TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 25.5.2020.
Gotovo svaka osoba se ponekad osjećala kao da njena rutina, trenutna poslovna situacija ili obveze naizgled ne funkcioniraju kao ranije.
Tada je jako važno uhvatiti se u koštac sa situacijom, ne prepustiti se lošim emocijama i uzeti stvari u svoje ruke, a kako to učiniti i kako se ponašati kada stvari naizgled počnu izmicati kontroli, otkrijte kroz četiri navike koje izdvajamo u nastavku.
UMJESTO DA SE FOKUSIRATE NA ONO ŠTO JE POGREŠNO, FOKUSIRAJTE SE NA TO ŠTO MOŽETE POPRAVITI
Ok, primijetili ste kako su neke stvari izmakle kontroli. Umjesto da kreirate paniku, dramu, ispunite svakodnevicu negativnim mislima i demotivirate se, sjedite i razmislite što se može popraviti. U svakom kaosu postoji jedna stvar od koje možete početi, nešto vrijedno popravljanja.
Ako vam se trenutno čini da nemate vremena, vrijeme je da naučite kako bolje prioritizirati i planirati.
Kad niste sigurni što dalje sa svojom karijerom, morate znati postaviti si prava pitanja, umjesto da bježite od neizbježnog.
Dakle, kad vam se čini da se sve raspada, udahnite, izdahnite i pogledajte situaciju iz svih uglova i primijetiti ćete da ipak ima tu nečega na čemu se može poraditi, koliko god to malo ili veliko bilo.

NEMOJTE SEBE OPTEREĆIVATI RADI NEUSPJEHA
Ponekad je najveći krivac vašeg konstantnog lošeg raspoloženja i demotivacije zapravo vaše razmišljenje. Umjesto da se stalno obeshrabrujete radi neuspjeha, nastojte iz cijele situacije izvući lekciju i ići dalje. Dokle god radite, ujedno ćete i griješiti i jako je važno da se s tim pomirite i date od sebe maksimum u svemu što radite. Jedino tako ćete znati da ste dali sve od sebe i biti ćete zadovoljni, pa čak i ako rezultati ne budu onakvi kakve ste očekivali.

KREIRAJTE SVOJU FILOZOFIJU I CILJ KOJI ĆE VAS VODITI DALJE
Kad je situacija naizgled bezizlazna i čini se kao da ste zapeli u nekom vrtlogu emocija i obveza, umjesto da žurite da sve što prije završite, napravite plan. Prava priprema i definiranje ciljeva, koliko god oni mali bili, pomoći će vam održati rutinu, motivaciju i produktivnost te da nastavite raditi jednakim žarom iz dana u dan na onome do čega vam je stalo.

POSVETITE NEKO VRIJEME SEBI
Koliko god je bitno da date sve od sebe, to nećete moći ako u svom rasporedu ne ostavite vrijeme za odmor. Osim što će vam nedostatak sna i loša prehrana ostaviti posljedice na produktivnost, utjecati će na vaše raspoloženje i perfomans na poslu. Također, ako ne kreirate vrijeme da se vaše tijelo odmori, vaše tijelo će to napraviti za vas, kad se u jednom danu tijekom tjedna budete osjećali umorno i demotivirano. Zato, u svom planeru uvijek ostavite jedan dan za vama bitne rituale i taj jedan dan odmora koji će vam pomoći održati balans tijekom cijelog radnog tjedna.

***
Foto: unsplash.com
Tekst: Marija Perić
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!