TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 6.3.2020.
Svi smo se barem jednom u tjednu ili mjesecu našli pred vrlo laganom ili teškom obvezom čije smo obavljanje htjeli odgoditi pod svaku cijenu.
No, svjesni smo da to nije izlaz iz problema i odlučili smo pozornost usmjeriti na glavni razlog zbog kojeg nas ta obveza opterećuje te zašto se ne trudimo započeti ju ili uopće odraditi na vrijeme.
Tijekom promišljanja uvidjeli smo kako je korijen ovog problema upravo u emocijama koje u nama bude obveze koje trebamo završiti. Pa ćemo tako neku obvezu izbjegavati radi razine odgovornosti koja dolazi s njom, neki zadatak ćemo preskočiti jer je previše kompleksan, dok ćemo neke obveze odgađati jer su previše rutinske i nezanimljive.
Foto: @mikutas
Kako bismo se uhvatili u koštac sa ovim izazovom i pronašli način uz koji ćemo se uspješno izboriti sa odlaganjem obveza, izdvojili smo 5 trikova koji će nam u tome pomoći bez obzira kakva je obveza u pitanju.
IMAJTE NA UMU ŠIRU SLIKU
Kako biste se nagovorili da završite neki projekt, zadatak ili obvezu, razmislite što bi, gledajući dugoročno, za vas značilo njeno obavljanje. Ako danas nešto završite, kako će se to odraziti na vas sutra, prekosutra, za pet ili dvadeset dana? Ovakvim razmišljanjem ćete se puno brže motivirati da završite stvari koje imate, umjesto da ih odgađate.
Foto: @sweetbungalow
PLANIRAJTE PRECIZNO
Nekada je jedini razlog zašto odgađate neke obveze jednostavno taj da svoj dan niste ispravno isplanirali. Umjesto da određena obveza bude vaše opterećenje, uključite ju u svoj plan već sutra i ostavite potrebno vrijeme za nju. Vidjeti ćete kako ipak nije tako teško završiti stvari na vrijeme kada ih planirate.
POBIJEDITE STRAH OD NEUSPJEHA
Nerijetko odgađamo svoje obveze jer se nismo spremni suočiti se sa neuspjehom. No, bitno je napomenuti da je taj strah u potpunosti iracionalan i nije temeljen na realnim činjenicama. Morate znati da ćete jedino pozitivnim razmišljanjem i trudom postići rezultate, a ukoliko odmah sebe potkopavate, prije no što ste se uopće bacili na izradu zadatka, sami sebe pripremate za neuspjeh. Umjesto toga, dajte sve od sebe da zadatak koji radite beskompromisno bude na razini vašeg potencijala.
Foto: unsplash.com
UPOZNAJTE SEBE I VAŠ DNEVNI TEMPO MALO BOLJE
Nekada odlažete svoje obveze jer jednostavno trenutno niste produktivni i dan vam je bio prenaporan te vam je oduzeo previše vaše energije. Upravo zato trebate jako dobro upoznati sebe i znati kada ste produktivni, kreativni, puni energije te za to vrijeme rezervirati one obveze koje od vas traže puno angažiranosti. Zajedno sa planiranjem i dobrim poznavanjem sebe i vlastitih mogućnosti, imate preduvjet da obavite puno više stvari nego što ste mislili da je to moguće.
NAGRADITE SE
Ako spadate u jednu od onih osoba koja se lako nagovori na odgađanje obveza, možda vam sistem nagrađivanja pomogne da ostanete fokusirani i uporni u završavanju zadatka. Pokušajte se nagraditi slatkišem, šetnjom, izlaskom, večerom, gledanjem omiljenog TV showa i primijetiti ćete kako se puno lakše motivirate na obavljanje zadataka na ovaj način.
Foto: @wethepeoplestyle
***
Naslovna fotografija: @viktoria.dahlberg
Tekst: Dijana Ćavar
TEKST: Bonjour.ba - PR
Završena je četvrta Woman.Comm konferencija, koja je i ove jeseni okupila stručnjakinje iz komunikacijske industrije regiona.
Tokom dva dana konferencije čule su se brojne inspirativne priče žena koje su otvoreno podijelile iskustva, uspjehe, ali i izazove koje nosi rad u dinamičnoj industriji komunikacija, te se pričalo i o stanju u industriji, novitetima i napretku.
Konferencija je završena uz snažnu poruku da su izdržljivost, odvažnost i vjera u vlastite mogućnosti ono što žene svakodnevno izdiže iznad „staklenog stropa“.
