TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 24.4.2019.
Sve je više onih koji produktivnost i motiviranost u obavljanju radnih zadataka dobivaju kroz slobodu da sami organiziraju radno vrijeme ili nerijetko, rade iz udobnosti doma. Kućni ured postao je sve prisutniji uz porast online poduzetništva.
Nosi brojne prednosti, no s druge strane i brojne izazove uz koje je itekako važno ostati fokusiran na zadatke koje trebate obaviti kroz dan. Ovi savjeti će vam u tome i pomoći.
KREIRAJTE JUTARNJU RUTINU
Svako jutro, prije početka radnog vremena, odvojite vrijeme za sebe i kreirajte jutarnju rutinu koja vam u potpunosti odgovara. Odvojite vrijeme za zdravi doručak, druženje s obitelji, čitanje novina i punjenje baterija za sve obveze koje vas čekaju. Pokušajte izbjegavati scenarij u kojem odmah rano ujutro u pidžami sjedate za radni stol i pišete emailove.

ORGANIZIRAJTE RADNO VRIJEME I PAUZE
Nemojte zloupotrebljavati kućni ured za obavljanje kućanskih poslova svakih 45 minuta, nego ostanite dosljedni vremenu i planovima koje ste zapisali u svoj planer. I vaš kućni ured treba imati svoje radno vrijeme i pauze, a vi, listu obveza za dan. Naime, za buđenje motivacije i produktivnosti kroz dan, važno je razdvojiti vrijeme za obavljanje privatnih i poslovnih obveza.
INVESTIRAJTE U UGODNU RADNU STOLICU I UTIŠAJTE NOTIFIKACIJE NA MOBITELU
Jer ne želite da vas bol u leđima i rukama demotivira kroz radni tjedan, kao ni da vas zvukovi s mobitela ometaju u radnim obvezama.

DRŽITE RADNI STOL UREDNIM
Zadnjih pet minuta radnog vremena ostavite za slaganje spisa, bacanje smeća i vraćanje radnog stola u uredno okruženje koje će vas toplo pozdraviti već sljedećeg jutra.
TEKST: Bonjour.ba
Sigurnost je riječ koju svi volimo čuti, bilo da je riječ o poslu, porodici ili finansijama, ali koliko je zapravo realna? Da li sigurnost zaista postoji ili je samo osjećaj koji gradimo povjerenjem u ljude i sisteme oko sebe?
Upravo u tom prostoru između očekivanja i stvarnosti nastaje uloga upravljanja rizicima.
O tome šta znači biti čuvar stabilnosti u svijetu punom promjena, razgovarali smo s Arnelom Alagić, Direktoricom Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci.

Arnela Alagić, Direktorica Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci
Vi ste zaduženi za sve ono što treba spriječiti da se ne desi. Kada znate da je rizik realan, a da ga tim još ne vidi?
“Upravljanje rizicima u svakodnevnom radu ne možemo i ne trebamo posmatrati izolovano. Rizici predstavljaju sastavni dio poslovnog modela banke. Sagledavamo tržišna kretanja i regulatorni okvir. Za mene, snažan tim predstavlja ključnu ulogu u uspješnom upravljanju rizicima," objašnjava Arnela.


Ona dodaje da timski rad omogućava razmjenu znanja, transparentnu i jasnu komunikaciju, razumijevanje, ali i jednako važno poštovanje, čime rizici predstavljaju prilike za unapređenje poslovnih procesa, a nikako prijetnju u poslu.
Kako izgleda kada lider mora reći “ne”, iako zna da to niko ne želi čuti?
Arnela: Vrlo često kada dođe ‘ne’, to je izazov kojeg zajedno pretvaramo u prilike. U mojoj ulozi reći ‘ne’ posmatram u širem kontekstu, odnosno u interesu cijele organizacije, na način da nas rizik ne ograničava, nego u svakodnevnom poslu pomaže ka kvalitetnijim i razumnijim donošenjem odluka.

Postoji li u životu “sigurna opcija” ili je to samo osjećaj koji sebi kupimo?
Dotakli smo se i teme koja se rijetko postavlja naglas, a to je da li postoji u životu uopće sigurna opcija ili samo iluzija kontrole koju gradimo planiranjem i odlukama.
“Sigurna opcija u životu jeste osjećaj, a ne činjenica. Ono što nas čini sigurnim u svakodnevnom radu jesu analize različitih podataka, kontrola koju uspostavljamo u određenom poslovnom okruženju. Upravljanje rizicima jeste činjenica gdje svakodnevnim donošenjem odluka sprečavamo da se nešto desi”, objašnjava Arnela.


Za kraj, razgovor smo usmjerili ka temi koja najviše povezuje banke i ljude, a to je povjerenje.
Zašto neki korisnici osjećaju nepovjerenje prema bankama?
Arnela jasno ističe da se povjerenje ne podrazumijeva, ono se gradi i to svakodnevno: "Transparentna i jasna komunikacija prema klijentima je ključ da banka postane strateški partner sa svojim klijentima. Takav pristup upravo imamo u ASA Banci. Taj pristup dovodi do zadovoljstva klijenata, a u konačnici to je ključni pokazatelj dugoročnog povjerenja i dvosmjerne komunikacije s klijentima koju smo uspostavili.“

Razgovor s Arnelom Alagić pokazuje da sigurnost nije stanje, već proces koji se svakodnevno gradi znanjem, odgovornošću i povjerenjem. U njenom poslu, iskustvo i analitika idu ruku pod ruku s empatijom i razumijevanjem ljudi jer iza svake brojke stoji odluka, a iza svake odluke čovjek.

Upravo takav pristup čini ASA Banku mjestom gdje se odluke ne donose samo racionalno, nego i s dubokim osjećajem odgovornosti prema ljudima, a žene poput Arnele pokazuju da liderstvo nije samo u donošenju odluka, već i u načinu na koji se one žive.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!