6 savjeta kako se nositi s toksičnim kolegom na radnom mjestu

POSLOVNI SAVJETI
10.6.2020.

Produktivnost, fokusiranost i uspješnost u poslu rezultat su pozitivne radne atmosfere i komunikacije među kolegama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ukoliko imate sreće većinu dana možda provodite sa pozitivnim i inspirativnim ljudima u uredu, ali u slučaju da imate barem jednog kolegu sa kojim nemate baš najbolji odnos, trebat će vam dodatne vještine u vašem arsenalu interpersonalnih vještina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To može biti timski kolega koji često preuzima zasluge za vaš posao ili kolega iz kancelarije preko puta koji voli ogovarati. To su ljudi zbog kojih se teško fokusirate na stvari koje vas čine sretnim, a ako niste oprezni, mogli bi vam promijeniti kompletan pogled na posao.

Foto: unsplash.com

Pronašli smo nekoliko korisnih savjeta koje će vam efikasno pomoći osloboditi se negativnih posljedica toksičnih radnih kolega.

USREDOTOČITE SE NA KONTROLU VAŠIH EMOCIJA

Tokom vremena, konstantno razmišljanje i ulaganje energije u nadu da će vam vođa tima možda iznenada biti podrška ili da će vaš suradnik možda prestati kasniti na sastanke neće dovesti do rezultata. Ne možete kontrolirati ono što drugi rade i razmišljanje o tome samo će vam oduzeti vrijeme i energiju. Dakle, iako ne možete kontrolirati druge ljude, možete izmijeniti vašu reakciju.
Bez obzira odlučite li da je vaš najbolji način da im objasniti problem ili odlučite da je bolje prešutjeti, uložite svoju energiju u pozitivne korake.

IZBORITE SE PREGOVARANJEM

Budite posebno oprezni kad svoje nezadovoljstvo prenosite šefu. Vika ne samo da podrazumijeva da nemate moć nad svojom situacijom, već pokazuje i da vam nedostaje moć nad vašim stavom. Pa umjesto da se žalite zbog toga što je vaša situacija nepoštena, ponudite rješenje problema i budite karika koja će pozitivno gledati na sitaciju.

Foto: rawpixel.com

 PREUZMITE ODGOVORNOST ZA SVOJE EMOCIJE 

Kada kažete da vaš kolega izaziva negativnost u vama ili tvrdnja da vas šef nervira, podrazumijeva da drugi ljudi imaju moć nad tim kako se osjećate. Bez obzira koliko su vaše radne kolege možda toksični, nemojte dopustiti da njihovo ponašanje diktira vaše emocije. Prihvatite da je na vama da upravljate svojim emocijama, bez obzira na to kako se drugi ljudi ponašaju.

USREDOTOČITE SE NA PRODUKTIVNE MISLI

Jeste li se ikad vratili kući sa posla i proveli cijelu večer ponavljajući razgovor koji ste vodili sa kolegom ili proveli vikend brinući o tome da se u ponedjeljak opet trebate nositi s tim? Ako je to slučaj, dopuštate toksičnim osobama da napadnu vaše privatno vrijeme. Ako se uhvatite da razmišljate samo o tome, odmah poduzmite akciju - očistite kuću, nazovite prijateljicu da razgovarate o nečem drugom ili prošetajte. Učinite bilo što drugo što će promijeniti fokus vašeg razmišljanja.

Foto: rawpixel.com

ODREDITE GRANICE

Važno je uspostaviti 'zdrave' granice koja su vaša jasna očekivanja. Ako vas kolega ili kolegica konstantno prekida tijekom sastanka, recite: "Kolega, ja sam govorila, a vi prekinuli. Ako se slažete, završit ću ono što sam namjeravala reći." Ili, ako vam kolega stalno dolazi sa novim tračevima, recite jednostavno da to ne želite slušati. Ljudi koji nisu navikli postavljati granice, vjerojatno će se uznemiriti, ali postavljanje čvrstih granica spasit će vas od kasnijeg stresa.

PRAKTICIRAJTE ZDRAVE VJEŠTINE

Čak i kad uspostavite granice sa toksičnim kolegama, oni vam i dalje mogu narušavati mentalnu snagu. Vježbajte zdrave vještine koje će vam pomoći da ostanete jaki. Eksperimentirajte sa vještinama poput zahvalnosti, zdrave ishrane, dovoljno sna i meditacije.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kate Amber (@kate.amber.yoga) on

POSLOVNI SAVJETI , 10.6.2020.

Klik i saznajte više o sljedećim pojmovima:

Sviđa ti se članak? Podijeli ga s prijateljima.

Povezani članci

Članci iz rubrike

Tekst by:

Ilda Lihić-Isović

Foto by:

rawpixel.com

Podijeli:

Posljednje objavljeno