TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 22.6.2020.
Određena radna rutina pomaže nam da unatoč vremenu, rokovima, projektima, prezentacijama i brojnim drugim avanturama koje nas prate kroz radni dan, ostanemo motivirani i fokusirani na naše obveze.
Dio našeg dana upravo je email kao jedan od dostupnih, pristupačnih i brzih načina komunikacije.
Zbog toga je iznimno važan način na koji kreiramo sadržaj unutar njega. Preglednost teksta, direktnost, jasne smjernice i krajni rokovi su osnova gotovo svakog dobro osmišljenog emaila.
No, uz kreiranje emaila koji će potaknuti akciju, itekako je važno uspješno organizirati vrijeme posvećeno kreiranju i odgovaranju na email.
Ovo su savjeti kojima se koriste i uspješne dame kako bi ostale organizirane, a uz koje i vi nećete otvarati aplikaciju nakon svake pristigle poruke i tako gubiti fokus s preostalih obveza.
EMAIL NIJE VAŠ OSNOVNI ZADATAK
Email je samo jedan od mnogih segmenata vašeg rada i alat za komunikaciju, networking i organizaciju. Samim time, ako ćete brže odgovor dobiti kroz telefonski poziv, nemojte se ustručavati koristiti ga. Također, ne morate ni vi biti stalno dostupni na emailu. Odredite dio dana kada ćete se posvetiti odgovaranju na vaš e-poštu. Time ćete prekinuti stalno otvaranje ikone za pristup elektronskoj pošti i iskoristiti vrijeme na najbolji mogući način.

NEMOJTE ČITATI EMAILOVE TIJEKOM DRUGIH RADNIH OBVEZA
To umanjuje vašu fokusiranost i produktivnost. Jednostavno, na email stavite automatski odgovor u kojem ćete navesti da trenutno radite na važnom projektu te da vas za sve hitne informacije kolege pozovu na mobitel. Tako ćete puno smireniji posvetiti se osnovnim obvezama.
PRITISNITE UNSUBSCRIBE
Ako ste samo jednom pročitali newsletter magazina na koji ste se preplatili, vrijeme je da uz minimalan trud pročistite vaš email inbox od novih poruka.
KORISTITE SVE DOSTUPNE 'FEATURES' NA EMAILU
Kako biste odredili koji su emailovi prioritet, za koje poruke trebate poslati podsjetnik na odgovor i sl.

BUDITE JASNI, KONKRETNI I PAZITE NA GRAMATIKU
Uvijek pazite da vaš email ima mini uvod, početak radnje i zaplet te zaključak. Svaka od ovih točki treba biti odvojena s barem jednim praznim redom kako bi bila preglednija, a unutar svake točke trebate biti konkretni i jasni.
Koristite se alatima za uređenje emaila – numeriranje uz pomoć sitnih točkica je odlično ako imate pobrojati više obveza, prijedloga ili uvjeta. I uvijek dva puta pregledajte gramatiku.
Ne želite da ona bude razlog zašto vas netko smatra neprofesionalnim.
IZBJEGAVAJTE RIJEČI U NASLOVU EMAILA KOJE ČINE DA VAŠA PORUKA IZGLEDA POPUT SPAMA
Bez senzacionalnih naslova i pazite da vaš email ne sadrži riječ FW.
To stvara dojam da ste važan email novom klijentu proslijedili bez imalo truda da vašu poruku personalizirate samo za njega. Budite što koncizniji i precizniji u kreiranju naslova emaila.
***
Naslovna fotografija: unsplash.com
Tekst: BONJOUR.ba
TEKST: Bonjour.ba
U poslovnom svijetu često se od žena liderica očekuje mnogo: da budu odlučne, ali ne preoštre, empatične, ali ne preemotivne, uspješne na poslu, ali i prisutne kod kuće. U toj tišini između očekivanja i stvarnosti, upravo njihove priče postaju najvrijedniji izvor znanja i inspiracije.
Bonjour.ba, zajedno s ASA Bankom, kroz serijal razgovora sa ženama koje vode važne sektore unutar banke, želi približiti stvarno lice bankarstva… ono koje ne oblikuju samo brojke, već i ljudi.

Alma Tahunić, direktorica Sektora za podršku i razvoj proizvoda za fizička lica i poduzetnike ASA Banke
U središtu priče nalaze se liderice koje svojim znanjem, iskustvom i posvećenošću kreiraju konkretna rješenja za klijente i timove. Kroz njihove uvide, otvaramo teme koje su dugo ostajale po strani: kako izgleda razvoj proizvoda u savremenom bankarstvu, šta znači biti liderica te kako balansirati strateške ciljeve i stvarne potrebe ljudi.

5 lekcija koje smo naučili iz razgovora s Almom Tahunić
U trećem razgovoru, predstavljamo Almu Tahunić, direktoricu Sektora za podršku i razvoj proizvoda za fizička lica i poduzetnike. Kroz konkretna pitanja i njene odgovore, donosimo 5 lekcija koje vrijede i za one koje vode timove i za one koje tek traže svoj put.
Neće uvijek biti lako. I to je u redu.
Da Vas danas pita mlađa kolegica iz poslovnice "kako do Vaše pozicije" šta biste joj rekli bez filtera?
Almin odgovor počinje iskrenošću: “Zasigurno bih joj rekla da će biti puno teških trenutaka i da neće uvijek biti lako. Treba da bude spremna na puno rada, ali i na to da ne dobije uvijek i odmah zasluženo priznanje koje joj pripada.”

