TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 8.6.2020.
Produktivnost, fokusiranost i uspješnost u poslu rezultat su pozitivne radne atmosfere i komunikacije među kolegama.
Ukoliko imate sreće većinu dana možda provodite sa pozitivnim i inspirativnim ljudima u uredu, ali u slučaju da imate barem jednog kolegu sa kojim nemate baš najbolji odnos, trebat će vam dodatne vještine u vašem arsenalu interpersonalnih vještina.
To može biti timski kolega koji često preuzima zasluge za vaš posao ili kolega iz kancelarije preko puta koji voli ogovarati. To su ljudi zbog kojih se teško fokusirate na stvari koje vas čine sretnim, a ako niste oprezni, mogli bi vam promijeniti kompletan pogled na posao.

Foto: unsplash.com
Pronašli smo nekoliko korisnih savjeta koje će vam efikasno pomoći osloboditi se negativnih posljedica toksičnih radnih kolega.
USREDOTOČITE SE NA KONTROLU VAŠIH EMOCIJA
Tokom vremena, konstantno razmišljanje i ulaganje energije u nadu da će vam vođa tima možda iznenada biti podrška ili da će vaš suradnik možda prestati kasniti na sastanke neće dovesti do rezultata. Ne možete kontrolirati ono što drugi rade i razmišljanje o tome samo će vam oduzeti vrijeme i energiju. Dakle, iako ne možete kontrolirati druge ljude, možete izmijeniti vašu reakciju.
Bez obzira odlučite li da je vaš najbolji način da im objasniti problem ili odlučite da je bolje prešutjeti, uložite svoju energiju u pozitivne korake.
IZBORITE SE PREGOVARANJEM
Budite posebno oprezni kad svoje nezadovoljstvo prenosite šefu. Vika ne samo da podrazumijeva da nemate moć nad svojom situacijom, već pokazuje i da vam nedostaje moć nad vašim stavom. Pa umjesto da se žalite zbog toga što je vaša situacija nepoštena, ponudite rješenje problema i budite karika koja će pozitivno gledati na sitaciju.

Foto: rawpixel.com
PREUZMITE ODGOVORNOST ZA SVOJE EMOCIJE
Kada kažete da vaš kolega izaziva negativnost u vama ili tvrdnja da vas šef nervira, podrazumijeva da drugi ljudi imaju moć nad tim kako se osjećate. Bez obzira koliko su vaše radne kolege možda toksični, nemojte dopustiti da njihovo ponašanje diktira vaše emocije. Prihvatite da je na vama da upravljate svojim emocijama, bez obzira na to kako se drugi ljudi ponašaju.
USREDOTOČITE SE NA PRODUKTIVNE MISLI
Jeste li se ikad vratili kući sa posla i proveli cijelu večer ponavljajući razgovor koji ste vodili sa kolegom ili proveli vikend brinući o tome da se u ponedjeljak opet trebate nositi s tim? Ako je to slučaj, dopuštate toksičnim osobama da napadnu vaše privatno vrijeme. Ako se uhvatite da razmišljate samo o tome, odmah poduzmite akciju - očistite kuću, nazovite prijateljicu da razgovarate o nečem drugom ili prošetajte. Učinite bilo što drugo što će promijeniti fokus vašeg razmišljanja.

Foto: rawpixel.com
ODREDITE GRANICE
Važno je uspostaviti 'zdrave' granice koja su vaša jasna očekivanja. Ako vas kolega ili kolegica konstantno prekida tijekom sastanka, recite: "Kolega, ja sam govorila, a vi prekinuli. Ako se slažete, završit ću ono što sam namjeravala reći." Ili, ako vam kolega stalno dolazi sa novim tračevima, recite jednostavno da to ne želite slušati. Ljudi koji nisu navikli postavljati granice, vjerojatno će se uznemiriti, ali postavljanje čvrstih granica spasit će vas od kasnijeg stresa.
PRAKTICIRAJTE ZDRAVE VJEŠTINE
Čak i kad uspostavite granice sa toksičnim kolegama, oni vam i dalje mogu narušavati mentalnu snagu. Vježbajte zdrave vještine koje će vam pomoći da ostanete jaki. Eksperimentirajte sa vještinama poput zahvalnosti, zdrave ishrane, dovoljno sna i meditacije.
***
Naslovna fotografija: rawpixel.com
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Bonjour.ba
U poslovnom svijetu često se od žena liderica očekuje mnogo: da budu odlučne, ali ne preoštre, empatične, ali ne preemotivne, uspješne na poslu, ali i prisutne kod kuće. U toj tišini između očekivanja i stvarnosti, upravo njihove priče postaju najvrijedniji izvor znanja i inspiracije.
Bonjour.ba, zajedno s ASA Bankom, kroz serijal razgovora sa ženama koje vode važne sektore unutar banke, želi približiti stvarno lice bankarstva… ono koje ne oblikuju samo brojke, već i ljudi.

Alma Tahunić, direktorica Sektora za podršku i razvoj proizvoda za fizička lica i poduzetnike ASA Banke
U središtu priče nalaze se liderice koje svojim znanjem, iskustvom i posvećenošću kreiraju konkretna rješenja za klijente i timove. Kroz njihove uvide, otvaramo teme koje su dugo ostajale po strani: kako izgleda razvoj proizvoda u savremenom bankarstvu, šta znači biti liderica te kako balansirati strateške ciljeve i stvarne potrebe ljudi.

