TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 18.4.2018.
Uz stalne notifikacije na zaslonu mobitela da smo dobili novi email, obveze koje nam dodjeljuju članovi tima te blagi osjećaj anksioznosti koja se javi kada pomislimo što nam je sve danas na to do listi, teško je zadržati produktivnost kroz cijeli dan.
Zbog toga je itekako važno razvijati rutinu uz koju ćemo imati sve naše obveze pod kontrolom, te uživati u čarima pravilne organizacije vremena i zadataka. Brojne uspješne dame služe se ovim trikovima kako bi uspješno izbalansirale sve obveze,a vjerujemo da će i vama pomoći da zadržite fokus kroz radni dan.
#Započnite dan na pravilan način
Razvijte jutarnju rutinu koja vam savršeno odgovara. Dozvolite svom tijelu da se odmori, napuni energijom i pripremi za sve što vas čeka kroz dan. Pokušajte da ujutro imate vrijeme za sebe, zdravo doručkujete, malo čitate, provodite vrijeme s najmilijima a onda kreće obavljanje poslovnih zadataka.
#Uvijek imajte jedan veliki cilj za jedan radni dan
Kako biste znali organizirati obveze i odredili što je vrijedno vaše pozornosti, naučite prioritizirati.
To će vam pomoći da svako jutro znate na što vrijedi usmjeriti pozornost te koji zadatak vrijedi prvo završiti. Uz veliki cilj imajte i manje ciljeve kojima ćete se pozabaviti ako vam dozvoli vrijeme te glavna obveza. Uvijek završavajte jednu po jednu obvezu – tako ćete biti sigurni da ste bili potpuno predani i fokusirani na posao koji ste radili.

#Organizirajte vašu e-poštu
Odredite koji dio dana ćete rezervirati za odgovore na email upite koje ste dobile, te ih selektirajte na poruke koje morate odgovoriti danas te one koje mogu sačekati još jedan dan.
#Postavite si mini rokove za obavljanje svih zadataka
Na taj način moći ćete odrediti koliko vam vremenski treba za obavljanje svakog od zadataka, ali ćete i dobiti realističnu sliku vaših obveza te info kada ipak trebate malo brže obavljati određene obveze.
#Riješite se svih stvari koje vam odvlače pozornost
Mobiteli, notifikacije, multitasking. Oni su zapravo glavni krivci za naš gubitak fokusa i produktivnosti. Radije završite obvezu na kojoj radite, a onda se posvetite čitanju emaila, poruka ili drugoj obvezi.
Foto: anninebing.com
TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!