„Da bismo bili iznad staklenog stropa, potrebno je da budemo izdržljive, odvažne, ali i da ne slušamo kada nam kažu da ne možemo“, poručila je Ljiljana Vasić, regionalna market export menadžerka kompanije Bambi.
Jadranka Penava, direktorica MeggleBH, dodala je da su „žene bolje jer su snalažljivije, glasne, bučne i moćne. Riječi mogu, znam i hoću guraju nas naprijed.“
Belma Hadžiomerović, doktorica ekonomskih nauka i osnivačica Bstorm Consultinga, istakla je da liderstvo počinje iznutra: „Ne čekajmo savršene okolnosti, jer one rijetko dolaze. Promjena počinje onog trenutka kada preuzmemo odgovornost i odlučimo djelovati.“
Komunikacijska industrija regije: slični izazovi, različiti pristupi
Drugi dan konferencije donio je pregled tržišta Hrvatske, Slovenije, Srbije i BiH, uz zaključak da region odlikuje snažna kreativnost, rast i želja za profesionalizacijom.
U Hrvatskoj, članice HURA-e u 2024. ostvarile su gotovo 400 miliona eura prihoda, a očekuje se rast od 12% u 2025. godini. Kampanje s manjim budžetima sve češće osvajaju međunarodna priznanja, dok projekti poput Dana komunikacija i IAB Discovery edukacija dodatno jačaju industriju.
U Bosni i Hercegovini, komunikacijska industrija pokazuje stabilan rast uprkos izazovima poput odliva kadrova, ograničenih budžeta i nedostatka sistemskog mjerenja medija.
Među događajima koji oblikuju tržište istaknuti su: Sarajevo Film Festival, No Limit Festival, Branding konferencija, Advertissimo i Woman.Comm, uz potrebu za snažnijim udruženjem koje bi okupilo agencijski sektor.
Slovenija, kako je istakao Tine Lugarič, suosnivač kreativnog studija Trampolin, bilježi stabilan rast i prelazak na digitalno oglašavanje, koje sada čini više od 50% ukupnih budžeta.
To sve ukazije na zrelost tržišta, ali i na promjene u ponašanju oglašivača prema većoj mjerljivosti, efikasnosti, ciljanju i optimizaciji kampanja. Oni su taj trend iskoristili na najbolji način, i u kombinaciji sa njihovim receprtom za uspjeh postižu odlične rezultate.
„Naš recept je jednostavan, ne izlazimo na pičeve, ideje ne dajemo besplatno. Povjerenje i poštovanje su srce svakog odnosa, a bez njih dobre stvari se ne dešavaju“, rekao je Lugarič.
Nove teme: Krize, AI i event marketing
Paneli i predavanja donijeli su i pregled ključnih tema koje oblikuju budućnost industrije. Katja Fašink je kroz praktične primjere predstavila kako pravovremeno i strateški razmišljanje u kriznim situacijama može spasiti reputaciju brenda, uz upozorenje da su „kompanije sve izloženije hakerskim napadima i reputacijskim rizicima“.
S druge strane Krešimir Macan je objasio koliko je bitan politički PR, kako može uticati na percepciju posmatrača i kako lako negativac može postati pozitivan lik.
Amra Jusović Alihodžić, creative Project Manager u agenciji McCann Sarajevo, provela nam je kroz panel koji je govorio o značaju event marketinga, sa svojim sagovorinicima je došla do zaključka da „događaji nisu samo iluzija vrijednosti, već iskustva koja mijenjaju ljude, zajednice i tržište“.
O budućnosti komunikacija kroz prizmu umjetne inteligencije govorio je Borislav Miljanović, CEO Represent System poručivši da je „Umjetna inteligencija već sada dio našeg svakodnevnog života, i neće otići. Na nama je da naučimo kako da je koristimo da mi upravljamo njome, a ne on nama. Dokle god je tretiramo kao alat koji nam pomaže da živimo i radimo bolje, ona je naš saveznik.“
Zajedništvo i razmjena znanja – najveći kapital Woman.Comm zajednice
Tine Lugarič je dao odličan zaključak da događaji poput Woman.Comm konferencije imaju neprocjenjivu vrijednost jer povezuju ljude, stvaraju nova poznanstva i omogućavaju da se ekspertize i znanja dijele i nakon konferencije.
„To je najveći kapital koji imamo, da se upoznajemo, razmjenjujemo iskustva i ostajemo u kontaktu. Na taj način rastemo i kao pojedinci i kao industrija“, rekao je.
Ovogodišnja Woman.Comm konferencija još jednom je potvrdila da je snaga komunikacija u znanju, solidarnosti i autentičnosti i da žene u industriji ne samo da prate trendove, već ih često i postavljaju.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!