TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 10.12.2019.
Iako blagdansko vrijeme uživa titulu najveselijeg doba u godini, nije tajna kako organizacija blagdanskog ručka i potraga za idealnim blagdanskim poklonom kreiraju i određenu količinu stresa u ovom periodu.
U želji da ove godine smanjimo nepotrebnu anksioznost, brigu i nervozu našli smo nekoliko savjeta kako se pripremiti za blagdane i #StressFree dvanaesti mjesec.
Ovi trikovi će vam pomoći da imate vrijeme za sebe, ali i organizirate ukusan blagdanski ručak, pripremite omiljene slastice te na vrijeme kupite poklone bez gužve u trgovinama. Zato, brzo prelistajte dalje i otkrijte kako kreirati najveselije blagdane za sebe i vaše najdraže.
Organizacija je ključna.
Blagdanska kupnja prije ogromnih gužvi ne samo da će uštedjeti vaše vrijeme nego će učiniti da uistinu uživate u blagdanskoj euforiji bez čekanja u dugim redovima. Na taj način ćete imati i više vremena za pripremu obroka, slastica, kupnju poklona i sl., a sve što trebate je uzeti jedno poslijepodne u ovom tjednu, zapisati listu stvari koje vam trebaju i posjetiti omiljenu trgovinu. Vaša djeca, muž, prijateljica, sestra, mama vam u tome mogu pomoći.

Postavite budžet.
Od namirnica do poklona, unaprijed odredite koliko želite potrošiti na blagdanske aktivnosti ove godine kako ne biste pripremili financijska iznenađenja za sebe tijekom blagdanskog perioda. Osjećati ćete se puno bolje i biti sigurni u svoje shopping liste što automatski uspijeva odagnati stres za vrijeme blagdana.
Radite manje, ne više.
U želji da tijekom blagdana ugodimo baš svima nekada se zanesemo i pretjeramo sa svim aktivnostima i dodatno se umorimo bez nekog dobrog razloga. Ovih blagdana se striktno držite onoga što ste htjeli napraviti i nemojte rezervirati sebe za previše aktivnosti, a kada vas svlada umor ili stres, nema toga što jedna šetnja ili spavanje na sat vremena ne može riješiti.
Umjesto da žurite, usporite.
Kako bi u vašoj kuhinji, dnevnom boravku, vrtu vladalo blagdansko ozračje upamtite da je sasvim ok usporiti i stvari raditi polako kada situacija postane napeta. Pod napetom situacijom smatramo zagorjele kekse, varivo koje ne surađuje, činjenicu da nijedne lampice ne rade iako ste bili uvjereni da rade dvije i sl. Što se nadovezuje na naš sljedeći savjet, a to je...

Nemojte se previše brinuti oko sitnica.
Ok, vaš poklon je upakiran jako loše. I da, možda vaša torta ne liči baš kao na onu na slici ili ste bili velikodušni sa solju u juhi, no, to ne umanjuje vaš trud i nemojte dopustiti da vam to umanji veselje. Ne treba sve biti savršeno i kako bismo to najbolje objasnili u duhu novog Frozen filma:'Just let it go.'
Uživajte!
Blagdansko vrijeme najveselije je doba u godini, a kako i neće biti, kada ste u toplom, u krugu svojih najmilijih uz ukusnu trpezu. Zato, ne zaboravite kreirati prekrasne uspomene i uživati.

TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!