TEKST: Ilda Lihić-Isović

DATUM OBJAVE: 17.9.2020.

Čak i ako marljivo izbjegavate kofein kasno tijekom dana i zaustavite pregledavanje društvenih mreža sat vremena prije spavanja, može se desiti da jednostavno ne možete zaspati.

U biti ako vaš um ne može spavati, vašem je tijelu doista teško slijediti taj put. Upravo zbog toga smo istražili trikove koji nam mogu olakšati prebacivanje uma i tijela u #sleep mode.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lisa Doehl (@lisadoehl) on

U današnjem užurbanom tempu življenja mnogi ljudi vjeruju da dobri spavači su oni koji instant zaspe. No, ovaj stav može pokrenuti anksioznost kada nastup sna ne dolazi tako brzo, što dodatno odgađa uspavljivanje. Stručnjaci navode da je sasvim normalno ležati u krevetu deset ili dvadeset minuta prije nego što utonete u san. Ukoliko redovito instant zaspite kad spustite glavu na jastuk, to nije znak da se dobro spava. Zapravo, to može biti simptom pretjerane pospanosti i osnovni poremećaj spavanja.

Imajući tu perspektivu na umu, istražili smo još savjeta stručnjaka za spavanja koji drže tajne ključeve zemlje snova.

Foto: @billierose

SAGLEDAJTE SITUACIJU POZITIVNO

Kada imamo problema sa spavanjem, to je obično zato što razmišljamo o stresu na poslu ili drugim aspektima života koji djeluju na nas. Što je najvažnije, pokušajte izbjegavati uzrujavati se zbog budnosti, točnije fokusirajte se na to na pozitivan način. Na zaista ste ugodnom mjestu, tiho je, nitko vam ne šalje poruke, niti vas stalno doziva, nema svađe, nema popisa za rješavanje problema, samo se opuštate u mraku sa svojim mislima. Ako se čini da je spavanje pomalo neuhvatljivo, iskoristite to vrijeme da smislite zabavna mjesta za odlazak na odmor ili planove za rođendan nekoj dragoj osobi.

ODVRATITE POZORNOST OPUŠTAJUĆIM MISLIMA

Kada primjetite da nakon sat vremena još uvijek niste zaspali, pokušavajte odvratiti pažnju opuštajućim mislima i slikama – npr. razmišljajte o najdražem odmoru ili zamišljajte da ste na plaži, na ljulji, čujete morske valove... i samo buđenje ujutru će vam biti opuštajuće.

Foto: @viktoria.dahlberg

POKUŠAJTE SA VJEŽBAMA DISANJA

Jednostavna tehnika ​​opuštanja koja se naziva dijafragmatično disanje se pokazala kao odličan način za brže uspavljivanje. Naime, ova vježba disanja obično se izvodi ležeći gdje polako i duboko udišete brojeći jedan, dva, tri, četiri, a zatim polako izdahnete brojeći pet, šest, sedam, osam. Ova vježba vam može pomoći da se opustite i spriječite sprint misli koje ometaju vaš san. Također, još jedna efikasna vježba jeste opuštanja i duboko disanje, poput tehnike 4-7-8. Udahnite kroz nos i u sebi brojite do četiri, zadržite dah u trajanju od sedam sekundi, a zatim polako izdišite kroz usta osam sekundi. Ako ste početnik i teško vam je petnaest sekundi izdržati bez udisanja, pokušajte skratiti trajanje. Na primjer, započnite s formulom 3-3-6.

USTANITE IZ KREVETA

Najbolja praksa uključuje odlazak u krevet samo kada se osjeća pospanost i ustajanje iz kreveta ako san ne stigne za više od trideset minuta.  Ustanite iz kreveta i otiđite u drugu sobu. Čitajte knjigu ili neki časopis, ali nemojte gledati televiziju i provjeravati mobitel. Ako vam je mnogo toga na pameti, možete zapisati neke misli kako bi vam bile podsjetnik ujutro. Kad se ponovno osjetite umornim, vratite se u svoju spavaću sobu i pokušajte spavati.

ISPROBAJTE APLIKACIJE

Probajte aplikacije za meditaciju koje uključuju kratke programe opuštanja i disanja od tri do devet minuta ili aplikacije sa bijelim zvukom (white sound) koje djeluju super umirujuće.


Bonjour

Žene koje ne čekaju prilike, već ih stvaraju: Završena Woman.Comm konferencija

TEKST: Bonjour.ba - PR

Žene koje ne čekaju prilike, već ih stvaraju: Završena Woman.Comm konferencija Žene koje ne čekaju prilike, već ih stvaraju: Završena Woman.Comm konferencija

Završena je četvrta Woman.Comm konferencija, koja je i ove jeseni okupila stručnjakinje iz komunikacijske industrije regiona.

Tokom dva dana konferencije čule su se brojne inspirativne priče žena koje su otvoreno podijelile iskustva, uspjehe, ali i izazove koje nosi rad u dinamičnoj industriji komunikacija, te se pričalo i o stanju u industriji, novitetima i napretku. 


woman_comm5bonjour_ba

Konferencija je završena uz snažnu poruku da su izdržljivost, odvažnost i vjera u vlastite mogućnosti ono što žene svakodnevno izdiže iznad „staklenog stropa“. 

