TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 3.7.2019.
Tek jedan pogled na kalendar potvrđuje onu da vrijeme uistinu brzo leti, jer još uvijek imamo dojam kao da smo jučer uživali u blagdanskim slavljima, ukusnim keksima i koktelima sa šampanjcem. Početak drugog djela godine ujedno je i sjajan podsjetnik da je sada pravo vrijeme da preostale mjesece iskoristimo za ozbiljan pogled na naše ciljeve i postavljanje rezolucija koje ćemo kroz pomno isplanirane korake uskoro i ostvariti. Kako bi ovu godinu prepunu prekrasnih uspomena i novih poznanstava završili u odličnom tonu, izdvojili smo šest poslovnih ciljeva koji će 2019. godinu učiniti još uspješnijom i posebnijom.
IZAĆI IZ KOMFOR ZONE I NAUČITI NOVU VJEŠTINU
Često, upravo zbog pozitivnih rezultata koje postižemo na radnom mjestu, kreiramo provjereni raspored koji ne dozvoljava izlazak iz komfor zone. Vrijeme je da to i promijenimo. Razmislite koje bi vam dodatne vještine itekako pomogle na radnom mjestu – poput programiranja, grafičkog dizajna ili marketinga na društvenim mrežama i narednih šest mjeseci uložite u pristupačne ili besplatne tečajeve koji će vam pomoći da nastavite svoj progres i napravite korak naprijed u razvoju karijere.
PROŠIRITI NETWORKING MREŽU
Konferencije, after work druženja, radionice, seminari…sve su to poslovna događanja koja uz val kreativnosti i inspiracije donose i nova poznanstva koja će vam donijeti nove suradnje. Pokušajte svakako poslovno druženje iskoristiti za upoznavanje novih ljudi, a ako istih nema u vašoj blizini, vi organizirajte jedno.

ZAPOČETI PRVO POGLAVLJE UNAPRJEĐENJA NA AKTUALNOM RADNOM MJESTU
Priključite se novom projektu unutar kompanije u kojoj radite, dogovorite sastanak s nadređenima kako biste im rekli vaš cilj ili se prijavite za mentoring. Sve su to mali koraci koji će vam pomoći da budete korak bliže poziciji o kojoj sanjate.
NAUČITI NOSITI SE S TOKSIČNIM SURADNICIMA
Vjerojatno i vi u uredu imate jednu osobu s kojom se teško sporazumijevate ili imate poteškoće kada je u pitanju vaš timski rad. Kroz narednih šest mjeseci pokušajte s njima započeti dijalog koji će naredne eventualne suradnje znatno okakšati.
DODATNO UNAPRJEĐENJE PREZENTACIJSKIH VJEŠTINA
Bez obzira na kojem mjestu radite, strukturirano govorništvo i jasna prezentacija su vještine koje će vam trebati – kada predstavljate novi projekt, tražite povišicu, želite prodati određenu uslugu ili jednostavno, istaknuti se u timu. Trebali biste znati kako pravilno organizirati i iznositi sadržaj o nekoj temi na svima razumljiv način, ali i kako odgovoriti na neugodna pitanja. Neka vam kao mentor posluže govori i prezentacije uspješnih menadžera koji su usavršili ovu vještinu, a koje možete pronaći online.

SVAKI MJESEC PROČITATI (ILI POSLUŠATI) JEDNU POSLOVNU KNJIGU
Audio knjiga, knjiga s police drage kolegice ili novi naslov iz knjižare – svaki mjesec pokušajte naučiti nešto novo o poslu kojim se bavite i dodatno se motivirajte za sve #girlboss avanture koje vas čekaju.
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!