TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 8.6.2020.
Produktivnost, fokusiranost i uspješnost u poslu rezultat su pozitivne radne atmosfere i komunikacije među kolegama.
Ukoliko imate sreće većinu dana možda provodite sa pozitivnim i inspirativnim ljudima u uredu, ali u slučaju da imate barem jednog kolegu sa kojim nemate baš najbolji odnos, trebat će vam dodatne vještine u vašem arsenalu interpersonalnih vještina.
To može biti timski kolega koji često preuzima zasluge za vaš posao ili kolega iz kancelarije preko puta koji voli ogovarati. To su ljudi zbog kojih se teško fokusirate na stvari koje vas čine sretnim, a ako niste oprezni, mogli bi vam promijeniti kompletan pogled na posao.

Foto: unsplash.com
Pronašli smo nekoliko korisnih savjeta koje će vam efikasno pomoći osloboditi se negativnih posljedica toksičnih radnih kolega.
USREDOTOČITE SE NA KONTROLU VAŠIH EMOCIJA
Tokom vremena, konstantno razmišljanje i ulaganje energije u nadu da će vam vođa tima možda iznenada biti podrška ili da će vaš suradnik možda prestati kasniti na sastanke neće dovesti do rezultata. Ne možete kontrolirati ono što drugi rade i razmišljanje o tome samo će vam oduzeti vrijeme i energiju. Dakle, iako ne možete kontrolirati druge ljude, možete izmijeniti vašu reakciju.
Bez obzira odlučite li da je vaš najbolji način da im objasniti problem ili odlučite da je bolje prešutjeti, uložite svoju energiju u pozitivne korake.
IZBORITE SE PREGOVARANJEM
Budite posebno oprezni kad svoje nezadovoljstvo prenosite šefu. Vika ne samo da podrazumijeva da nemate moć nad svojom situacijom, već pokazuje i da vam nedostaje moć nad vašim stavom. Pa umjesto da se žalite zbog toga što je vaša situacija nepoštena, ponudite rješenje problema i budite karika koja će pozitivno gledati na sitaciju.

Foto: rawpixel.com
PREUZMITE ODGOVORNOST ZA SVOJE EMOCIJE
Kada kažete da vaš kolega izaziva negativnost u vama ili tvrdnja da vas šef nervira, podrazumijeva da drugi ljudi imaju moć nad tim kako se osjećate. Bez obzira koliko su vaše radne kolege možda toksični, nemojte dopustiti da njihovo ponašanje diktira vaše emocije. Prihvatite da je na vama da upravljate svojim emocijama, bez obzira na to kako se drugi ljudi ponašaju.
USREDOTOČITE SE NA PRODUKTIVNE MISLI
Jeste li se ikad vratili kući sa posla i proveli cijelu večer ponavljajući razgovor koji ste vodili sa kolegom ili proveli vikend brinući o tome da se u ponedjeljak opet trebate nositi s tim? Ako je to slučaj, dopuštate toksičnim osobama da napadnu vaše privatno vrijeme. Ako se uhvatite da razmišljate samo o tome, odmah poduzmite akciju - očistite kuću, nazovite prijateljicu da razgovarate o nečem drugom ili prošetajte. Učinite bilo što drugo što će promijeniti fokus vašeg razmišljanja.

Foto: rawpixel.com
ODREDITE GRANICE
Važno je uspostaviti 'zdrave' granice koja su vaša jasna očekivanja. Ako vas kolega ili kolegica konstantno prekida tijekom sastanka, recite: "Kolega, ja sam govorila, a vi prekinuli. Ako se slažete, završit ću ono što sam namjeravala reći." Ili, ako vam kolega stalno dolazi sa novim tračevima, recite jednostavno da to ne želite slušati. Ljudi koji nisu navikli postavljati granice, vjerojatno će se uznemiriti, ali postavljanje čvrstih granica spasit će vas od kasnijeg stresa.
PRAKTICIRAJTE ZDRAVE VJEŠTINE
Čak i kad uspostavite granice sa toksičnim kolegama, oni vam i dalje mogu narušavati mentalnu snagu. Vježbajte zdrave vještine koje će vam pomoći da ostanete jaki. Eksperimentirajte sa vještinama poput zahvalnosti, zdrave ishrane, dovoljno sna i meditacije.
***
Naslovna fotografija: rawpixel.com
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!