TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 24.8.2020.
Povratak na posao nakon dugog i opuštajućeg odmora može biti prilično izazovan.
Upravo zbog toga smo odlučili potražiti nekoliko savjeta kako olakšati stvari i učiniti povratak manje stresnim.

Foto: @cellajaneblog
Od jednostavnih strategija koje povećavaju performanse uz smanjenje stresa do određenih koraka za postavljanje ciljeva i određivanje prioriteta vašeg vremena, ove taktike će vam pomoći da se vratite brže u #office mode.
PLANIRAJTE SVOJ POVRATAK
Većina ljudi se fokusira na organiziranje odlaska, čak ponekad produžavamo odmor na nekoj destinaciji do zadnjeg dana, a onda se vraćamo kući samo dan prije nego što krenemo na posao. Stručnjaci savjetuju da razmislimo o tome da se vratimo jedan ili dva dana prije nego što trebamo otići na posao. To može umanjiti pomalo turbulentan učinak prvog dana na poslu.
DAJTE SEBI VREMENA ZA PRIVIKAVANJE
Ako je moguće, nemojte zakazivati sastanke tijekom prvih dana nakon dolaska s odmora jer će vam trebati vremena da se pripremite i priviknete na radni tempo.
NAPRAVITE POPIS
Prije odlaska na odmor napravite kratki popis prioriteta za prve stvari koje planirate riješiti po povratku. Prioriteti na poslu mogu se brzo promijeniti, ali započinjanje rješavanja zadataka sa popisa daje vam bolje sagledavanje situacije. Kad se ne možete fokusirati i ne znate gdje uopće započeti prvog radnog dana, ovo je sjajan način da ostanete na tragu i ostvarite cilj.

Foto: @aloprofile
PO POVRATKU OČISTITE SVOJ RADNI STOL
Čak i ako ste napustili netaknut radni stol prije polaska na godišnji odmor, vjerovatno je da ćete se vratiti u zbrkan izvještaj, neotvorenu poštu i bilješke. Uzmite nekoliko minuta da biste sve riješili i izbacili izvještaje koji više nisu relevantni. Ovo će vam pomoći da se osjećate bolje organizirano.
PONOVNO USPOSTAVITE SVOJU JUTARNJU RUTINU
To podrazumijeva da se dan prije posla probudite kao da trebate krenuti na posao. Bilo da to uključuje kratku meditaciju ili malo vježbanja, pokušajte ponovo vratiti svoju jutarnju rutinu koja će vas pripremiti za sve aktivnosti koje vas očekuju.
***
Naslovna fotografija: @camillestyles
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!