 

„Da bismo bili iznad staklenog stropa, potrebno je da budemo izdržljive, odvažne, ali i da ne slušamo kada nam kažu da ne možemo“, poručila je Ljiljana Vasić, regionalna market export menadžerka kompanije Bambi. 


woman_comm15bonjour_ba

Jadranka Penava, direktorica MeggleBH, dodala je da su „žene bolje jer su snalažljivije, glasne, bučne i moćne. Riječi mogu, znam i hoću guraju nas naprijed.“

 

Belma Hadžiomerović, doktorica ekonomskih nauka i osnivačica Bstorm Consultinga, istakla je da liderstvo počinje iznutra: „Ne čekajmo savršene okolnosti, jer one rijetko dolaze. Promjena počinje onog trenutka kada preuzmemo odgovornost i odlučimo djelovati.“



woman_comm8bonjour_ba

Komunikacijska industrija regije: slični izazovi, različiti pristupi

 

Drugi dan konferencije donio je pregled tržišta Hrvatske, Slovenije, Srbije i BiH, uz zaključak da region odlikuje snažna kreativnost, rast i želja za profesionalizacijom.


woman_comm9bonjour_ba
 

U Hrvatskoj, članice HURA-e u 2024. ostvarile su gotovo 400 miliona eura prihoda, a očekuje se rast od 12% u 2025. godini. Kampanje s manjim budžetima sve češće osvajaju međunarodna priznanja, dok projekti poput Dana komunikacija i IAB Discovery edukacija dodatno jačaju industriju.

 

U Bosni i Hercegovini, komunikacijska industrija pokazuje stabilan rast uprkos izazovima poput odliva kadrova, ograničenih budžeta i nedostatka sistemskog mjerenja medija. 


woman_comm12bonjour_ba

Među događajima koji oblikuju tržište istaknuti su: Sarajevo Film Festival, No Limit Festival, Branding konferencija, Advertissimo i Woman.Comm, uz potrebu za snažnijim udruženjem koje bi okupilo agencijski sektor.

 

Slovenija, kako je istakao Tine Lugarič, suosnivač kreativnog studija Trampolin, bilježi stabilan rast i prelazak na digitalno oglašavanje, koje sada čini više od 50% ukupnih budžeta. 

To sve ukazije na zrelost tržišta, ali i na promjene u ponašanju oglašivača prema većoj mjerljivosti, efikasnosti, ciljanju i optimizaciji kampanja. Oni su taj trend iskoristili na najbolji način, i u kombinaciji sa njihovim receprtom za uspjeh postižu odlične rezultate. 


woman_comm13bonjour_ba


 

„Naš recept je jednostavan, ne izlazimo na pičeve, ideje ne dajemo besplatno. Povjerenje i poštovanje su srce svakog odnosa, a bez njih dobre stvari se ne dešavaju“, rekao je Lugarič.

Nove teme: Krize, AI i event marketing

 

Paneli i predavanja donijeli su i pregled ključnih tema koje oblikuju budućnost industrije. Katja Fašink je kroz praktične primjere predstavila kako pravovremeno i strateški razmišljanje u kriznim situacijama može spasiti reputaciju brenda, uz upozorenje da su „kompanije sve izloženije hakerskim napadima i reputacijskim rizicima“. 


woman_comm11bonjour_ba

S druge strane Krešimir Macan je objasio koliko je bitan politički PR, kako može uticati na percepciju posmatrača i kako lako negativac može postati pozitivan lik.


woman_comm1bonjour_ba

Amra Jusović Alihodžić, creative Project Manager u agenciji McCann Sarajevo, provela nam je kroz panel koji je govorio o značaju event marketinga,  sa svojim sagovorinicima je došla do zaključka da „događaji nisu samo iluzija vrijednosti, već iskustva koja mijenjaju ljude, zajednice i tržište“.

 

O budućnosti komunikacija kroz prizmu umjetne inteligencije govorio je Borislav Miljanović, CEO Represent System poručivši da je „Umjetna inteligencija već sada dio našeg svakodnevnog života, i neće otići. Na nama je da naučimo kako da je koristimo da mi upravljamo njome, a ne on nama. Dokle god je tretiramo kao alat koji nam pomaže da živimo i radimo bolje, ona je naš saveznik.“


woman_comm6bonjour_ba

Zajedništvo i razmjena znanja – najveći kapital Woman.Comm zajednice

 

Tine Lugarič je dao odličan zaključak da događaji poput Woman.Comm konferencije imaju neprocjenjivu vrijednost jer povezuju ljude, stvaraju nova poznanstva i omogućavaju da se ekspertize i znanja dijele i nakon konferencije.

„To je najveći kapital koji imamo, da se upoznajemo, razmjenjujemo iskustva i ostajemo u kontaktu. Na taj način rastemo i kao pojedinci i kao industrija“, rekao je.


woman_comm10bonjour_ba


 

Ovogodišnja Woman.Comm konferencija još jednom je potvrdila da je snaga komunikacija u znanju, solidarnosti i autentičnosti  i da žene u industriji ne samo da prate trendove, već ih često i postavljaju.

 

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!