TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 31.5.2016.
Trend rada od doma je u porastu. Sve je više onih koji svoju produktivnost, uspješnost i motiviranost u obavljanju radnih zadataka dobivaju kroz slobodu da sami organiziraju radno vrijeme svog dana ili nerijetko, radom iz udobnosti doma. Rad iz kućnog ureda ima brojne prednosti, no s druge strane nosi i brojne izazove, gdje je itekako važno ostati fokusiran na posao i poslovne zadatke.
#Jutarnja rutina je važna
Kako biste napravili razliku između razdoblja kad spavate i razdoblja kad radite, nemojte odmah iz kreveta odgovarati na email. Ustanite se, posložite krevet, presvucite se (dakle, nema izgovara za rad u pidžami), doručkujte, a onda se bacite na to do listu.
#Naučite se raditi uz raspored i to do liste
Baš kao i da ste u poslovnoj zgradi poduzeća, i vaš kućni ured treba imati svoje radno vrijeme, pauzu i još važnije, današnji raspored obveza. Nemojte zloupotrebljavati kućni ured za obavljanje kućanskih poslova svakih 45 minuta, niti ostajeti duže raditi zato što radite od doma. Za osjećaj motivacije i produktivnosti, važno je razdvojiti vrijeme za obavljanje privatnih i poslovnih obveza.

#Uredite svoj radni stol
Važno je da na stolu imate sve alate koji su vam potrebni za rad. S druge strane, da imate lijepo osvjetljenje (prirodna svjetlost je itekako važna), dodajte svijeću, par zanimljivih detalja i uredski alat koji će vam olakšati obavljanje dnevnih zadataka.
#Organizirajte svoju pauzu
Iskoristite ih kako biste se odmaknuli od laptopa i mobitela, izađite na svjež zrak a onda se vratite i pripremite si ukusnu užinu. Vaša karijera je važna, ali i vaše zdravlje. Pazite da se zdravo hranite i naučite kada je vrijeme da se odmaknete od mobitela koji nepristrano vibrira i laptopa na kojem se stalno pale notifikacije za novi email.
#Pametno iskoristite svoje slobodno vrijeme
Prednost rada od doma jeste činjenica da si možete mijenjati radno vrijeme. Ukoliko remetite svoj ustaljeni ritam, radite to radi višeg cilja. Pomaknite svoje radno vrijeme sat vremena kasnije, ukoliko ćete ujutro tih sat vremena iskoristiti za odlazak u teretanu i razgibavanje. Ili makar šetnju prirodom. Nakon što vaš radni dan završi, odmaknite se od svog ureda i boravite u bilo kojem dijelu doma, osim u tome.
Foto:pinterest
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!