TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 6.4.2016.
Tridesete su doba kada je već krajnje vrijeme da naučimo sve o našim financijama i krenemo se brinuti o njima – rješavanju dugova, štednji i pametnom planiranju budžeta kako bismo bili bliže našim osobnim i profesionalnim ciljevima. Kako biste napravili balans i na ovom polju, važno je da razvijete par navika koje će rezultirati zdravim i uravnoteženim financijskim rezultatima.
#Budite svjesni svojih primanja
Ukoliko iz mjeseca u mjesec trošite više nego što zarađujete, onda je krajnje vrijeme za velike promjene u vašim navikama. Možda je pravo vrijeme da pređete u nešto manji apartman, pronađete cimericu ili više ne plaćate velike troškove popravka za auto koje vas i ne služi toliko. Pozajmice bi vam trebale biti na umu jedino u izvanrednim situacijama.
#Planirajte svoj budžet
Nemojte kupovati nagonski ili zato što su ovaj mjesec sniženja u vašem omiljenom dućanu. Napravite listu stvari koje su vam potrebne i koliko novaca možete izdvojiti za njih. Ne možete s budžetom za vino piti skupocjeni šampanjac. Pratite svoja plaćanja.
#Riješite se dugova
Bez obzira da li je riječ o studentskom kreditu ili dugovima na kreditnim karticama, neka vam njihovo plaćanje bude prioritet kako biste kasnije mogli štedjeti za uzbudljive stvari.
#Investirajte
Ne znate kako ili gdje? Pitajte financijske savjetnike i učite. Sad je pravo vrijeme da pravilno ulažete u svoju budućnost.

#Mudro odaberite kreditnu karticu
Iako većina odabere onu kreditnu karticu koja se prva nudi, radije istražite sve prednosti i mane kartica na tržištu, fee za njih, koliko takav tip odgovara vašem budžetu i načinu poslovanja i odaberite najbolju za sebe.
#Zaštitite svoju imovinu ( i sebe)
Iako vam se sad dodatno ulaganje u zdravstveno osiguranje ili mirovinsko osiguranje čini kao investicija o kojoj ćete trebati misliti tek kroz neko vrijeme ili zaštita vaša imovine, samo se sjetite koliko bi vas koštalo ukoliko biste se teže razboljeli ili ukoliko bi vaša nekretnina bila objekt izvanrednog slučaja?
Foto:vogue.com, Loveisblind.com
TEKST: Bonjour.ba
U poslovnom svijetu često se od žena liderica očekuje mnogo: da budu odlučne, ali ne preoštre, empatične, ali ne preemotivne, uspješne na poslu, ali i prisutne kod kuće. U toj tišini između očekivanja i stvarnosti, upravo njihove priče postaju najvrijedniji izvor znanja i inspiracije.
Bonjour.ba, zajedno s ASA Bankom, kroz serijal razgovora sa ženama koje vode važne sektore unutar banke, želi približiti stvarno lice bankarstva… ono koje ne oblikuju samo brojke, već i ljudi.

Alma Tahunić, direktorica Sektora za podršku i razvoj proizvoda za fizička lica i poduzetnike ASA Banke
U središtu priče nalaze se liderice koje svojim znanjem, iskustvom i posvećenošću kreiraju konkretna rješenja za klijente i timove. Kroz njihove uvide, otvaramo teme koje su dugo ostajale po strani: kako izgleda razvoj proizvoda u savremenom bankarstvu, šta znači biti liderica te kako balansirati strateške ciljeve i stvarne potrebe ljudi.

5 lekcija koje smo naučili iz razgovora s Almom Tahunić
U trećem razgovoru, predstavljamo Almu Tahunić, direktoricu Sektora za podršku i razvoj proizvoda za fizička lica i poduzetnike. Kroz konkretna pitanja i njene odgovore, donosimo 5 lekcija koje vrijede i za one koje vode timove i za one koje tek traže svoj put.
Neće uvijek biti lako. I to je u redu.
Da Vas danas pita mlađa kolegica iz poslovnice "kako do Vaše pozicije" šta biste joj rekli bez filtera?
Almin odgovor počinje iskrenošću: “Zasigurno bih joj rekla da će biti puno teških trenutaka i da neće uvijek biti lako. Treba da bude spremna na puno rada, ali i na to da ne dobije uvijek i odmah zasluženo priznanje koje joj pripada.”

