TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 10.5.2018.

Uz razgovore s kolegama, odgovaranje na email te pregled društvenih mreža, ponekad se znamo naći u scenarij gdje zbunjeno razmišljamo kako nam je tako brzo (i neproduktivno) proletjelo sat vremena? Kako biste kroz dan bili u potpunosti u kontroli nad vašim obvezama, ostali fokusirani i motivirani, posudite trikove ovih dama i dodajte ih i u vašu poslovnu svakodnevnicu.

#ORGANIZACIJA, ORGANIZACIJA, ORGANIZACIJA
Način na koji isplanirate tjedan nedjeljom, utjecat će na to kako će izgledati vaš cijeli tjedan.
Jednom kad dobijete pregled svog kalendara za tjedan pred vama, znat ćete što je još potrebno uraditi, pomjeriti ili dodati kako biste imali lijep i ugodan period pred vama. Ovakva priprema pomoći će da organizirate i trosatni ručak s prijateljicama, odlazak na trening i spa dan kroz narednih sedam dana bez osjećaja stresa kako sve stići. Koristite se aplikacijama koje daju jasan pregled vaših obveza i događanja ili planerom koji će sve vaše to do liste na jednom mjestu.
A uz to i ponedjeljak jutro ćete početi znatno smireniji i nasmijaniji, jer ste uradili vašu domaću zadaću.

#ONE ZNAJU VAŽNOST PAUZE
Bez obzira na broj obveza koje imate, ključno je da napravite pauzu i udaljite se od laptopa. Naravno, to ne znači da trebate uzeti telefon u ruke i 20 minuta provesti pregledavajući Internet. Kako biste ponovno povratili energiju i spriječili gubitak motivacije, vrijeme pauze iskoristite za inspirativne aktivnosti – šetnju, razgovor s prijateljima, ručak u slatkom restoranu.

#ONE STRATEŠKI ORGANIZIRAJU RADNI DAN
Uvijek prvo rješavajte teže zadatke. Ukoliko težu obvezu budete odlagali za kasnije, ona može učiniti da se osjećate anksiozno te da poželite da ona nekim čudom samo nestane. Umjesto toga, uhvatite se u koštac s njom te se kasnije nagradite za uspješan rad. U toku dana organizirajte vrijeme za pregledavanje emaila i odgovaranje na upite na emailu. Van tog vremena ne smijete otvarati tab email pošte i gubiti fokus s obveza na kojima sada radite. Organizirajte vaš radni stol – ne želite da zbog potrage za olovkom, važnim spisom ili post-it papirićem dan završi s osjećajem nervoze jer je sve u neredu. Okružite se stvarima koje volite i uvijek imajte uredan stol. To će djelovati pozitivno i motivirajuće na vas.
Svaki tjedan si postavite tri veća cilja i radite na njihovom ostvarenju.

 

posao2



#ONE ZNAJU KADA JE VRIJEME DA PRESTANETE RADITI NA NEKOM PROJEKTU
I iako žele raditi dok neki projekt ne bude savršen, svjesne su da savršenost ne postoji te da je ponekad bolje par dodatnih stvari iskoristiti za pripremu za nove obveze, nego razmišljajući i kopkajući se o projektu. Također, svjesnu da, kad neki projekt ne oslikava brand koji one ne predstavljaju, vrijeme je da se povuku iz tog projekta.

#ONE STAVLJAJU SEBE NA PRVO MJESTO
I iako ovo samo po sebi zvuči malo strašno, nećete moći ostati na pravom putu ukoliko se ne brinete za sebe. Gledajte to ovako: ukoliko ste bolesni, iscrpljeni, anksiozni nećete moći završiti sve obveze i ciljeve.
Zato kreirajte svakodnevnicu u kojoj ćete uz posao na rasporedu imati pripremu ukusnih jela, druženje s dragim ljudima, hobije…


Foto: Josefin Dahlberg


Bonjour

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

TEKST: Bonjour.ba

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan! Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.

Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba_2
 

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu

 

asa-banka-aida-music_7_bonjour_ba

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci

 

5 pravila tima koji „diše zajedno“


Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.

 

Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.


Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?

Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.

 

asa-banka-aida-music_5_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_4_bonjour_ba
 

Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije


300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?


U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”

Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.

 

asa-banka-aida-music_1_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_2_bonjour_ba
 

Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje


Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?

U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.

„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“
 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba
 

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje


Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?


Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida. 

 

asa-banka-aida-music_6_bonjour_ba
 

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“

 

Bankarstvo su ljudi, ne brojke

 

Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?

Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

 

asa-banka-aida-music_9_bonjour_ba
 

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.

U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.

Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto i video za Bonjour.ba: Marko Jovančić
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!