TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 4.3.2020.
Iako je konstantna povezanost sa internetom postalo imperativom današnje svakodnevice, postoji neko zadovoljstvo i posebna razina odmora i mira, kada odlučimo isključiti mobitel i neko vrijeme budemo offline.
Osim što će to spriječiti ometanja i neprestane notifikacije koje nas tjeraju da provjeravamo mobitel čim ga spustimo na stol, osjećati ćete se mirnije, sretnije i opuštenije.
Kako možete iskoristiti kvalitetno svoje slobodno vrijeme bez stalnog pogledavanja na vaš mobitel, reagiranja na svaki zvuk i beskrajnog listanja društvenih mreža koje bespotrebno kradu naše vrijeme, otkrijte kroz 5 prijedloga koje izdvajamo u nastavku.
ČITANJE ČASOPISA I KNJIGA
Ako ste jedna od onih osoba koja si stalno govori da želi više čitati, pokušajte svoje vrijeme koje biste proveli na društvenim mrežama zamijenti za čitanje članaka u magazinima ili knjiga koje ste oduvijek htjeli pročitati. Na taj način ćete dizajnirati novu odličnu naviku i odmaknuti sebe od konstantnog pregledavanja maila, društvenih mreža i aplikacija za dopisivanje te uživati u kvalitetnom solo vremenu.
MINI PREUREĐENJE DOMA
Ako ste htjeli napraviti maleni make-over stalaža u kupaonici ili polica u uredu ili pak vitrine u vašem dnevnom boravku, sada je idealno vrijeme za to. Svoje slobodno poslijepodne rezervirajte za malenu reorganizaciju stvari u domu i nakon toga se počastite šalicom omiljenog toplog napitka te uživajte u pogledu na novi preuređeni kutak vašeg doma.
DIY PROJEKTI
Osim što ćete se opustiti, skrenuti svoje misli sa stvari koje vas brinu i uživati, DIY projekti pokrenuti će pravu lavinu dobrih osjećaja, kao što su sreća i zadovoljstvo. A i vaša ljubav prema kreativnim poslovima će izaći na vidjelo i osjećati ćete se istinski ispunjeno kada završite svoj maleni DIY projekt.
VRTLARENJE
Dodavanje jedne biljke u vaš stan ili pak uređenje cijelog vrta oko vaše kuće, idealna je aktivnost koja će vas odmoriti i opustiti, dopustiti vam da svoju energiju investirate u nešto pozitivno i osjećate se korisno. A kad ima toliko benefita, zašto se ne biste već danas okušali u vrtlarenju?
VJEŽBANJE
Slobodno poslijepodne koje birate provesti offline možete rezervirati i za vježbanje. Bilo da je riječ o istezanju ili cijelom workout programu, ovo je također odličan način da izbacite iz sebe negativnu energiju i osjećate se pobjednički i zadovoljno.
TEKST: Bonjour.ba - PR
Završena je četvrta Woman.Comm konferencija, koja je i ove jeseni okupila stručnjakinje iz komunikacijske industrije regiona.
Tokom dva dana konferencije čule su se brojne inspirativne priče žena koje su otvoreno podijelile iskustva, uspjehe, ali i izazove koje nosi rad u dinamičnoj industriji komunikacija, te se pričalo i o stanju u industriji, novitetima i napretku.
Konferencija je završena uz snažnu poruku da su izdržljivost, odvažnost i vjera u vlastite mogućnosti ono što žene svakodnevno izdiže iznad „staklenog stropa“.
„Da bismo bili iznad staklenog stropa, potrebno je da budemo izdržljive, odvažne, ali i da ne slušamo kada nam kažu da ne možemo“, poručila je Ljiljana Vasić, regionalna market export menadžerka kompanije Bambi.