Alma Tahunić na fotografiji nosi odjeću Gema
Ona dalje ističe da će biti trenutaka u kojima će biti nesigurna i sumnjati u sebe, ali baš u takvim situacijama treba da skupi posebnu hrabrost i snagu da nastavi dalje.
A kad govori o karijeri, ne zaboravlja ono što često ostane neizrečeno: "Nije samo znanje i rad ono što vas vodi do uspjeha, nego i vaš stav i odnos prema ljudima, ali isto tako, što je vrlo važno, i prema sebi samima."

Dobar proizvod ne nastaje u Excel tabeli već u slušanju klijenata
Šta je najvažnije kod razvoja novog bankarskog proizvoda ili ponude za klijente?
Kao neko ko svakodnevno balansira između inovacije i realnih potreba tržišta, Alma nas podsjeća na suštinu: „Najvažnije je da razumijete stvarne potrebe klijenata. Mi u ASA Banci ne pravimo proizvode tek toliko da bismo imali nešto novo, nego da bismo ponudili konkretna rješenja našim klijentima."

Inovacija, kaže, ne mora biti neka tehnološka revolucija. Nekad je to promjena koja daje osjećaj sigurnosti, kako ona ističe “pojednostavljenje koje će našim klijentima uštediti vrijeme, resurse i stvoriti veći osjećaj sigurnosti. Naš cilj je da klijenti ASA Banke prepoznaju proizvod kao proizvod koji je osmišljen za njih vrlo jednostavno, jasno i korisno.”
Stručnjakinja zna posao. Liderica zna ljude.
Šta razlikuje dobru stručnjakinju od liderice koja za sobom povuče tim?
"Dobra stručnjakinja zna svoj posao. Ona ima znanje, vještine i kompetencije i ljudi je, po pravilu, cijene i vjeruju joj kada je u pitanju njena struka.” objašnjava Alma.
Ključna razlika, ističe, događa se u trenutku kada prelazimo iz ‘ja to znam najbolje’ u ‘mi znamo i možemo’: “Liderica ipak ide korak dalje, ona zna da podijeli svoje znanje, inspiriše i motiviše svoj tim, posebno u trenucima kada stvari ne idu nekim željenim tokom ili kako je to zamišljeno.”
I upravo tu leži najveća lekcija: liderica ne gradi autoritet kontrolom, nego zajedništvom.
Od liderice se tiho očekuje sve.
Šta se od žene liderice tiho očekuje, ali joj se nikad ne kaže direktno?
“Danas se od žena liderica nesumnjivo očekuje jako mnogo,” započinje Alma. "Ja bih rekla da postoje neka standardna očekivanja kao što su odgovornost, profesionalizam, vještine, upravljanje timovima i upravljanje u nekim nesvakidašnjim situacijama. I to su ona očekivanja koja se vrlo transparentno komuniciraju, da li kroz ugovore, opise radnih zadataka, organizacionu kulturu i slično.

No, dodaje, postoje i ona mnogo suptilnija, tiha očekivanja i upravo ona mogu biti najopasnija: “Ta očekivanja očekuju od žene liderice da bude odlučna, ali ne preoštra, da bude empatična, ali ne preemotivna i da uspješno balansira svoj privatni i poslovni život bez ikakvih problema ili barem da ne prikazuje izazove sa kojima se susreće u tom dijelu. Iako joj to danas niko glasno i jasno ne kaže, od žene liderce se očekuje da bude besprijekorna na više frontova istovremeno.”
Ne postoje prečice. Samo verzije nas koje ne odustaju.
Ako biste danas počinjali karijeru ispočetka, šta biste radili isto, bez dileme?
“Bez dileme bih zadržala svoj odnos prema poslu i ljudima,” kaže Alma. “Vjerujem da bih bila jednako hrabra, požrtvovana i radna. Možda bih u nekim trenucima bila manje emotivna, više racionalna, ali to govorim sada iz ove današnje perspektive.”
Dodaje da bi, i da može sve ispočetka, zadržala istu vjeru da trud ima smisla. Njen put, kaže, nikada nije bio linija ni prečica, češće duži, strmiji i zahtjevniji, ali uvijek njen. Upravo ti trenuci, oni kada je bilo najlakše odustati, a ona nije, oblikovali su je kao lidericu kakva je danas.

I upravo u toj rečenici završavamo razgovor jer bolje zaključne misli od te nema.
Ove priče ne mijenjaju samo percepciju bankarstva. One pokazuju da je liderstvo danas dostupno ženama koje se ne boje biti svoje.
Upravo takve žene mijenjaju sistem iznutra i o njima vrijedi pisati. U nastavku serijala, donosimo priče drugih žena, liderica ASA Banke. Pratite nas jer liderstvo, kada je stvarno, zaslužuje da se vidi.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!