TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 29.5.2019.
Jedan od glavnih razloga zašto volimo proljeće i prve dane ljeta, upravo je činjenica da naš vrt i balkon u tom periodu prati cvjetanje neki od najljepših vrsta cvijeća. Zbog toga, gotovo spontano se nameće želja za dodavanjem buketa sviježeg cvijeća u naš dom koji će probuditi florista u nama. Lijep cvjetni aranžman oplemenjuje svaku prostoriju, daje joj živost i toplinu, ali i postaje vesela dobrodošlica svima koji uđu u vaš dom. Kako biste kupili i kreirali neodoljiv buket koji će dugo trajati, ovo je par stvari na koje trebate obratiti pozornost.

Foto: unsplash.com
PRIJE ODLASKA U KUPOVINU, RAZMISLITE KAKAV BUKET ŽELITE U DOMU
Pronađite fotografije idealnog buketa na društvenim mrežama i popišete koje vam sve cvijeće treba te koje alternative dolaze u obzir u slučaju da na tržnici, maminom vrtu ili vrtnom centru ne pronađete tražene favorite. To će vam uštedjeti vrijeme prilikom kupovine i spriječiti besciljno lutanje štandovima s cvijećem.
PRI ODABIRU CVIJEĆA, IMAJTE NA UMU UREĐENJE PROSTORIJE U KOJU GA DODAJETE
Dakle, neka se stil koji vlada u vašem domu ocrtava i kroz cvijeće koje birate. Ako volite minimalizam, možete birati jednostavne bukete bijelih ruža i eukaliptusa, romantičarke će birati božure u raznim nijansama, dok će dame koje vole boho stil, biti vječni ljubitelj tratinčica.
BIRAJTE CVIJEĆE KOJE IMA PUPOLJKE I JOŠ NIJE PROCVJETALO
Kako bi vaše cvijeće uistinu u potpunosti pokazalo sav svoj šarm, birajte stabljike s pupoljcima, koje će nakon par dana provedenih u vašem dnevnom boravku pokazati svu ljepotu i procvjetati. Osim toga, ovako kupljeno cvijeće puno duže ostaje svježe u vazi.

Foto: unsplash.com
OBRATITE POZORNOST NA LIŠĆE
Lišće nam može puno reći o zdravlju cvijeća. Izbjegavajte kupovinu onoga čije je lišće već suho, žuto ili uvenulo.
SAZNAJTE SVE O NJEZI KUPLJENOG CVIJEĆA
Prije stavljanja cvijeća u vazu, svakako uklonite sve suvišno lišće. Vodu mijenjajte svakih par dana i obavezno iz nje izbacite uvenulo lišće. Tada stabljike cvijeća samo malo podrežite oštrim nožem i osigurajte im hranjive tvari koje bi inače dobivale iz zemlje. U specijaliziranim trgovinama možete pronaći dohrane za svaki tip cvijeća, a provjeren trik je i dodavanje 2 žlice šećera u vodu.
***
Naslovna fotografija: @foto.maedchen
Tekst: BONJOUR.ba
TEKST: Ada Ćeremida
Od neorenesansnih stubova do secesijskih portala obišli smo osam zgrada koje i danas pričaju priču o vremenu kada se Sarajevo gradilo kao srednjoevropski grad.
Nakon brojnih tekstova o modi koje ste, sudeći po čitanosti, voljeli jednako koliko smo ih mi voljeli pisati, Bonjour Picks se ovoga puta okreće arhitekturi.
Krećemo u malu gradsku šetnju kroz prošla stoljeća, između neorenesansnih fasada, kupola i portala koji su oblikovali vizuelni identitet Sarajeva. U prvom arhitektonskom izdanju donosimo priču o dvojici arhitekata koji su doslovno ucrtali Sarajevo u evropsku mapu stila: Karlu Paržiku i Josipu Vančašu.
Njihove zgrade i danas čine DNK grada monumentalne, prepoznatljive i podjednako fotogenične koliko i značajne.
Naša šetnja počinje na zapadnom rubu centra, kod Nacionalnog muzeja i Srednje tehničke škole dviju zgrada koje su Paržik projektovao s idejom obrazovanja i znanja kao temelja novog grada.
Odavde, nekoliko koraka dalje, Marijin Dvor uvodi nas u prvi planirani gradski kvart, svojevrsni most između monumentalnog i svakodnevnog Sarajeva.
Nacionalni muzej BiH monumentalna simetrija znanja
Karlo Paržik je ovim zdanjem (1888–1913) postavio temelj za monumentalni urbanizam Sarajeva.
Kompleks u neorenesansnom stilu, inspirisan bečkim muzejima, građen je kao sistem od četiri paviljona povezanih peristilom.
Elegantne arkade, ritmični niz stubova i detaljna ornamentika svjedoče o Paržikovoj viziji Sarajeva kao kulturnog centra Monarhije.
Čak i danas, ulazak u Muzej djeluje kao prolazak kroz vremenski portal znanja.


