TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 23.1.2019.
Talentirani ste, motivirani i uspješni u obavljanju zadataka, no, vaš rad nikako ne dolazi do izražaja na vašem radnom mjestu? Razlog možda leži upravo u vašem ponašanju.
Naime, iako ostvarujete sjajne rezultate u domeni u kojoj radite, zbog svojih navika, iz dana u možete slati negativnu sliku i tako biti korak dalje od ostvarenja cilja. Jer, u radnoj atmosferi, hvalisavci ili osobe koje se ne znaju nositi s kritikama, mogu dobiti negativne bodove upravo zbog svojih navika. Zbog toga smo pobrojali par navika, koje biste, ako su dio vaše svakodnevice, trebali promijeniti već danas.
#STRUČNJAK ZA SVE
Ako ne znate odgovor na pitanje, radije se nemojte pretvarati da ste stručnjak. Samopouzdanje na radnom mjestu je ključno i sigurno će vam otvoriti mnoga vrata, ali nemojte dozvoliti da se pretvori u arogantno ponašanje.
#NE OBRAĆATE POZORNOST NA DETALJE
Kako biste imali potpuni fokus na obveze koje vas očekuju, budite stvarno prisutni i fokusirani. Ne možete raditi dvije stvari odjednom ili pisati projektni zadatak uz stalno provjeravanje poruka na društvenim mrežama. Ključ produktivnosti upravo je u posvećenosti zadatku.

#NE ODGOVARATE NA POZIVE
Mobilni operater RealityMine napravio je istraživanje u SAD-u koje je pokazalo da se milenijalci ne žele javljati na telefon. Razloga je više – od činjenice da im to oduzima vrijeme do toga da je putem poruke lakše i brže komunicirati sve info. Ponekada je to uistinu i točno, no, nemojte i vi biti takvi. Ako je u opisu vašeg posla i dostupnost putem telefona ili mobitela, onda uistinu podignite tu slušalicu kada zazvoni.
#LOŠE REAGIRATE NA KRITIKE
Razumijemo, nije jednostavno. No, konstruktivne kritike su tu kako bi dodatno razvile i povećale vaše vještine i mogućnosti na radnom mjestu. Pomažu vam ići naprijed zbog čega je itekako važno da se i naučite nositi s istima.
#PREVIŠE VREMENA PROVODITE NA MOBITELU
Za vrijeme rada, na pauzama. Trebate naučiti kada je pravo vrijeme da ostavite mobitel i uložite u jačanje veza u vašem timu.
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!