Alma Tahunić na fotografiji nosi odjeću Gema
Ona dalje ističe da će biti trenutaka u kojima će biti nesigurna i sumnjati u sebe, ali baš u takvim situacijama treba da skupi posebnu hrabrost i snagu da nastavi dalje.
A kad govori o karijeri, ne zaboravlja ono što često ostane neizrečeno: "Nije samo znanje i rad ono što vas vodi do uspjeha, nego i vaš stav i odnos prema ljudima, ali isto tako, što je vrlo važno, i prema sebi samima."

Dobar proizvod ne nastaje u Excel tabeli već u slušanju klijenata
Šta je najvažnije kod razvoja novog bankarskog proizvoda ili ponude za klijente?
Kao neko ko svakodnevno balansira između inovacije i realnih potreba tržišta, Alma nas podsjeća na suštinu: „Najvažnije je da razumijete stvarne potrebe klijenata. Mi u ASA Banci ne pravimo proizvode tek toliko da bismo imali nešto novo, nego da bismo ponudili konkretna rješenja našim klijentima."

Inovacija, kaže, ne mora biti neka tehnološka revolucija. Nekad je to promjena koja daje osjećaj sigurnosti, kako ona ističe “pojednostavljenje koje će našim klijentima uštediti vrijeme, resurse i stvoriti veći osjećaj sigurnosti. Naš cilj je da klijenti ASA Banke prepoznaju proizvod kao proizvod koji je osmišljen za njih vrlo jednostavno, jasno i korisno.”
Stručnjakinja zna posao. Liderica zna ljude.
Šta razlikuje dobru stručnjakinju od liderice koja za sobom povuče tim?
"Dobra stručnjakinja zna svoj posao. Ona ima znanje, vještine i kompetencije i ljudi je, po pravilu, cijene i vjeruju joj kada je u pitanju njena struka.” objašnjava Alma.
Ključna razlika, ističe, događa se u trenutku kada prelazimo iz ‘ja to znam najbolje’ u ‘mi znamo i možemo’: “Liderica ipak ide korak dalje, ona zna da podijeli svoje znanje, inspiriše i motiviše svoj tim, posebno u trenucima kada stvari ne idu nekim željenim tokom ili kako je to zamišljeno.”
I upravo tu leži najveća lekcija: liderica ne gradi autoritet kontrolom, nego zajedništvom.
Od liderice se tiho očekuje sve.
Šta se od žene liderice tiho očekuje, ali joj se nikad ne kaže direktno?
“Danas se od žena liderica nesumnjivo očekuje jako mnogo,” započinje Alma. "Ja bih rekla da postoje neka standardna očekivanja kao što su odgovornost, profesionalizam, vještine, upravljanje timovima i upravljanje u nekim nesvakidašnjim situacijama. I to su ona očekivanja koja se vrlo transparentno komuniciraju, da li kroz ugovore, opise radnih zadataka, organizacionu kulturu i slično.

No, dodaje, postoje i ona mnogo suptilnija, tiha očekivanja i upravo ona mogu biti najopasnija: “Ta očekivanja očekuju od žene liderice da bude odlučna, ali ne preoštra, da bude empatična, ali ne preemotivna i da uspješno balansira svoj privatni i poslovni život bez ikakvih problema ili barem da ne prikazuje izazove sa kojima se susreće u tom dijelu. Iako joj to danas niko glasno i jasno ne kaže, od žene liderce se očekuje da bude besprijekorna na više frontova istovremeno.”
Ne postoje prečice. Samo verzije nas koje ne odustaju.
Ako biste danas počinjali karijeru ispočetka, šta biste radili isto, bez dileme?
“Bez dileme bih zadržala svoj odnos prema poslu i ljudima,” kaže Alma. “Vjerujem da bih bila jednako hrabra, požrtvovana i radna. Možda bih u nekim trenucima bila manje emotivna, više racionalna, ali to govorim sada iz ove današnje perspektive.”
Dodaje da bi, i da može sve ispočetka, zadržala istu vjeru da trud ima smisla. Njen put, kaže, nikada nije bio linija ni prečica, češće duži, strmiji i zahtjevniji, ali uvijek njen. Upravo ti trenuci, oni kada je bilo najlakše odustati, a ona nije, oblikovali su je kao lidericu kakva je danas.

I upravo u toj rečenici završavamo razgovor jer bolje zaključne misli od te nema.
Ove priče ne mijenjaju samo percepciju bankarstva. One pokazuju da je liderstvo danas dostupno ženama koje se ne boje biti svoje.
Upravo takve žene mijenjaju sistem iznutra i o njima vrijedi pisati. U nastavku serijala, donosimo priče drugih žena, liderica ASA Banke. Pratite nas jer liderstvo, kada je stvarno, zaslužuje da se vidi.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!