TEKST:
DATUM OBJAVE: 12.4.2021.
Većina nas svoju 30-minutnu pauzu za doručak ili užinu navikla je iskoristiti gotovo isto svaki dan - pojesti obrok i kratko se okrijepiti, nerijetko se to dogodi i za radnim stolom. Osim što postoji rizik da vam se čaša vode prolije po važnim papirima ili zalogaj hrane završi na tastaturi, to nikako nije dobra ideja jer zapravo ni na trenutka niste napravili odmak od poslovnih obveza.
Kako ovu, ne baš slavnu naviku ne biste više ponavljali, donosimo nekoliko učinkovitih stvari koje možete uraditi tijekom pauze, a pritom napuniti baterije i maksimalno iskorisititi tih pola sata slobodnog vremena.
Vrijeme odmora pokušajte provesti izvan ureda. Napustite čak i čajnu kuhinju koja je inače predviđena za objedovanje na poslu. Nju ostavite za kišne dane ili kada vam se baš ne izlazi iz tvrtke.
ZDRAV OBROK POJEDITE NA ČISTOM ZRAKU
Ukoliko se vaše radno mjesto nalazi u blizini nekog parka ili zelene površine, pokušajte se organizirati i svoj obrok pojesti vani. Sigurni smo da će jutarnja svježina i vibracije iz prirode stimulativno djelovati na vašu inspiraciju, motivaciju i planiranje. Još jedan dodatni plus je i ako je obrok spravljen kod kuće i načinjen od nutritivno zdravih namirnica.
ZAŽMIRITE NA DESETAK MINUTA I POSLUŠAJTE OMILJENU PJESMU
Nakon što ste zadovoljili fiziološke potrebe i utažili glad, resetirajte misli, nakratko zažmirite i poslušajte taktove omiljene melodije. To može biti klasika ili glazbeni žanr koji će vas podsjetiti na trenutke sreće i ispunjenosti. Ponekad nismo niti svjesni koji rehabilitirajući učinak glazba ima.

Foto: @unsplash.com
POJEDITE NEŠTO SLATKO I ZA TO VRIJEME RAZGOVARAJTE S DRAGOM OSOBOM
Dok grickate ukusnu čokoladicu, iskoristite vrijeme za razgovor s rođakinjom, bakom ili susjedom i nakratko se informirajte o detaljima iz njihova života. Vjerujemo da po dolasku kući, nakon što vas dočekaju obiteljske obveze koje želite odraditi do kraja dana, ponekad jednostavno i nemate pretjerano vremena za telefonske razgovore. Ovo je idealan način da svaki dan čujete poznati glas, a k tome i održavate kontakte s dragim ljudima.
POŠALJITE PORUKU I DOGOVORITE ŠETNJU ILI DRUŽENJE UŽIVO U PREDVEČERNJIM SATIMA
Pozive ostavite za razgovore s osobama koje ne žive u istom gradu kao i vi, a kratke poruke putem raznih aplikacija ili društvenih mreža iskoritite za kratka dogovaranja za druženje koja vam neće ukrasti mnogo vremena. Tako, od silnih poslovnih i svakodnevnih obveza nećete zapostaviti društveni život, a i bit ćete zadovoljni vlastitom organizacijom i planiranjem dana.

Foto: @unspash.com
ISKORISTITE BICIKL ILI ELEKTRIČNI ROMOBIL KAO PRIJEVOZNO SREDSTVO DO RADNOG MJESTA
Ukoliko živite i radite u istom mjestu i posao vam nije pretjerano udaljen od kuće ili stana, sjednite na bicikl ili romobil i skratite vrijeme pješačenja. Uraditi ćete nekoliko korisnih stvari: razgibati ćete cijelo tijelo što je veliki plus za cjelodnevno sjedenje za stolom, imati ćete više vremena za pauzu jer ćete za tren oka ponovno biti natrag, a dio dana ćete provesti na svježem zraku. Sigurni smo i da ćete izgledati chic na svom dvotočkašu.

Foto: @unsplash.com
Nakon što u djelo sprovedete ovih pet efektnih navika, biti ćete poletniji i razglibaniji za novi radni tjedan i sve što vas čeka u narednih 5-6 radnih dana. Mijenjate svoje navike i upražnjavajte ono što godi vašem metabolizmu, ali i mentalnom zdravlju.
***
Naslovna fotografija: @unsplash.com
Tekst: Ana Bošnjak
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!