Srednja tehnička škola klasika koja odgaja stvaraoce
Masivna, ozbiljna i geometrijski stroga, ova Paržikova škola odražava duh industrijskog optimizma s kraja 19. stoljeća.
Figura radnika i učenika na vrhu fasade simboliziraju vezu između teorije i prakse znanja i zanata.
Iako građena u neoklasičnom duhu, njena proporcija i svjetlo nagovještavaju prelazak u modernu epohu obrazovanja.

Prateći obalu Miljacke, stižemo do Akademije likovnih umjetnosti, Pravnog fakulteta i Glavne pošte, tri zgrade koje čine možda najimpresivniji arhitektonski niz uz rijeku.
Tu, u jednom pogledu, možete vidjeti gotovo cijelu stilsku hronologiju austrougarskog perioda: od neorenesansnih proporcija, preko suptilnih baroknih obrisa, do secesijskih detalja koji su tada nagovještavali modernizam.
Marijin Dvor: Kvart koji je najavio moderno Sarajevo
Paržikov i Butschev projekat iz 1880-ih bio je prvi planirani stambeno-poslovni kompleks u gradu.
Smješten na zapadnom ulazu u centar, ovaj ansambl objedinjuje neorenesansne i barokne motive, sa simetričnim fasadama i mansardnim krovovima.
Danas je Marijin Dvor urbani znak, vizuelna granica između starog i novog Sarajeva.

Akademija likovnih umjetnosti od crkve do ateljea
Nekada evangelistička crkva, a danas Akademija, jedno je od najpoznatijih Paržikovih djela (1899). Njena kupola, vitki prozori i kontrastni krov podsjećaju na bečke i praške romaničke revival crkve, dok današnja funkcija unosi savremeni sloj kreativnosti.
Ironično, zgrada koja je izvorno simbolizirala vjeru sada simbolizira umjetnost.



Pravni fakultet ozbiljnost u kamenu
Fasada Pravnog fakulteta odiše disciplinom i redom upravo onim osobinama koje njeguje i sama struka.
Paržikov neorenesansni izraz ovdje se spaja s baroknim ritmom stubova i gornjom lođom koja podsjeća na javne palate Venecije. To je zgrada koja ne pokušava biti spektakularna, već autoritativna.
Glavna pošta komunikacija kao imperijalni simbol
Jedno od najpoznatijih djela Josipa Vančaša (1913), Pošta Sarajevo kombinira neorenesansne i neobarokne elemente.
Grandiozno pročelje s masivnim stubovima i simetričnim prozorima govori o moći komunikacije u doba telegrafa.
Zgrada je do danas ostala jedno od najfotografiranijih mjesta u gradu spoj funkcionalnosti i reprezentacije.
Završavamo kod Narodnog pozorišta i Umjetničke galerije BiH, dvije zgrade koje i danas nose simboliku kulture i okupljanja.
I dok su monumentalne fasade Paržikovih i Vančaševih javnih zdanja stvarale ritam grada, stotine manjih secesijskih portala u okolnim ulicama dodavale su mu šarm i intimnost.
Narodno pozorište teatar monumentalnosti
Kada je Paržik projektovao Narodno pozorište (1897–1899), zamislio ga je kao scenu grada, ne samo umjetnosti.
Njegova fasada, slična bečkim teatarskim zdanjima, odlikuje se skladom između klasične kompozicije i suzdržane dekoracije.
To je zgrada koja i danas, pri svakom ulasku, stvara osjećaj ceremonije jer arhitektura ovdje igra prvu ulogu.

Umjetnička galerija BiH: Bankarski luksuz pretvoren u galerijski mir
Iako danas umjetnička institucija, ova zgrada je izvorno sagrađena kao banka (1906–1908).
Vančaš je spojio monumentalnost s profinjenošću: visoki prozori i fasadna plastika sugeriraju sigurnost i bogatstvo.
Njena unutrašnjost danas zrači tihom elegancijom baš kao i nekadašnji klijenti koji su tu dolazili s povjerenjem.

Sarajevski portali: Secesijski detalji svakodnevice
Kućni ulazi iz 1900-ih godina često su prava mala remek-djela.
Valovite linije, cvjetni ornamenti i kovano željezo odražavaju duh bečke secesije i novu estetiku urbanog života.
Iako manje poznati od monumentalnih zdanja, upravo ti portali čuvaju intimniju, ljudsku stranu arhitektonskog nasljeđa.


Sarajevo, ako ga gledamo kroz Paržikove i Vančaševe fasade, postaje galerija na otvorenom.
I zato, sljedeći put kada prođete pored žute fasade Muzeja, ispod kupole Akademije ili kraj vrata s godinom 1906, sjetite se da svaki kamen u ovom gradu nosi potpis i priču.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!