TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 13.2.2018.

  Ukoliko vam se čini da sa svakim novim otvaranjem emaila, na vašu adresu odmah stiže bezbroj novih upita i ponuda koje čekaju vaš odgovor, jasno je da vam ovo sredstvo komunikacije itekako važno u vašom poslu te da oduzima dosta vašeg vremena. S druge strane, u današnje doba, dopisivanje putem mailova zna potrajati mjesecima, a uz sve obveze na to do listi, pisanje i odgovaranje na email u

Ukoliko vam se čini da sa svakim novim otvaranjem emaila, na vašu adresu odmah stiže bezbroj novih upita i ponuda koje čekaju vaš odgovor, jasno je da vam ovo sredstvo komunikacije itekako važno u vašom poslu te da oduzima dosta vašeg vremena. S druge strane, u današnje doba, dopisivanje putem mailova zna potrajati mjesecima, a uz sve obveze na to do listi, pisanje i odgovaranje na email upite kao da upije svo radno vrijeme. Uz to, ako nemamo dovoljno fokusiranosti i produktivnosti, jedan odgovor zna ukrasti više vremena od predviđenog. I krug postaje začaran.

Zbog toga je prvi savjet uspješnih managera da svoj radni dan organizirate tako što jutro rezervirate za najteže obveze, podne za one lakše, a poslijepodne izdvojite pola sata za odgovaranje na email. Time ćete prekinuti stalno otvaranje ikone za pristup elektronskoj pošti i iskoristiti vrijeme na najbolji mogući način. Naravno, ujutro pregledajte postoji li slučajno email koji zahtjeva vaš hitan odgovor, a sve ostale upite ostavite za kasnije. Prilikom pisanja emaila postoji par nepisanih pravila koja će pomoći da se vaš upit istakne, pokaže vašu profesionalnost te pomogne vam u ostvarenju jakih veza. Ovo su trikovi koje koriste uspješne dame.

#EMAIL UVIJEK ZAPOČNITE SIMPATIČNO I PRISTUPAČNO
Ukoliko želite stupiti u kontakt s novim klijentom, itekako je važno da kroz pismenu formu ostavite simpatičan utisak, ne preformalan, ali opet ne preopušten. Iako biste možda da je sastanak uživo, brzo ostavili dobar utisak na vašeg sugovornika, sada jedino imate alat emaila, zato pazite da u uvodu emaila imate prijateljski pristup. Ukoliko niste sigurni, uvijek možete birati nešto formalniji pristup, a onda dozvoliti da vaš sugovornik postavi ton vašeg dopisivanja. Vaš email mora biti i osoban ako želite ukrasti nečiju pozornost. Uvijek dodajte ime osobe kojoj se obraćate u početku emaila. A onda mini razgovor o uspješnosti početka novog radnog tjedna na početku emaila ili vremenu (rečenica ili dvije) mogu biti simpa početak vaše poslovne suradnje. Uradite domaću zadaću i saznajte sve o osobi i kompaniji koju kontaktirate. Na osnovu toga znat ćete kako vaša komunikacija točno treba započeti.

email1

#BUDITE JASNI, KONKRETNI I PAZITE NA GRAMATIKU
Dakle, bez pjesničkih slika, prevelikih opisivanja i rečenica koje smo dodavali u zadaćnicu kakve smo radili u osnovnoj školi.
Uvijek pazite da vaš email ima mini uvod, početak radnje i zaplet, te zaključak. Svaka od ovih točki treba biti odvojena s barem jednim praznim redom kako bi bila preglednija, a unutar svake točke trebate biti konkretni i jasni. Koristite se alatima za uređenje emaila – numeriranje uz pomoć sitnih točkica je odlično ukoliko imate pobrojati više obveza, prijedloga ili uvjeta. I uvijek dva puta pregledajte gramatiku. Ne želite da ona bude razlog zašto vas netko smatra neprofesionalnim.

#POMNO BIRAJTE KLJUČNE RIJEČI
U samom predmetu emaila, ali i u tekstu emaila. Riječi poput novo, relevantno, zagarantirano, odmah, dokazano, personalizirano – odmah kradu pozornost osobe koja čita email i pomažu da osoba izdvoji više vremena za komunikaciju s vama. Ovisno o predmetu vašeg emaila, pazite da kroz srž emaila koristite izraze koji imaju snažnu poruku, pokazuju vaše vrijednosti i izdvajaju vas od ostalih.

#IZBJEGAVAJTE RIJEČI U NASLOVU EMAILA KOJI ČINE DA VAŠA PORUKA IZGLEDA POPUT SPAMA
Bez senzacionalnih naslova i nipošto nemojte da vaš naslov emaila sadrži riječi FW, čime pokazujete da ste važan email novom klijentu proslijedili bez imalo truda da vašu poruku personalizirate samo za njega. Budite što koncizniji i precizniji u kreiranju naslova emaila.



Foto: Pinterest


Bonjour

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

TEKST: Bonjour.ba

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan! Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.

Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba_2
 

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu

 

asa-banka-aida-music_7_bonjour_ba

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci

 

5 pravila tima koji „diše zajedno“


Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.

 

Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.


Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?

Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.

 

asa-banka-aida-music_5_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_4_bonjour_ba
 

Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije


300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?


U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”

Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.

 

asa-banka-aida-music_1_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_2_bonjour_ba
 

Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje


Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?

U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.

„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“
 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba
 

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje


Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?


Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida. 

 

asa-banka-aida-music_6_bonjour_ba
 

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“

 

Bankarstvo su ljudi, ne brojke

 

Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?

Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

 

asa-banka-aida-music_9_bonjour_ba
 

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.

U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.

Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto i video za Bonjour.ba: Marko Jovančić
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!