TEKST: Marija Perić

DATUM OBJAVE: 6.3.2020.

Svi smo se barem jednom u tjednu ili mjesecu našli pred vrlo laganom ili teškom obvezom čije smo obavljanje htjeli odgoditi pod svaku cijenu.

No, svjesni smo da to nije izlaz iz problema i odlučili smo pozornost usmjeriti na glavni razlog zbog kojeg nas ta obveza opterećuje te zašto se ne trudimo započeti ju ili uopće odraditi na vrijeme.

Tijekom promišljanja uvidjeli smo kako je korijen ovog problema upravo u emocijama koje u nama bude obveze koje trebamo završiti. Pa ćemo tako neku obvezu izbjegavati radi razine odgovornosti koja dolazi s njom, neki zadatak ćemo preskočiti jer je previše kompleksan, dok ćemo neke obveze odgađati jer su previše rutinske i nezanimljive.

Foto: @mikutas

Kako bismo se uhvatili u koštac sa ovim izazovom i pronašli način uz koji ćemo se uspješno izboriti sa odlaganjem obveza, izdvojili smo 5 trikova koji će nam u tome pomoći bez obzira kakva je obveza u pitanju.

IMAJTE NA UMU ŠIRU SLIKU

Kako biste se nagovorili da završite neki projekt, zadatak ili obvezu, razmislite što bi, gledajući dugoročno, za vas značilo njeno obavljanje. Ako danas nešto završite, kako će se to odraziti na vas sutra, prekosutra, za pet ili dvadeset dana? Ovakvim razmišljanjem ćete se puno brže motivirati da završite stvari koje imate, umjesto da ih odgađate. 

Foto: @sweetbungalow

PLANIRAJTE PRECIZNO

Nekada je jedini razlog zašto odgađate neke obveze jednostavno taj da svoj dan niste ispravno isplanirali. Umjesto da određena obveza bude vaše opterećenje, uključite ju u svoj plan već sutra i ostavite potrebno vrijeme za nju. Vidjeti ćete kako ipak nije tako teško završiti stvari na vrijeme kada ih planirate.

POBIJEDITE STRAH OD NEUSPJEHA

Nerijetko odgađamo svoje obveze jer se nismo spremni suočiti se sa neuspjehom. No, bitno je napomenuti da je taj strah u potpunosti iracionalan i nije temeljen na realnim činjenicama. Morate znati da ćete jedino pozitivnim razmišljanjem i trudom postići rezultate, a ukoliko odmah sebe potkopavate, prije no što ste se uopće bacili na izradu zadatka, sami sebe pripremate za neuspjeh. Umjesto toga, dajte sve od sebe da zadatak koji radite beskompromisno bude na razini vašeg potencijala.

Foto: unsplash.com

UPOZNAJTE SEBE I VAŠ DNEVNI TEMPO MALO BOLJE

Nekada odlažete svoje obveze jer jednostavno trenutno niste produktivni i dan vam je bio prenaporan te vam je oduzeo previše vaše energije. Upravo zato trebate jako dobro upoznati sebe i znati kada ste produktivni, kreativni, puni energije te za to vrijeme rezervirati one obveze koje od vas traže puno angažiranosti. Zajedno sa planiranjem i dobrim poznavanjem sebe i vlastitih mogućnosti, imate preduvjet da obavite puno više stvari nego što ste mislili da je to moguće.

NAGRADITE SE

Ako spadate u jednu od onih osoba koja se lako nagovori na odgađanje obveza, možda vam sistem nagrađivanja pomogne da ostanete fokusirani i uporni u završavanju zadatka. Pokušajte se nagraditi slatkišem, šetnjom, izlaskom, večerom, gledanjem omiljenog TV showa i primijetiti ćete kako se puno lakše motivirate na obavljanje zadataka na ovaj način.

Foto: @wethepeoplestyle

 ***
Naslovna fotografija: @viktoria.dahlberg
Tekst: Dijana Ćavar


Bonjour

Jedna žena. Jedan intervju. Sigurnost je proces, rizici prilika.

TEKST: Bonjour.ba

Jedna žena. Jedan intervju. Sigurnost je proces, rizici prilika. Jedna žena. Jedan intervju. Sigurnost je proces, rizici prilika.

Sigurnost je riječ koju svi volimo čuti, bilo da je riječ o poslu, porodici ili finansijama, ali koliko je zapravo realna? Da li sigurnost zaista postoji ili je samo osjećaj koji gradimo povjerenjem u ljude i sisteme oko sebe?

