TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 6.3.2020.
Svi smo se barem jednom u tjednu ili mjesecu našli pred vrlo laganom ili teškom obvezom čije smo obavljanje htjeli odgoditi pod svaku cijenu.
No, svjesni smo da to nije izlaz iz problema i odlučili smo pozornost usmjeriti na glavni razlog zbog kojeg nas ta obveza opterećuje te zašto se ne trudimo započeti ju ili uopće odraditi na vrijeme.
Tijekom promišljanja uvidjeli smo kako je korijen ovog problema upravo u emocijama koje u nama bude obveze koje trebamo završiti. Pa ćemo tako neku obvezu izbjegavati radi razine odgovornosti koja dolazi s njom, neki zadatak ćemo preskočiti jer je previše kompleksan, dok ćemo neke obveze odgađati jer su previše rutinske i nezanimljive.

Foto: @mikutas
Kako bismo se uhvatili u koštac sa ovim izazovom i pronašli način uz koji ćemo se uspješno izboriti sa odlaganjem obveza, izdvojili smo 5 trikova koji će nam u tome pomoći bez obzira kakva je obveza u pitanju.
IMAJTE NA UMU ŠIRU SLIKU
Kako biste se nagovorili da završite neki projekt, zadatak ili obvezu, razmislite što bi, gledajući dugoročno, za vas značilo njeno obavljanje. Ako danas nešto završite, kako će se to odraziti na vas sutra, prekosutra, za pet ili dvadeset dana? Ovakvim razmišljanjem ćete se puno brže motivirati da završite stvari koje imate, umjesto da ih odgađate.

Foto: @sweetbungalow
PLANIRAJTE PRECIZNO
Nekada je jedini razlog zašto odgađate neke obveze jednostavno taj da svoj dan niste ispravno isplanirali. Umjesto da određena obveza bude vaše opterećenje, uključite ju u svoj plan već sutra i ostavite potrebno vrijeme za nju. Vidjeti ćete kako ipak nije tako teško završiti stvari na vrijeme kada ih planirate.
POBIJEDITE STRAH OD NEUSPJEHA
Nerijetko odgađamo svoje obveze jer se nismo spremni suočiti se sa neuspjehom. No, bitno je napomenuti da je taj strah u potpunosti iracionalan i nije temeljen na realnim činjenicama. Morate znati da ćete jedino pozitivnim razmišljanjem i trudom postići rezultate, a ukoliko odmah sebe potkopavate, prije no što ste se uopće bacili na izradu zadatka, sami sebe pripremate za neuspjeh. Umjesto toga, dajte sve od sebe da zadatak koji radite beskompromisno bude na razini vašeg potencijala.

Foto: unsplash.com
UPOZNAJTE SEBE I VAŠ DNEVNI TEMPO MALO BOLJE
Nekada odlažete svoje obveze jer jednostavno trenutno niste produktivni i dan vam je bio prenaporan te vam je oduzeo previše vaše energije. Upravo zato trebate jako dobro upoznati sebe i znati kada ste produktivni, kreativni, puni energije te za to vrijeme rezervirati one obveze koje od vas traže puno angažiranosti. Zajedno sa planiranjem i dobrim poznavanjem sebe i vlastitih mogućnosti, imate preduvjet da obavite puno više stvari nego što ste mislili da je to moguće.
NAGRADITE SE
Ako spadate u jednu od onih osoba koja se lako nagovori na odgađanje obveza, možda vam sistem nagrađivanja pomogne da ostanete fokusirani i uporni u završavanju zadatka. Pokušajte se nagraditi slatkišem, šetnjom, izlaskom, večerom, gledanjem omiljenog TV showa i primijetiti ćete kako se puno lakše motivirate na obavljanje zadataka na ovaj način.

Foto: @wethepeoplestyle
***
Naslovna fotografija: @viktoria.dahlberg
Tekst: Dijana Ćavar
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!