TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 5.9.2017.
Način na koji već danas upravljate vašim novcem uvelike će utjecati na kvalitetu vašeg života, zbog čega je itekako važno da što ranije steknete pozitivne financijske navike.
Svakako, prva lekcija koju trebate znati jeste da uvijek trebate pratiti koliko zapravo mjesečno trošite na različite stvari. Nakon toga, važan je plan akcije i metode provođenja za ostvarenje svih ciljeva. O tome više info donosimo u nastavku.
#Imajte određeni budžet
Za gotovo sve – kupovinu namirnica, kupovinu odjeće, beauty potrepština, ručka na poslu.
Kako biste znali koliki je financijski prag unutar kojeg se možete kretati svaki mjesec kako se na kraju tjedna ne biste pitali gdje su vam nestali novci ili ponovno preskočili izdvajanje djela novca za štednju, napravite si tjedni ili mjesečni budžet. Jedan mjesec zapisujte na što trošite novac (u bilježnicu, u mobilne aplikacije) i na osnovu vaših svakodnevnih troškova i primanja, odredite si budžet. Budite realni s brojkama, ali ne i prestrogi.
#Pripremajte sami sebi ručak za posao
Ok, znamo da se ovo čini kao najmanje zabavna stvar na svijetu i puno je lakše jednostavno kupiti ili naručiti sebi nešto, no, priprema ručka doma ne samo da je isplativije za vas, nego i na taj način znate sto posto porijeklo namirnica koje jedete i kako su pripremljene. Pripremite si nedjeljom tjedni plan, potražite par recepata online i pripremite si jela za cijeli tjedan unaprijed.
#Budite realistični
Dakle, sasvim je uredu da si želite kupiti haljinu, novi komad namještaja ili preurediti dom.
No, prije nego to napravite budite sigurni da u ovom trenutku uistinu i imate novac za to. Radije strpljivo radite na još jednom projektu, zaradite još nešto novca i onda bezbrižno uživajte u vašem shopping ulovu.
#Budite oprezni u odnosu s bankom
Posebice ovdje mislimo na kreditne kartice i kredite.
Prije nego donesete bilo kakvu odluku, istražite koliko će vas taj potez koštati na dugoročne staze.
TEKST: Bonjour.ba
Sigurnost je riječ koju svi volimo čuti, bilo da je riječ o poslu, porodici ili finansijama, ali koliko je zapravo realna? Da li sigurnost zaista postoji ili je samo osjećaj koji gradimo povjerenjem u ljude i sisteme oko sebe?
Upravo u tom prostoru između očekivanja i stvarnosti nastaje uloga upravljanja rizicima.
O tome šta znači biti čuvar stabilnosti u svijetu punom promjena, razgovarali smo s Arnelom Alagić, Direktoricom Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci.

Arnela Alagić, Direktorica Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci
Vi ste zaduženi za sve ono što treba spriječiti da se ne desi. Kada znate da je rizik realan, a da ga tim još ne vidi?
“Upravljanje rizicima u svakodnevnom radu ne možemo i ne trebamo posmatrati izolovano. Rizici predstavljaju sastavni dio poslovnog modela banke. Sagledavamo tržišna kretanja i regulatorni okvir. Za mene, snažan tim predstavlja ključnu ulogu u uspješnom upravljanju rizicima," objašnjava Arnela.


Ona dodaje da timski rad omogućava razmjenu znanja, transparentnu i jasnu komunikaciju, razumijevanje, ali i jednako važno poštovanje, čime rizici predstavljaju prilike za unapređenje poslovnih procesa, a nikako prijetnju u poslu.
Kako izgleda kada lider mora reći “ne”, iako zna da to niko ne želi čuti?
Arnela: Vrlo često kada dođe ‘ne’, to je izazov kojeg zajedno pretvaramo u prilike. U mojoj ulozi reći ‘ne’ posmatram u širem kontekstu, odnosno u interesu cijele organizacije, na način da nas rizik ne ograničava, nego u svakodnevnom poslu pomaže ka kvalitetnijim i razumnijim donošenjem odluka.

Postoji li u životu “sigurna opcija” ili je to samo osjećaj koji sebi kupimo?
Dotakli smo se i teme koja se rijetko postavlja naglas, a to je da li postoji u životu uopće sigurna opcija ili samo iluzija kontrole koju gradimo planiranjem i odlukama.
“Sigurna opcija u životu jeste osjećaj, a ne činjenica. Ono što nas čini sigurnim u svakodnevnom radu jesu analize različitih podataka, kontrola koju uspostavljamo u određenom poslovnom okruženju. Upravljanje rizicima jeste činjenica gdje svakodnevnim donošenjem odluka sprečavamo da se nešto desi”, objašnjava Arnela.


Za kraj, razgovor smo usmjerili ka temi koja najviše povezuje banke i ljude, a to je povjerenje.
Zašto neki korisnici osjećaju nepovjerenje prema bankama?
Arnela jasno ističe da se povjerenje ne podrazumijeva, ono se gradi i to svakodnevno: "Transparentna i jasna komunikacija prema klijentima je ključ da banka postane strateški partner sa svojim klijentima. Takav pristup upravo imamo u ASA Banci. Taj pristup dovodi do zadovoljstva klijenata, a u konačnici to je ključni pokazatelj dugoročnog povjerenja i dvosmjerne komunikacije s klijentima koju smo uspostavili.“

Razgovor s Arnelom Alagić pokazuje da sigurnost nije stanje, već proces koji se svakodnevno gradi znanjem, odgovornošću i povjerenjem. U njenom poslu, iskustvo i analitika idu ruku pod ruku s empatijom i razumijevanjem ljudi jer iza svake brojke stoji odluka, a iza svake odluke čovjek.

Upravo takav pristup čini ASA Banku mjestom gdje se odluke ne donose samo racionalno, nego i s dubokim osjećajem odgovornosti prema ljudima, a žene poput Arnele pokazuju da liderstvo nije samo u donošenju odluka, već i u načinu na koji se one žive.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!