TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 22.6.2020.
Određena radna rutina pomaže nam da unatoč vremenu, rokovima, projektima, prezentacijama i brojnim drugim avanturama koje nas prate kroz radni dan, ostanemo motivirani i fokusirani na naše obveze.
Dio našeg dana upravo je email kao jedan od dostupnih, pristupačnih i brzih načina komunikacije.
Zbog toga je iznimno važan način na koji kreiramo sadržaj unutar njega. Preglednost teksta, direktnost, jasne smjernice i krajni rokovi su osnova gotovo svakog dobro osmišljenog emaila.
No, uz kreiranje emaila koji će potaknuti akciju, itekako je važno uspješno organizirati vrijeme posvećeno kreiranju i odgovaranju na email.
Ovo su savjeti kojima se koriste i uspješne dame kako bi ostale organizirane, a uz koje i vi nećete otvarati aplikaciju nakon svake pristigle poruke i tako gubiti fokus s preostalih obveza.
EMAIL NIJE VAŠ OSNOVNI ZADATAK
Email je samo jedan od mnogih segmenata vašeg rada i alat za komunikaciju, networking i organizaciju. Samim time, ako ćete brže odgovor dobiti kroz telefonski poziv, nemojte se ustručavati koristiti ga. Također, ne morate ni vi biti stalno dostupni na emailu. Odredite dio dana kada ćete se posvetiti odgovaranju na vaš e-poštu. Time ćete prekinuti stalno otvaranje ikone za pristup elektronskoj pošti i iskoristiti vrijeme na najbolji mogući način.

NEMOJTE ČITATI EMAILOVE TIJEKOM DRUGIH RADNIH OBVEZA
To umanjuje vašu fokusiranost i produktivnost. Jednostavno, na email stavite automatski odgovor u kojem ćete navesti da trenutno radite na važnom projektu te da vas za sve hitne informacije kolege pozovu na mobitel. Tako ćete puno smireniji posvetiti se osnovnim obvezama.
PRITISNITE UNSUBSCRIBE
Ako ste samo jednom pročitali newsletter magazina na koji ste se preplatili, vrijeme je da uz minimalan trud pročistite vaš email inbox od novih poruka.
KORISTITE SVE DOSTUPNE 'FEATURES' NA EMAILU
Kako biste odredili koji su emailovi prioritet, za koje poruke trebate poslati podsjetnik na odgovor i sl.

BUDITE JASNI, KONKRETNI I PAZITE NA GRAMATIKU
Uvijek pazite da vaš email ima mini uvod, početak radnje i zaplet te zaključak. Svaka od ovih točki treba biti odvojena s barem jednim praznim redom kako bi bila preglednija, a unutar svake točke trebate biti konkretni i jasni.
Koristite se alatima za uređenje emaila – numeriranje uz pomoć sitnih točkica je odlično ako imate pobrojati više obveza, prijedloga ili uvjeta. I uvijek dva puta pregledajte gramatiku.
Ne želite da ona bude razlog zašto vas netko smatra neprofesionalnim.
IZBJEGAVAJTE RIJEČI U NASLOVU EMAILA KOJE ČINE DA VAŠA PORUKA IZGLEDA POPUT SPAMA
Bez senzacionalnih naslova i pazite da vaš email ne sadrži riječ FW.
To stvara dojam da ste važan email novom klijentu proslijedili bez imalo truda da vašu poruku personalizirate samo za njega. Budite što koncizniji i precizniji u kreiranju naslova emaila.
***
Naslovna fotografija: unsplash.com
Tekst: BONJOUR.ba
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!