5 lekcija koje smo naučili iz razgovora s Almom Tahunić
U trećem razgovoru, predstavljamo Almu Tahunić, direktoricu Sektora za podršku i razvoj proizvoda za fizička lica i poduzetnike. Kroz konkretna pitanja i njene odgovore, donosimo 5 lekcija koje vrijede i za one koje vode timove i za one koje tek traže svoj put.
Neće uvijek biti lako. I to je u redu.
Da Vas danas pita mlađa kolegica iz poslovnice "kako do Vaše pozicije" šta biste joj rekli bez filtera?
Almin odgovor počinje iskrenošću: “Zasigurno bih joj rekla da će biti puno teških trenutaka i da neće uvijek biti lako. Treba da bude spremna na puno rada, ali i na to da ne dobije uvijek i odmah zasluženo priznanje koje joj pripada.”

Alma Tahunić na fotografiji nosi odjeću Gema
Ona dalje ističe da će biti trenutaka u kojima će biti nesigurna i sumnjati u sebe, ali baš u takvim situacijama treba da skupi posebnu hrabrost i snagu da nastavi dalje.
A kad govori o karijeri, ne zaboravlja ono što često ostane neizrečeno: "Nije samo znanje i rad ono što vas vodi do uspjeha, nego i vaš stav i odnos prema ljudima, ali isto tako, što je vrlo važno, i prema sebi samima."

Dobar proizvod ne nastaje u Excel tabeli već u slušanju klijenata
Šta je najvažnije kod razvoja novog bankarskog proizvoda ili ponude za klijente?
Kao neko ko svakodnevno balansira između inovacije i realnih potreba tržišta, Alma nas podsjeća na suštinu: „Najvažnije je da razumijete stvarne potrebe klijenata. Mi u ASA Banci ne pravimo proizvode tek toliko da bismo imali nešto novo, nego da bismo ponudili konkretna rješenja našim klijentima."

Inovacija, kaže, ne mora biti neka tehnološka revolucija. Nekad je to promjena koja daje osjećaj sigurnosti, kako ona ističe “pojednostavljenje koje će našim klijentima uštediti vrijeme, resurse i stvoriti veći osjećaj sigurnosti. Naš cilj je da klijenti ASA Banke prepoznaju proizvod kao proizvod koji je osmišljen za njih vrlo jednostavno, jasno i korisno.”
Stručnjakinja zna posao. Liderica zna ljude.
Šta razlikuje dobru stručnjakinju od liderice koja za sobom povuče tim?
"Dobra stručnjakinja zna svoj posao. Ona ima znanje, vještine i kompetencije i ljudi je, po pravilu, cijene i vjeruju joj kada je u pitanju njena struka.” objašnjava Alma.
Ključna razlika, ističe, događa se u trenutku kada prelazimo iz ‘ja to znam najbolje’ u ‘mi znamo i možemo’: “Liderica ipak ide korak dalje, ona zna da podijeli svoje znanje, inspiriše i motiviše svoj tim, posebno u trenucima kada stvari ne idu nekim željenim tokom ili kako je to zamišljeno.”
I upravo tu leži najveća lekcija: liderica ne gradi autoritet kontrolom, nego zajedništvom.
Od liderice se tiho očekuje sve.
Šta se od žene liderice tiho očekuje, ali joj se nikad ne kaže direktno?
“Danas se od žena liderica nesumnjivo očekuje jako mnogo,” započinje Alma. "Ja bih rekla da postoje neka standardna očekivanja kao što su odgovornost, profesionalizam, vještine, upravljanje timovima i upravljanje u nekim nesvakidašnjim situacijama. I to su ona očekivanja koja se vrlo transparentno komuniciraju, da li kroz ugovore, opise radnih zadataka, organizacionu kulturu i slično.

No, dodaje, postoje i ona mnogo suptilnija, tiha očekivanja i upravo ona mogu biti najopasnija: “Ta očekivanja očekuju od žene liderice da bude odlučna, ali ne preoštra, da bude empatična, ali ne preemotivna i da uspješno balansira svoj privatni i poslovni život bez ikakvih problema ili barem da ne prikazuje izazove sa kojima se susreće u tom dijelu. Iako joj to danas niko glasno i jasno ne kaže, od žene liderce se očekuje da bude besprijekorna na više frontova istovremeno.”
Ne postoje prečice. Samo verzije nas koje ne odustaju.
Ako biste danas počinjali karijeru ispočetka, šta biste radili isto, bez dileme?
“Bez dileme bih zadržala svoj odnos prema poslu i ljudima,” kaže Alma. “Vjerujem da bih bila jednako hrabra, požrtvovana i radna. Možda bih u nekim trenucima bila manje emotivna, više racionalna, ali to govorim sada iz ove današnje perspektive.”
Dodaje da bi, i da može sve ispočetka, zadržala istu vjeru da trud ima smisla. Njen put, kaže, nikada nije bio linija ni prečica, češće duži, strmiji i zahtjevniji, ali uvijek njen. Upravo ti trenuci, oni kada je bilo najlakše odustati, a ona nije, oblikovali su je kao lidericu kakva je danas.

I upravo u toj rečenici završavamo razgovor jer bolje zaključne misli od te nema.
Ove priče ne mijenjaju samo percepciju bankarstva. One pokazuju da je liderstvo danas dostupno ženama koje se ne boje biti svoje.
Upravo takve žene mijenjaju sistem iznutra i o njima vrijedi pisati. U nastavku serijala, donosimo priče drugih žena, liderica ASA Banke. Pratite nas jer liderstvo, kada je stvarno, zaslužuje da se vidi.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!