Jadranka Penava, direktorica MeggleBH, dodala je da su „žene bolje jer su snalažljivije, glasne, bučne i moćne. Riječi mogu, znam i hoću guraju nas naprijed.“
Belma Hadžiomerović, doktorica ekonomskih nauka i osnivačica Bstorm Consultinga, istakla je da liderstvo počinje iznutra: „Ne čekajmo savršene okolnosti, jer one rijetko dolaze. Promjena počinje onog trenutka kada preuzmemo odgovornost i odlučimo djelovati.“
Komunikacijska industrija regije: slični izazovi, različiti pristupi
Drugi dan konferencije donio je pregled tržišta Hrvatske, Slovenije, Srbije i BiH, uz zaključak da region odlikuje snažna kreativnost, rast i želja za profesionalizacijom.
U Hrvatskoj, članice HURA-e u 2024. ostvarile su gotovo 400 miliona eura prihoda, a očekuje se rast od 12% u 2025. godini. Kampanje s manjim budžetima sve češće osvajaju međunarodna priznanja, dok projekti poput Dana komunikacija i IAB Discovery edukacija dodatno jačaju industriju.
U Bosni i Hercegovini, komunikacijska industrija pokazuje stabilan rast uprkos izazovima poput odliva kadrova, ograničenih budžeta i nedostatka sistemskog mjerenja medija.
Među događajima koji oblikuju tržište istaknuti su: Sarajevo Film Festival, No Limit Festival, Branding konferencija, Advertissimo i Woman.Comm, uz potrebu za snažnijim udruženjem koje bi okupilo agencijski sektor.
Slovenija, kako je istakao Tine Lugarič, suosnivač kreativnog studija Trampolin, bilježi stabilan rast i prelazak na digitalno oglašavanje, koje sada čini više od 50% ukupnih budžeta.
To sve ukazije na zrelost tržišta, ali i na promjene u ponašanju oglašivača prema većoj mjerljivosti, efikasnosti, ciljanju i optimizaciji kampanja. Oni su taj trend iskoristili na najbolji način, i u kombinaciji sa njihovim receprtom za uspjeh postižu odlične rezultate.
„Naš recept je jednostavan, ne izlazimo na pičeve, ideje ne dajemo besplatno. Povjerenje i poštovanje su srce svakog odnosa, a bez njih dobre stvari se ne dešavaju“, rekao je Lugarič.
Nove teme: Krize, AI i event marketing
Paneli i predavanja donijeli su i pregled ključnih tema koje oblikuju budućnost industrije. Katja Fašink je kroz praktične primjere predstavila kako pravovremeno i strateški razmišljanje u kriznim situacijama može spasiti reputaciju brenda, uz upozorenje da su „kompanije sve izloženije hakerskim napadima i reputacijskim rizicima“.
S druge strane Krešimir Macan je objasio koliko je bitan politički PR, kako može uticati na percepciju posmatrača i kako lako negativac može postati pozitivan lik.
Amra Jusović Alihodžić, creative Project Manager u agenciji McCann Sarajevo, provela nam je kroz panel koji je govorio o značaju event marketinga, sa svojim sagovorinicima je došla do zaključka da „događaji nisu samo iluzija vrijednosti, već iskustva koja mijenjaju ljude, zajednice i tržište“.
O budućnosti komunikacija kroz prizmu umjetne inteligencije govorio je Borislav Miljanović, CEO Represent System poručivši da je „Umjetna inteligencija već sada dio našeg svakodnevnog života, i neće otići. Na nama je da naučimo kako da je koristimo da mi upravljamo njome, a ne on nama. Dokle god je tretiramo kao alat koji nam pomaže da živimo i radimo bolje, ona je naš saveznik.“
Zajedništvo i razmjena znanja – najveći kapital Woman.Comm zajednice
Tine Lugarič je dao odličan zaključak da događaji poput Woman.Comm konferencije imaju neprocjenjivu vrijednost jer povezuju ljude, stvaraju nova poznanstva i omogućavaju da se ekspertize i znanja dijele i nakon konferencije.
„To je najveći kapital koji imamo, da se upoznajemo, razmjenjujemo iskustva i ostajemo u kontaktu. Na taj način rastemo i kao pojedinci i kao industrija“, rekao je.
Ovogodišnja Woman.Comm konferencija još jednom je potvrdila da je snaga komunikacija u znanju, solidarnosti i autentičnosti i da žene u industriji ne samo da prate trendove, već ih često i postavljaju.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!