodič sa sedam savjeta kako usavršiti flat lay fotografiju.
TEMA
Imajte na umu svoju temu dok odabirate rekvizite, kako biste na kraju dobili kohezivan izgled.
Odaberite mnogo rekvizita (više nego što ste planirali) da biste mogli izmjenjivati scenografiju za fotografiju.
Također, pokušajte odabrati predmete različitih veličina i oblika kako biste stvorili jači vizualni efekt.
Razmislite i o paleti boja kad postavljate predmete za flat lay fotografiju.
Npr. ako želite fotografisati zlatni nakit, pronađite ukrase i detalje u istoj boji, tako da se u konačnici sve lijepo uklopi sa zlatnim naglaskom. Možete se poigrati sa zanimljivim svijećama ili knjigama, slojevima paleta za šminkanje jer različite visine čine puno zanimljiviju fotografiju i privlačniju oku.

Foto: @styletraces

Foto: @thepinkdiary
POZOVITE PRIJATELJICU
Neke od naših omiljenih flat lay fotografija izgledaju "otvorenije" jer uključuju ljude (ili točnije dijelove tijela). Ako želite stvoriti izgled koji ima osjećaj pokreta i akcije, zamolite prijateljicu da vam pomogne.

Foto: @kate.simple.life
ODABERITE POZADINU
Prilikom odabira pozadine, najbolje je stvari pojednostaviti. Obična bijela pozadina djeluje dobro jer neće odvratiti pozornost od rekvizita, a efektno će djelovati i neutralna podlogu poput drvenog poda ili stola.
EKSPERIMENTIRAJTE SA NEREDOM
Privlačnost flat lay fotografija često leži u savršenoj organizaciji predmeta, ali kako biste dali posebnost vašoj fotografiji, poslužite sa malim „neredom“ u smislu da postavite vaš fokusni predmet, a onda samo nasumično dodajte rekvizite oko njega pod različitim kutovima.
IGRAJTE SE OTVOROM BLENDE ILI FOKUSOM NA VAŠEM MOBITELU
Ako snimate fotoaparatom, tada se poigrajte s blendom.
Što je otvor blende veći (manji je broj), više ćete zamagliti stvari koje stoje u flat položaju, na primjer buket cvijeća, a što je otvor blende manji (veći broj), više ćete dobiti fokusa u kadru.
To može imati odličan efekt ako stvari imate na različitim visinama - recimo slaganje nekih proizvoda na vrh knjiga.
FOTOGRAFISANJE
Sada kada imate sve svoje rekvizite i pozadinu, vrijeme je da fotografišete. Postavite rekvizite pored prozora i pokušajte fotografisati ujutro ili kasno popodne kada je najbolje svjetlo.
Pokušajte ne koristiti bljeskalicu jer će ona kreirati sjene. Prilikom postavljanja rekvizita ostavite malo prostora između svakog predmeta jer će vam to pomoći da istaknete svaki posebno.
Stvorite ravnotežu na fotografiji miješanjem manjih objekata sa većim.
PROSTOR ZA CITAT ILI NEKI DRUGI TEKST
Ukoliko želite, ostavite malo prostora u kutku ili u sredini kako biste dodali tekst ili grafiku u postprodukciji.
TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!