TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 21.8.2018.
Čitajući savjete uspješnih ljudi o tome što je ključ za uspješno vođenje start-upa ili kompanije, gotovo svi emocije ističu kao korak uz koji ćete biti bliže vašim kupcima. Slično je i s vašim radnim mjestom. Većina vaših kolega neće vas zapamtiti po poslu koji ste radili, nego po načinu na koji ste s njima surađivali.
Zbog toga je iznimno važno na radnom mjestu istaknuti se setom vrijednosti, ali i spremnosti na pomoć drugima. A to su samo neki od načina kako možete ostaviti vidljiv trag u kompaniji u kojoj radite.
# BUDITE PREPOZNATLJIVI PO ODREĐENOJ VJEŠTINI
Jednom kada postanete eksperti na određenom polju, zauzet ćete posebno mjesto u kompaniji, ali i povećati vaše samopouzdanje što ste dio tima. Ukoliko sjajno poznajete Google Analytics ili društvene mreže, učinite tu vještinu vašim zaštitnim znakom. Upravo ćete vi biti osoba kojoj će vaše kolege doći u potrazi za odgovorima.
# NETWORKING UVIJEK I SVUGDJE
Iako biste svakako trebali imati sjajne poslovne odnose unutar tima, vaša poznanstva biste trebali širiti i van vašeg odjela. Pozovite na kavu kolege iz drugog djela ili otiđite na poslijepodnevno druženje sa njima. Širite vaša poznanstva i jačajte veze unutar kompanije.

# PONUDITE SE ZA POMOĆ KOLEGAMA OKO OBAVLJANJA ODREĐENIH ZADATAKA
Iako u opisu vašeg posla ne stoji obavljanje određenih poslova i mentorstvo, lijepo je kada nekome kome treba pomoć date smjernice kako da obavi određeni zadatak. Ne samo da ćete mu olakšati posao i učiniti poslovno okruženje ljepše, nego ćete i učiniti dobro djelo koje će vam se sigurno vratiti.
# POKAŽITE VAŠ MAKSIMUM
Kako biste se istaknuli na radnom mjestu, pokušajte sudjelovati u realizaciji projekata koji nisu striktno u opisu vašeg radnog mjesta. Ne biste trebali sada na sebe preuzeti pet novih projekata, ali organiziranje i prikupljanje podataka za naredni sastanak tima ili sortiranje spisa ostavit će sjajan utisak.
# UVIJEK BUDITE SPREMNI (JOŠ VIŠE) UČITI
Uvijek postoje određene vještine ili programi koje možete naučiti. Aktivirajte se i kroz seminare, konferencije ili tečajeve razvijajte set vaših poslovnih vještina koje će ostaviti traga na vašem sadašnjem poslu i ojačati vas za sve buduće avanture.
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!