Upravo u tom prostoru između očekivanja i stvarnosti nastaje uloga upravljanja rizicima.

O tome šta znači biti čuvar stabilnosti u svijetu punom promjena, razgovarali smo s Arnelom Alagić, Direktoricom Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci.
 

asa-banka-arnela-alagic-3-bonjour-ba

 Arnela Alagić, Direktorica Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci  


Vidjeti ono što drugi ne vide


Vi ste zaduženi za sve ono što treba spriječiti da se ne desi. Kada znate da je rizik realan, a da ga tim još ne vidi?


“Upravljanje rizicima u svakodnevnom radu ne možemo i ne trebamo posmatrati izolovano. Rizici predstavljaju sastavni dio poslovnog modela banke. Sagledavamo tržišna kretanja i regulatorni okvir. Za mene, snažan tim predstavlja ključnu ulogu u uspješnom upravljanju rizicima," objašnjava Arnela.
 

asa-banka-arnela-alagic-5-bonjour-ba

asa-banka-arnela-alagic-9-bonjour-ba


Ona dodaje da timski rad omogućava razmjenu znanja, transparentnu i jasnu komunikaciju, razumijevanje, ali i jednako važno poštovanje, čime rizici predstavljaju prilike za unapređenje poslovnih procesa, a nikako prijetnju u poslu.


Moć odluke koja nije popularna


Kako izgleda kada lider mora reći “ne”, iako zna da to niko ne želi čuti?

Arnela: Vrlo često kada dođe ‘ne’, to je izazov kojeg zajedno pretvaramo u prilike. U mojoj ulozi reći ‘ne’ posmatram u širem kontekstu, odnosno u interesu cijele organizacije, na način da nas rizik ne ograničava, nego u svakodnevnom poslu pomaže ka kvalitetnijim i razumnijim donošenjem odluka.

 

asa-banka-arnela-alagic-100-bonjour-ba


Sigurna opcija… postoji li uopće?


Postoji li u životu “sigurna opcija” ili je to samo osjećaj koji sebi kupimo?

Dotakli smo se i teme koja se rijetko postavlja naglas, a to je da li postoji u životu uopće sigurna opcija ili samo iluzija kontrole koju gradimo planiranjem i odlukama.

“Sigurna opcija u životu jeste osjećaj, a ne činjenica. Ono što nas čini sigurnim u svakodnevnom radu jesu analize različitih podataka, kontrola koju uspostavljamo u određenom poslovnom okruženju. Upravljanje rizicima jeste činjenica gdje svakodnevnim donošenjem odluka sprečavamo da se nešto desi”, objašnjava Arnela.
 

asa-banka-arnela-alagic-1-bonjour-ba

asa-banka-arnela-alagic-2-bonjour-ba


Povjerenje i nepovjerenje u bankarstvu


Za kraj, razgovor smo usmjerili ka temi koja najviše povezuje banke i ljude, a to je povjerenje. 

Zašto neki korisnici osjećaju nepovjerenje prema bankama?

Arnela jasno ističe da se povjerenje ne podrazumijeva, ono se gradi i to svakodnevno: "Transparentna i jasna komunikacija prema klijentima je ključ da banka postane strateški partner sa svojim klijentima. Takav pristup upravo imamo u ASA Banci. Taj pristup dovodi do zadovoljstva klijenata, a u konačnici to je ključni pokazatelj dugoročnog povjerenja i dvosmjerne komunikacije s klijentima koju smo uspostavili.“
 

asa-banka-arnela-alagic-10-bonjour-ba


Razgovor s Arnelom Alagić pokazuje da sigurnost nije stanje, već proces koji se svakodnevno gradi znanjem, odgovornošću i povjerenjem. U njenom poslu, iskustvo i analitika idu ruku pod ruku s empatijom i razumijevanjem ljudi jer iza svake brojke stoji odluka, a iza svake odluke čovjek.
 

asa-banka-arnela-alagic-12-bonjour-ba
 

Upravo takav pristup čini ASA Banku mjestom gdje se odluke ne donose samo racionalno, nego i s dubokim osjećajem odgovornosti prema ljudima, a žene poput Arnele pokazuju da liderstvo nije samo u donošenju odluka, već i u načinu na koji se one žive. 
 

 

Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto i video za Bonjour.ba: Marko Jovančić


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!